Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zalmanium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mijn west USA reis = 13d, meeste 23d, waarom? Planning inbegrepen

Bericht door zalmanium »

Planning geraakt vol :)
1 AMS/BRU - Phoenix
2 Phoenix - GC
3 GC - GC
4 GC - Page
5 Page - Page (+monument valley?)
6 Page - Bryce
7 Bryce - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion - Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 death valley - june lake (Mammoth Lakes of Lee Vining)
13 june lake (Mammoth Lakes of Lee Vining) - yosemite
14 yosemite - yosemite
15 yosemite - SF
16 SF - SF
17 SF - Santa Cruz
18 Kust en overnachting in San Simeon/Cambria/Morro Bay/San Luis Obispo/Pismo beach
19 Santa barbara - Beverly hills
20 LA - LA
21 stukje natuur of reis inkorten of 1 dag temp voor iets anders
22 LA - AMS/BRU

Zet iedereen dit in kaart met Google Maps of bestaat er ook een betere manier?
Iedereen kent de websites zoals edreams en expedia, maar bestaan er betere sites, waar je vlucht + auto kunt boeken (lijkt me beter daar er korting is) ?
Voor de auto, Hertz/Alamo/Budget/... Is er een opmerkelijk verschil tussen de huurbedrijven waarvoor je meer voor de één als voor de andere moet gaan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

4 GC - Monument valley
5 Monument valley - Page
6 Page
7 Page - Bryce

Als je naar Monument valley wilt zou ik als ik jou was daar een overnachting voor tussen zetten. In Bryce heb je aan 1 overnachting in principe voldoende.

Ik gebruik vaak expedia/ebookers om vlucht + eerste hotel te boeken. Daarmee kan je wat korting scoren. Huurauto krijg je vaak echter geen korting op, gewoon verschillende websites bezoeken en beetje prijzen vergelijken. Alamo en Hertz zijn goede maatschappijen, budget geen ervaring mee.

Je zou kunnen kijken op drive-usa of een offerte opvragen via Kilroy(niet alleen voor studenten maar bij mij al 2x de goedkoopste) Kilroy doet alles met Hertz en Alamo en regelt ook gelijk alle verzekeringen voor je.

Voor de overige hotels zou ik als ik jou was gewoon van dag 1 beginnen met kijken op trivago en zo dag voor dag je hotels kiezen. Laatste dag LA zou ik lekker laten staan als je daar de mogelijkheid toe hebt! Je kan altijd nog genieten van het strand, of stukje bergen in rijden. En ik zet mijn kaart meestal in Google Maps ja:) maar er zijn vast mensen hier die ook andere kaarten weten!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik zou dag 4 en 5 anders doen:

4 GC - Monument Valley
5 Monument Valley- Page
6 Page - Bryce

Ik zou ook één dag in Bryce laten schieten ten faveure van een extra dag in Yosemite. Ook een volle dag GC is misschien niet nodig, dat zou weer een extra dag SF kunnen opleveren!

Wat je ook kan doen, als je toch nog een dag overhebt: op de eerste dag niet meteen naar de GC rijden, maar naar Sedona of Flagstaff en daar overnachten. Allebei leuke plaatsjes. Je zou dan eventueel ook de Apache Trail kunnen rijden op die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had ook al aangegeven dat een opvernachting bij MV aan te raden is, en dat 1 nacht Bryce volodende is. Het is jouw keuze maar als je een nieuwe route maakt waarbij je niets met de adviezen doet is het wel goed om even aan te geven wat jouw overwegingen daarbij zijn, anders blijven we in herhalingen vallen. :wink:

Voor de afstanden en rijtijden is googlemaps prima, alleen moet je er wel opletten dat googlemaps op dit moment de Tioga Pass vermijdt. Je zult daarvoor handmatig de route moeten verslepen.
Je kunt ook http://www.mapquest.com gebruiken.
Voor specifieke vragen over autohuur en vluchten kun je het vervoer-forum gebruiken.

Marianne
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Ik merk net dat ik op een of andere manier de mist in gegaan ben met mijn planning, dit had het dus moeten zijn (was ondertussen ook de zaken die ik er voor had aan het tussen zetten)
Het klopt nog niet helemaal, maar ik ben bezig het in Google Maps aan het tekenen om mij een beter beeld te geven.
Alle aanbevelingen zijn er in verwerkt (hoop ik)

1 - AMS/BRU - Phoenix
2 - Phoenix - Sedona
3 - Apache Trail - Apache Trail
4 Grand Canyon
5 - Grand Canyon - Grand Canyon
6 - Grand Canyon - Monument Valley
7 - Monument Valley - Page
8 - Page - Bryce
9 - Bryce canyon - Zion
10 - Zion - Zion
11 - Zion - Las Vegas (- peach springs, hoover dam)
12 - Las Vegas - Death Valley (- Mountain Springs - Shoshone - Ashford Junction)
13 - death valley - june lake (- Lee Vining - Pahrump ? - Dantes View - Zabriskie Point - Lone Pine - Mammoth Lakes )
14 - june lake - yosemite
15 - yosemite - yosemite
16 - yosemite - yosemite
17 - yosemite - san francisco (- Lee Vining - Bodie ghost town - Tenaya Lake - Glacier Point - The Mist Trail - happy isles - )
18 - san francisco - san francisco (- Union Square - China Town North Beach - Fisherman's Wharf - Fisherman's Wharf - Fort Mason - Lombard Street - Golden Gate Bridge -)
19 - san francisco - san francisco
20 - san francisco - Santa Cruz
21 - San Simeon/Cambria/Morro Bay/San Luis Obispo/Pismo beach - tussen santa cruz en santa barbara overnachten (- Monterey - Carmel - Point Lobos - Andrew molera state park - Andrew molera state park - Mc Way Falls - Julia Pfeiffer Burns State Park - )
22 - los angeles - Beverly hills (- Julia Pfeiffer Burns State Park - Solvang)
23 - los angeles - los angeles (- Malibu - Santa Monica - Bel-Air UCLA - Beverly Hills - Walk of Fame @34.101571,-118.328075 - )
24 - LA natuur (strand, bergen, mexico border...) (Mullholland Drive Santa Monica Mountains - Hollywood letters @34.11923,-118.301607 - Warner Bros studios - )
25 - los angeles - AMS/BRU
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zitten wel wat rare dingen in vind ik persoonlijk.

1- De apache trail ligt ten oosten van Phoenix en niet bij Sedona. Dan zou je dag 2 en 3 dus moeten omdraaien.
2- Wat wil je doen bij de Grand Canyon. Sedona - Grand Canyon is een relatief kort stuk. Als je niet gaat afdalen is die volle dag wat overbodig. Ik zou die volle dag lekker bij Las Vegas zetten, die stad verdiend wel een volle dag hoor.
3- Dag 11 Heb je Zion - Las Vegas via Peach Springs en de Hoover dam. Als je via de Hoover dam gaat, zou ik je aanraden om eerst naar Valley of Fire SP te rijden. Dan langs Lake Mead naar de Hoover dam en dan naar Las Vegas. Hier ga je wel al een groot deel vd dag mee kwijt zijn...daarom dus de volle dag Las Vegas daarna. Peach Springs ligt volgens mij op route66 ten oosten van Kingman. Ik zou dat lekker laten voor wat het is en daar zeker niet heengaan.
4- Ik zou dag 12 via Pahrump naar Death Valley rijden en dan eerst Dantes view doen, evt daarna Badwater, maar volgens mij is dat misschien mooier om de volgende ochtend te doen voor je naar Lee Vining gaat. Maar dat is wel afhankelijk van waar je overnacht in Death Valley. Daarna Badwater en dan via Artist drive naar Furnace Creek en evt richting de Sand Dunes bij Stovepipe wells. Ik zou Shoshone overslaan.
5- Deze dag al Bodie en Mono Lake doen en overnachten rond Lee Vining/Mammoth Lakes. De dagen erna naar Yosemite. Ik neem aan dat alles wat je achter dag 17 hebt staan voor de hele periode in Yosemite telt en niet alleen voor deze dag.
6- Bij LA zie ik mexican border staan. Laat dit lekker zitten en beperkt je tot de stad en de bezienswaardigheden en evt strand. Ik zie coördinaten staan voor het Hollywood sign, als je daarheen wilt rij dan (vroeg) naar de Sunset Ranch (3400 North Beachwood drive) of naar het camp hollywoodland op canyon drive en loop vanaf daar naar de letters (let op, vanaf canyon drive iets verder, vanaf sunset ranch ongeveer 45m naar boven lopen). Dichterbij kun je niet parkeren.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

1. inderdaad, ik had een apache trail bij Sedona, vandaar dat ik mij vergist heb.
2. heb één dag grand canyon weg gehaald en één dag Las Vegas erbij
3. dit heb ik ook aangepast, aangezien we ooit van plan zijn route 66 te doen, mag dit wegvallen
4. Als ik het goed begrijp, en mijn puntjes met jouw puntjes samenbreng, kom ik het volgende uit: LV - mountain springs - Pahrump - dantes view - Ashford Junction - badwater - artists drive - zabriskie point - furnace creek - stovepipe wells - (Death valley national park) - lone pines - mammoth lakes - june lake - Lee Vining = ~12u rijden
-> welk deel bedoel je in de ochtend aub? In dit stukje mag sowieso een overnachting.
onderaan dus puntje 12, 13 en 14 zouden gewijzigd moeten worden.
5.Zou je de dag indeling kunnen wijzigen? Dit heft betrekking tot dag 14? Rest klopt inderdaad, de rest is voor Yosemite bedoeld
6.Mexico border is inderdaad 2u rijden, ik denk niet dat we dit gaan halen. Tips over Hollywood signs zijn genoteerd !

Planning ziet er ongeveer zo uit:

1 - AMS/BRU - Phoenix
2 - Phoenix - Sedona (langs apache trail)
3 - Sedona - Grand Canyon
4 - Grand Canyon - Grand Canyon
5 - Grand Canyon - Monument Valley
6 - Monument Valley - Page
7 - Page - Bryce
8 - Bryce canyon - Zion
9 - Zion - Zion
10 - Zion - Las Vegas (Valley of Fire SP , Lake Mead , hoover dam) Peach springs = route 66
11 - Las Vegas
12 - Las Vegas - Death Valley (- Mountain Springs - Shoshone overslaan? - Ashford Junction)
13 - death valley - june lake (- Lee Vining - Pahrump ? - Dantes View - Zabriskie Point - Lone Pine - Mammoth Lakes - Badwater)
14 - june lake - yosemite
15 - yosemite - yosemite
16 - yosemite - yosemite
17 - yosemite - san francisco (- Lee Vining - Bodie ghost town - Tenaya Lake - Glacier Point - The Mist Trail - happy isles - )
18 - san francisco - san francisco (- Union Square - China Town North Beach - Fisherman's Wharf - Fisherman's Wharf - Fort Mason - Lombard Street - Golden Gate Bridge -)
19 - san francisco - san francisco
20 - san francisco - Santa Cruz
21 - San Simeon/Cambria/Morro Bay/San Luis Obispo/Pismo beach - tussen santa cruz en santa barbara overnachten (- Monterey - Carmel - Point Lobos - Andrew molera state park - Andrew molera state park - Mc Way Falls - Julia Pfeiffer Burns State Park - )
22 - los angeles - Beverly hills (- Julia Pfeiffer Burns State Park - Solvang)
23 - los angeles - los angeles (- Malibu - Santa Monica - Bel-Air UCLA - Beverly Hills - Walk of Fame @34.101571,-118.328075 - )
24 - LA natuur (strand, bergen, mexico border (wss niet)...) (Mullholland Drive Santa Monica Mountains - Hollywood letters @34.11923,-118.301607 !!vroeg nr Sunset Ranch (3400 North Beachwood drive))!!- Warner Bros studios - )
25 - los angeles - AMS/BRU
Laatst gewijzigd door zalmanium op 12 dec 2014, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooie reis. Het is af en toe nog wel een rommeltje met bezienswaardigheden die niet bij de juiste dag staan. Zo klopt dag 22 bijvoorbeeld niet. Maar dat is een kwestie van bij de juiste dag plaatsen.

Bodie en Mono Lake horen inderdaad bij dag 14. Tussen Phoenix en Sedona zou je Montezuma Castle nog kunnen bezoeken.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je schrijfwijze maakt het er niet allemaal duidelijker op. Ik zal zo achter de pc het wat duidelijker opschrijven.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

ik vind het zelf ook nog een boeltje, dat is omdat het nog niet 100% in orde is.
Had een deel in het heel klein gezet om aan te duiden dat dit niet echt klopte, maar dan is het moeilijk te lezen, dus heb het terug aangepast.
Montezuma Castle zal ik er nog proberen tussen te zetten :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even zonder alle troep erbij is dit dus je route.

1 - AMS/BRU - Phoenix
2 - Phoenix - Sedona
3 - Sedona - Grand Canyon
4 - Grand Canyon - Grand Canyon
5 - Grand Canyon - Monument Valley
6 - Monument Valley - Page
7 - Page - Bryce
8 - Bryce canyon - Zion
9 - Zion
10 - Zion - Las Vegas
11 - Las Vegas
12 - Las Vegas - Death Valley
13 - death valley - june lake/Lee Vining/Mammoth Lakes
14 - june lake/Lee Vining/Mammoth Lakes - yosemite
15 - yosemite
16 - yosemite
17 - yosemite - San Francisco
18 - San Francisco
19 - San Francisco
20 - San Francisco - Santa Cruz
21 - Santa Cruz - San Simeon/Cambria/Morro Bay/San Luis Obispo/Pismo beach
22 - Kustplaats - Los Angeles
23 - Los Angeles
24 - Los Angeles
25 - los Angeles - AMS/BRU

Puur qua route denk ik dat je heel erg goed zit in de tijd die je overal hebt om echt heel veel te gaan bekijken en ook nog in een lekker rustig tempo.

Zet Peach Springs nou gewoon niet meer in je route. Behalve dat het niet op de route ligt is er ook helemaal niets te halen.

Dag 2: wordt dan Apache Trail, Montezuma Castle. Mocht je tijd hebben dan zou je ook nog via de 260 en 89a een ommetje kunnen maken richting cottonwood - Jerome. Mooie weg. En bij Sedona heb je nog Slide Rock state park wat ook leuk is om een keer te bezoeken. Dat zou je ook nog op dag 3 kunnen doen voor je naar de Grand Canyon gaat.
Voor de Grand Canyon heb je voldoende tijd om op je gemak de viewpoints af te gaan, een stukje bij één van de trails omlaag (en weer omhoog) te wandelen en evt een helicopter vlucht of met een vliegtuigje boven de grand canyon te vliegen. Een van die vluchten doen is wel aan te raden. Prijzig, maar onvergetelijk.

Dag 12 zou je bv eerst via Pahrump naar Dantes View kunnen rijden. Dan via Furnace Creek (ongeveer) naar Badwaterbasin, dan terugrijden met halverwege de artist drive nemen. Dan kun je nog de Sanddunes bij stovepipe wells doen. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je overnacht. Als dat bv bij Furnace Creek is is het misschien ook wel mooi om de zonsondergang bij Dantes View te bekijken. Stovepipe wells ligt dan misschien weer net te ver weg.
Andersom kan het ook zijn dat Stovepipe Wells de volgende morgen te ver is om zonsopkomst bij Zabriskie point te doen.
Maar je zou dat op dat 13 dus kunnen doen en dan doorrijden richting Lone Pine..onderweg nog bv bij Father Crowley point even stoppen. In Lone Pine zou je de Alabama hills kunnen bekijken. Je kan ook gelijk doorrijden naar Mono Lake of naar Bodie. Overnachten bij Lee Vining is het makkelijkste, maar Mammoth Lakes heeft wat meer hotels, maar ligt weer een half uur terugrijden. Ik weet niet hoe het qua accommodaties bij June Lake zit.
Dag 14 zou ik dan gewoon beginnen bij de Tioga Pass. Lekker op het gemakje.

Wat wil je doen op dag 20? Voor San Francisco heb je nl ervoor al genoeg tijd. Je zou deze dag behalve de Boardwalk bij Santa Cruz nl ook in dit stadje of bij Moss Landing of bij Monterey een walvistocht kunnen doen. Ik zou deze dag misschien zelfs ook al wel alles wat je in Monterey wilt bekijken gaan doen en daar overnachten ipv dit de dag erop te doen. Dan heb je de dag erop lekker veel tijd in Big Sur en voor de kustroute.

Voor LA heb je het met die 2 dagen waarschijnlijk al druk genoeg met de stad zelf. Ik mis in je lijstje nog Downtown, Venice, Griffith Observatory en bv het Getty Center. Die laatste 2 hoef je niet persé binnen te bekijken, maar ook van buiten zijn dat al mooie plekken om te bezoeken. Ik zou Malibu doen op de dag dat je van de kustroute de stad binnenkomt. Vergeet nou ook die Mexicaanse grens. Behalve dat het echt wel verder is dan 2 uur heb je in Tijana ook niets te zoeken. Rij dan bij wijze van spreken naar San Diego wat wel een leuke stad is, maar waar je aan 1 dag ook niet genoeg hebt. Ik zou het lekker zo laten qua route en je vanaf nu gaan bezig houden met de bezienswaardigheden en de overnachtingen.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Re: Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Bericht door zalmanium »

super bedankt, nu heb ik 1 sheet met de basis route, enkel overnachtingen, die ziet er dan zo uit:

nu ga ik een andere sheet maken, met alle bezienswaardigheden en het aantal km's ertussen, zal ze posten als ze in orde is
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan voor jezelf die sheets wel samenvoegen. Hier heeft dat weinig nu omdat het een geitenbrij van info is. Gebruik hier gewoon de dagen die je al hebt staan en zet daar bv hotels achter.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Als je langer kan gaan, zou ik bij Page nog een dag toevoegen. Er zijn daar in de buurt zoveel mooie dingen te zien: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, ...
Als je daar een volledige dag plant zou je een activiteit kunnen toevoegen zoals een rafttrip op de Colorado river of een boottocht op Lake Powell.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Hallo iedereen, we hebben een koppeltje gevonden om mee te vertrekken, en we kijken er allemaal naar uit. De begin en eind datum staat nu wel volledig vast.
Dit is de planning geworden, wat vinden jullie er van:
Commentaar is meer dan welkom :wink:

1 AMS/BRU - Phoenix
2 Phoenix - flagstaff
3 flagstaff - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
7 Page - Bryce
8 Bryce canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas- Death Valley
13 death valley - june lake
14 june lake - yosemite
15 yosemite
16 yosemite - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco - Monterey
21 Monterey - Santa Barbara
22 Santa Barbara - LA
23 LA
24 LA
25 los Angeles - AMS/BRU
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Wanneer gaan jullie eigenlijk?

Ik ben ook kijken wat voor een trip ik zal maken dit jaar en denk er eigenlijk over om gewoon dit lijstje over te kopieren. Ik bedoel, al het denkwerk enzo is al gedaan. Rest mij (en vriendin) om het op te volgen. :mrgreen: :mrgreen:
Heb je je hotels ook al geboekt of doe je dat ter plaatse?
Wat voor budget denk je nodig te hebben voor overnachting alleen?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 apr 2015, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Het is inderdaad zeer makkelijk om alles over te kopiëren, maar kijk vooral naar wat jullie interessant vinden en waar jullie de reis op willen baseren.
Sommige spenderen meer/minder tijd in de steden of meer/minder tijd in de natuurparken etc ... en dat is persoonlijk.

Het opzoekingswerk heb ik over 4 jaar gespreid, er kruipt veel werk in, maar ik ben er van overtuigd dat die de moeite zal lonen eens we ter plekke zijn, dan weet je tenslotte waar je mee bezig bent.

Budget is ook moeilijk te zeggen: hotels, auto ('s), visites, eten, drank, las vegas gokken, ... Momenteel hebben wij alle hotels op voorhand geboekt. De auto's moeten nog komen.
Volgens mij is 2500€ p.p. haalbaar en we zullen ook rond dat budget draaien denk ik. Overnachting zit je makkelijk aan 500€ p.p.

Iemand die commentaar heeft over de planning ? :)
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Ik heb het topic vanaf het begin doorgenomen en er is zowel genoeg natuur als tijd in de stad heb ik het idee. Misschien een dagje minder SF, maar thats it!
Wat betreft je overnachting. 500 euro p.p voor 24/25 dagen?
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

yes indeed 8)
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Doe je goed.. :thumbup:
Zit je dan in een tent of in hotels?

Daarnaast wacht ik ook met smart op reacties m.b.t je route :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer