Onze planning voor juni 2015 wat betreft Yosemite:
Dag 15: Lee Vinning – Yosemite NP: Tioga Pass - Tuolumne Meadows
Dag 16: Yosemite NP: Watervallen - wellicht Fietsen in de Valley
Dag 17: Yosemite NP – Turlock: Mariposa Grove - Glacier Point - eten bij Olive Garden in Turlock

Laatste dag staat dus grote bomen bekijken in Mariposa Grove. Maar grote kans is dat deze gesloten is. Ik ga er dus eigenlijk ook maar gewoon vanuit dat deze gesloten is in onze periode. We hebben inmiddels twee overnachtingen geboekt in Curry Village (tenten), maar deze zijn kosteloos annuleerbaar.
Wat is het beste alternatief voor ons om toch wat grote bomen te zien?
Eén overnachting in Curry Village behouden, tweede nacht in Oakhurst (of al helemaal door naar Fresno) om vervolgens dag 17 naar Sequioa NP te gaan? En dan 's avonds (weer terug) naar Fresno of naar Visalia? Restaurant Olive Garden zit overigens ook in die twee plaatsen (dat zijn de enige drie vestigingen in California: Turlock, Fresno en Visalia). Dus dat komt wel goed

Of is Sequioa NP gewoon te ver uit de route? En is deze zuidelijke weg naar Oakhurst/Fresno eigenlijk wel open dan? En dan past Glacier Point er nergens meer tussen... Of kan ik gewoon ergens anders schuiven in de planning (zie ons eigen topic) zodat we Sequioa er wel ergens logisch tussen gepast krijgen?
Ik las ergens dat in Yosemite zelf ook nog een plek is voor grote bomen (Tuolumne Grove en Merced Grove)? Maar zoals ik lees moet je daarvoor wel een trail aflopen? Is dat niet zwaar? Aangezien we met twee oudjes op pad gaan

Of is het gewoon hopeloos voor ons met de grote bomen en kunnen we beter iets anders ervoor in de plaats plannen?