Ik weet dat er al een hoop topics zijn die gaan over hoe naar de VS te verhuizen en dergelijke, maar ik heb zelf wel een redelijk specifieke situatie en heb nog niet echt iets gevonden wat op die van mij lijkt. Nou moet ik ook zeggen dat ik het net zo goed veel te moeilijk maak voor mijzelf en het eigenlijk veel makkelijker is. Maar goed, ik zal is beginnen!
Ik ben nog maar een student, 24 jaar oud, en heb zelf geen baan. Ik kom momenteel alleen rond van mijn studiefinanciering en de Wajong die ik krijg vanwege mijn stoornis in het autistische spectrum, specifiek het Syndroom van Asperger. Ik wil nog mijn studie afmaken voordat ik aan een emigratie begin, deze duurt nu nog ongeveer 1,5 jaar.
Ik heb sinds ongeveer 1,5 jaar een vriendin in Amerika en ik wil zeer graag naar haar toe verhuizen om samen te kunnen wonen. Nou gaat dat helaas natuurlijk niet al te makkelijk en van wat ik heb begrepen is mijn enige reële kans hierop door met haar te trouwen. Over dit gedeelte kan ik nog wel redelijk wat informatie vinden, maar over alles hierna kan ik weinig tot niets vinden. Ook niet of hier ergens kosten aan verbonden zijn in het gehele proces en hoe verder na het trouwen.
Nu zal het ook wel handig zijn om de situatie nog iets specifieker te maken, dus dat zal ik ook doen!
Mijn vriendin is zelf 26 jaar oud en geboren in de VS en leeft hier al haar hele leven. Ze heeft een kind van 5 waarvan de vader buiten het beeld staat, deze heeft zelfs een straatverbod richting de moeder.
Ze woont zelf ook nog bij haar ouders.
Ik heb hier waarschijnlijk al veel te veel info gegeven die veel te specifiek is, maar het is voor mij nou eenmaal moeilijk om hoofd- en bijzaak te scheiden van elkaar.
Mijn excuses dus voor de vele info. Ik hoop dat ik hier mogelijk mee verder zal komen door de andere Amerika-fans die hier aanwezig zijn.