Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrip East Coast VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Cupcake
Amerika-ontdekker

Roadtrip East Coast VS

Bericht door Cupcake »

Hallo allemaal!

In mei 2015 ga ik mijn eerste VS roadtrip maken! Can't wait :D !!!
Ik heb al heel veel gelezen op het forum en hier heel veel goede tips opgedaan. We hebben gekozen voor de route New York - Miami en ik heb nu dus het volgende reisschema opgesteld:

Dag 1: Aankomst New York vanuit Amsterdam
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: Philadelphia (in elk geval een bezoek aan de Philadelphia State Penitantiary)
Dag 7: Philadelphia
Dag 8: Lancaster (We vinden de Amish wel interessant)
Dag 9: Lancaster - Washington DC
Dag 10: Washinton DC (we gaan nog proberen een congresman over te halen om ons ook echt binnen te laten in the White House :-P )
Dag 11: Washington DC
Dag 12, 13, 14, 15 : Washington DC - Orlando (met dit stuk zit ik het meeste in de knel)
Dag 16: Orlando (We doen een paar dagen Disney)
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando
Dag 19: Orlando
Dag 20: Miami
Dag 21: Miami
Dag 22: Miami
Dag 23: Terugvlucht Miami - Amsterdam

Volgens mij komen we gewoon tijd te kort, maar we kunnen niet langer gaan dan 21 dagen, exclusief aankomst en vertrek dag. We zijn trouwens met zn tweeën.

Wat vinden jullie van dit schema? Is 2 dagen Philly en Washinton DC genoeg? Voor New York heb ik wel meer tijd uitgetrokken.
En dan nog het grote stuk tussen Washinton DC en Orlando. Ik weet niet precies hoe we dat moeten indelen. Een stop in Savannah en Jacksonville is misschien wel leuk? Ik heb begrepen dat sommige mensen wel 2 weken gedaan hebben over dit stuk en wij hebben maar 3-4 dagen... :shock:

Ik vind alles leuk : Geschiedenis, Cultuur, Strand, Eten, Shoppen, Uitgaan en we gaan dus ook een paar dagen naar DisneyWorld. Maar omdat we al een beetje op leeftijd :wink: zijn (halverwege 20 en begin 30) gaan we vooral voor de "volwassen" attracties en lijken een dag of 2-3 mij wel genoeg toch?

Alleen het hotel in New York wordt vooraf geboekt en voor de rest gaan we gewoon op de bonnefooi.
Onze auto halen we dan pas vanaf dag 6 op. In New York zelf zullen we alles met de metro of Taxi doen.

Ik hoop dat jullie nog tips voor mij hebben. Budget voor de hele reis is +/- 4000 per persoon. (Alleen Shopgeld niet meegerekend)
Iets dat mij een beetje tegenstaat is het feit dat ik in Miami pas een late vlucht terug heb en dus waarschijnlijk een uur of 6 moeten killen op de airport, omdat we daar eerder moeten zijn i.v.m inleveren huurauto :-s

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele tips!

Groetjes Cupcake
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Roadtrip East Coast VS

Bericht door Petra/VS »

Als je van geschiedenis houdt zou ik een dag bij Washington plakken en dan ook naar George Washington's Mount Vernon en Old Town Alexandria gaan. Ik denk dat je in Philadelphia aan een volle dag wel genoeg hebt en in Lancaster zou ik me geen volle dag kunnen vermaken. Dat kun je ook heel goed op weg naar Washington doen. Tussen DC en Orlando kun je een mooie kustroute volgen of een meer westelijke route door de Appalachen. Beiden zijn mooi en hangt van jullie interesses af. Overigens vind ik helemaal niets aan Jacksonville, Florida.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Iets dat mij een beetje tegenstaat is het feit dat ik in Miami pas een late vlucht terug heb en dus waarschijnlijk een uur of 6 moeten killen op de airport, omdat we daar eerder moeten zijn i.v.m inleveren huurauto
Heb je de auto al gehuurd? Dan stuur je anders toch gewoon een mail dat je de auto op een later tijdstip inleverd? Als je al wat moet bijbetalen is het wrs een peanutsbedrag tov van je hele vakantieuitgave. Miami airport vond ik nou niet een vliegveld om lang door te brengen.

Neem voor DisneyWorld minimaal 3 dagen. Ondanks je opa en oma leeftijd (dus.... :mrgreen: ) is het echt niet in 2 dagen te doen, of je moet echt niet alle parken aan willen doen. En ook de wat jeugdigere attracties zijn erg leuk. Zo vond ik de 5d film onder de boom bij Animal Kingdom erg leuk, net als de muppet film in Hollywood studios. En hoewel ik racetrack in Epcot erg overhyped vond hebben een aantal andere attracties me daar juist erg positief verrast.
Cupcake
Amerika-ontdekker

Bericht door Cupcake »

Hoi, wat leuk dat er al mensen gereageerd hebben :-)

Ik heb aan de hand van jullie tips het reisschema aangepast.

Dag 1: Aankomst New York vanuit Amsterdam
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: Philadelphia (in elk geval een bezoek aan de Philadelphia State Penitantiary)
Dag 7: Philadelphia
Dag 8: Philadelphia - Washington DC met tussenstop in Lancaster
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washinton DC (we gaan nog proberen een congresman over te halen om ons ook echt binnen te laten in the White House :-P )
Dag 11: Washington DC
Dag 12, 13, 14, 15 : Washington DC - Orlando (met dit stuk zit ik het meeste in de knel)
Dag 16: Orlando (1e dag Disney)
Dag 17: Orlando (2e dag Disney)
Dag 18: Orlando (3e dag Disney)
Dag 19: Orlando (evt. Kennedy Space Centre)
Dag 20: Miami
Dag 21: Miami
Dag 22: Miami
Dag 23: Terugvlucht Miami - Amsterdam

Ik doe nu dus een dagje extra Washington en een maak een kortere stop bij de Amish in Lancaster. En idd 3 dagen Disney! Hebben jullie misschien een tip in welke volgorde we de parken het beste kunnen bezoeken?

De auto is nog niet gehuurd, maar omdat wij die rond een uurtje of 12 smiddags zouden ophalen in New York, moet het ook uiterlijk 12.00 smiddags in Miami weer ingeleverd worden, anders rekenen ze een extra dag. (zuinige Hollander Alert :mrgreen: ! ) Maar als er echt niets te doen is op de airport, moeten we die extra 65 euro maar opofferen :-s
Dan laden we om 11 uur in de ochtend de koffers weer in de auto en gaan we shoppen tot 16u en daarna richting airport. Onze vlucht die wij op het oog hebben vertrekt om 20.30u.

Het plan was om na New York steeds in Motels te slapen om enigszins kosten te drukken (daar wij niet willen besparen op eten en vermaak tijdens de reis), maar als ik de reviews lees van bijv Motel 6 in Philiadelphia, dan krijg ik al gelijk rode vlekken in mijn nek. Zie deze link bijv:
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... vania.html

Wat is jullie ervaring met Motels in het algemeen? Herkennen jullie deze verhalen ook uit de praktijk? Mochten er goede ervaringen zijn met een bepaald Motel of Inn in de steden die ik bezoek, hoor ik dat natuurlijk graag van jullie!
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn in september van Washington DC naar Orlando gereden in 14 dagen.
Wij zijn van DC eerst landinwaarts naar Shenandoah NP gegaan en hebben een stuk van de Skyline Drive gereden. Erg mooi! Daarna zijn we weer richting de kust gegaan en langs de kust richting Orlando. Wat ik erg leuk vond waren de Outer Banks. Dit zijn een soort waddeneilanden die je per brug en veerponten bezoekt. Aan de kust zijn verder Charleston, Savanna en St. Augustine de moeite waard.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Cupcake
Amerika-ontdekker

Bericht door Cupcake »

Hoe zou je reisschema er nu uitzien als je voor dezelfde route slechts 4 dagen de tijd had? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Aricon op 28 nov 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Hoe zou je reisschema er nu uitzien als je voor dezelfde route slechts 4 dagen de tijd had? :mrgreen:
Oei, das lastig (wij zijn erg trage reizigers). Dan zou ik de Skyline Drive overslaan. Dat ligt dan te veel uit de route en het is een weg waar je langzaam moet rijden. Als je via de Outer Banks gaat kan dat ook veel tijd kosten ivm de ferries. Ik zou dan via de kust afzakken. Af en toe eens een kustplaatsje bezoeken om naar het strand te gaan. En zeker de al eerder genoemde plaatsen (kort) bezoeken zoals Charleston (Boone Plantation), Savanna en St Augustine.

Succes :thumbup:
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik woon aan de kust, en als ik jullie was dan zou ik van DC - Orlando via de Outer Banks Rijden, en de zoveel mogelijk de kust lijn volgen richting Charleston en Savannah....het kost een beetje tijd...maar je ziet zoveel mooie plaatsjes. http://www.outerbanks.org/
Cupcake
Amerika-ontdekker

Bericht door Cupcake »

Bedankt voor de tips. Ik heb nu wel meer een idee voor de route DC-Orlando en waar we het beste kunnen stoppen.
Het valt overigens wel op dat de westelijke roadtrips een stuk populairder zijn dan de oostelijke. Volgend jaar dan maar ook naar het westen toe :D
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Floris&Carola »

Wij gaan in oktober/november 2015 een vergelijkbare reis maken. Wij wilden ook met de auto van Washington DC naar Florida, maar hebben nu gekozen om te vliegen. Zo besparen we behoorlijk wat tijd en kunnen we het rustiger aan doen in Florida. Wellicht is dat voor jullie ook een optie?
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer