Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route idee 1e rondreis West Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Egelhunter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route idee 1e rondreis West Canada

Bericht door Egelhunter »

Ik zal even wat dingen vertellen over mijn ervaring van Canada.

Vancouver had ik na 1 dag al wel gezien. ( misschien omdat ik na 6 dagen new york naar canada ben gevlogen ).
Er is vast meer te zien als wat wij gedaan hebben maarja ik had even genoeg stad gezien en wilde de natuur in :)
Wat ik je wel kan aanraden is Capilano Suspension Bridge Park. Vrij duur, maar zeker de moeite waard om een halve dag naartoe te gaan. Mijn tip, ga hier bij voor de middag naartoe dan is de kans groot dat er maar een paar man over de brug lopen. Wij kwamen er rond 3 uur in de middag en dan is het bommetje vol.
Afbeelding

Verder geen idee of jullie willen gaan kamperen in de parken? Zoja in Tofino is een camping direct aan het strand ( ofja zijn er meer ) Deze was niet te reserveren wij hadden geluk met deze prachtige plaats.
Afbeelding

Wij hebben een orkatour gedaan bij Eagle Eye Adventures in Campbell River, een nederlandse organisatie. We hadden de grote tour gedaan van de hele dag en dat was geweldig! Je gaat op een snelle boot de rivier op en op zoek naar beren, zeeleeuwen, zeehonden etc. met geluk kom je alles tegen. Het mooiste van de dag was dat de orka's naar ons toekwamen zwemmen. Geweldig! Zie mijn youtube video:
[youtube]X0qqvToFMFw[/youtube]

In Powell River hebben we een 2 daagse Kayaktocht gedaan bij Footprint Nature Exploration. Ook dit is een nederlands bedrijf.
We konden voor 75 dollar bij hun in een cabin overnachten. Daarna zijn we smorgens de zee op gegaan met een groep van 4.
Je kayakt tussen de zeehonden, hebben kleine walvissen gezien en met heel veel geluk kom je orka's tegen of beren. Helaas hebben wij die niet gezien. 'S avonds hebben we geslapen op een onbewoond eilandje in een tent. Een unieke ervaring kan ik je zeggen! Schitterend om de zonsondergang te zien.
Afbeelding
We zijn daarna naar Whistler gegaan. Erg toeristisch. Maar je kan erg mooie wandelingen maken bovenop de berg Peak2peak.

Verder Wells Gray NP, ik vond 1 dag meer dan voldoende.

De rocky mountains. Erg mooi daar. Ik vond persoonlijk Jasper een stuk leuker dan Banff. Banff is ergggg druk en toeristisch. Ook het weer was bij ons in Jasper was een stuk beter. We zijn in Jasper gaan Raften. Leuke ervaring maar het was erg kort ( 1,5 uur ) De icefield parkway is ook erg mooi! Daar hebben wij de Glacier Adventure gedaan en de Glacier Skywalk. Toeristisch maar wel iets wat ik niet had willen missen. Verder de Mietta Hot Springs in Jasper een aanrader, zeker na een flinke wandeling in de bergen. Lekker bijkomen in heerlijk heet water. In Banff hebben we dit nog eens overgedaan bij Upper Hot Springs en dat was extra lekker aangezien het daar ijskoud was.

Nou dit was wel mijn verhaaltje. Suxes ermee.
manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Als je niet houdt van extreme drukte is Lynn Canyon Park zeker een aanrader! Daar heb je ook een brug over het water en is gratis toegankelijk. Ik kan wel niet vergelijken want wij hebben de Capilano Bridge nooit bezocht.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Egelhunter en Manu....allebei bedankt voor het delen van jullie tips. Erg fijn dat er zo meegedacht wordt!!

Als ik die overvolle hangbrug op de foto zie, weet ik in ieder geval zeker dat we dit òf 's ochtends gaan doen òf gaan voor de alternatieve hangbrug van Manu. Manu....ik ben blij met deze tip: deze hangbrug was voor mij tot nu toe nog niet bekend. Ik ga meteen ook je blog even lezen.

Egelhunter, we gaan niet kamperen al ziet dat camperen op het strand er erg mooi uit. Bedankt ook voor het delen van je andere ervaringen!!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Lynn Canyon Park is leuker dan Capilano in de zin, dat het aanzienlijk minder toeristisch is(vreemd genoeg) Ook het Ecology Centre is zeker de moeite en er zijn een paar heel leuke wandelingen te maken door een mooi stukje regenwoud.
Een vrijwillige bijdrage wordt overigens wel op prijs gesteld(verwacht).

http://www.dnv.org/ecology/
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

BigAppleLover schreef:
Tipsy_1 schreef: Campbell River vond ik zelf minder, maar het noorden van Vancouver Island vonden we zalig: zeer ruige natuur.
Allicht heb je iets aan onze reisverslagen, via de link hieronder.
Wat betreft Campbell River: dat had ik met name ingepland om vanuit daar Orca's te bekijken, zodat ik niet nog een paar uur extra hoef te rijden naar Telegraph Cove / Port Hardy en toch ook vaar in het mooiere gebied (ipv vanuit het toeristische Victoria, met minder kans ze veel te zien). Jammer dat Campbell River verder (wat jou betreft) minder interessant is. Hmmm......ik heb over dit onderwerp al diverse posts gelezen, maar het blijft een lastige afweging.

Ik ga je verslag van 2004 in ieder geval ook nog lezen.
Dat is zonde. Wij zijn doorgereden naar Port McNeill en hebben daar een whale trip gedaan met Mackay. (http://www.whaletime.com). Dat was 1 van de beste dagen van onze vakantie. Het noorden (rond Port McNeill) vonden wij echt geweldig. Van Campbell River naar Port McNeill om een dag whale watching te gaan doen kan wel. Maar wel heel vroeg vertrekken.

De tips mbt tot Lake Louise (was ons echt veel en veel te druk) en Takakkaw falls kan ik beamen. De waterval is echt geweldig mooi en de weg er naartoe een uitdaging (soms). Je kunt tot helemaal onder de waterval lopen als je de hike niet wil doen. Dat vonden wij erg leuk (koud!) Verder is doorrijden in Yoho naar Emerald lake ook een aanrader. Je kunt daar ook kanoën en voor ongeveer de helft van de prijs dan je op Lake Louise moet betalen. De Natural bridge op de weg daarheen is ook een stop waard. Wij sliepen in Johnston Canyon en hebben in de avond de hike naar de upper falls gelopen (overdag erg erg druk). Dat was ook heel mooi.

Succes met plannen
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
BigAppleLover
Amerikafan

Zo....onze reis naar Canada gaat definitief door!!! Zojuist namelijk mooi geprijsde tickets (643 euro p.p.) geboekt op de site van British Airways: vertrek 22 juni DUS-YVR, terug 14 juli YYC-DUS beide met een geruststellende nette 3uur overstap in Londen.

Fijn om dat nu geregeld te hebben. De voorpret kan echt beginnen: route concreet gaan invullen, auto huren, hotels reserveren, etc etc. Heerlijk!
BigAppleLover
Amerikafan

Nog even een update:

Ondertussen begint het nu echt te kriebelen: nog 2 weekjes werken en dan vertrekken we naar hopelijk zonnig Canada! :thumbup:

De afgelopen maanden flink ingelezen op het forum en in tal van inspirerende reisverslagen. In januari gelijk alle hotels en B&B's gereserveerd en daar ben ik zeker nu achteraf blij om aangezien veel van deze hotels nu op alle boekingssites uitverkocht zijn of bijvoorbeeld minimaal 100% duurder.
Samen met alle ontvangen tips in deze post (waarvoor nogmaals dank :!:) heeft dit weer geresulteerd in een mooi klappertje met reserveringsbevestigingen, een routeplanning van dag tot dag in excel met tal van mogelijke To Do tips en per locatie de mooiste wandelingen. Heerlijk dat voorbereiden!

De in de openingspost geposte route is min of meer gelijk gebleven, al is Kamloops als overnachtingsplek vervangen door Clinton zodat we alle tijd hebben voor de wandeling tot aan Upper Joffre Lake. Bovendien ligt dat beter op de van Jarome overgenomen mooiere alternatieve route voor de dag erna via 70 Mile House naar Clearwater.

Zoals elders ook al gepost ben ik bovendien erg blij dat het gelukt is om, in de eerste minuut van het online gaan, bustickets voor Lake O'hara te bemachtigen. Dat lijkt me tijdens onze reis echt zéér bijzonder daar een dag hoog in de bergen te wandelen langs alle meren en over plateaus. Ik kijk er naar uit!

Iedereen alvast een hele fijne vakantie gewenst! :hello2: :sunny:
AstridenRaoul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door AstridenRaoul »

Beste BigAppleLover,

Hoe is je vakantie geweest en wat zou je anders doen?
Wij willen jullie trip namelijk volgend jaar in juni doen en zodoende ben ik bij je topic beland!

Groetjes van Astrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer