Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kalaman: Alaska 2015
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Reis Kalaman: Alaska 2015
De tickets zijn geboekt: 30 juni BRU-FRA-ANC en terug ANC-FRA-ANC op 18 juli met Condor.
Voorlopig hebben we nog niets gepland maar we zullen alvast dingen doen die we in 2012 niet gedaan hebben, zoals een bear trip vanuit, waarschijnlijk, Homer en enkele dagen in Wrangell St-Elias NP.
Ook wellicht enkele hikes rond Eklutna Lake/Chugach SP.
Voorlopig hebben we nog niets gepland maar we zullen alvast dingen doen die we in 2012 niet gedaan hebben, zoals een bear trip vanuit, waarschijnlijk, Homer en enkele dagen in Wrangell St-Elias NP.
Ook wellicht enkele hikes rond Eklutna Lake/Chugach SP.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Kalaman: Alaska 2015
Ah, dus toch
Ben je er al uit met de Alaska Marine Highway?
Groetjes,
Ingrid

Ben je er al uit met de Alaska Marine Highway?
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het enige stuk dat we, misschien, gaan doen met de AMH is Valdez - Whittier, maar ook dit is bijlange nog niet zeker.
Ik heb nochtans al heel wat zitten kijken naar de verschillende vaarroutes maar je verliest overal nogal wat tijd en bovendien is het ook niet bepaald goedkoop om telkens de auto mee te nemen.
Daarnaast is het momenteel heel moeilijk plannen want de tijdschema's staan nog niet online voor volgende zomer.
Maar zoals gezegd moet de route eigenlijk nog helemaal in elkaar gestoken worden.
Ik heb nochtans al heel wat zitten kijken naar de verschillende vaarroutes maar je verliest overal nogal wat tijd en bovendien is het ook niet bepaald goedkoop om telkens de auto mee te nemen.
Daarnaast is het momenteel heel moeilijk plannen want de tijdschema's staan nog niet online voor volgende zomer.
Maar zoals gezegd moet de route eigenlijk nog helemaal in elkaar gestoken worden.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Oh, geweldig!! Veel plezier met de voorbereidingen!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- ingrid14
- Amerika-expert
Hm, jawel hoor. Ik heb onze tocht Valdez-Whittier al geboekt.kalaman schreef: tijdschema's staan nog niet online voor volgende zomer
Hier is de link voor de uitgebreide kalender (maar ik denk dat je die al wel hebt)
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Ingrid
.
Ik weet niet goed waarom ik dit dacht...of had ik het over Alaska Seaplanes
? Straks eens kijken...

Ik weet niet goed waarom ik dit dacht...of had ik het over Alaska Seaplanes

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een eerste opzet wat ongetwijfeld nog zal aangepast worden. Zo moet ik bvb nog eens nagaan (Ingrid
) hoe de vlucht precies verloopt van Chitina naar Mc Carthy, in de zin of er meerdere per dag zijn en vanaf waar men dan best 's morgens vertrekt om op tijd in Chitina te zijn. Idem in de omgekeerde richting: komend van Kennicott is Valdez waarschijnlijk meest aangewezen?.
di 30/jun Brussel - Anchorage
wo 1/jul Anchorage - Homer
do 2/jul Homer - Bear Trip - Homer
vr 3/jul Homer - Seward
za 4/jul Seward - Harding Icefield - Seward
zo 5/jul Seward
ma 6/jul Seward - Denali
di 7/jul Denali (groene shuttle)
wo 8/jul Denali - Tangle River Inn
do 9/jul Tangle River Inn - Chitina - (vliegtuig Kennicott)
vr 10/jul Kennicott - Root Glacier (Kennicott Guides)
za 11/jul Kennicott (Skolai Pass of iets anders met St-Elias/Kennicott Guides)
zo 12/jul (Vliegtuit Kennicott - Mc Carthy - Chtina) - Valdez
ma 13/jul Valdez
di 14/jul Valdez - Tundra Rose Guest Cottage
wo 15/jul Tundra Rose Guest Cottage - Wasila
do 16/jul Wasila - Hatcher Pass - Wasila
vr 17/jul Wasila - Eklutna Lake - Wasila
za 18/jul Wasila - Anchorage - Frankfurt - Brussel
We vertrekken pas om 17u05 vanuit Anchorage, we moeten er de dag voordien nog niet echt slapen.
Zoals de meesten wel weten houden we van (stevige) wandelingen in de ongerepte natuur. Graag dus in die zin nog eventuele aanpassingen aan het schema.
Zowel in Seward als Valdez deden we in 2012 de Glacier Cruise. Ik twijfel dan ook nog of we dit nogmaals gaan doen, alhoewel ze beiden de hoogtepunten waren van deze reis.

di 30/jun Brussel - Anchorage
wo 1/jul Anchorage - Homer
do 2/jul Homer - Bear Trip - Homer
vr 3/jul Homer - Seward
za 4/jul Seward - Harding Icefield - Seward
zo 5/jul Seward
ma 6/jul Seward - Denali
di 7/jul Denali (groene shuttle)
wo 8/jul Denali - Tangle River Inn
do 9/jul Tangle River Inn - Chitina - (vliegtuig Kennicott)
vr 10/jul Kennicott - Root Glacier (Kennicott Guides)
za 11/jul Kennicott (Skolai Pass of iets anders met St-Elias/Kennicott Guides)
zo 12/jul (Vliegtuit Kennicott - Mc Carthy - Chtina) - Valdez
ma 13/jul Valdez
di 14/jul Valdez - Tundra Rose Guest Cottage
wo 15/jul Tundra Rose Guest Cottage - Wasila
do 16/jul Wasila - Hatcher Pass - Wasila
vr 17/jul Wasila - Eklutna Lake - Wasila
za 18/jul Wasila - Anchorage - Frankfurt - Brussel
We vertrekken pas om 17u05 vanuit Anchorage, we moeten er de dag voordien nog niet echt slapen.
Zoals de meesten wel weten houden we van (stevige) wandelingen in de ongerepte natuur. Graag dus in die zin nog eventuele aanpassingen aan het schema.
Zowel in Seward als Valdez deden we in 2012 de Glacier Cruise. Ik twijfel dan ook nog of we dit nogmaals gaan doen, alhoewel ze beiden de hoogtepunten waren van deze reis.
- ingrid14
- Amerika-expert
Chitina - McCarthy:
vlucht deden wij met Wrangell Mountain Air (er zijn weinig andere aanbieders)
ze hebben 2 vluchten per dag heen en 2 terug
Wij gingen heen om 9u en terug om 14u: heen nog een halve dag tijd in WSE en terug voldoende tijd om naar Valdez te rijden
Zij regelen je transport naar Mc Carthy vanaf de airstrip
5 minuutjes voor vertrek aanwezig zijn bij de airstrip in Chitina, je kan de auto daar laten staan.
Het mooie aan vliegen naar Mc Carthy is dat je ook een beetje flightseeing hebt. Probeer elk aan één kant in het vliegtuigje te gaan zitten, kan je zeker overal mooie foto's van maken.
Wat bagage betreft: normaal mag je 15 kg meenemen (in totaal, dus fotomateriaal, wandelstokken, regenkledij, ...) Stuur vooraf een e-mail naar Wrangell Mountain Air en dan krijg je een bevestiging dat je meer mag meenemen omdat je meerdere nachten weg blijft.
Zeker meenemen : handschoenen en reserve handschoenen, regenbroek vonden wij ook handig (en niet enkel voor de dag dat we regen hadden, ook de andere dag, toen we weer op de gletsjer waren, het geeft wat meer warmte en je gewone broek wordt niet nat wanneer je op het ijs gaat zitten)
In Chitina overnachtten wij in Gilpatricks Hotel maar er zijn ook 2 B&B
Of onderweg op de Edgerton Highway ligt ook nog Kenny Lake, daar zagen we ook B&B.
Lodging in WSE:
De Kennicott Lodge is schitterend gelegen, maar 's avonds is er niets te beleven.
In Mc Carthy loopt meer volk rond (locals en toeristen), en er is een saloon, een winkeltje, 2 restaurants en 1x fine dining (hebben we niet gedaan).
Ik kan het Ma Johnsons Hotel in Mc Carthy warm aanbevelen. Heerlijke locatie, erg warme mensen.
(De meeste tours beginnen in Kennicott maar als je een tour reserveert bij bv St Elias Alpine Guides, dan komen ze je gratis ophalen)
Stevige hikes: kijk eens naar de hikes naar Erie, Bonanza en Jumbo Mine (http://www.steliasguides.com/our-trips/ ... dventures/)
Op 7 juli: ik weet niet tot waar je de bus wilt reserveren maar bij Eielson VC is er de Eielson Alpine Hike naar Thorofare Ridge (deden wij niet wegens het slechte weer vorig jaar, maar zou schitterend moeten zijn, staat gecatalogeerd: strenuous)
Op 16 juli: iets verder dan Hatcher Pass ligt Independence Mine SP, vonden wij wel de moeite waard
Op 18 juli: zeker haalbaar qua afstand, als het jullie interesse heeft, zou je volgens mij zelfs nog een bezoek kunnen brengen aan Alaska Heritage Native Center
Op 14 juli gaan we elkaar kruisen denk ik. (wij doen dan Wasilla-Chitina)
Groetjes,
Ingrid
vlucht deden wij met Wrangell Mountain Air (er zijn weinig andere aanbieders)
ze hebben 2 vluchten per dag heen en 2 terug
Wij gingen heen om 9u en terug om 14u: heen nog een halve dag tijd in WSE en terug voldoende tijd om naar Valdez te rijden
Zij regelen je transport naar Mc Carthy vanaf de airstrip
5 minuutjes voor vertrek aanwezig zijn bij de airstrip in Chitina, je kan de auto daar laten staan.
Het mooie aan vliegen naar Mc Carthy is dat je ook een beetje flightseeing hebt. Probeer elk aan één kant in het vliegtuigje te gaan zitten, kan je zeker overal mooie foto's van maken.
Wat bagage betreft: normaal mag je 15 kg meenemen (in totaal, dus fotomateriaal, wandelstokken, regenkledij, ...) Stuur vooraf een e-mail naar Wrangell Mountain Air en dan krijg je een bevestiging dat je meer mag meenemen omdat je meerdere nachten weg blijft.
Zeker meenemen : handschoenen en reserve handschoenen, regenbroek vonden wij ook handig (en niet enkel voor de dag dat we regen hadden, ook de andere dag, toen we weer op de gletsjer waren, het geeft wat meer warmte en je gewone broek wordt niet nat wanneer je op het ijs gaat zitten)
In Chitina overnachtten wij in Gilpatricks Hotel maar er zijn ook 2 B&B
Of onderweg op de Edgerton Highway ligt ook nog Kenny Lake, daar zagen we ook B&B.
Lodging in WSE:
De Kennicott Lodge is schitterend gelegen, maar 's avonds is er niets te beleven.
In Mc Carthy loopt meer volk rond (locals en toeristen), en er is een saloon, een winkeltje, 2 restaurants en 1x fine dining (hebben we niet gedaan).
Ik kan het Ma Johnsons Hotel in Mc Carthy warm aanbevelen. Heerlijke locatie, erg warme mensen.
(De meeste tours beginnen in Kennicott maar als je een tour reserveert bij bv St Elias Alpine Guides, dan komen ze je gratis ophalen)
Stevige hikes: kijk eens naar de hikes naar Erie, Bonanza en Jumbo Mine (http://www.steliasguides.com/our-trips/ ... dventures/)
Op 7 juli: ik weet niet tot waar je de bus wilt reserveren maar bij Eielson VC is er de Eielson Alpine Hike naar Thorofare Ridge (deden wij niet wegens het slechte weer vorig jaar, maar zou schitterend moeten zijn, staat gecatalogeerd: strenuous)
Op 16 juli: iets verder dan Hatcher Pass ligt Independence Mine SP, vonden wij wel de moeite waard
Op 18 juli: zeker haalbaar qua afstand, als het jullie interesse heeft, zou je volgens mij zelfs nog een bezoek kunnen brengen aan Alaska Heritage Native Center
Op 14 juli gaan we elkaar kruisen denk ik. (wij doen dan Wasilla-Chitina)
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de info, Ingrid.
Ik zie op jullie planning 2 dagen Denali, Valdez, Seward en Homer staan. Wat zijn jullie daar van plan?
Ik zie op jullie planning 2 dagen Denali, Valdez, Seward en Homer staan. Wat zijn jullie daar van plan?
- ingrid14
- Amerika-expert
2 dagen
Denali: omdat we vorig jaar erg slecht weer hadden op de ene dag dat we er waren, 2 zo'n slechte dagen achter elkaar komen zelden voor volgens de locals, dus geen risico dit jaar en 2 dagen met de shuttle bus, 1 dag tot Eielson VC, andere dag tot Wonder Lake. Bij Eielson willen we de Alpine Hike doen, en bij Wonder Lake plannen we ook een wandeling. We hebben dus 2 dagen de kans om de Alpine Hike te doen.
Valdez: waarschijnlijk 1 dag cruise (deze keer met Lulu Belle denk ik) voor mij en zeekayakken voor mijn zoon, 2de dag Mineral Creek Trail – Stamp Mill of een trail in Keystone Canyon + Solomon Fish Hatchery (op beren-foto-jacht)
Seward: 1 dag gletsjer cruise, 1 dag Harding Icefield
Homer: 1 dag bear viewing, 1 dag strandwandelingen in Homer/Homer Spit/Anchor Point of trip naar Kachemak Bay State Park
Daarbij komt dat ik het wel fijn vind om meerdere dagen op dezelfde plek te blijven. Het blijft tenslotte vakantie hé.
(zo heb ik vb afgelopen zomer in Valdez een uurtje naar de binnen- en buitenvarende bootjes zitten kijken met een koffie bij de hand, zalig)
Zowel mijn zoon als ikzelf zijn ook graag aan een zee, op een strand. (Eigenlijk zijn we meer kustmensen maar we wonen in het verkeerde deel van België)
Groetjes,
Ingrid
Denali: omdat we vorig jaar erg slecht weer hadden op de ene dag dat we er waren, 2 zo'n slechte dagen achter elkaar komen zelden voor volgens de locals, dus geen risico dit jaar en 2 dagen met de shuttle bus, 1 dag tot Eielson VC, andere dag tot Wonder Lake. Bij Eielson willen we de Alpine Hike doen, en bij Wonder Lake plannen we ook een wandeling. We hebben dus 2 dagen de kans om de Alpine Hike te doen.
Valdez: waarschijnlijk 1 dag cruise (deze keer met Lulu Belle denk ik) voor mij en zeekayakken voor mijn zoon, 2de dag Mineral Creek Trail – Stamp Mill of een trail in Keystone Canyon + Solomon Fish Hatchery (op beren-foto-jacht)
Seward: 1 dag gletsjer cruise, 1 dag Harding Icefield
Homer: 1 dag bear viewing, 1 dag strandwandelingen in Homer/Homer Spit/Anchor Point of trip naar Kachemak Bay State Park
Daarbij komt dat ik het wel fijn vind om meerdere dagen op dezelfde plek te blijven. Het blijft tenslotte vakantie hé.
(zo heb ik vb afgelopen zomer in Valdez een uurtje naar de binnen- en buitenvarende bootjes zitten kijken met een koffie bij de hand, zalig)
Zowel mijn zoon als ikzelf zijn ook graag aan een zee, op een strand. (Eigenlijk zijn we meer kustmensen maar we wonen in het verkeerde deel van België)
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de info, Ingrid, daar kan ik ook wel wat mee voor onze planning
.
Het "verkeerde" stuk van België? Wonen we hier dan niet allemaal aan zee, België is amper een voorschoot groot,
?
Daarnet van de kust terug naar huis gereden en het was overal even grijs...troost...

Het "verkeerde" stuk van België? Wonen we hier dan niet allemaal aan zee, België is amper een voorschoot groot,

Daarnet van de kust terug naar huis gereden en het was overal even grijs...troost...
Hallo,
Ik weet niet veel van Alaska, waar welk national park ligt enzo, maar Kenai Fjords NP lijkt mij een geweldige plaats voor beren te zien. Of ben ik fout?
Lilo
Ik weet niet veel van Alaska, waar welk national park ligt enzo, maar Kenai Fjords NP lijkt mij een geweldige plaats voor beren te zien. Of ben ik fout?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- ingrid14
- Amerika-expert
Tja, zo verkeerd is het hier in Genk niet hoor, maar het is toch al snel 2,5 u rijden naar vb het Zwin en bijna 3 u naar De Panne (onze favoriete plekken) (zonder files)
Voor even een dagje op en af, zit je dan wel veel in de auto.
We proberen toch wel elk jaar eens een verlengd WE of zo te gaan uitwaaien, maar het zou meer mogen voor mij.
@Lilo
Kenai Fjords is eigenlijk een niet zo toegankelijk NP.
Je kan enkel met de auto tot bij Exit Glacier rijden en daar wandelen. De meeste bezoeken worden gedaan met een Glacier Cruise.
Er wonen wel zwarte en bruine beren maar je krijgt ze zelden te zien.
Lake Clark NP en Katmai NP geven veel meer kans op het zien van beren. Die parken hebben ook meer rivieren waar zalm in voorkomt. En laat dat nu net zijn wat de beren graag hebben.
Maar op een reis naar Alaska zou ik zeker Kenai Fjords niet links laten liggen.
Groetjes,
Ingrid
Voor even een dagje op en af, zit je dan wel veel in de auto.
We proberen toch wel elk jaar eens een verlengd WE of zo te gaan uitwaaien, maar het zou meer mogen voor mij.
@Lilo
Kenai Fjords is eigenlijk een niet zo toegankelijk NP.
Je kan enkel met de auto tot bij Exit Glacier rijden en daar wandelen. De meeste bezoeken worden gedaan met een Glacier Cruise.
Er wonen wel zwarte en bruine beren maar je krijgt ze zelden te zien.
Lake Clark NP en Katmai NP geven veel meer kans op het zien van beren. Die parken hebben ook meer rivieren waar zalm in voorkomt. En laat dat nu net zijn wat de beren graag hebben.
Maar op een reis naar Alaska zou ik zeker Kenai Fjords niet links laten liggen.
Groetjes,
Ingrid
Dankjewel Ingrid, weeral iets bijgeleerd zie. Ooit denken wij er aan om eens naar Alaska te gaan, maar ik krijg de indruk dat het daar wat moeilijker/gevaarlijker op eigen houtje wandelen wordt, en daarom wachten we met Alaska.
Groetjes,
Lilo
Groetjes,
Lilo
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alaska is gewoon fantastisch, Lilo. Voor de meesten (ook voor ons) is dat, zolang men er nog niet geweest is, een 'once in a lifetime' bestemming, maar kijk, wij waren er nog maar in 2012 en toch gaan we er in 2015 al terug naartoe.
Je kan die staat echt met geen enkel andere vergelijken qua natuur, wildlife, "remoteness", bewoners enz enz. Alles is er gewoon anders...en er zitten zelfs nóg meer muggen dan bvb in Yellowstone
.
Je kan die staat echt met geen enkel andere vergelijken qua natuur, wildlife, "remoteness", bewoners enz enz. Alles is er gewoon anders...en er zitten zelfs nóg meer muggen dan bvb in Yellowstone

Het zal er wel eens van komen, binnen een paar jaar of zo. En die muggen... daar heb ik weinig of geen last van. Muggen spuwen mijn bloed uit denk ik, heb zelfs in de Everglades er geen last van. Ze komen wel op mijn arm zitten maar zeggen dan bah en vliegen snel weer weg denk ik.
Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo

Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ingrid: nu de hotels geboekt zijn voor januari in het ZW is er weer wat tijd voor Alaska.
Dat zag ik oa staan op de website van Denali, betreffende hiking around Wonder Lake:
.
Als je net de hotels geboekt hebt voor het ZW, volledig buiten het seizoen en je komt dan bij de hotels in Alaska voor juli, dan is het toch wel serieus schrikken om vast te stellen dat je die prijzen gerust x4 mag doen
.
De vorige keer hadden wij een pakketreis geboekt en zodoende wisten we niet echt hoeveel de hotels afzonderlijk kostten...
Dat zag ik oa staan op de website van Denali, betreffende hiking around Wonder Lake:
Een gewaarschuwd man/vrouw is er 2 waardit is plagued most of the summer by mosquitoes, so bring a head net.

Als je net de hotels geboekt hebt voor het ZW, volledig buiten het seizoen en je komt dan bij de hotels in Alaska voor juli, dan is het toch wel serieus schrikken om vast te stellen dat je die prijzen gerust x4 mag doen

De vorige keer hadden wij een pakketreis geboekt en zodoende wisten we niet echt hoeveel de hotels afzonderlijk kostten...
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij gaan altijd in het hoogseizoen. Het verschil is dus niet zo groot voor mij.
Ja die muggen. Kan soms erg vervelend zijn.
Maar wij wandelen met lange broek, t-shirt met lange mouwen en als het te erg wordt, doe ik mijn trui met kap aan (en zet ik mijn kap op natuurlijk)
Hoe minder huid er zichtbaar is, hoe beter.
Vorig jaar hadden we ook onze kleren ingespoten met deet want anders steken ze zelfs door je broek.
Ben nog op een mooie wandeling gestoten in Seward: Caines Head - http://dnr.alaska.gov/parks/units/caineshd.htm
Ook mooi lijkt me Kachemak Bay State Park bij Homer (aan de andere kant van de baai): http://dnr.alaska.gov/parks/units/kbay/kbayl.htm
Groetjes,
Ingrid
Ja die muggen. Kan soms erg vervelend zijn.
Maar wij wandelen met lange broek, t-shirt met lange mouwen en als het te erg wordt, doe ik mijn trui met kap aan (en zet ik mijn kap op natuurlijk)
Hoe minder huid er zichtbaar is, hoe beter.
Vorig jaar hadden we ook onze kleren ingespoten met deet want anders steken ze zelfs door je broek.
Ben nog op een mooie wandeling gestoten in Seward: Caines Head - http://dnr.alaska.gov/parks/units/caineshd.htm
Ook mooi lijkt me Kachemak Bay State Park bij Homer (aan de andere kant van de baai): http://dnr.alaska.gov/parks/units/kbay/kbayl.htm
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ingrid: ben je zelf bij de Kennicott Lodge geweest en/of eventueel gegeten? Ik denk er immers aan om daar te reserveren ipv in McCarthy. Volgens mijn online indrukken ziet het er allemaal toch heel wat beter uit dan bvb Ma Johnson. Wat is jouw mening hieromtrent?
Ik twijfel ook nog hoe we er naartoe gaan rijden. Alle reviews over de McCarthy Road spreken over "hoogtepunt van onze Alaskareis" en/of "helemaal niet zo'n slechte weg meer als voordien", "zelden nog lekken banden" enz...
Ofwel gaan we dus gewoon met de auto, ofwel met het vliegtuig ofwel met het vliegtuig heen en de bus terug. Op die laatste manier heb je dan niet het risico dat je vastzit in Kennicott omwille van het slechte weer en heb je tevens het voordeel van ook de scenic flight te kunnen doen. Hoe doen jullie het dit jaar?
Ik stel tevens vast dat heel wat hotels in Alaska al volboekt zijn op de dagen dat wij er zijn. Gelukkig nog niet echt moeten herplannen, maar alles moet nu toch zo snel mogelijk geboekt worden...
Ik twijfel ook nog hoe we er naartoe gaan rijden. Alle reviews over de McCarthy Road spreken over "hoogtepunt van onze Alaskareis" en/of "helemaal niet zo'n slechte weg meer als voordien", "zelden nog lekken banden" enz...
Ofwel gaan we dus gewoon met de auto, ofwel met het vliegtuig ofwel met het vliegtuig heen en de bus terug. Op die laatste manier heb je dan niet het risico dat je vastzit in Kennicott omwille van het slechte weer en heb je tevens het voordeel van ook de scenic flight te kunnen doen. Hoe doen jullie het dit jaar?
Ik stel tevens vast dat heel wat hotels in Alaska al volboekt zijn op de dagen dat wij er zijn. Gelukkig nog niet echt moeten herplannen, maar alles moet nu toch zo snel mogelijk geboekt worden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4824 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 25 Reacties