Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Google Maps-problemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Google Maps-problemen

Bericht door jojostravelusa »

ingrid14 schreef:@US-fanboy
Ja via google.com lukt het bij mij ook.

Voor wie het ook zo eens wilt proberen:
ik heb mijn gewone Google Maps opgestart, en dan in de adresbalk van de website .be gewijzigd in .com
En alles werkt normaal.

Yosemite Village ligt op .com ook gewoon weer in de vallei en niet in de bergen.

Groetjes,

Ingrid
Inderdaad. Ik heb .nl veranderd in .com en alles ligt weer waar het hoort. Kan nu ook weer van Torrey naar Moab (156 mijl) en Hanksville heeft hij ook gevonden. Als ik .nl deed maakte hij er inderdaad een zootje van en kon geen route berekenen.

Als ik vraag mij van Bishop CA naar Oakdale CA te sturen geeft hij in eerste instantie wel een enorme omweg aan, maar ik kan de route wel verslepen naar de Tiogapas, ondanks dat die nu dicht is. Hij zegt alleen dat ik tol moet betalen op de route, niet dat er mogelijk iets dicht is.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hier zijn de problemen er ook nog steeds.

Ik wijzig als ik iets begin te zoeken al meestal naar .com

Problemen bij .be en niet bij .com
Torrey, Utah
Hanksville, Utah
Chinle, Arizona

Problemen bij .be en .com:
Yosemite Valley en Village (blijven bij .com ook in de bergen liggen, alternatief : voer Yosemite Lodge of Curry Village in)

Ik heb hier al meerdere meldingen over gestuurd naar Google. Ze weten niet zo dadelijk hoe dit probleem op te lossen.

Als jullie nog merken dat er voor een bepaalde plaats problemen zijn, mag je me dit laten weten.
Ik zal bovenstaand lijstje dan updaten. (en het nogmaals naar Google doorsturen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ja torrey was mij ook al opgevallen omdat dit ook in mn planning zit. ik geef altijd torrey cemetery in :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mads2010 schreef:Maak al jaren gebruik van Microsoft Streets and Trips. Is alleen via de speciale wegen te verkrijgen of ter plaatse in de USA...wink:
Ik heb S&T, maar de meeste mensen niet. Ik vroeg me af of ik de enige was met het google-probleem want anders ga ik er weer een melding van maken.

@Ingrid14: inderdaad, met .com gaat het goed. Ik ga het toch nog even melden. Ik krijg een reactie dat ze te weinig informatie hebben om er iets mee te kunnen doen. Maar misschien dat dit helpt.

@Jerre: :lol:

Marianne
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

zowel .be als .com werken hier goed voor "torrey" en "torrey, utah" ..
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Vandaag volgend bericht ontvangen van Google:
We willen u laten weten dat we uw melding hebben doorgestuurd naar het betreffende team van engineers. Hoewel we geen onmiddellijke oplossing voor uw probleem hebben, kunt u er zeker van zijn dat we hard werken aan een oplossing.

Is er iemand nog andere problemen tegen gekomen (buiten de in bovenstaande posts gemelde) ?

Zo ja, laat het dan even weten dan stuur ik nog eens een rapport door.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb mijn pc helemaal gereset en allerlei installaties opnieuw erop gezet. Nu heb ik ineens door allerlei updates internet explorer 11 erop staan. Nu merk ik dat bv google maps ineens enorm traag is. Je ik weet dat je terug kunt schakelen naar een oude versie en dat het eigenlijk vooral goed werkt met chrome. Maar mis ik iets waardoor het nu zo enorm traag is? Soms hangt het helemaal of heb ik eerst 30sec blokjes voordat het scherm zeg maar opbouwt. Voor de nieuwe setup was dit altijd redelijk snel. Ook bij streetview is het echt ineens niet meer te doen zo traag.

Overigens merk ik ook nog een groot verschil tussen google.nl en google.com. Laatste is al veel sneller.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik heb ook ie11 en chrome.
Google Maps werkt gewoon.
Alleen gisteren en eergisteren was het een mega ramp. Enorm traag en inderdaad blokjes. Snel op .com overgeschakeld en problemen waren weg.
(net gecheckt, vandaag gaat het wel weer gewoon snel - in chrome en ook in ie11)

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

maps gaat inderdaad al een stuk beter dan gisteren. Streetview is ook al wel wat beter, maar nog niet wat het geweest is.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hm, hier is zelfs streetview ok.
Sorry, kan je niet verder helpen.

Groetjes,

Ingrid
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Het gaat een beetje ver om hier een eigen topic voor aan te maken, dus ik stel mijn vraag hier meer even. Het gaat namelijk om Google Earth.

Sinds een week of twee lukt het niet meer om routes te berekenen tussen twee punten. Bij het aanklikken van 'Aanwijzingen vanaf hier' en 'Aanwijzingen naar hier' voor aangemaakte punten/markers wordt geen adres geladen en brengt GE mij naar de kust van Afrika. Ook wanneer ik dit doe voor de rode stippen van steden werkt het niet. Iemand hetzelfde probleem en al een oplossing gevonden? Ik gebruik versie 7.1.2.2041.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met google earth kan ik je helaas niet meer helpen, ik heb dat laatst eraf gegooid namelijk.

Maar ik meld nogmaals mijn google earth probleem, nu maar even een screenshot toevoegt, misschien dat iemand raad weet. Als het al laad is het traag en als je dan een route wilt berekenen hangt het hele spul.
gm1.JPG
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Werkt bij mij nog steeds probleemloos (7.1.2.2041)
Wat hebben jullie voor OS? Windows, Linux of OS X?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hier werkt nog altijd alles zoals het hoort.

Ik vond deze onderwerpen (maar heb je misschien ook al zelf gevonden)
https://support.google.com/maps/answer/3032024?hl=nl
https://support.google.com/earth/answer/39865?hl=nl

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben er vandaag achter gekomen dat er bij mijn internetopties en Lan server ineens iets bij de proxyserver stond. Dat uitgezet en internet en google maps lopen weer als een tierelier. Gelukkig van dat trage internet af jeuhh
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

PSVwally schreef:Ik ben er vandaag achter gekomen dat er bij mijn internetopties en Lan server ineens iets bij de proxyserver stond. Dat uitgezet en internet en google maps lopen weer als een tierelier. Gelukkig van dat trage internet af jeuhh
Als dat daar vroeger niet stond, hoogstwaarschijnlijk een virus. Best eens een paar scans lopen...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nu heb ik gemerkt dat dit steeds na een minuut ofzo automatisch terugspringt. Ik heb de virusscanner er overheen laten gaan, maar die kan niets vinden. Nu vind ik op internet wel iets dat meer mensen dit probleem hebben. Maar ik kan eigenlijk nergens echt de juiste oplossing hiervoor vinden (die ook begrijpelijk is in normale mensentaal). Iemand hier misschien?
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Mja, je kan Hijackthis en Malwarebytes en Spybot S&D e.d. laten lopen, die vinden vaak dingen die een gewone virusscanner niet zal vinden.
Maar da's nogal offtopic natuurlijk :)
Zo'n (vreemde?) proxy server (welke is het eigenlijk?) die automatisch terug springt, zou ik toch niet vertrouwen. Al je internetverkeer loopt daarlangs en kan dus afgetapt worden :/
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja ik ben inmiddels al wat wijzer hierover. Inderdaad een of andere vage malware die allerlei registries aantast. Zit waarschijnlijk in het downloaden van torrents ed. Inmiddels (even afkloppen) is het opgelost. Het schiet iig niet meer terug op die proxy
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

nieuwe google maps

Bericht door Thierry73 »

Jaren lang heb ik via maps altijd mijn routes bepaald.
Nu ineens heeft Google in al zijn wijsheid besloten dat maps vernieuwd moest gaan worden.
Maar nu kan ik een heleboel dingen niet meer die ik voorheen prima kon.

ik kan geen routes meer verslepen omdat ik per sé over een bepaalde weg wil (highway 1) en ook het invoegen van tussenstops kan ineens niet meer achteraf.
En ook meer dan 10 punten aangeven gaat niet meer.
Zo jammer dit allemaal.

Heeft iemand een goed alternatief voor het maken van een goede route planning?
Of gewoon een link naar de oude maps :D

note mod: topic samengevoegd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer