Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

emigreren naar de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
blondeel
Amerika-newbie

emigreren naar de VS

Bericht door blondeel »

Het lijkt wel dat je alleen kan emigreren naar de VS als je ofwel miljionair,universitair,topsporter,superster of single bent of zie ik dat verkeerd?
USInsider
Amerika-expert

Re: emigreren naar de VS

Bericht door USInsider »

De US is inderdaad geen immigratieland (meer).
De nadruk van het system ligt op family reunion. Dus een huwelijk met een US citizen is DE manier om zeker en redelijk snel permanent binnen te komen.
Een andere manier is inderdaad geld hebben: 500.000 dollar, liever nog 1 miljoen dollar geeft (grote kans op) een investeerders visum (Groene Kaart).
Tenslotte is er het winnen in de jaarlijkse Visa Lottery.

Topsporters en supersterren maken kans op een tijdelijk visum: hetzij P of O.
Voor werkers zijn er de tijdelijke visa H-1B en L-1.
Heb je enig geld en ben je zakelijk aangelegd, dan maak je kans een bedrijf te kunnen beginnen in de US of over te nemen (E-2 visum).

Je hoeft niet single (alleenstaand) te zijn. De meeste visums kennen een 'meekomer-variant' - je moet dan wettig getrouwd zijn.

Dus in antwoord op je vraag, ja je ziet het eigenlijk goed. 'Waar een wil is, is een weg' is niet van toepassing ls het om US Immigration gaat.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heb je je weleens afgevraagd hoe 'makkelijk' het is te emigreren naar Nederland?
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Heb je je weleens afgevraagd hoe 'makkelijk' het is te emigreren naar Nederland?
Nee eigenlijk niet. Voor EU burgers is het een non issue omdat je nu eenmaal vrijlijk kunt bewegen in de EU. Voor alle andere gevallen schiet me nu alleen een inkomen eis te binnen. Zou wel leuk zijn eens wat ervaringen te lezen van Amerikanen die naar NL emigreren en hun verhaal te lezen. De andere kant op lezen we hier al genoeg :-)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

We hebben een lid die zijn Amerikaanse vrouw destijds naar Nederland haalde (inmiddels wonen ze weer samen in de VS) en dat ging bepaald niet makkelijk!

Ook uit mijn eigen omgeving ken ik verhalen van Nederlanders met een buitenlandse partner, die zelfs bij een remigratie nog weer moeite hadden de buitenlandse partner NL binnen te krijgen. Ook al had de 'buitenlander' in kwestie hier al jaaaaren gewoond en gewerkt. Ze waren enkel een aantal jaren in het buitenland geweest. Maanden heeft het geduurd voordat het gezin weer samen kon zijn in Nederland. Ik herinner me nog de verhalen over talloze bezoeken aan de IND en stapels en stapels aan documenten.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Iemand naar Nederland halen is inderdaad ook niet makkelijk. Wij kregen zelfs het advies van iemand van de vreemdelingenpolitie om gewoon zonder papieren in Nederland te blijven omdat dat makkelijker was.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Moeten we TS nog serieus nemen? Keer op keer worden korte eenregelige vragen gesteld en wordt er niet ingegaan op vragen van mensen die reageren. Zo vond ik deze discussie waarin werd gevraagd om een business lening en deze discussie waarin weer de vraag werd gesteld om als gepensioneerde te vertrekken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik begrijp dat topicstarter een voormalig soldaat van het Belgisch leger is?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

@ thebruins Kijk eens naar de serie "Liefs Uit", over Nederlanders die hun geliefde naar NL willen halen. Dat zijn allemaal mensen met gewone banen, die samen gaan wonen (of trouwen) met mensen uit bijvoorbeeld Zuid-Korea, Rusland, Canada of Israël. Dat gaat écht niet makkelijk. Laatste aflevering: http://liefsuit.kro.nl/seizoenen/seizoe ... 23-10-2014

Waar wij wonen stikt het van de Amerikaanse expats, die hier genoeglijk onder de 30% ruling als de 1% leven, zonder enig visum- of geldprobleem :D Maar dat zijn de uitzonderingen - het gros van de import komt hier vanwege de liefde of als EU-burger.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hockey schreef:Moeten we TS nog serieus nemen?
Ik vermoed van niet. Maar ach, als de rest het naar zijn/haar zin heeft.... :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hockey schreef:Moeten we TS nog serieus nemen? Keer op keer worden korte eenregelige vragen gesteld en wordt er niet ingegaan op vragen van mensen die reageren..
En het is meestal het eerste of een van de eerste berichten van zo iemand.
Ik vind het mooi Hockey dat jij het zo stelt.
Jij hebt altijd veel tijd en energie gestoken in het omzichtig verwelkomen van zo iemand met een wild een/tweeregelig verhaal.
Ik hoop dat je dat blijft doen als iemand serieus vragen heeft over emigratie.
Zo iemand zal ook eerder in zijn/haar denkproces zich hier melden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

blondeel schreef:Het lijkt wel dat je alleen kan emigreren naar de VS als je ofwel miljionair,universitair,topsporter,superster of single bent of zie ik dat verkeerd?
Helemaal goed !
Dus als je wat wilt in de USA; hard aan de slag !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik neem ieder die hier een vraag stelt over een visum-aangelegenheid serieus.
Ik ken de persoon niet, ik ken de achtergrond die tot de vraag leidt niet.

Hoe het in Ned. toegaat lijkt me weinig relevant.
Mijn moeder heeft jaren gewoond in een buurt waar ruim de helft van de bewoners uit Afrikaanse/Aziatische landen afkomstig was.
Het merendeel immigreerde in de 70er en 80er jaren vorige eeuw.

De US scoort goed als het om family reunion gaat. Laat ook nog. 150.000 vluchtelingen en asielzoekers binnen per jaar.
Ik ken de getallen voor Ned./Europa niet.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wat cijfers van het CBS.
Immigratie in de eerste helft van het jaar toegenomen
In de eerste helft van het jaar hebben zich meer mensen in Nederland gevestigd dan een jaar eerder. Dat maakt het CBS vandaag bekend. Er kwamen ruim 76 duizend immigranten in Nederland wonen, 8,6 duizend meer dan in 2013. Het aantal mensen dat vertrok is gelijk gebleven (64 duizend). Per saldo kwamen er ruim 12 duizend personen bij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer