Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mathnuyt: eerste keer rondje Westen
Reis mathnuyt: eerste keer rondje Westen
Hallo iedereen,
Ben al tijdje aan het meevolgen en open nu mijn eerste discussie!
Deze zomer (eind Juli - begin Augustus) voor de eerste keer rondje in het Westen gaan doen (3 weken).
Na hier wat gevolgd te hebben, heb ik er het volgende van gemaakt:
dag 1 : Brussel - LA
dag 2 : LA - Palm Springs
dag 3 : Palm Springs - Sedona
dag 4 : Sedona - Grand Canyon
dag 5 : Grand Canyon - Page
dag 6 : Page - Moab
dag 7 : Moab
dag 8 : Moab - Bryce
dag 9 : Bryce - Zion
dag 10 : Zion
dag 11 : Zion - Las Vegas
dag 12 : Las Vegas
dag 13 : Las Vegas
dag 14 : Las Vegas - Death Valley
dag 15 : Death Valley - Mammouth Lakes
dag 16 : Mammouth Lakes - Sonora
dag 17 : Sonora - SF
dag 18 : SF
dag 19 : SF - Santa Maria
dag 20 : Santa Maria - LA
dag 21 : LA
dag 22 : LA - Brussel
(vermoedelijk zal iedereen aanraden om SF -> LA extra stop in te lassen, maar hier kiezen we bewust voor lange rit aangezien we nu al nachten "tekort" komen, of is dit echt af te raden?)
Nu hadden we graag extra dag in SF & LA gehad, dus zien jullie ergens mogelijkheid om nacht over te slaan?
Misschien:
- overnachting 7 in Moab schrappen? of Moab uit volledige trip laten? (dan missen we wel Arches)
- overnachting 10 in Zion schrappen?
- dag 14 vroeg in Vegas vertrekken om gelijk naar Mammouth Lakes te rijden (en geen overnachting in Death Valley)?
We zijn niet echt wandelaars maar genieten wel graag van de natuur & uitzichten. Maar we gaan er geen hikes van 5u doen ofzo.
Alvast bedankt!
Mvg,
Mathieu
Ben al tijdje aan het meevolgen en open nu mijn eerste discussie!
Deze zomer (eind Juli - begin Augustus) voor de eerste keer rondje in het Westen gaan doen (3 weken).
Na hier wat gevolgd te hebben, heb ik er het volgende van gemaakt:
dag 2 : LA - Palm Springs
dag 3 : Palm Springs - Sedona
dag 4 : Sedona - Grand Canyon
dag 5 : Grand Canyon - Page
dag 6 : Page - Moab
dag 7 : Moab
dag 8 : Moab - Bryce
dag 9 : Bryce - Zion
dag 10 : Zion
dag 11 : Zion - Las Vegas
dag 12 : Las Vegas
dag 13 : Las Vegas
dag 14 : Las Vegas - Death Valley
dag 15 : Death Valley - Mammouth Lakes
dag 16 : Mammouth Lakes - Sonora
dag 17 : Sonora - SF
dag 18 : SF
dag 19 : SF - Santa Maria
dag 20 : Santa Maria - LA
(vermoedelijk zal iedereen aanraden om SF -> LA extra stop in te lassen, maar hier kiezen we bewust voor lange rit aangezien we nu al nachten "tekort" komen, of is dit echt af te raden?)
Nu hadden we graag extra dag in SF & LA gehad, dus zien jullie ergens mogelijkheid om nacht over te slaan?
Misschien:
- overnachting 7 in Moab schrappen? of Moab uit volledige trip laten? (dan missen we wel Arches)
- overnachting 10 in Zion schrappen?
- dag 14 vroeg in Vegas vertrekken om gelijk naar Mammouth Lakes te rijden (en geen overnachting in Death Valley)?
We zijn niet echt wandelaars maar genieten wel graag van de natuur & uitzichten. Maar we gaan er geen hikes van 5u doen ofzo.
Alvast bedankt!
Mvg,
Mathieu
Re: Reis mathnuyt: eerste keer rondje Westen
Hoi en welkom, leuk dat jullie die kant op gaat. Op zich een mooie route, maar nog wel veels te druk naar mijn mening. Je zou inderdaad al een deel kunnen oplossen door Moab te schrappen. Het ligt eigenlijk net te ver voor de rest van jullie route. Ook Sedona is naar mijn idee niet erg logisch. Op deze manier heb je er niet eens echt tijd voor. Je rijdt er alleen heen.
Ook voor Yosemite hebben jullie nu nagenoeg geen tijd. Sowieso zou ik Sonora zou gauw als je kan schrappen. Los van de onlogische ligging is dit een plek waar je niet wilt zijn (ben er vorig jaar doorheen gereden, brrr). Met jullie wensen zou je zoiets kunnen doen:
dag 2 : LA - Joshua Tree - Kingman (al is dit dan wel een lange dag)
dag 3 : Kingman - Grand Canyon
dag 4 : Grand Canyon -Page
dag 5 : Page - Bryce
dag 6 : Bryce - Zion
dag 7 : Zion
dag 8 : Zion - Las Vegas
dag 9 : Las Vegas
dag 10 : Las Vegas - Death Valley
dag 11 : Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12 : Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 14 : Yosemite - SF
dag 15 : SF
dag 16 : SF
dag 17 : SF - Monterey
dag 18 : Monterey - Cambria
dag 19 : Cambria - LA
dag 20 : LA
Op deze manier heb je je extra dagen in SF en LA en heb ik stiekem toch een dagje extra bij de kustroute ingezet
Deze kun je natuurlijk ook elders plaatsen, bijv, in Las Vegas of Page. Al vind ik wel dat de kustweg dat extra dagje verdiend. Wat je ook doet, Santa Maria zou ik niet heengaan. Mocht je voor één nacht kiezen, kies dan voor Cambria/San Simeon of uiterst Pismo Beach. Succes!
Ook voor Yosemite hebben jullie nu nagenoeg geen tijd. Sowieso zou ik Sonora zou gauw als je kan schrappen. Los van de onlogische ligging is dit een plek waar je niet wilt zijn (ben er vorig jaar doorheen gereden, brrr). Met jullie wensen zou je zoiets kunnen doen:
dag 2 : LA - Joshua Tree - Kingman (al is dit dan wel een lange dag)
dag 4 : Grand Canyon -Page
dag 10 : Las Vegas - Death Valley
dag 11 : Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12 : Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 14 : Yosemite - SF
dag 15 : SF
dag 17 : SF - Monterey
dag 18 : Monterey - Cambria
dag 19 : Cambria - LA
Op deze manier heb je je extra dagen in SF en LA en heb ik stiekem toch een dagje extra bij de kustroute ingezet

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo Mathieu en welkom op het alles Amerika forum
Allereerst, gebruik sites als dit forum en bijvoorbeeld http://ontdek-Amerika.nl om een inzicht te krijgen over wat er in de parken allemaal te doen en vooral te zien is.
Je doet nu eigenlijk een 4 weken reis in 3 weken en dan geloof me, ook in 4 weken ga je nooit alles in het zuidwesten kunnen zien.
Gebruik verder google maps om een inzicht te krijgen in sommige afstanden tussen bepaalde plekken, maar reken erop dat je in je totaal aantal kilometers daar nog minimaal tussen de 500 en 1000km bij op moet tellen met wat je allemaal nog in de parken en steden gaat rijden.
Als je een dag SF en LA extra zou willen in deze route dan zou ik per direct Moab uit je route schrappen. Voor de parken rond Moab heb je, ook zonder grote wandelingen, al zeker 3 overnachtingen nodig. Verder is bijvoorbeeld Zion een echt wandelpark. Niet dat je persé 4 of 5u durende wandelingen moet maken, maar wandelingen of delen ervan als de Narrows, Angels landing, Observation Point en in minder mate ook Emerald Pools en Canyon overlook nemen wel tijd in beslag. Ik ben eerlijk als ik voor mijn 1e zuidwest reis ook niet zo'n wandeltype was, maar ik ben in dit park de wat langere wandelingen eigenlijk enorm gaan waarderen (waar ik er hier in Nederland vaak nogsteeds weinig aan vind overigens).
Verder sla je Yosemite NP over? Heb je daar een speciale reden voor, want voor velen is dit park één van de hoogtepunten van de vakantie. Dit is niet vanuit Sonora te doen. Het is overigens Mammoth Lakes ipv Mammouth. Rij van Mammoth Lakes via de tioga pass (nu gesloten en dus niet te rijden via google maps) naar Yosemite en overnacht in het park of bij El Portal. Mariposa en Oakhurst zijn ook veelgenoemde overnachtingsplaatsen, maar deze liggen wel al een uur of 1.5 buiten het park zelf (dus 3u op en neer).
Verder over de kustroute. Het kan wel in 2 dagen, maar overnacht dan rond San Simeon/Cambria/Morro Bay... Santa Maria is echt te ver. Je hebt dan wel weinig tijd om rond te kijken in bv Monterey en ook langs de route heb je minder tijd om te stoppen. Je hebt ook geen tijd om bv rond Monterey een walvistocht te maken. Of het af te raden is..sja, het is je eigen keuze. Ik ken mensen die vanuit Monterey in 1 ruk naar LA zijn gereden en daar verder geen moeite mee hebben gehad. Ik ken er ook die dat wilde doen en toch maar in Pismo Beach zijn gaan overnachten omdat het daar al donker werd. Ik ben vanuit LA naar Pismo Beach gereden en heb een paar uur in Santa Barbara rondgelopen en geshopt bij de Camarillo outlet store en we waren pas om 20u in Pismo Beach. De volgende dag om 8.30 in de auto, 1e stop Morro Rock, daarna de zeeolifanten op het strand bij San Simeon en Hearst Castle (alleen van beneden bekeken en dus niet echt bezocht), daarna door langs de kust met enkele stops en late lunch bij Nepenthe gedaan met een geweldig uitzicht en rond 16u waren we in Monterey. Daar kaartjes voor de walvistocht gehaald voor de volgende morgen en de 17mile drive gereden en om 20u waren we weer bij het hotel. De dag erop de walvistocht en daarna naar SF gereden waar we tegen 16u aankwamen...dus het kan ook met 3 volle dagen.
Bedenk je ook wat je wilt gaan doen in Palm Springs en Sedona. Ik zou eerder kiezen voor Monument Valley bijvoorbeeld. Dat is nog iets meer een bekend stukje Amerika waar je nu eigenlijk op een 1.5u langaf komt en dus mist.
Een voorbeeld hoe ik het zou doen.
dag 1 : Brussel - LA (afhankelijk van de aankomsttijd al een stukje naar de oostkant van LA rijden)
dag 2 : LA - Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman
dag 4 : Grand Canyon - Monument Valley (in de middag aankomen geeft je voldoende tijd)
dag 5 : Monument Valley - Page
dag 6 : Page - Bryce
dag 7 : Bryce - Zion
dag 10 : Las Vegas
dag 11 : Las Vegas - Death Valley
dag 12 : Death Valley - Mammoth Lakes (bodie ghost town, mono lake)
dag 13 : Mammoth Lakes - Yosemite NP
dag 14 : Yosemite NP
dag 15 : Yosemite - SF
dag 17 : SF
dag 18 : SF - San Simeon/Cambria/Morro Bay
dag 19 : San Simeon/Cambria/Morro Bay - LA
Je zou dan kunnen kiezen om bv Monument Valley er alsnog uit te laten om meer tijd voor de Grand Canyon, Page of Zion te hebben, want tot Las Vegas is het wel elke dag verplaatsen en je gaat veel nieuwe, prachtige indrukken krijgen die je voor je kiezen krijgt..soms moet het wauw gevoel ook even rust krijgen om te bezinken.
En dan na thuiskomst kun je, als je net zo verslaafd raakt als velen hier, je volgende reis gaan plannen met bv Moab en Yellowstone erin

Allereerst, gebruik sites als dit forum en bijvoorbeeld http://ontdek-Amerika.nl om een inzicht te krijgen over wat er in de parken allemaal te doen en vooral te zien is.
Je doet nu eigenlijk een 4 weken reis in 3 weken en dan geloof me, ook in 4 weken ga je nooit alles in het zuidwesten kunnen zien.
Gebruik verder google maps om een inzicht te krijgen in sommige afstanden tussen bepaalde plekken, maar reken erop dat je in je totaal aantal kilometers daar nog minimaal tussen de 500 en 1000km bij op moet tellen met wat je allemaal nog in de parken en steden gaat rijden.
Als je een dag SF en LA extra zou willen in deze route dan zou ik per direct Moab uit je route schrappen. Voor de parken rond Moab heb je, ook zonder grote wandelingen, al zeker 3 overnachtingen nodig. Verder is bijvoorbeeld Zion een echt wandelpark. Niet dat je persé 4 of 5u durende wandelingen moet maken, maar wandelingen of delen ervan als de Narrows, Angels landing, Observation Point en in minder mate ook Emerald Pools en Canyon overlook nemen wel tijd in beslag. Ik ben eerlijk als ik voor mijn 1e zuidwest reis ook niet zo'n wandeltype was, maar ik ben in dit park de wat langere wandelingen eigenlijk enorm gaan waarderen (waar ik er hier in Nederland vaak nogsteeds weinig aan vind overigens).
Verder sla je Yosemite NP over? Heb je daar een speciale reden voor, want voor velen is dit park één van de hoogtepunten van de vakantie. Dit is niet vanuit Sonora te doen. Het is overigens Mammoth Lakes ipv Mammouth. Rij van Mammoth Lakes via de tioga pass (nu gesloten en dus niet te rijden via google maps) naar Yosemite en overnacht in het park of bij El Portal. Mariposa en Oakhurst zijn ook veelgenoemde overnachtingsplaatsen, maar deze liggen wel al een uur of 1.5 buiten het park zelf (dus 3u op en neer).
Verder over de kustroute. Het kan wel in 2 dagen, maar overnacht dan rond San Simeon/Cambria/Morro Bay... Santa Maria is echt te ver. Je hebt dan wel weinig tijd om rond te kijken in bv Monterey en ook langs de route heb je minder tijd om te stoppen. Je hebt ook geen tijd om bv rond Monterey een walvistocht te maken. Of het af te raden is..sja, het is je eigen keuze. Ik ken mensen die vanuit Monterey in 1 ruk naar LA zijn gereden en daar verder geen moeite mee hebben gehad. Ik ken er ook die dat wilde doen en toch maar in Pismo Beach zijn gaan overnachten omdat het daar al donker werd. Ik ben vanuit LA naar Pismo Beach gereden en heb een paar uur in Santa Barbara rondgelopen en geshopt bij de Camarillo outlet store en we waren pas om 20u in Pismo Beach. De volgende dag om 8.30 in de auto, 1e stop Morro Rock, daarna de zeeolifanten op het strand bij San Simeon en Hearst Castle (alleen van beneden bekeken en dus niet echt bezocht), daarna door langs de kust met enkele stops en late lunch bij Nepenthe gedaan met een geweldig uitzicht en rond 16u waren we in Monterey. Daar kaartjes voor de walvistocht gehaald voor de volgende morgen en de 17mile drive gereden en om 20u waren we weer bij het hotel. De dag erop de walvistocht en daarna naar SF gereden waar we tegen 16u aankwamen...dus het kan ook met 3 volle dagen.
Bedenk je ook wat je wilt gaan doen in Palm Springs en Sedona. Ik zou eerder kiezen voor Monument Valley bijvoorbeeld. Dat is nog iets meer een bekend stukje Amerika waar je nu eigenlijk op een 1.5u langaf komt en dus mist.
Een voorbeeld hoe ik het zou doen.
dag 1 : Brussel - LA (afhankelijk van de aankomsttijd al een stukje naar de oostkant van LA rijden)
dag 4 : Grand Canyon - Monument Valley (in de middag aankomen geeft je voldoende tijd)
dag 5 : Monument Valley - Page
dag 6 : Page - Bryce
dag 7 : Bryce - Zion
dag 12 : Death Valley - Mammoth Lakes (bodie ghost town, mono lake)
dag 13 : Mammoth Lakes - Yosemite NP
dag 14 : Yosemite NP
dag 18 : SF - San Simeon/Cambria/Morro Bay
dag 19 : San Simeon/Cambria/Morro Bay - LA
Je zou dan kunnen kiezen om bv Monument Valley er alsnog uit te laten om meer tijd voor de Grand Canyon, Page of Zion te hebben, want tot Las Vegas is het wel elke dag verplaatsen en je gaat veel nieuwe, prachtige indrukken krijgen die je voor je kiezen krijgt..soms moet het wauw gevoel ook even rust krijgen om te bezinken.
En dan na thuiskomst kun je, als je net zo verslaafd raakt als velen hier, je volgende reis gaan plannen met bv Moab en Yellowstone erin

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hai,
Onze route is bijna gelijk aan hoe Mrvanilla hem heeft neergezet,
doordat wij 2 dagen minder tijd hebben zijn wij 2 nachten in SF en
2 in LA voor Zion hebben we 1 nacht gekozen en LV 3 nachten.
Maar mijn inziens zou ik die van Mrvanilla doen!
S6
Onze route is bijna gelijk aan hoe Mrvanilla hem heeft neergezet,
doordat wij 2 dagen minder tijd hebben zijn wij 2 nachten in SF en
2 in LA voor Zion hebben we 1 nacht gekozen en LV 3 nachten.
Maar mijn inziens zou ik die van Mrvanilla doen!
S6
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de vluchten nog niet vastliggen zou je ook in SF kunnen beginnen en in LA eindigen. Dat geeft je wat meer ruimte overal hoewel ook dan Moab nog iets te veel wordt denk ik.
De kustweg is best te doen met 1 stop, maar je moet wel eens kijken wat je onderweg wilt doen.
De meeste wandelingen zijn veel korter dan 5 uur, dus genoeg mogelijkheden voor kortere wandelingen. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn wandelsite.
Marianne
De kustweg is best te doen met 1 stop, maar je moet wel eens kijken wat je onderweg wilt doen.
De meeste wandelingen zijn veel korter dan 5 uur, dus genoeg mogelijkheden voor kortere wandelingen. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn wandelsite.
Marianne
Eerst en vooral heel erg bedankt voor de feedback en de tijd die jullie ervoor nemen om het ik en mijn reisgezelschap een stuk aangenamer te maken voor deze reis!
Lijkt me best om Moab inderdaad te laten vallen en wie weet een ander keertje te doen!
Sedona had ik gekozen als tussenstop van Palm Springs naar GC en aangezien de weg ernaar toe erg knap is (de 60 & 71 na Blythe, dan de 89 naar Prescott en dan de 89a via Jerome & Cottonwood naar Sedona). Dan dag erna stukje route 66 naar GC. Waarom raden jullie Kingman aan?
Ik ben geneigd om het schema van PSVWally te volgen, zou mss enkel overnachting Monument Valley laten vallen en dag meer Zion inlassen.
Ik laat het nog even bezinken en bespreek het met de rest
Marianne, ik bekijk zeker ook eens jullie wandelingen! Bedankt!
Groeten,
Mathieu
Lijkt me best om Moab inderdaad te laten vallen en wie weet een ander keertje te doen!
Sedona had ik gekozen als tussenstop van Palm Springs naar GC en aangezien de weg ernaar toe erg knap is (de 60 & 71 na Blythe, dan de 89 naar Prescott en dan de 89a via Jerome & Cottonwood naar Sedona). Dan dag erna stukje route 66 naar GC. Waarom raden jullie Kingman aan?
Ik ben geneigd om het schema van PSVWally te volgen, zou mss enkel overnachting Monument Valley laten vallen en dag meer Zion inlassen.
Ik laat het nog even bezinken en bespreek het met de rest

Marianne, ik bekijk zeker ook eens jullie wandelingen! Bedankt!
Groeten,
Mathieu
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik trouwens ook MV laten vallen voor een extra dag Zion
Zo, over de route zijn we het met zn allen eens geworden
dag 4 : Grand Canyon - Page
dag 12 : Death Valley - Mammoth Lakes
dag 13 : Mammoth Lakes - Yosemite
dag 14 : Yosemite
dag 18 : SF - San Simeon
dag 19 : San Simeon - LA
Nog klein vraagje over dag 18 (SF - San Simeon langs de 1) : zou het mogelijk zijn om halt te houden in Monterey en hier walvistocht te doen? Of dient hiervoor extra nacht in Monterey gepland te worden? (wel jammer dat we dan slechts 1 volledige dag LA hebben).
Ik ga samen met 5 vrienden. Overnachtingen in de parken zullen dus waarschijnlijk zo snel mogelijk geboekt moeten worden? Probleem is dat de retourtjes LA voor die periode momenteel heel erg duur zijn (+ 1.100 EUR) en we dus nog even willen wachten. Stress begint toe te nemen :p
Gr,
Mathieu
dag 4 : Grand Canyon - Page
dag 12 : Death Valley - Mammoth Lakes
dag 13 : Mammoth Lakes - Yosemite
dag 14 : Yosemite
dag 18 : SF - San Simeon
dag 19 : San Simeon - LA
Nog klein vraagje over dag 18 (SF - San Simeon langs de 1) : zou het mogelijk zijn om halt te houden in Monterey en hier walvistocht te doen? Of dient hiervoor extra nacht in Monterey gepland te worden? (wel jammer dat we dan slechts 1 volledige dag LA hebben).
Ik ga samen met 5 vrienden. Overnachtingen in de parken zullen dus waarschijnlijk zo snel mogelijk geboekt moeten worden? Probleem is dat de retourtjes LA voor die periode momenteel heel erg duur zijn (+ 1.100 EUR) en we dus nog even willen wachten. Stress begint toe te nemen :p
Gr,
Mathieu
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt alvast boeken, je hoeft toch niet op die tickets te wachten? Annuleren kan altijd, let wel op de annuleringsvoorwaarden.
Overweeg ook zoals al eerder is aangegeven om een one way te doen, bijvoorbeeld van Phoenix naar LA. Je kunt ook naar een ticket Las Vegas of SF kijken, het is altijd goed om meerdere opties te bekijken. Delta had een tijd terug mooie aanbiedingen, wellicht komt er wel weer zoiets.
Met een walvistocht is een overnachting in Monterey wel handig. Of kijk eens naar de mogelijkheden bij LA. Als je in Monterey stopt zou je een halve dag minder SF kunnen doen. Of doe een dag minder Las Vegas, daar heb je ruim de tijd nu. Je hoeft op de dag dat je naar DV gaat niet vroeg te vertrekken dus dan heb je ook nog een halve dag.
Marianne
Overweeg ook zoals al eerder is aangegeven om een one way te doen, bijvoorbeeld van Phoenix naar LA. Je kunt ook naar een ticket Las Vegas of SF kijken, het is altijd goed om meerdere opties te bekijken. Delta had een tijd terug mooie aanbiedingen, wellicht komt er wel weer zoiets.
Met een walvistocht is een overnachting in Monterey wel handig. Of kijk eens naar de mogelijkheden bij LA. Als je in Monterey stopt zou je een halve dag minder SF kunnen doen. Of doe een dag minder Las Vegas, daar heb je ruim de tijd nu. Je hoeft op de dag dat je naar DV gaat niet vroeg te vertrekken dus dan heb je ook nog een halve dag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
San Francisco - San Simeon incl. walvistocht kan wel, maar ik zou dat alleen doen als je de ochtendtour kunt doen. Dus of heel vroeg vertrekken uit San Francisco (onze tocht vertrok om 10u, dus dan zou je zeker om 7u wegmoeten uit SF) of de avond ervoor al naar Monterey rijden.
Als je persé een rondje wil kun je ook kijken voor Las Vegas - Las Vegas of SF-SF, maar zoals Marianne ook al aangaf is het niet altijd zo dat multicity tickets (veel) duurder zijn. Ik heb zelf altijd het idee dat Phoenix en SF net wat duurder zijn om op te vliegen als Las Vegas of LA, maar het scheelt nooit echt veel. Meestal komen er in December en Januari nog acties voor tickets.
Als je persé een rondje wil kun je ook kijken voor Las Vegas - Las Vegas of SF-SF, maar zoals Marianne ook al aangaf is het niet altijd zo dat multicity tickets (veel) duurder zijn. Ik heb zelf altijd het idee dat Phoenix en SF net wat duurder zijn om op te vliegen als Las Vegas of LA, maar het scheelt nooit echt veel. Meestal komen er in December en Januari nog acties voor tickets.
Boeken is moeilijk toch aangezien we nog niet zeker weten op welke stad we vliegen en terugkeren?
Is daarvan afhankelijk om de data te kennen wanneer we juist in een bepaald park zitten.
Afhankelijk van de tickets overweeg ik zeker om one way te doen, maar momenteel zijn de enkele reizen allemaal boven de 650 dus dat komt zeker niet voordeliger uit.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook nog uit naar het volledige rondje, dan hoeven we niets te missen.
Voor de walvistocht zal ik de ochtendtour op voorhand proberen te boeken!
Is daarvan afhankelijk om de data te kennen wanneer we juist in een bepaald park zitten.
Afhankelijk van de tickets overweeg ik zeker om one way te doen, maar momenteel zijn de enkele reizen allemaal boven de 650 dus dat komt zeker niet voordeliger uit.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook nog uit naar het volledige rondje, dan hoeven we niets te missen.
Voor de walvistocht zal ik de ochtendtour op voorhand proberen te boeken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je inderdaad nog niet weet hoe je gaat vliegen wordt het lastig met de accommodatie. Ik dacht dat je een rondje LA wilde doen en dan weet je natuurlijk wel wanneer je waar zit.
Je moet voor een one way niet naar enkeltjes kijken maar naar een multicity-optie. Daarop kun je bijvoorbeeld zoeken op http://www.kayak.com of rechtstreeks bij de airline.
Als je een retour neemt is het vaak goedkoper in combinatie met een hotelovernachting, zoals bijvoorbeeld bij Expedia.
Iets missen als je geen rondje doet is maar net hoe je het bekijkt. Je mist ook dingen als je te weinig tijd hebt om ergens wat langer te blijven. Met een one wat Phoenix-LA of Las Vegas - LA mis je niet veel.
Marianne
Je moet voor een one way niet naar enkeltjes kijken maar naar een multicity-optie. Daarop kun je bijvoorbeeld zoeken op http://www.kayak.com of rechtstreeks bij de airline.
Als je een retour neemt is het vaak goedkoper in combinatie met een hotelovernachting, zoals bijvoorbeeld bij Expedia.
Iets missen als je geen rondje doet is maar net hoe je het bekijkt. Je mist ook dingen als je te weinig tijd hebt om ergens wat langer te blijven. Met een one wat Phoenix-LA of Las Vegas - LA mis je niet veel.
Marianne
Zo, vliegtickets zijn eindelijk binnen. Kunnen nu echt beginnen met overnachtingen boeken (we zijn met z'n 5'en).
Route is dus de volgende :
25 Juli : Luxemburg - LA (aankomst voorzien 16u57)
26 Juli : LA - Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman
27 Juli : Kingman - Grand Canyon
28 Juli : Grand Canyon - Page
29 Juli : Page - Bryce
30 Juli : Bryce - Zion
31 Juli : Zion
01 Aug : Zion - Las Vegas
02 Aug : Las Vegas
03 Aug : Las Vegas
04 Aug : Las Vegas - Death Valley
05 Aug : Death Valley - Mammoth Lakes
06 Aug : Mammoth Lakes - Yosemite
07 Aug : Yosemite
08 Aug : Yosemite - SF
09 Aug : SF
10 Aug : SF
11 Aug : SF - San Simeon/Cambria/Morro Bay
12 Aug : San Simeon/Cambria/Morro Bay - LA
13 Aug : LA
14 Aug : LA
15 Aug : LA - Luxemburg
Graag had ik wat tips mbt mn overnachtingen in :
- GC (5 personen!) : lodges zijn max. 2 personen per kamer dus dan moeten we al 3 kamers boeken.. wordt wel erg duur.. beter alternatief in Tusayan zoeken dan?
- Page, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite.. aanraders?
Groeten
Mathieu
Route is dus de volgende :
25 Juli : Luxemburg - LA (aankomst voorzien 16u57)
26 Juli : LA - Palm Springs - Joshua Tree NP - Kingman
27 Juli : Kingman - Grand Canyon
28 Juli : Grand Canyon - Page
29 Juli : Page - Bryce
30 Juli : Bryce - Zion
31 Juli : Zion
01 Aug : Zion - Las Vegas
02 Aug : Las Vegas
03 Aug : Las Vegas
04 Aug : Las Vegas - Death Valley
05 Aug : Death Valley - Mammoth Lakes
06 Aug : Mammoth Lakes - Yosemite
07 Aug : Yosemite
08 Aug : Yosemite - SF
09 Aug : SF
10 Aug : SF
11 Aug : SF - San Simeon/Cambria/Morro Bay
12 Aug : San Simeon/Cambria/Morro Bay - LA
13 Aug : LA
14 Aug : LA
15 Aug : LA - Luxemburg
Graag had ik wat tips mbt mn overnachtingen in :
- GC (5 personen!) : lodges zijn max. 2 personen per kamer dus dan moeten we al 3 kamers boeken.. wordt wel erg duur.. beter alternatief in Tusayan zoeken dan?
- Page, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite.. aanraders?
Groeten
Mathieu
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Grand Canyon Village zijn ook lodges met 4-persoonskamers (2 queen bedden of 2 doubles), dan zou je dus twee kamers moeten hebben. Kijk ook eens naar de Yavapai Lodge (via http://www.visitgrandcanyon.com/stay-on ... h-rim.aspx). Daar zijn ruime kamers, misschien kun je daar een 5e bed plaatsen of je neemt een matje met slaapzak mee.
Je moet dus wel een bed delen.
In Springdale kun je eens naar de Desert Pearl Inn kijken, die heeft erg ruime kamers. Maar er zijn ook goedkopere opties met veel ruimte zoals de Zion Park Motel.
Yosemite heeft 5-persoonstenten in Curry Village. Je zou ook Housekeeping Camp kunnen proberen maar die zit meestal vol.
Gebruik ook eens de zoekfunctie op het forum voor tips voor kamers met 5 personen.
Is kamperen iets voor jullie? Je zou een tent kunnen aanschaffen; de kosten heb je er in een paar nachten uit.
Marianne
Je moet dus wel een bed delen.
In Springdale kun je eens naar de Desert Pearl Inn kijken, die heeft erg ruime kamers. Maar er zijn ook goedkopere opties met veel ruimte zoals de Zion Park Motel.
Yosemite heeft 5-persoonstenten in Curry Village. Je zou ook Housekeeping Camp kunnen proberen maar die zit meestal vol.
Gebruik ook eens de zoekfunctie op het forum voor tips voor kamers met 5 personen.
Is kamperen iets voor jullie? Je zou een tent kunnen aanschaffen; de kosten heb je er in een paar nachten uit.
Marianne
Dankje Marianne.
Uiteindelijk heeft er nog een vriend toegehapt en zijn we met zn zessen.
Reeds volgende overnachtingen geboekt:
- Grand Canyon : Holiday Inn Express & Suites (Tusayan)
- Bryce : Bryce Canyon Log Cabins
- Zion : La Quinta Inn & Suites (Springdale)
- Death Valley : Furnace Creek Ranch
Vraagje ivm Page (1 overnachting). Zou waarschijnlijk zonde zijn om mee te doen aan de loterij van The Wave aangezien we er toch geen tijd voor hebben? 's Middags vertrekken vanuit GC en nog Horseshoe Bend & Lake Powell meepikken. Morgen nadien Antelope Canyon en tegen de middag dan best vertrekken naar Bryce vermoedelijk?
Uiteindelijk heeft er nog een vriend toegehapt en zijn we met zn zessen.
Reeds volgende overnachtingen geboekt:
- Grand Canyon : Holiday Inn Express & Suites (Tusayan)
- Bryce : Bryce Canyon Log Cabins
- Zion : La Quinta Inn & Suites (Springdale)
- Death Valley : Furnace Creek Ranch
Vraagje ivm Page (1 overnachting). Zou waarschijnlijk zonde zijn om mee te doen aan de loterij van The Wave aangezien we er toch geen tijd voor hebben? 's Middags vertrekken vanuit GC en nog Horseshoe Bend & Lake Powell meepikken. Morgen nadien Antelope Canyon en tegen de middag dan best vertrekken naar Bryce vermoedelijk?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat dat inderdaad moeilijk wordt. Je moet toch zeker een volle dag voorzien voor The Wave. Je zal nu al dingen genoeg te zien hebben, wees daar maar zeker van! 
Jouw voorstel lijkt me oké. Wij deden destijds iets gelijkaardigs op onze eerste reis. Zie ook dag 3, 4 en 5 van ons reisverslag.

Jouw voorstel lijkt me oké. Wij deden destijds iets gelijkaardigs op onze eerste reis. Zie ook dag 3, 4 en 5 van ons reisverslag.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Nog even mn eigen thread bumpen
binnen een maand is het eindelijk zover en de meeste dingen liggen vast! Alle overnachtingen zijn geboekt + helicoptervlucht Grand Canyon + tour Lower Antelope Canyon + tickets Alcatraz liggen ook vast. Of denken jullie bij het zien van mijn route nog aan iets wat ik zeker moet doen en nog niet geboekt is?
Via de facebookpagina van Bryce Canyon ben ik dit artikel tegengekomen en was meteen verkocht. Mijn bedoeling is om dus vroeg naar Sunset Point te rijden en naar het standpunt van uit het artikel te wandelen (klein stukje Navajo Loop Trail). Via deze site vind ik terug dat Sunrise op 30/07 om 06:30am is.
Mijn vragen nu: is het veilig om in het donker al een deel (het begin) van de Navajo Loop te doen? Of is het niet pikdonker? Ik neem waarschijnlijk best een zaklamp mee?
Tegen welk uur sta ik daar best? 06:00am?
Na zonsopkomst doe ik de combinatie van de Navajo Loop met de Queen's Garden.
Groeten Mathieu

Via de facebookpagina van Bryce Canyon ben ik dit artikel tegengekomen en was meteen verkocht. Mijn bedoeling is om dus vroeg naar Sunset Point te rijden en naar het standpunt van uit het artikel te wandelen (klein stukje Navajo Loop Trail). Via deze site vind ik terug dat Sunrise op 30/07 om 06:30am is.
Mijn vragen nu: is het veilig om in het donker al een deel (het begin) van de Navajo Loop te doen? Of is het niet pikdonker? Ik neem waarschijnlijk best een zaklamp mee?
Tegen welk uur sta ik daar best? 06:00am?
Na zonsopkomst doe ik de combinatie van de Navajo Loop met de Queen's Garden.
Groeten Mathieu
Laatst gewijzigd door mathnuyt op 24 jun 2015, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt even van het weer af. Droog kan het wel, maar als het nat is is een een grote gladde rode modderpoel zeg ik uit eigen ervaring. Dan is het glibberen en glijden en dan kan het begin vd navajo trail best leip zijn
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij ons was het niet eens zo heel nat (buitje op de avond ervoor)en de zon was net opgekomen, maar ik lag na 2 minuten al plat op de grond met een kniewond
Dus ik zou pas eraan beginnen als je ziet waar je loopt
Veel plezier bij jullie eerste rondje Westen!!! Wij deden dat vorig jaar en zijn meteen verslaafd geraakt

Dus ik zou pas eraan beginnen als je ziet waar je loopt

Veel plezier bij jullie eerste rondje Westen!!! Wij deden dat vorig jaar en zijn meteen verslaafd geraakt

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 47103 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-
- 7 Reacties