Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke auto voor 6 personen?
welke auto voor 6 personen?
Hallo,
Wij gaan met ons gezin, 4 kinderen, 18,15,11 en 10 jaar oud, rond-touren aan de westkust.
Welke auto zou daar het beste voor schikken?
Ik zie wel 7 persoons auto's , maar we moeten ook nog 5 - 6 koffers meenemen.
Iemand ervaring met een Chevrolet Tahoe of Chevrolet Suburban ?
Groet Geert
Wij gaan met ons gezin, 4 kinderen, 18,15,11 en 10 jaar oud, rond-touren aan de westkust.
Welke auto zou daar het beste voor schikken?
Ik zie wel 7 persoons auto's , maar we moeten ook nog 5 - 6 koffers meenemen.
Iemand ervaring met een Chevrolet Tahoe of Chevrolet Suburban ?
Groet Geert
- bedeve
- Amerika-expert
Re: welke auto voor 6 personen?
De auto's die jij noemt zijn in het bagagegedeelte helemaal niet zo groot.
Door autopech heb ik de Ford Explorer en de Chevrolet Tahoe meteen kunnen vergelijken.
De Explorer heeft meer bagageruimte.
Jouw oplossing is niet een nog grotere auto, maar je afvragen waarom je zoveel koffers vanzelfsprekend vind.
Alle gezinsleden een eigen trolley die meegaat als handbagage lost jouw autovraag op !
Geen Trolleys ?
En dus ook ruimbagage mee ?
Doe het met tassen, maar laat je koffers thuis
Mijn heerlijk sturende autotip;
http://www.toyota.com/sienna/#!/Welcome
Door autopech heb ik de Ford Explorer en de Chevrolet Tahoe meteen kunnen vergelijken.
De Explorer heeft meer bagageruimte.
Jouw oplossing is niet een nog grotere auto, maar je afvragen waarom je zoveel koffers vanzelfsprekend vind.
Alle gezinsleden een eigen trolley die meegaat als handbagage lost jouw autovraag op !
Geen Trolleys ?
En dus ook ruimbagage mee ?
Doe het met tassen, maar laat je koffers thuis
Mijn heerlijk sturende autotip;
http://www.toyota.com/sienna/#!/Welcome
Laatst gewijzigd door bedeve op 20 nov 2014, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dodge grand caravan 2.0 moet de klus ook kunnen klaren. Ik kreeg die mee terwijl ik een veel kleinere klasse had gehuurd, maar volgens mij valt die onder de minivans.
Wij hadden een Explorer, dan heb je inderdaad niet veel ruimte meer achter de 3e rij, en de Tahoe lijkt vergelijkbaar, maar een Suburban is toch wel een slag groter, dan heb je echt nog wel wat bagageruimte. Maar 5-6 koffers lijkt me voor elke auto (met 6 zitplaatsen) wat veel.
Volgens mij hebben de meeste minivans ook niet heel veel ruimte meer achter de 3e rij.
Volgens mij hebben de meeste minivans ook niet heel veel ruimte meer achter de 3e rij.
Terug in Texas!
- bedeve
- Amerika-expert
PS;
In september 2013 met het Hinko National Tarief deze auto http://www.gmc.com/2014-yukon-xl-full-size-suv.html icm Emerald Club lidmaatschap opgehaald op LAX.
Niet mee te rijden, en het door jou gewenste koffer aantal past er ook niet in .
3 dagen later op San Jose ingeruild tegen
https://www.hyundaiusa.com/santa-fe/index.aspx
In september 2013 met het Hinko National Tarief deze auto http://www.gmc.com/2014-yukon-xl-full-size-suv.html icm Emerald Club lidmaatschap opgehaald op LAX.
Niet mee te rijden, en het door jou gewenste koffer aantal past er ook niet in .
3 dagen later op San Jose ingeruild tegen
https://www.hyundaiusa.com/santa-fe/index.aspx
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Vorig jaar hadden we een minivan, Chrysler Town And Country, en ik was best tevreden over bagageruimte. Als de derde rij als bank staat, dan heb je een best wel diepe bak waarin die weggeklapt kan worden, hierin kon onze koffer plat liggen. Bij de twee stoelen op de middelste rij heb je ook vakken in de vloer, hierin kan ook een kleine platte trolley, of makkelijker, een tas.
We waren op pad met 6 personen, waaronder mijn dochtertje van toen 13 maand. Voor haar hadden we een reisbedje en buggy mee, daarnaast 1 grote koffer en voor iedereen een koffer of tas van grofweg handbagage formaat. Dat ging goed. Maar zachte tassen in plaats van harde koffers maakt het pakken veel makkelijker.
Wees in ieder geval kritisch met inpakken, en neem liever geen, maar hooguit 1 grote koffer mee. Dat lukt nog net met een minivan.
Dit jaar gaan we in december naar de sneeuw, en hebben we een 4x4 nodig,aangezien je blijkbaar geen sneeuwkettingen op een huurauto mag leggen. We hebben nu een full-size SUV gehuurd (chevrolette Tahoe or similar) en ik maak me een beetje zorgen of dat voldoende bagageruimte biedt, maar hoop dat we een suburban mee kunnen krijgen. Over een maand kan ik onze ervaring delen.
We waren op pad met 6 personen, waaronder mijn dochtertje van toen 13 maand. Voor haar hadden we een reisbedje en buggy mee, daarnaast 1 grote koffer en voor iedereen een koffer of tas van grofweg handbagage formaat. Dat ging goed. Maar zachte tassen in plaats van harde koffers maakt het pakken veel makkelijker.
Wees in ieder geval kritisch met inpakken, en neem liever geen, maar hooguit 1 grote koffer mee. Dat lukt nog net met een minivan.
Dit jaar gaan we in december naar de sneeuw, en hebben we een 4x4 nodig,aangezien je blijkbaar geen sneeuwkettingen op een huurauto mag leggen. We hebben nu een full-size SUV gehuurd (chevrolette Tahoe or similar) en ik maak me een beetje zorgen of dat voldoende bagageruimte biedt, maar hoop dat we een suburban mee kunnen krijgen. Over een maand kan ik onze ervaring delen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Ik lees vaker de tip geen koffers mee te nemen, maar tassen. Vraagje daarover.
Zijn tassen in bagageruim en bij bagagehandling niet stukken kwetsbaarder dan koffers ?
Ik lees hier in de US altijd de raad harde koffers te nemen - omdat uit zachte koffers zo snel gestolen worst - ze zijn relatief makkelijk open te snijden.
Dan moeten tassen toch nog kwetsbaarder zijn ? Of mis ik iets ?
Zijn tassen in bagageruim en bij bagagehandling niet stukken kwetsbaarder dan koffers ?
Ik lees hier in de US altijd de raad harde koffers te nemen - omdat uit zachte koffers zo snel gestolen worst - ze zijn relatief makkelijk open te snijden.
Dan moeten tassen toch nog kwetsbaarder zijn ? Of mis ik iets ?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hadden in 2012 met z'n zessen een Chevrolet Suburban. De jongste was toen 16. Die auto was op zich groot genoeg. We hadden toen ook nog kampeerspullen bij dus flink wat bagage. We hebben ook wel eens een Dodge Durango (Fullsize SUV) gehad. We waren toen met 5 maar de bagage ging er niet allemaal in. Dit hebben we opgelost door een roofbag aan te schaffen. Andere keren hadden we een minivan daar heb je meer bagageruimte dan een SUV.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik ben dr uit.
Het is een Toyota Sienna geworden.
Is het ruimste en rijd beter qua wegligging als een SUV.
Heb hem gereserveerd bij Ebookers voor 767,00 voor 18 dagen , miles/km vrij!!
Bedankt voor alle tips!!

Het is een Toyota Sienna geworden.
Is het ruimste en rijd beter qua wegligging als een SUV.
Heb hem gereserveerd bij Ebookers voor 767,00 voor 18 dagen , miles/km vrij!!
Bedankt voor alle tips!!

- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Hou je er wel rekening mee dat het nooit zeker is dat je de auto krijgt die je reserveert? Er staat altijd bij: of gelijkwaardig. Ik vraag me ook af of je alle bagage daar wel in krijgt. Er staat 7 personen en 4 koffers. Is een minivan niet handiger?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg in elk geval dat je niet te veel en niet te grote koffers meeneemt. Het is vrijwel overal warm dus luchtige kleding voldoet. Een was draaien kun je bijna overal.
Wij hebben bijna altijd tassen of zachte koffers bij ons en daar is nog nooit iets mee gebeurd. Er wordt niet altijd zachtzinnig mee omgesprongen maar je zult er ook geen breekbare spullen in doen. Een zachte koffer of tas kan heel wat hebben.
Marianne
Wij hebben bijna altijd tassen of zachte koffers bij ons en daar is nog nooit iets mee gebeurd. Er wordt niet altijd zachtzinnig mee omgesprongen maar je zult er ook geen breekbare spullen in doen. Een zachte koffer of tas kan heel wat hebben.
Marianne
@lyan: Een Toyota Sienna is toch een minivan?
Moet prima lukken. We hebben drie keer in Amerika rondgereisd met ons zessen (2008, 2009 en 2010). Twee keer in een Toyota Sienna en een keer in een Kia Sedona. Iedereen één tas. Verder nog een grote koelbox en iedereen een los rugzakje. En we hadden nog een gezamenlijk koffertje voor zwemspullen en extra schoenen. Zie foto. Het is een beetje passen en meten, maar te doen en fantastisch om met het hele gezin zo'n mooie reis maken!
Moet prima lukken. We hebben drie keer in Amerika rondgereisd met ons zessen (2008, 2009 en 2010). Twee keer in een Toyota Sienna en een keer in een Kia Sedona. Iedereen één tas. Verder nog een grote koelbox en iedereen een los rugzakje. En we hadden nog een gezamenlijk koffertje voor zwemspullen en extra schoenen. Zie foto. Het is een beetje passen en meten, maar te doen en fantastisch om met het hele gezin zo'n mooie reis maken!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Inderdaad, dit is een Minivan. (Or Simular!!) Kan dus een Toyota Sienna, een Chrysler T&C, Dodge Grand Caravan, Kia Sedona of de Nissan Quest worden. De Mazda 5 heb ik nooit bij de verhuurmaatschappijen gezien.lyan schreef: Is een minivan niet handiger?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Voor de Sienna betaal je meer dan voor o.a. een Dodge of Chrysler town&country, de Sienna staat apart van de andere minivans, is ook een stukje duurder, mooie wagen en groot! Voordeel is dat je de achterste rij stoelen in de bodem kan schuiven waardoor je een grote vlakke laadruimte hebt, in tegenstelling tot veel ander wagens waar je een bobbel hebt van de achterste rij stoelen waardoor dus minder laadruimte.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mazda 5 is een stuk kleiner dan de andere genoemde en niet dezelfde klasse
-
- Amerika-expert
De Sienna is inderdaad een hogere klasse minivan, net als de Honda. Maar vergeleken met de Chrysler of de Dodge een stuk meer ruimte binnenin! Ik ben overgestapt van een Dodge Caravan (dus ietsje kleiner dan een Grand Caravan of een Town&Country) naar een Honda en dat is echt een groot verschil! De Honda en de Sienna zijn trouwens wel breder, ik had in het begin vaak moeite met tussen de lijnen parkeren omdat ik vergat dat ik 'dikker' was. Tot groot vermaak van m'n kinderen als ik weer eens op mezelf mopperde omdat ik m'n dikke middel en grote achterkant vergatina schreef:Voor de Sienna betaal je meer dan voor o.a. een Dodge of Chrysler town&country, de Sienna staat apart van de andere minivans, is ook een stukje duurder, mooie wagen en groot! Voordeel is dat je de achterste rij stoelen in de bodem kan schuiven waardoor je een grote vlakke laadruimte hebt, in tegenstelling tot veel ander wagens waar je een bobbel hebt van de achterste rij stoelen waardoor dus minder laadruimte.

Vraag me trouwens af waarom je de Honda zo goed als nooit als huurauto ziet?
- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben in januari op SFO bij National van de Executive Aisle overgestoken naar de gewone Emerald Aisle om hem mee te nemen,ina schreef:Voor de Sienna betaal je meer dan voor o.a. een Dodge of Chrysler town&country, de Sienna staat apart van de andere minivans,
Kosten voor 7 dagen; ( Duur; zelfde periode 2015 $ 41 goedkoper )
23-01-2014 NATIONAL CAR RENTAL SAN FRANCISCO USA 4704 Debet USD 234,49 € 173,27
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De keuze van een auto is vrij persoonlijk. Ik heb dit jaar zelf een Chevrolet Tahoe gehuurd (nieuw model). Deze is beduidend beter dan het oude model. De oude generatie Tahoe/Suburban had stoelen die niet helemaal vlak wegvielen in de bagageruimte. De nieuwe heeft dat wel. Zeker in de nieuwe Suburban heb je, zelfs met alle stoelen in gebruik, nog een zee van ruimte.
Al is het niet gegarandeerd dat je dat nieuwe type krijgt, de oude is nog gebouwd tot begin dit jaar en zit dus nog ruimschoots in de verschillende huurvloten.
De opmerking hierboven dat er met een Tahoe/Suburban of een Yukon/Yukon XL niet te rijden was zou ik naast me neer leggen. Zelf zou ik dan zeggen 'ik kan er niet mee rijden', dat kan waar zijn. Gezien de hoeveelheden fullsize SUV's (en groter) die rondrijden in Amerika, moet dat wel goed komen. In hartje LA is geen enkele auto groter dan een compact car handig, maar op de highway merk je er niets van en rijdt het heerlijk. W.m.b een paar klasses beter dan de minivans. Ik reed dit jaar ook in de Dodge Grand Caravan van mensen die we in USA ontmoet hebben.
Echt NIET te vergelijken met een nieuwe generatie Tahoe/Suburban. In alles moderner en comfortabeler.
Voor foto's van beide auto's kun je eens kijken op ons reisverslag (zie hieronder in mijn annotatie). Ik dacht dat daar foto's van beide auto's stonden.
De Toyota Sienna heb ik geen ervaring mee, maar Toyota kennende is dat een beter platform dan de verouderde Dodge Grand Caravan/ Chrysler Town en Country.
Ik help je hopen dat je ook daadwerkelijk een Toyota Sienna meekrijgt en toch niet een DGC/CTC. Wat ik ervan gezien heb op het parkeerterrein van Alamo is dat de verhouding Dodge/Chrysler t.o.v. Toyota Sienna ongeveer 8:2 is.
Als ze je een Dodge Grand Caravan mee willen geven terwijl er op het terrein een nieuwe model Suburban staat, zou ik persoonlijk kijken of hier een betaalbare upgrade uit te onderhandelen valt.
Ik weet niet hoeveel kilometer je gaat rijden, maar na de initiële drang om alles en iedereen een plekje te geven op het terrein van de verhuurder gaan na een paar honderd kilometer ook zaken als zitcomfort en airconditioning capaciteit meespelen. Dat is mijn ervaring in ieder geval gedurende 5000 kilometers door dit prachtige land.
Fijne vakantie alvast!
Al is het niet gegarandeerd dat je dat nieuwe type krijgt, de oude is nog gebouwd tot begin dit jaar en zit dus nog ruimschoots in de verschillende huurvloten.
De opmerking hierboven dat er met een Tahoe/Suburban of een Yukon/Yukon XL niet te rijden was zou ik naast me neer leggen. Zelf zou ik dan zeggen 'ik kan er niet mee rijden', dat kan waar zijn. Gezien de hoeveelheden fullsize SUV's (en groter) die rondrijden in Amerika, moet dat wel goed komen. In hartje LA is geen enkele auto groter dan een compact car handig, maar op de highway merk je er niets van en rijdt het heerlijk. W.m.b een paar klasses beter dan de minivans. Ik reed dit jaar ook in de Dodge Grand Caravan van mensen die we in USA ontmoet hebben.
Echt NIET te vergelijken met een nieuwe generatie Tahoe/Suburban. In alles moderner en comfortabeler.
Voor foto's van beide auto's kun je eens kijken op ons reisverslag (zie hieronder in mijn annotatie). Ik dacht dat daar foto's van beide auto's stonden.
De Toyota Sienna heb ik geen ervaring mee, maar Toyota kennende is dat een beter platform dan de verouderde Dodge Grand Caravan/ Chrysler Town en Country.
Ik help je hopen dat je ook daadwerkelijk een Toyota Sienna meekrijgt en toch niet een DGC/CTC. Wat ik ervan gezien heb op het parkeerterrein van Alamo is dat de verhouding Dodge/Chrysler t.o.v. Toyota Sienna ongeveer 8:2 is.
Als ze je een Dodge Grand Caravan mee willen geven terwijl er op het terrein een nieuwe model Suburban staat, zou ik persoonlijk kijken of hier een betaalbare upgrade uit te onderhandelen valt.
Ik weet niet hoeveel kilometer je gaat rijden, maar na de initiële drang om alles en iedereen een plekje te geven op het terrein van de verhuurder gaan na een paar honderd kilometer ook zaken als zitcomfort en airconditioning capaciteit meespelen. Dat is mijn ervaring in ieder geval gedurende 5000 kilometers door dit prachtige land.
Fijne vakantie alvast!
West USA reis juli 2014 http://larsenivarzijnonderweg.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2150 Weergaves
-
Laatste bericht door Jordy1994
-
- 27 Reacties