Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatief Mariposa Grove?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Alternatief Mariposa Grove?

Bericht door SpaceAce »

Ik heb de vraag al eens eerder voorbij zien komen op het forum, maar aangezien dit soort vragen/antwoorden per planning persoonlijk is, open ik maar even voor onze vraag een nieuw topic (ons planningstopic is overigens: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51830 )

Onze planning voor juni 2015 wat betreft Yosemite:
Dag 15: Lee Vinning – Yosemite NP: Tioga Pass - Tuolumne Meadows
Dag 16: Yosemite NP: Watervallen - wellicht Fietsen in de Valley
Dag 17: Yosemite NP – Turlock: Mariposa Grove - Glacier Point - eten bij Olive Garden in Turlock :mrgreen:

Laatste dag staat dus grote bomen bekijken in Mariposa Grove. Maar grote kans is dat deze gesloten is. Ik ga er dus eigenlijk ook maar gewoon vanuit dat deze gesloten is in onze periode. We hebben inmiddels twee overnachtingen geboekt in Curry Village (tenten), maar deze zijn kosteloos annuleerbaar.

Wat is het beste alternatief voor ons om toch wat grote bomen te zien?
Eén overnachting in Curry Village behouden, tweede nacht in Oakhurst (of al helemaal door naar Fresno) om vervolgens dag 17 naar Sequioa NP te gaan? En dan 's avonds (weer terug) naar Fresno of naar Visalia? Restaurant Olive Garden zit overigens ook in die twee plaatsen (dat zijn de enige drie vestigingen in California: Turlock, Fresno en Visalia). Dus dat komt wel goed ;)

Of is Sequioa NP gewoon te ver uit de route? En is deze zuidelijke weg naar Oakhurst/Fresno eigenlijk wel open dan? En dan past Glacier Point er nergens meer tussen... Of kan ik gewoon ergens anders schuiven in de planning (zie ons eigen topic) zodat we Sequioa er wel ergens logisch tussen gepast krijgen?

Ik las ergens dat in Yosemite zelf ook nog een plek is voor grote bomen (Tuolumne Grove en Merced Grove)? Maar zoals ik lees moet je daarvoor wel een trail aflopen? Is dat niet zwaar? Aangezien we met twee oudjes op pad gaan :)

Of is het gewoon hopeloos voor ons met de grote bomen en kunnen we beter iets anders ervoor in de plaats plannen?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alternatief Mariposa Grove?

Bericht door PSVwally »

Beide andere plekken in Yosemite:

Tuolumne Grove wandeling is zo'n 1.5km met een hoogteverschil van 150 meter
Merced Grove wandeling is zo'n 2.5km met een hoogteverschil van 150 meter

Een andere optie is om niet naar Sequoia NP te rijden maar naar Nelder Grove in Sierra National Forest. Dit ligt op ongeveer een uur rijden van de zuid ingang van Yosemite, of ook ongeveer op een uur van Oakhurst.
Hier staan overigens ook meer sequoiabomen dan bij bovenstaande 2 groves. Weg is niet geschikt voor campers omdat deze deels onverhard is. Maar de wandeling naar de bomen is naar wat ik aan reviews lees gemakkelijk. En je ziet o.a. de 5e grootste boom vd wereld.

Directions
From Yosemite’s South Entrance, head south on Highway 41 to Sky Ranch Road (6S10), which is also Forest Road 10, travel 6.6 miles, then turn left on 6S47Y. Then, go 1.2 miles to the fork in the road and continue right on 6S90 for 0.3 miles. Then turn left at Nelder Grove campground sign and travel 0.5 miles to Nelder Grove. The drive, part of which is unpaved and not recommended for RVs or trailers, takes about an hour.

Ik weet even niet of de wegnummers allemaal nog kloppen, want de sky ranch road wordt in google maps aangeduid als rd632, deze weg gaat op een gegeven moment over in de rd610.
Nu stopt google streetview bij de kruising met de 6S47Y en zijn de borden onleesbaar, maar ik ga er wel vanuit dat het daar al aangegeven staat. Maar het laatste stuk van wat hierboven staat vanaf de "fork" ziet er vreemd uit.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen San Francisco en Monterey vind je Henri Cowell Redwood SP bij Santa Cruz.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is het wel te doen om naar de Grant Grove in Kings Canyon te rijden. De Sherman Tree in Sequoia wordt al weer een stuk verder rijden en is ook verder lopen. De Grant Grove is heel goed toegankelijk, het ligt naast de parkeerplaats. Ik zou dan in Fresno overnachten. Op weg naar Kings Canyon kun je dan ook nog naar Glacier Point. Reken daarvoor ongeveer 2 uur als je niet gaat wandelen.
Ik ken de Nelder grove niet, maar het is een mooi alternatief. Je zou op dag 17 kunnen kijken hoeveel tijd je kwijt bent met Glacier Point en de rit naar de zuidingang, en dan kijken of je nog tijd en zin hebt om door te rijden naar Kings Canyon en anders naar de Nelder grove gaan. Je kunt dan het beste ook de keuze voor Turloch of Fresno open laten.

Je zou ook op weg van Lee Vining naar Yosemite Valley bij de Merced Grove of Tuolumne Grove langs kunnen gaan. Op zich is de wandeling daar wel te doen maar het is jammer dat je eerst naar beneden loopt en terug een stuk moet klimmen. Maar je zou ter plekke kunnen besluiten of jullie dat zien zitten.

Het zou jammer zijn om op dag 16 nog iets anders te doen dan de vallei. Met een van de Groves in Yosemite, of de Nelder of Grant grove is het mogelijk om die volle dag er in te houden. Je kunt je daar in juni prima een hele dag vermaken, is ook wel rustig om twee nachten in de vallei te hebben. Hebben jullie een gewone tent of een heated tent? Misschien is het niet gek om nog te kijken of er een cabin vrij is (of komt).

Hier kun je een mooi overzicht vinden van de verschillende sequoia groves.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is een mooi overzichtsplaatje, dat kende ik nog niet!
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Wow Marianne, top link! Thx!

Mvg,
Anton
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, mooi he? :wink: Kwamen we tegen op zoek naar wandelingen in de coastal redwoods.
Ik heb hem een tijdje terug ook toegevoegd aan dit topic, dus is altijd terug te vinden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dank je voor jullie antwoorden!! Sequioa NP is dus niet echt een optie, maar Kings Canyon wellicht wel.
En ik zie ook nog andere opties voorbijkomen. Klinkt goed! Maar meer opties mag altijd he ;)

En Marianne, inderdaad een geweldig overzichtsplaatje :clap:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als je bereid bent de Tioga Pass letterlijk links te laten liggen - en dat zou voor mij moeilijk zijn -, zou je via de waarschijnlijk ook mooie Ebbetts Pass Scenic Byway naar Yosemite kunnen rijden en onderweg Calaveras Big Trees SP aan kunnen doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ook een goede! Ik dacht dat ik die al genoemd had maar dat was in een ander topic waarschijnlijk. :?
Wij zijn vorig jaar naar Calaveras Big Trees SP geweest, daar kun je al met een korte wandeling in de North Grove veel sequoia's zien.
Wij reden via de Sonora Pass, dat was iets sneller dan via de Ebbetts Pass.

Marianne
Sansun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sansun »

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm

Als ik het het goed begrijp, zie bovenstaande link.. Kunnen we jn juni dus toch wel naar de mariposa grove rn is hij pas vanaf 6 juli gesloten?! Dat zou echt super zijn!
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

:clap: :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Iig niet voor 6 juli ja, dat scheelt alweer voor sommigen
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

:blob4: :hello1: :blob3:

Dat zou zeker mooi zijn! Goed gezien en thnx voor het melden Sansun! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer