Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis L&M: SF naar Phoenix in April 2015
Reis L&M: SF naar Phoenix in April 2015
Hallo iedereen,
Ook wij gaan voor de eerste keer op roadtrip naar het zuidwesten en hopen een fantastische reis te maken. We zijn een koppel van rond de 30 en houden heel veel van natuur en avontuur. Dus de nadruk in onze trip ligt vooral op nationale parken en outdooractiviteiten (wandelen, mtb, klimmen en boulderen, ...). We zouden ons zonder problemen 1 maand kunnen bezig houden in 1 nationaal park, maar nu willen we toch wat meer zien.
We vertrekken 1 april, dus we beseffen dat we in deze periode op bepaalde plaatsen afhankelijk kunnen zijn van sneeuwcondities. Daarom willen we graag zo flexibel mogelijk reizen en zo weinig mogelijk op voorhand boeken. We gaan met de auto en tent.
De vliegtickets zijn geboekt, dus op basis hiervan hebben we een voorlopige route uitgestippeld. Alle tips/bedenkingen/aanvullingen zijn zeker welkom!
1. Vlucht SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey
5. Monterey - Morro Bay (of ergens anders langs de highway 1)
6. Morro Bay - Oakhurst/Wawona
7. Oakhurst - Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Topaz lake of verder langs de 395
10. Topaz Lake - Bishop (boulderen)
11. Bishop - Death Valley
12. Death Valley - Las Vegas
13. Las Vegas - Zion
14. Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Capitol Reef
17. Capitol Reef - Moab
18. Moab
19. Moab
20. Moab - Monument Valley
21. Monument Valley - Page
22. Page/Lake Powell
23. Page - Grand Canyon
24. Grand Canyon
25. Grand Canyon
26. Grand Canyon - Phoenix
27. Vlucht naar Atlanta + paar dagen bezoek aan vrienden
Terugvlucht op 1 mei
In SF, LV en Phoenix willen we een hotel vasleggen (maar wel iets wat we kostenloos kunnen annuleren). De rest wordt hopelijk kamperen (afh van de weersomstandigheden).
Eventueel zouden we 1 dagje SF nog kunnen opschuiven naar Yosemite of Bishop/Lone Pine om te klimmen.
We proberen een permit te pakken te krijgen om beneden in de grand canyon te kamperen. Als dit niet lukt, dan kunnen we nog met die dagen aan de GC schuiven. Extra dag Moab, of een overnachting in Sedona (lijkt ons ook heel mooi om te mtb'en).
Ik kijk er naar uit om jullie bedenkingen/tips te lezen.
groetjes,
Lieselot
Ook wij gaan voor de eerste keer op roadtrip naar het zuidwesten en hopen een fantastische reis te maken. We zijn een koppel van rond de 30 en houden heel veel van natuur en avontuur. Dus de nadruk in onze trip ligt vooral op nationale parken en outdooractiviteiten (wandelen, mtb, klimmen en boulderen, ...). We zouden ons zonder problemen 1 maand kunnen bezig houden in 1 nationaal park, maar nu willen we toch wat meer zien.
We vertrekken 1 april, dus we beseffen dat we in deze periode op bepaalde plaatsen afhankelijk kunnen zijn van sneeuwcondities. Daarom willen we graag zo flexibel mogelijk reizen en zo weinig mogelijk op voorhand boeken. We gaan met de auto en tent.
De vliegtickets zijn geboekt, dus op basis hiervan hebben we een voorlopige route uitgestippeld. Alle tips/bedenkingen/aanvullingen zijn zeker welkom!
1. Vlucht SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey
5. Monterey - Morro Bay (of ergens anders langs de highway 1)
6. Morro Bay - Oakhurst/Wawona
7. Oakhurst - Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Topaz lake of verder langs de 395
10. Topaz Lake - Bishop (boulderen)
11. Bishop - Death Valley
13. Las Vegas - Zion
14. Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Capitol Reef
17. Capitol Reef - Moab
18. Moab
19. Moab
20. Moab - Monument Valley
21. Monument Valley - Page
22. Page/Lake Powell
23. Page - Grand Canyon
24. Grand Canyon
25. Grand Canyon
27. Vlucht naar Atlanta + paar dagen bezoek aan vrienden
Terugvlucht op 1 mei
In SF, LV en Phoenix willen we een hotel vasleggen (maar wel iets wat we kostenloos kunnen annuleren). De rest wordt hopelijk kamperen (afh van de weersomstandigheden).
Eventueel zouden we 1 dagje SF nog kunnen opschuiven naar Yosemite of Bishop/Lone Pine om te klimmen.
We proberen een permit te pakken te krijgen om beneden in de grand canyon te kamperen. Als dit niet lukt, dan kunnen we nog met die dagen aan de GC schuiven. Extra dag Moab, of een overnachting in Sedona (lijkt ons ook heel mooi om te mtb'en).
Ik kijk er naar uit om jullie bedenkingen/tips te lezen.
groetjes,
Lieselot
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
-
- Amerikafan
Re: Reis L&M: SF naar Phoenix in April 2015
Heb je al gereserveerd voor Yosemite Valley? Dat kon op 15 november. Ik zie nog net 2 plekken op 7 april op Upper Pines, verder zit alles al vol. http://www.recreation.gov/ Raar maar waar, zelfs in April zit het vol. Verder vind ik het een mooie route!
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route! Een extra dag Moab zou wel mooi zijn met jullie plannen.
Yosemite moet je inderdaad zo snel mogelijk reserveren als je daar gaat kamperen. Er zijn maar weinig campings open in die tijd van het jaar, maar toch wel bijzonder dat het al bijna vol is!
Het zal wel koud zijn, misschien ook eens kijken naar een heated tent of iets anders in Curry Village.
Marianne
Yosemite moet je inderdaad zo snel mogelijk reserveren als je daar gaat kamperen. Er zijn maar weinig campings open in die tijd van het jaar, maar toch wel bijzonder dat het al bijna vol is!
Het zal wel koud zijn, misschien ook eens kijken naar een heated tent of iets anders in Curry Village.
Marianne
Hoi,
Dank voor de antwoorden alvast.
Ivm Yosemite:
We hebben inderdaad al gekeken bij de campingreservaties van Yosemite. Ik denk dat het begin april zo druk is, aangezien het rond pasen is?
Voorlopig toch nog niet geboekt, want we zouden eigenlijk graag wat flexibel zijn daar (afh van de sneeuwcondities) (eventueel een dag Hetchy Hetch als veel wandelingen afgesloten zijn) Je kan die reservaties niet gratis annuleren dacht ik?? Ook lijkt het ons wel leuk om op Camp 4 te verblijven (en eventueel wat mede-klimmers te ontmoeten, al hebben we geen plannen om el capitan te beklimmen
) Maar das misschien een te grote gok om daar plaats te krijgen? En boeken we dan toch beter op upper pines?
Qua kou, daar hebben we eigenlijk geen schrik van. We hebben goed materiaal en zijn gewoon om te (wild)kamperen, hebben al gekampeerd in de winter in Noorwegen. Ik denk dat voor ons de warmte lastiger zal zijn tijdens het kamperen
Groetjes,
Lieselot
Dank voor de antwoorden alvast.
Ivm Yosemite:
We hebben inderdaad al gekeken bij de campingreservaties van Yosemite. Ik denk dat het begin april zo druk is, aangezien het rond pasen is?
Voorlopig toch nog niet geboekt, want we zouden eigenlijk graag wat flexibel zijn daar (afh van de sneeuwcondities) (eventueel een dag Hetchy Hetch als veel wandelingen afgesloten zijn) Je kan die reservaties niet gratis annuleren dacht ik?? Ook lijkt het ons wel leuk om op Camp 4 te verblijven (en eventueel wat mede-klimmers te ontmoeten, al hebben we geen plannen om el capitan te beklimmen

Qua kou, daar hebben we eigenlijk geen schrik van. We hebben goed materiaal en zijn gewoon om te (wild)kamperen, hebben al gekampeerd in de winter in Noorwegen. Ik denk dat voor ons de warmte lastiger zal zijn tijdens het kamperen

Groetjes,
Lieselot
-
- Amerikafan
Ik heb geen ervaring met de omstandigheden in April maar een plek op één van de Pines campgrounds kost $20,-, annuleren kost $10,-. Voor dat geld zou ik zeker nu reserveren, als er al plek is.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met goed materiaal is het zeker te doen.
Ik zou zelf wel iets reserveren, die 10 dollar (is per reservering?) kom je ook wel weer overheen.
Voor Camp4 moet je je vroeg registereren, als dat in je panning past is het niet erg, maar het is wel zo relaxed als je weet dat je een plekje hebt.
Marianne
Ik zou zelf wel iets reserveren, die 10 dollar (is per reservering?) kom je ook wel weer overheen.
Voor Camp4 moet je je vroeg registereren, als dat in je panning past is het niet erg, maar het is wel zo relaxed als je weet dat je een plekje hebt.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
Leuke, niet alledaagse, reis.
En dankzij jullie weet ik nu ook wat boulderen is.
Als de permit voor de Grand Canyon niet mocht lukken, is Havasupai Falls misschien een alternatief?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Leuke, niet alledaagse, reis.

En dankzij jullie weet ik nu ook wat boulderen is.

Als de permit voor de Grand Canyon niet mocht lukken, is Havasupai Falls misschien een alternatief?
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
We hebben een plekje voor die 2 nachten op de Upper Pines gereserveerd. Zo zijn we toch zeker 
Hopelijk kunnen we daar ondanks eventueel gesloten wandelroutes toch nog wat doen... Nog iemand die daar begin april al geweest is??
En Havasupai lijkt inderdaad een mooi alternatief voor Grand Canyon (als we geen permit te pakken krijgen), of een extra dagje Moab kan er zeker ook altijd bij.
Zouden we de andere campings binnen de nationale parken ook op voorhand moeten vastleggen? Wat denken jullie? Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, ... Voorlopig valt het op de reservatiesite wel mee met het aantal beschikbare plaatsen.
In Moab willen een camping doen met iets meer 'luxe' (= warme douches, mss zwembad, dichtbij winkel/resto?...), aangezien we er toch een paar dagen zijn. Iemand daarvoor een goeie tip??
Groetjes,
Lieselot

Hopelijk kunnen we daar ondanks eventueel gesloten wandelroutes toch nog wat doen... Nog iemand die daar begin april al geweest is??
En Havasupai lijkt inderdaad een mooi alternatief voor Grand Canyon (als we geen permit te pakken krijgen), of een extra dagje Moab kan er zeker ook altijd bij.
Zouden we de andere campings binnen de nationale parken ook op voorhand moeten vastleggen? Wat denken jullie? Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon, ... Voorlopig valt het op de reservatiesite wel mee met het aantal beschikbare plaatsen.
In Moab willen een camping doen met iets meer 'luxe' (= warme douches, mss zwembad, dichtbij winkel/resto?...), aangezien we er toch een paar dagen zijn. Iemand daarvoor een goeie tip??
Groetjes,
Lieselot
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat voor de andere parken reserveren nodig is, maar misschien wel als je er in het weekend bent. Check regelmatig eens hoe snel het gaat met de reserveringen.
Je kunt in parken als Bryce en Zion ook nog op een first come first served camping terecht, of vlak buiten het park.
Voor Arches is een overnachting op Devils Garden wel een aanrader. De overige nachten zou je dan op Canyonlands RV Park in Moab kunnen staan, daar zit je op loopafstand van winkels en restaurants. Voor meer luxe is de kOA een mogelijkheid maar dan zit je buiten Moab.
Marianne
Je kunt in parken als Bryce en Zion ook nog op een first come first served camping terecht, of vlak buiten het park.
Voor Arches is een overnachting op Devils Garden wel een aanrader. De overige nachten zou je dan op Canyonlands RV Park in Moab kunnen staan, daar zit je op loopafstand van winkels en restaurants. Voor meer luxe is de kOA een mogelijkheid maar dan zit je buiten Moab.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
De keren dat ik in Yosemite geweest ben, heb ik vaak mensen zien klimmen. Misschien iets voor jullie?
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je speciale plannen voor de 2e dag Page? Ik was er midden april 2012 en Lake Powell was ijs en ijskoud. Er is genoeg te doen hoor, maar misschien heb je daar ook de 2e dag niet echt nodig.
Verder leuke trip hoor!
Verder leuke trip hoor!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In april kun je juist heel veel dingen doen rondom Page waar het in de zomer eigenlijk te heet voor is.
Hebben jullie een SUV?
Misschien is loten voor de Wave een idee? Kan deze maand, zie [urlhttp://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/paria/c ... rmits.html]hier[/url] voor meer informatie.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor tips in die regio. Of kijk eens in de verslagen van Kalaman.
Marianne
Hebben jullie een SUV?
Misschien is loten voor de Wave een idee? Kan deze maand, zie [urlhttp://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/paria/c ... rmits.html]hier[/url] voor meer informatie.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor tips in die regio. Of kijk eens in de verslagen van Kalaman.
Marianne
Dank voor de tips alweer!
Ivm onze tijdsopvulling in Yosemite: Waarschijnlijk zijn we te vroeg in het seizoen voor de grote/lange wandelingen en net te laat voor een dagje langlaufen of sneeuwschoenwandelen (= nog iets wat we leuk vinden
) Dus klimmen of boulderen is daar zeker een optie voor ons. Of eventueel uitwijken naar Hetch Hetchy als het ons te druk wordt in de vallei zelf. Maar dat zal allemaal veel afhangen van de komende winter natuurlijk.
En in Page willen zeker Antelope Canyon doen (Upper of Lower moeten we nog uitmaken) en inderdaad meedoen met de loting voor The Wave. Een dagje op Lake Powell lijkt ons ook leuk en eens iets anders (bootje huren, kajakken, ...). Maar als het inderdaad daar nog te koud is op dat moment, dan kunnen we dat dagje verplaatsen naar Moab (genoeg te doen daar voor ons). Das het leuke aan flexibiliteit. Ik vind het fantastisch om op reis zelf nog te kunnen beslissen of je ergens langer wil blijven of om gewoon door te reizen als het ergens tegen zit.
@ Marianne: we huren een midsize SUV.
Groetjes
Lieselot
Ivm onze tijdsopvulling in Yosemite: Waarschijnlijk zijn we te vroeg in het seizoen voor de grote/lange wandelingen en net te laat voor een dagje langlaufen of sneeuwschoenwandelen (= nog iets wat we leuk vinden

En in Page willen zeker Antelope Canyon doen (Upper of Lower moeten we nog uitmaken) en inderdaad meedoen met de loting voor The Wave. Een dagje op Lake Powell lijkt ons ook leuk en eens iets anders (bootje huren, kajakken, ...). Maar als het inderdaad daar nog te koud is op dat moment, dan kunnen we dat dagje verplaatsen naar Moab (genoeg te doen daar voor ons). Das het leuke aan flexibiliteit. Ik vind het fantastisch om op reis zelf nog te kunnen beslissen of je ergens langer wil blijven of om gewoon door te reizen als het ergens tegen zit.
@ Marianne: we huren een midsize SUV.
Groetjes
Lieselot
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden in Page zelf iets van 28 graden. Maar het water was ijskoud.
Ondertussen al weer wat verder met het plannen van onze reis. En we weten ondertussen ook al dat we geen plek hebben kunnen bemachtigen om in de Grand Canyon te kamperen. Jammer, het is zo leuk om op pad te gaan met alles wat je nodig hebt mee op je rug. Wie weet plannen we ergens anders wel een 2-daagse
We gaan nu eerst de loterij van The Wave afwachten en duimen dat we uitgeloot zijn. En afhankelijk daarvan plannen we ons dagje GC dat we nu over hebben bij Moab, Capitol Reef of Sedona.
We hebben de optie Havasupai ook onderzocht en ziet er prachtig uit, maar het lijkt me daar toch relaxter dat je 2 nachten beneden blijft slapen als je alles rustig wil bekijken daar. Dus deze optie valt voorlopig af, aangezien we op onze eerste reis naar de USA toch ook wel wat tijd willen hebben voor de South Rim van de Grand Canyon.
Heeft er al iemand hier trouwens op de camping van de Cathedral Valley Loop overnacht?? Zou dit de moeite zijn om te doen (als de wegcondities meezitten natuurlijk!)?
Groetjes,
Lieselot

We hebben de optie Havasupai ook onderzocht en ziet er prachtig uit, maar het lijkt me daar toch relaxter dat je 2 nachten beneden blijft slapen als je alles rustig wil bekijken daar. Dus deze optie valt voorlopig af, aangezien we op onze eerste reis naar de USA toch ook wel wat tijd willen hebben voor de South Rim van de Grand Canyon.
Heeft er al iemand hier trouwens op de camping van de Cathedral Valley Loop overnacht?? Zou dit de moeite zijn om te doen (als de wegcondities meezitten natuurlijk!)?
Groetjes,
Lieselot
We zijn niet uitgeloot voor The Wave, dus nu moeten we maar iets anders verzinnen om te doen in Page... Het is jammer, maar ik ben er van overtuigd dat we op onze reis sowieso heel wat moois gaan zien. En ik ga me dus focussen op wat we wel kunnen doen en zien en niet op wat we niet kunnen doen
Hierbij nog even onze 'aangepaste' route met wat zaken die we graag willen doen. Als jullie nog aanvullingen hebben, laat maar horen!
1. Brussel - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey (we willen graag het aquarium zien)
5. Monterey - ergens tussen San Simeon en Morro Bay (tips voor een goeie, rustige camping??)
6. Kust - Oakhurst/Wawona (Mariposa)
7. Oakhurst/Wawona - Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Topaz Lake/Bridgeport Reservoir/ ... (via 88) (de meeste campings in deze buurt zijn nog niet open dan, iemand tips voor een goed motel in die buurt?)
10. Topaz Lake - Bodie - Bishop
11. Bishop - Alabama Hills - Death Valley
13. Las Vegas - Zion
14. Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Capitol Reef (overnachting Fruita of Cathedral Valley)
17. Capitol Reef - Moab
18. Moab (Arches)
19. Moab (MTB of rafting)
20. Moab (Canyonlands)
21. Moab - Monument Valley
22. Monument Valley - Page
23. Page (alternatief voor The Wave of iets op het water indien niet te koud)
24. Page - Grand Canyon
25. Grand Canyon (groot stuk naar beneden wandelen)
27. Phoenix - Atlanta
28... bezoek bij vrienden
Hetgeen ik vooral over twijfel is het weer begin april en ons bezoek in Yosemite. Het zou al héél erg winters moeten zijn als we de vallei niet inkunnen (zonder sneeuwkettingen) of de 88 niet kunnen nemen?? Of zorg ik best voor een alternatief plan? (dan zou ik eventueel de kustroute verder nemen tot aan LA, dan naar Joshua Tree en van daaruit naar Bishop/Death Valley)
Verdere aanvullingen/tips zijn altijd welkom!
Groetjes,
Lieselot

Hierbij nog even onze 'aangepaste' route met wat zaken die we graag willen doen. Als jullie nog aanvullingen hebben, laat maar horen!
1. Brussel - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey (we willen graag het aquarium zien)
5. Monterey - ergens tussen San Simeon en Morro Bay (tips voor een goeie, rustige camping??)
6. Kust - Oakhurst/Wawona (Mariposa)
7. Oakhurst/Wawona - Yosemite Valley
8. Yosemite Valley
9. Yosemite Valley - Topaz Lake/Bridgeport Reservoir/ ... (via 88) (de meeste campings in deze buurt zijn nog niet open dan, iemand tips voor een goed motel in die buurt?)
10. Topaz Lake - Bodie - Bishop
11. Bishop - Alabama Hills - Death Valley
13. Las Vegas - Zion
14. Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Capitol Reef (overnachting Fruita of Cathedral Valley)
17. Capitol Reef - Moab
18. Moab (Arches)
19. Moab (MTB of rafting)
20. Moab (Canyonlands)
21. Moab - Monument Valley
22. Monument Valley - Page
23. Page (alternatief voor The Wave of iets op het water indien niet te koud)
24. Page - Grand Canyon
25. Grand Canyon (groot stuk naar beneden wandelen)
27. Phoenix - Atlanta
28... bezoek bij vrienden
Hetgeen ik vooral over twijfel is het weer begin april en ons bezoek in Yosemite. Het zou al héél erg winters moeten zijn als we de vallei niet inkunnen (zonder sneeuwkettingen) of de 88 niet kunnen nemen?? Of zorg ik best voor een alternatief plan? (dan zou ik eventueel de kustroute verder nemen tot aan LA, dan naar Joshua Tree en van daaruit naar Bishop/Death Valley)
Verdere aanvullingen/tips zijn altijd welkom!
Groetjes,
Lieselot
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een bezoek aan Yosemite zeker proberen, maar er is echt niets van te zeggen wat je daar kunt verwachten. De wegen naar de vallei en de CA88 zullen normaal gesproken schoon zijn. Mocht het toch slecht weer zijn dan kun je onderlangs rijden. Joshua Tree lijkt me mooi in die periode.
In plaats van Topaz Lake zou je iets verder kunnen doorrijden, naar Bridgeport, voor bijvoorbeeld het Virginia Creek Resort.
Jammer dat het niet gelukt is met de Wave, maar er is genoeg te zien rondom Page. Met Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam, Horseshoe bend ben je al een aantal uren bezig. Je kunt nog naar de Toadstool Hoodoo (zie ons 2013-verslag). Je kunt ook wat inspratie opdoen uit de verslagen van Kalaman.
Marianne
In plaats van Topaz Lake zou je iets verder kunnen doorrijden, naar Bridgeport, voor bijvoorbeeld het Virginia Creek Resort.
Jammer dat het niet gelukt is met de Wave, maar er is genoeg te zien rondom Page. Met Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam, Horseshoe bend ben je al een aantal uren bezig. Je kunt nog naar de Toadstool Hoodoo (zie ons 2013-verslag). Je kunt ook wat inspratie opdoen uit de verslagen van Kalaman.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Page : huur een kajak in de marina en peddel naar de Antilope Canyon.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een standaard tip van jou he
Ik zou ze dan wel in April aanraden om, als het kan, er een wetsuit (of drysuit, ik haal die 2 altijd door elkaar) bij te huren, want het water is echt ijskoud. Misschien is het als je een beetje kunt kanoën niet nodig hoor. Je kan ook een bootje huren, al is dat wel prijzig. Of met de boot over Lake Powell naar Rainbow Bridge.
Het ziet er overigens wel mooi uit, die kanotocht... die heb ik ook genoteerd voor ooit

Ik zou ze dan wel in April aanraden om, als het kan, er een wetsuit (of drysuit, ik haal die 2 altijd door elkaar) bij te huren, want het water is echt ijskoud. Misschien is het als je een beetje kunt kanoën niet nodig hoor. Je kan ook een bootje huren, al is dat wel prijzig. Of met de boot over Lake Powell naar Rainbow Bridge.
Het ziet er overigens wel mooi uit, die kanotocht... die heb ik ook genoteerd voor ooit

Wauw, ziet er prachtig uit 
Onze voorkeur in Page gaat waarschijnlijk uit naar een dagje op het water, aangezien we dan al veel tussen de rotsen en stof zullen gezeten hebben denk ik.
Antelope Canyon (waarschijnlijk lower) en Horseshoebend willen we sowieso ook bezoeken.

Onze voorkeur in Page gaat waarschijnlijk uit naar een dagje op het water, aangezien we dan al veel tussen de rotsen en stof zullen gezeten hebben denk ik.
Antelope Canyon (waarschijnlijk lower) en Horseshoebend willen we sowieso ook bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1439 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 26 Reacties