Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Elisa »

michelly schreef:Het is handig om de Nederlandse vertaling te lezen :wink: . Voor contact moet je echter toch bij .de zijn. Je kunt hen ook in het Engels bellen of mailen.
Wij hadden vorig jaar een akkefietje met een hotel bij .de geboekt maar dat werd keurig opgelost.

Elly
Dag Michelly,

We staan op boeken :D ...
Nog 1 vraagje: Bij de voorwaarden staat er dat het 'eigen risico' niet is inbegrepen en dat je die ter plaatse kunt afkopen. Ze raden echter aan om deze optie al bij het boeken te activeren omdat dit een stuk goedkoper is. Deze optie staat echter nergens aangeduid tijdens het reserveringsproces. Hebben jullie dit ergens kunnen aanvinken of...?

Alvast bedankt!
Elisa

Edit: Opgelost:

Waarom heb ik een eigen risico verzekering nodig?
--> https://faq.ebookers.nl/app/answers ... urn false;

Als u een auto huurt en de auto raakt beschadigd of wordt gestolen, dan is het 'Eigen risico' het bedrag dat u moet betalen bij een verzekeringsclaim. De verzekering die standaard wordt geleverd bij het huren van een auto, geeft niet de volledige bescherming. I.s.m. met Allianz Assistance biedt ebookers de mogelijkheid om u te verzekeren tegen het eigen risico in geval van schade of diefstal bij autohuur. Bij eventuele schade betaalt u het eigen risico bedrag aan de verhuurder, na terugkomst claimt u dit bedrag bij Allianz Assistance. Middels deze verzekering bent u voordeliger uit omdat het verzekeringsbedrag van de locale verhuurder vele male hoger ligt.

In geval van een schade aan de huurauto zal de verhuurder ter plaatse u belasten voor het schadebedrag tot maximaal de hoogte van het eigen risico. De verhuurder zal hiervoor de door u ter borgstelling verstrekte creditcard gebruiken.

Bijv. Als u schade heeft aan uw huurauto en de reparatiekosten bedragen 1500 euro, in de voorwaarden van de autohuur moet u een ‘eigen risico’ betalen 800 euro, dat betekent dat de standaard verzekering alleen het bedrag vanaf 800 euro dekt. Het bedrag tot 800 euro dient u zelf te betalen. In dit geval zijn de reparatiekosten van 800 euro voor uw rekening en van 800 euro tot 1500 euro wordt gedekt door de verzekering. Door een eigen risico verzekering af te sluiten koopt u als het ware het eigen risico af en bent u voor alle kosten gedekt.

Belangrijk: De VS kent geen eigen risico, dat betekent dat bij autohuur in de VS u standaard voor het hele bedrag bent verzekerd.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Eliza schreef:Jammer genoeg verstaan wij echt geen Duits (zijn nu eenmaal Belgen).

Elisa
:roll: :roll: :o :o :oops: :oops: :oops:

Duits is een officiele Belgische taal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talen_in_Belgi%C3%AB
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

bedeve schreef:
Eliza schreef:Jammer genoeg verstaan wij echt geen Duits (zijn nu eenmaal Belgen).

Elisa
:roll: :roll: :o :o :oops: :oops: :oops:

Duits is een officiele Belgische taal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talen_in_Belgi%C3%AB
Haha, we zijn de Duitse minderheid in ons landje niet vergeten hoor. De lessen Duits liggen al ver achter ons en zijn niet zo goed blijven plakken (zeker niet als het over verzekeringstermen gaat) :oops:
Wij spreken en verstaan Nederlands, Engels en Frans... Daar komen we al ver genoeg mee :thumbup:
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

Volgende zomer gaan wij met 2 volwassenen en 2 tieners (16 en 17 jaar) naar west-amerika. Omdat ik ook wat off-road trails wil doen was ik al een tijd aan het twijfelen tussen een Van (ruimte zat, minder geschikt voor off-road) en een standard SUV (beter geschikt voor off-road, iets minder ruimte).
Zo was ik ook bij US Car Hire aan het kijken. En toevallig zag ik dat een Fullsize SUV slechts 145€ duurder was dan een standaard SUV. Meer nog: de optie Silver Inclusive blijkt 310€ goedkoper te zijn dan de Silver Basic Inclusive.
Voor 24 dagen komt die op 1127€. Lijkt mij geen slechte deal :clap:
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Even een auto-technische vraag die hier wellicht ook past. Sinds vanavond blijft bij onze Ford Mustang huurauto de 2 spotjes het dashboard aanstaan. Ook als de auto uit staat en op slot zit. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is hier nu nacht dus kan geen garage bellen. Kan de accu hierdoor leeglopen vannacht?

We hebben het al gevonden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door M&MgoesUSA op 12 nov 2014, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Fer80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fer80 »

@Ziggy; ik heb niet ontzettend veel ervaring, maar dat lijkt mij best veel. Het loont om goed te vergelijken. Bij Alamo op SFO maakte het vorige week niet uit wat voor soort SUV je gehuurd had; op de Tahoes en Escalades na kon je meenemen wat je wilde. Ik had een intermediate gehuurd en kon wegrijden met een fullsize.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@Ziggy: Heb je vandaag http://www.autoeurope.nl al bekeken? Zijn redelijk aan de prijs, nu met 10% korting. Wij hebben ervaring met tieners en huurauto's. Ga voor een Full size SUV voor dat kleine verschil. Een beetje ruimte voor die tieners, bagage en aankopen kan geen kwaad!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

drernie schreef:......ik ging er van uit dat......

In goed Gronings zeggen wij altijd: "assumption is the mother of all fuckups"

Als ik ook eens een wijze raad mag geven: ga nooit ergens van uit!
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

@Fer80: Ik kan aannemen dat het in november niet uitmaakt wat je huurt. Maar wij komen aan op 11 juli. Redelijk hoogseizoen denk ik. Dan is het risico iets te groot volgens mij om te gokken dat ik een grotere wagen zou meekrijgen. Als ik vergelijk met andere websites/verhuurders, dan zitten die toch een stuk boven die 1120€ voor een fullsize SUV.
@Ruud2004: de goedkopere SUV's zijn volgens mij allemaal midsize of standaard. De fullsize SUV's beginnen ook maar aan 1600€. Of vergis ik mij ?
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Iemand ervaring met een huurauto bij Enterprise? Hoe werkt dit? Ik zie een bedrag, maar zonder extra tax en geen keuze extra bestuurder? Dien ik pas te betalen bij het ophalen?
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

waarom Enterprise?
Welke site zit je?
http://www.enterprise.com/car_rental/home.do ? En dan de US versie?

Volgens mij is dit exclusief de verzekeringen.
Ook de UK en de duitse versie zijn exclusief verzekeringen.
arjans3
Amerika-ontdekker

Bericht door arjans3 »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wij willen met het gezin naar Amerika. Vliegen naar los angeles en dan een rondreis maken.
Vanaf los angeles willen wij 2 auto's huren, want dat lijkt ons de beste optie met z'n zessen.

Heeft er iemand ervaring met autoverhuurbedrijf sixt in los angeles?

Weten jullie eventuele andere aanbieders die niet veel voor de underage fee rekenen?

Alvast bedankt

Groeten Arjan
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hinko schreef:waarom Enterprise?
Welke site zit je?
http://www.enterprise.com/car_rental/home.do ? En dan de US versie?

Volgens mij is dit exclusief de verzekeringen.
Ook de UK en de duitse versie zijn exclusief verzekeringen.
Bij hen kan ik een stuk goedkoper een suv huren voor 29 dagen in hoogseizoen. De prijzen zijn drie keer duurder geworden op andere sites, waardoor ons budget in gevaar ligt voor de planning van de reis. Het is idd de US versie. Als je verder gaat, kan je nog verzekeringen bijnemen. Enkel betaal je pas ter plaatse en dat lijkt mij onzeker qua ter beschikking van auto en de prijs (dollarkoers). Zijn er nog ervaringen?
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

aha ok.
Heb ook niet verder gekeken qua verzekeringen. Als je ze maaar kunt toevoegen dan is het goed. En als de prijs goed is?

Auto heb je, daar zou ik mij niet zo zorgen overmaken. En die koers, ja dat weet nietmand. Kan vriezen, kan dooien :wink:
arjans3
Amerika-ontdekker

Bericht door arjans3 »

Ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.

Is er ervaring met sixt autoverhuur in los angeles?

Groeten
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb geen ervaring, maar het hangt erg van je route af of je bij Sixt kunt huren, je mag alleen maar rijden in de staat waar je huurt en de meteen aangrenzende staten, je kunt vanaf LA dus niet naar bv. Utah, waar oa. Zion en Bryce liggen. Dit is wel iets om over na te denken.
arjans3
Amerika-ontdekker

Bericht door arjans3 »

Bedankt voor de reactie.
Die beperking heb ik inderdaad gezien en ik weet niet of daar nog iets mee te regelen valt.
Dat kan natuurlijk altijd geprobeerd worden. Wat mij opvalt is dat zij maar 49 USD per persoon per huur rekenen als jongerentoeslag.
Dit wordt ook bevestigd door Sixt zelf (die heb ik gemaild). Dit scheelt aanzienlijk in vergelijking met andere aanbieders.

Zijn er andere mensen die wel ervaring hebben met het huren van een auto bij Sixt?

Zijn er eventuele andere aanbevelingen als autoverhuurders die voor jongeren ook nog een beetje aantrekkelijk zijn?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

usareisen.de heeft wel een aantrekkelijk pakket voor jongeren tussen de 21 en 25.
arjans3
Amerika-ontdekker

Bericht door arjans3 »

Daar had ik inderdaad ook al gekeken, maar vind het niet echt aantrekkelijk.
Wij willen gaan voor de midsize SUV en bij usareisen.de kom ik dan op 1209,- euro voor het jongerenpakket.
Als ik kijk bij Sixt kom ik voor dezelfde auto op 652,70 euro waar dan in ons geval 2x 49 USD bij op zou komen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Enkel ervaring met SIXT in europa, 1x en dat ging gewoon goed, maar was wel duur en groot eigen risico bedrag.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer