Wat een geweldig verhaal! Ik moet toegeven dat ik erg pessimistisch was na alle B2-weigeringen die hier de afgelopen maanden werden gemeld, maar dit is een heerlijke uitzondering op de 'regel'. Ik ga jullie volgen.1world4travel schreef:Ik was helemaal onderste boven, even de kluts kwijt, van blijdschap heb ik in het bijzijn van 40 wachtenden een vreugdedansje![]()
![]()
gemaakt! Mijn kids zakten van schaamte door de grond, 't maakte me niets uit, we hadden het visum!!!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Long term Visa & "Studiereis" schoolplichtige kinderen
Re: Long term Visa & "Studiereis" schoolplichtige kinderen
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Goede morgen Bello,bello schreef:Wat een geweldig verhaal! Ik moet toegeven dat ik erg pessimistisch was na alle B2-weigeringen die hier de afgelopen maanden werden gemeld, maar dit is een heerlijke uitzondering op de 'regel'. Ik ga jullie volgen.1world4travel schreef:Ik was helemaal onderste boven, even de kluts kwijt, van blijdschap heb ik in het bijzijn van 40 wachtenden een vreugdedansje![]()
![]()
gemaakt! Mijn kids zakten van schaamte door de grond, 't maakte me niets uit, we hadden het visum!!!
Ja, ook ik was pessimistisch na alle verhalen op het forum te hebben gelezen, mijn man niet, hij was dan ook niet zenuwachtig maar ik wel! Blijkbaar wordt een B2 visum vaak afgewezen, maar gelukkig (weliswaar een egoïstische gedachte

Ook zouden we bij afwijzing gewoonweg in Uruguay hebben opgestart; tegen de tijd dat we dan naar de US zouden gaan hoeven de teens minder begeleiding bij hun schoolwerk, ze zijn dan zelfstandiger en hadden we wellicht minder tijd nodig in de US maar ik ben superblij dat we nu kunnen gaan, de USA heeft veel te bieden als ondersteuning bij het leren van de kids.
Hartstikke leuk dat je ons gaat volgen

http://www.facebook.com/1world4travel & http://www.1world4travel.com
Reis je wel via Brussel naar Canada? Want schoolplichtige kinderen en de uitreiscontrole van de Marechaussee, dat vrees ik toch, dat je Nederland niet uit komt.
Nou, dat zal wel meevallen. Als je uit NL vertrekt controleren ze toch helemaal niet wanneer je van plan bent terug te komen? Ze weten niet eens of je een weekje op vakantie gaat, of gaat emigreren. Volgens mij wordt ons soms bij de Marechaussee wel eens gevraagd waar we heen gaan, en wat we daar gaan doen ('we wonen daar'), maar zeker niet altijd. Ik betwijfel echt of ze in deze situatie de moeite zouden doen om na te gaan of je wel toestemming hebt van de leerplichtambtenaar voor je wereldreis.
Terug in Texas!
Na het incident met Laura Dekker zeker wel, er wordt vooral rond de vakantieperioden gecontroleerd op schoolplichtige kinderen. Bovendien ging Laura Dekker via Parijs en omzeilde zo Nederland, maar dat betekent niet dat ze na Laura Dekker minder waakzaam zijn geworden, integendeel. De Marechaussee controleert goed op de leerplicht: http://www.schiedam.nl/BIS/Gemeenteraad ... 0_2011.pdf Bureau Jeugdzorg kan de Marechaussee ook inschakelen. En volgens mij heeft de Marechaussee toegang tot de BRP en kan zien waar je woont. Ik adviseer de TS voor de zekerheid toch via Brussel te reizen, om nare dingen te voorkomen. Opstelten wil ook dat er beter op kindontvoeringen wordt gecontroleerd. Bovendien mogen mensen onder 18 jaar om die reden niet door de elektronische grenscontrole in vertrekhal 3. Dit betekent dat je altijd afhankelijk bent van de (rijks)wachtmeester of Marechaussee die daar zit.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Stormbreaker,stormbreaker schreef:Reis je wel via Brussel naar Canada? Want schoolplichtige kinderen en de uitreiscontrole van de Marechaussee, dat vrees ik toch, dat je Nederland niet uit komt.
We vliegen vanaf AMS, we staan vanaf het moment van vertrek niet meer ingeschreven, (legaal!!) dus dat is niet aan de orde.
Please LIKE & SHARE we could use your support!
Dan heb je wel geluk want inderdaad zijn niet ingeschrevenen niet meer leerplichtig. Laura Dekker heeft zich volgens mij ook uitgeschreven maar dat werd toch eerst geblokkeerd door het uit de ouderlijke macht plaatsen van de ouders? Ik ben blij voor je dat dat niet is gebeurd bij jou.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Hemmie & Stormbreaker,stormbreaker schreef:Na het incident met Laura Dekker zeker wel, er wordt vooral rond de vakantieperioden gecontroleerd op schoolplichtige kinderen. Bovendien ging Laura Dekker via Parijs en omzeilde zo Nederland, maar dat betekent niet dat ze na Laura Dekker minder waakzaam zijn geworden, integendeel. De Marechaussee controleert goed op de leerplicht: http://www.schiedam.nl/BIS/Gemeenteraad ... 0_2011.pdf Bureau Jeugdzorg kan de Marechaussee ook inschakelen. En volgens mij heeft de Marechaussee toegang tot de BRP en kan zien waar je woont. Ik adviseer de TS voor de zekerheid toch via Brussel te reizen, om nare dingen te voorkomen. Opstelten wil ook dat er beter op kindontvoeringen wordt gecontroleerd. Bovendien mogen mensen onder 18 jaar om die reden niet door de elektronische grenscontrole in vertrekhal 3. Dit betekent dat je altijd afhankelijk bent van de (rijks)wachtmeester of Marechaussee die daar zit.
Zie voorgaande post.
Wij voldoen aan de leerplicht; de wereldschool is ERKEND door het Ministerie van Onderwijs!

Hoe is dit topic ontstaan?
Doordat we een visa nodig hadden op het moment dat de kids nog leerplichtig waren, aangezien we bij de Gemeente staan ingeschreven, dus heb je met de leerplicht ambtenaar te maken. De US Consulaat verzocht ons om een vrijstelling vd leerplicht ambtenaar!, zoals je weet niet verkregen.
Nadat onze email op diverse plaatsen in Den Haag de ronde was gegaan, zijn er wat creatieve opmerkingen

Please LIKE & SHARE [/color]we could use your support!
-
- Amerika-ontdekker
De situatie met Laura is NIET te vergelijken met die van ons; is appels met peren vergelijken.stormbreaker schreef:Dan heb je wel geluk want inderdaad zijn niet ingeschrevenen niet meer leerplichtig. Laura Dekker heeft zich volgens mij ook uitgeschreven maar dat werd toch eerst geblokkeerd door het uit de ouderlijke macht plaatsen van de ouders? Ik ben blij voor je dat dat niet is gebeurd bij jou.

Laura was minderjarig & leerplichtig en ging ALLEEN varen. Onze kinderen zijn minderjarig & leerplichtig maar gaan NIET alleen.
Snap je?
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat zit, je zegt dat Wereldschool erkent is, maar op basis daarvan geeft een leerplichtambtenaar blijkbaar nog steeds geen toestemming, dus dat is dan beetje een wassen neus, of niet?
Ik bedacht me inderdaad ook al dat jullie bij vertrek niet meer staan ingeschreven, dus dat het dan inderdaad niet uit maakt.
Geweldig hoor, dat jullie de trip kunnen gaan maken. Onze kinderen hebben ook al heel wat van de wereld gezien, maar op een heel andere manier. Als we in NL waren gebleven, hadden we ons zeker verdiept in de (on)mogelijkheid om een jaar op reis te gaan.
Ik bedacht me inderdaad ook al dat jullie bij vertrek niet meer staan ingeschreven, dus dat het dan inderdaad niet uit maakt.
Geweldig hoor, dat jullie de trip kunnen gaan maken. Onze kinderen hebben ook al heel wat van de wereld gezien, maar op een heel andere manier. Als we in NL waren gebleven, hadden we ons zeker verdiept in de (on)mogelijkheid om een jaar op reis te gaan.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Hemmie,
Het is zoals het is, kan er niks anders van maken. Het gaat over ten tijde vd visum aanvraag, niet daarna
Het is zoals het is, kan er niks anders van maken. Het gaat over ten tijde vd visum aanvraag, niet daarna
Hi - ik heb vannacht zitten Google-graven - zo leert men nog eens wat.
Wat ik vond was dat voor een B-1 (zaken) visum 6 maanden de limit is van verblijf in de US.
En derhalve ook (?) voor het gecombineerde B-1/2 visum.
MAAR voor een B-2 (toerisme) visum kan inderdaad een initiele periode van EEN JAAR worden toegekend.
Die initiele periode kan zowel voor B-1 als B-2 ev. met een half jaar worden verlengd.
Overigens kan in voorkomende gevallen wel electronisch het verzoek worden ge-filed en on-line betaald.
Ik hoop dat het Consulaat jullie wel iets heeft gegeven waaruit blijkt dat jullie in principe een jaar zou moeten kunnen krijgen op je I-94T.
Dat zou nl. denk ik toch helpen bij binnenkomst.
Wat ik vond was dat voor een B-1 (zaken) visum 6 maanden de limit is van verblijf in de US.
MAAR voor een B-2 (toerisme) visum kan inderdaad een initiele periode van EEN JAAR worden toegekend.
Die initiele periode kan zowel voor B-1 als B-2 ev. met een half jaar worden verlengd.
Overigens kan in voorkomende gevallen wel electronisch het verzoek worden ge-filed en on-line betaald.
Ik hoop dat het Consulaat jullie wel iets heeft gegeven waaruit blijkt dat jullie in principe een jaar zou moeten kunnen krijgen op je I-94T.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo USinsider,USInsider schreef:Hi - ik heb vannacht zitten Google-graven - zo leert men nog eens wat.
Wat goed zeg dat je hebt gespit

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 7150 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958
-