Ik ben momenteel bezig met de laatste stap, het aanvragen van mijn F1 visum (I-20 heb ik reeds in mijn bezit). Nu heb ik enkele vraagjes ivm mijn visum-aanvraag en het DS/160 document.
- Ik was al in de US van September 2013 tot 2014 op een J1 visum (geen two year rule). Heeft dit invloed op de aanvraag van het F1 visum? Ik weet dat je geen immigration intent mag hebben. Dat heb ik ook zeker niet! Ik wil na mijn studies gewoon terug naar Belgie. Ik woon echter nog bij mijn ouders dus het is moeilijk om "banden" aan te tonen met mijn thuisland. Loop ik een verhoogd risico op een afwijzing onder 413-B of moet ik mij daar geen zorgen over maken? Ik heb namelijk echt geen immigration intent. Ik wil vooral deze studies doen omdat ik al vertrouwd ben met de streek door mijn J1 visum en ik het gevoel heb dat ik zeer veel bij kan leren als IT'er door in Silicon Valley te gaan studeren en daar eventueel stage te lopen onder OPT. Ik vermoed wel dat ze tijdens mijn interview zullen vragen waarom ik alweer naar de US ga? Hoe maak ik het best duidelijk dat ik echt geen immigration intent heb?
- Op mijn DS-160 moet ik alle recente visits naar de USA invullen. Moet ik dan ook de periode die ik in de US verbleef onder mijn J1 invullen? Of gaat het hier enkel om toeristische "visits" naar de USA?
- Moet ik een aangetekende envelop naar mezelf meenemen naar de Embassade in Brussel of kan ik ook gewoon mijn visum gaan ophalen enkele dagen later nadat mijn aanvraag verwerkt is na het interview?
- Na de betaling van de Sevis Fee / DS-160 Fee, moet ik enkel de betalingsbewijsjes daarvan meenemen die ik kan af printen via de betreffende websites, of moet ik ook een bewijsje van de bank meenemen dat ik deze fees betaald heb?