Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JoopManon: reis West-Amerika, wie vindt het leuk te helpen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JoopManon
Amerika-newbie

Reis JoopManon: reis West-Amerika, wie vindt het leuk te helpen?

Bericht door JoopManon »

Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar een autoreis maken: voor het eerst samen op rondreis! Na Mexico en New York leek ons dit weer een geweldige en nog spannendere uitdaging.

Heb inmiddels begrepen dat je het beste, in plaats van via een reisbureau, zelf je route bepaalt & zelf hotels boekt. Nu willen wij eerst de route in beeld hebben. Wij denken dat we meer tijd willen besteden aan de steden en echte Amerikaanse villages en iets minder aan de natuurparken. Ook pakken we de laatste dagen een paar stranden mee.

Ik dacht de volgende route:

Route West Amerika
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles – Palm Springs
Dag 4 Palm Springs – Sedona
Dag 5 Sedona – Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon – Zion
Dag 8 Zion – Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas – Death Valley – Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite – San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 San Fransisco
Dag 16 San Fransisco – Morro Bay
Dag 17 Morro Bay – Santa Barbara
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles

Ik wil in totaal maximaal 21 dagen dus tussendoor zouden we nog langs een paar echte villages willen rijden. Of kom je daar toch wel langs en is dat voldoende? Hoe weet je uberhaupt wat de leukste route is? En op welke plek je het beste een hotel kan boeken?

Wat denken jullie hier van? Ik ben een leek wat dit betreft en kan me er nog weinig bij voorstellen! Alle tips zijn dus welkom, ook als je denkt dit is niks!

Alvast super bedankt,
Groetjes,

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Spannend! rondreis West-Amerika, wie vindt het leuk mij te helpen?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Manon, welkom op het forum!
Wat versta je precies onder villages? Wat zoek je precies? Leuke dorpen zijn niet of nauwelijks te vinden in het zuidwesten naar mijn idee en als ze er zijn is er doorheen rijden vaak al voldoende. Misschien is het noordoosten een betere keus als je minder voor de natuur maar meer voor steden, dorpen en cultuur gaat? Op http://www.ontdek-amerika.nl kun je heel veel informatie vinden over de parken en ander bezienswaardigheden. Voor wat jullie zoeken is een gids als de Lonely Planet wellicht handig. Als je er niet een wilt kopen kun je eens in een bibliotheek gaan kijken, die hebben vaak wel reisgidsen.
Heb je de route al op googlemaps bekeken? Van Las Vegas naar Yosemite via Death Valley is echt te veel voor 1 dag. Je hebt minimaal 1 maar liever nog 2 tussenstoppen nodig - zeker als je naar Bodie wilt.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan? In het voorjaar kan de Tioga Pass gesloten zijn en zul je een andere route tussen DV en Yosemite moeten nemen dan in de zomer.
Wat versta je onder leuke routes? Landschappelijk mooi? Er zijn wegenkaarten waarop scenic routes aangegeven staan. de wegen door de parken zijn vrijwel altijd scenic. Net als de kustweg. Verder heb je vaak maar weinig keus, en hangt de route af van de plaatsen die je wilt bezoeken.
Voor iemand die niet veel tijd aan de natuurparken wil besteden trek je relatief veel tijd voor de Grand Canyon uit. wat wil je daar doen? Bij Zion ligt Springdale, een leuk dorp. Hier trek je weer erg weinig tijd voor uit.
En wil je tussen de GC en Zion niet langs Page en Bryce Canyon?

Marianne
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Villages weet ik niet zoveel over voor je helaas, maar heb een kleine aanpassing gemaakt in de route voor je:).
Voor het boeken heb ik de volgende tips:
Vluchten in de gaten houden op skyscanner, kilroy, KLM werelddealweken en vergeet niet ook te kijken vanaf dusseldorf!
Huurauto zou je kunnen kijken via drive-usa (Duitse website) of een offerte vragen via Kilroy(bij mij al 2x de goedkoopste en zij regelen dat je alle goede verzekeringen hebt)
Hotels boeken deed ik via Trivago, ik begon op dag 1 en zo de hele route plek voor plek af. Wanneer er geen slaapplek zou zijn geweest kon ik de route nog wijzigen. Hotels kan je trouwens vaak tot 24 uur van te voren nog wijzigen wat een voordeel is! Ik keek ook even op googlemaps waar het hotel lag.

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles – Palm Springs
Dag 4 Palm Springs – Sedona
Dag 5 Sedona – Grand Canyon (advies hotel nemen in grand canyon village of Tusayan)
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon – Zion (Advies hotel in springdale te nemen of in het park)
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death valley/Mammoth Lakes (indien je in de periode van juni - september gaat zou ik over Tioga pass rijden)
Dag 13 Death valley/Mammoth lakes - Yosemite(hotel in het park is aan te raden, anders naar el portal kijken)
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - San Fransisco
Dag 16 San Fransisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco - Monterey
Dag 19 Monterey - Santa Barbara
Dag 20 Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara - LA

In 1 dag van Las vegas naar Yosemite is te ver, vandaar de stop ertussen. In Death Valley kan je snachts echt geweldig sterren kijken!
Ik heb van Morro Bay Monterey gemaakt, omdat Morro Bay redelijk dichtbij Santa Barbara ligt. Monterey heeft 17 mile drive, daar staan allemaal grote huizen en heb je een mooi stuk kustlijn. Morro Bay kan je bezoeken op de dag dat je van Monterey naar Santa Barbara rijd. Ook heb ik nog een dag Zion toegevoegd, anders red je het bijna niet om iets van het park te zien.Indien je geen wandelingen maakt in de Grand Canyon, zou je nog Bryce canyon of Page in kunnen voegen en een nacht Grand Canyon weg kunnen halen. Ik heb er nog paar dorpen bij gezet waar je kan kijken voor hotels. Als je wilt weten waar ik laatste keer heb geslapen(allemaal 3/4 sterren hotels, tussen de 45 en 70 euro PPPN) dan wil ik ze wel doorsturen! Er zijn altijd duurdere of goedkopere alternatieven. Palm Springs en Sedona kan ik je helaas niks over vertellen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

19 dagen voor een dergelijke trip is zeer krap.

De volle dag LA zou ik zeker niet op dag 2 plannen, je bent toch vroeg wakker en kan winst maken door ook vroeg te vertrekken naar je eerstvolgende bestemming.

Palm Springs zou ik niet doen, je kan via Joshua Tree direct door naar bvb Needles of Kingman en de volgende dag naar de GC, je kan dan twee stukjes route 66 doen.

Waarom een volle dag Grand Canyon ? Als je geen echt speciale wandelingen plant is dit niet nodig.

Je mist momenteel Monument Valley, Page en Bryce in jullie route. Misschien kan je hier toch nog iets bij invullen.

Twee volle dagen Vegas is misschien wat veel, gelet op de totale reis. Niet dat je je daar niet kan vermaken natuurlijk.

Las Vegas - Death Valley -Mammoth lakes is best veel voor één dag !!!

Monterey - Santa Barbara is ver voor één dag, ik zou niet verder gaan dan tot Pismo Beach, dan heb je ruim de tijd voor de kustroute en zijn stops.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Misschien een one way. Dat bespaart je tijd.
1. Amsterdam - Phoenix (of Las Vegas)
2. Phoenix (of Las Vegas) - Sedona
3. Sedona - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Page
5. Page - Zion
6. Zion
7. Zion - Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley - Mammoth Lakes
10. Mammoth Lakes - Yosemite
11. Yosemite
12. Yosemite - SF
13. SF
14. SF
15. SF - Morro Bay
16. Morro Bay - Santa Barbara
17. Santa Barbara
18. Santa Barbara - LA
19. LA
20. LA - huis

Persoonlijk zou ik de volle dag Santa Barbara laten vallen en Bryce toevoegen aan de route (tussen Page en Zion)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Voor een drie weekse trip ben ik ook altijd voorstander van een one-way.
Omdat je veel rode rotsen gaat zien, zou ik in de route van Ingrid in een keer van Phoenix naar de Grand Canyon rijden. Wel via Sedona. Scheelt je een dag die je elders goed kan gebruiken.
Een volle dag Santa Barbera heeft ook niet mijn voorkeur.
Ondanks dat het qua afstand niet super veel mijlen is, is er onderweg en in de parken zeer veel te zien. Dus drie weken is niet heel ruim.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ