Afgelopen jaar een hotelvakantie gehad. Voor eten waren we niet heel veel kwijt. Een brood en een pot pindakaas is zo gekocht voor je ontbijt.
Elke dag naar een coffee tent of plaatselijke bakker voor wat lekkers. Voor de coffee waren we gemiddeld 10 dollar kwijt uiteten echt niet meer dan 50 dollar en daar zaten ook nog biertjes bij. Voor en nagerecht slaan we altijd over. De porties zijn echt groot genoeg.
En dan nog wat brood e.d. bij de supermarkt of een ontbijt bij het hotel.
Dagelijks 60 dollar ongeveer dus .
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Walmart en andere supermarkten kun je vaak allerlei salades, ook pasta en aardappelsalade, kopen. Daar hebben ze vaak ook kant en klare (kip)gerechten.
Voor ontbijt en/of lunch zijn de broodjes van Subway en sandwiches bij tankstations en supermarkten al genoemd; allemaal best betaalbaar.
Ook een hoofdgerecht (voor ons meer dan genoeg) is bij bijvoorbeeld Applebee's geen rib uit ons lijf.
En inderdaad, een koelbox is een uitstekende investering.
Wij zijn op vakantie en genieten er van. Dus voor ons geen koelbox. Eerst lekker ontbijten bij een restaurant. Onderweg een koffie en wat lekkers erbij. In de avond een restaurant. Ik denk dat we per dag gemiddeld 100 $ besteden. P.S al onze kleren passen dan nog.
Een koelbox betekent toch niet dat je niet geniet? Hoe hou je je water of frisdrank koel zonder koelbox? Wij zitten niet altijd op plaatsen waar je tussen de middag kunt lunchen dus dan is een picknick met een lekker broodje of een salade echt genieten!
Wij kopen ook als eerst een koelbox, tray met flesjes water en een rol koek voor het geval het ontbijt niets is in het hotel.
Verder rekenen wij ongeveer EUR 100 voor 2 personen per dag, maar dat is wel incl. tanken/parkeren en eventuele excursies.
De ene dag ben je wat goedkoper uit en de andere dag ben je wat duurder uit.
En ja, zoals veel zeggen: je kan het zo duur maken als je zelf wilt!
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Frisdrank drinken wij niet. water blijft voor ons koel genoeg in de auto. Lunchen doen wij niet. Lekker brood in de v.s moet je met een kaarsje zoeken. Picknicken roept bij mij beelden op van zand tussen je tanden, gras in salade. Mieren op je benen en die kunnen goed bijten in de v.s.
Een koelbox kopen wij ook meteen, handig voor koud drinken, yoghurtjes en fruit. Koek en snoepjes voor in de auto.
Wij kiezen hotels met ontbijt. Bij de meeste krijg je dan brood, donuts, muffins, cereal, warme wafels, yoghurt en fruit. Zelf een pot nutella meenemen en je kunt lekker brood roosteren. S middags ergens koffie en iedere avond uiteten. De ene keer goedkoop de andere keer iets duurder, maar we zijn nooit meer dan 50-60 dollar kwijt voor 3 personen. Nemen meestal 1 voorgerecht voor meerdere personen en dan ieder een hoofdgerecht. Als je bv bij cici's pizza, golden corral, sizzler of denny's eet is dat voordeliger, maar Outback is bij ons de favoriet
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Als ik alle reacties zo lees dan zijn wij echte krenten volgens mij, haha. Tijdens de laatste reis waren we zo'n $40 pd kwijt voor 3 personen. Dan moet ik wel zeggen dat we een huis hadden gehuurd, dus ook vaak 'thuis' hebben gegeten.
tijdens onze rondreizen in het westen rekende ik ook ongeveer $40 pd, Dat was dan wel voor 2 volwassenen en een dreumes die alleen maar oatmeal en instant mac&cheese at (lekker goedkoop kereltje dus ). Wij halen meestal 's ochtends broodjes voor ontbijt en de rest van de dag. Bij voorkeur bagels met kaas en jalapenos. 's avonds vaak redelijk goedkoop uit eten (sizzlers, mexicaan, panda express). En soms ook gewoon naar de mac voor een euroknaller en twee side salades pp.
Hoe ga je dat trouwens doen, 35 dagen in mei proppen hihi
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Ik ben ook goedkoop, ha ha. Woon in California en als ik eens met m'n man uit eten ga, is het haast nooit meer dan $30 (diner), tenzij we voor sushi gaan. Maar we drinken allebei water, en onze vrienden die graag een wijntje/biertje erbij willen betalen al gauw dubbel. Voor gezond en goedkoop raad ik zeker 'salad bars' aan. Hier hebben we Souplantation/Sweet Tomatoes: voor onder $10 p.p. soep, salades en allerlei extraatjes (toetjes, brood). Veel ketens en lokale restaurants hebben redelijke diners, vaak voor onder $10 p.p.. Wat het duur maakt is over het algemeen voorafjes, toetjes en alcohol. Frisdrank is meestal gratis bijgevuld voor een dollar or twee, drie.
Voor lunches kun je als je wilt zelf wat inslaan, maar anders zijn er ook zat broodjeszaken (Subway etc.) waar je voor $5 p.p. of zo iets gezonds kunt krijgen. Als ik op vakantie ga, is het altijd koelbox mee en naar lokale supermarkten voor fruit, broodjes, sapjes, granola bars, zodat we iets kunnen eten als we in een nationaal park zijn en het niet willen verlaten voor een lunch of zo. Dan 's avonds lekker een interessant restaurantje zoeken, en wij komen veel lager uit dan $75 per dag voor z'n tweetjes, maar wij zijn makkelijk.
Ik heb nog nooit een koelbox gekocht in de USA maar dat hoeft met vakanties in november ook niet. Overigens vind ik de gekoelde dashboardkastjes ook wel handig als ik mei ga om bv drinken of yoghert te koelen.
Voor vakantie tijdens het hoogseizoen zou ik ook een koelbox kopen.
Vwb eten hangt het er een beetje vanaf. Afgelopen vakantie was er in Tropic niets open en heb ik voor $ 3.99 een magnetronmaaltijd gegeten die heel redelijk te doen was. Ook een keer Pizza halen maakt dat je goedkoop eet. Dat heb ik echter in Springdale weer ingehaald met een goede hap avondeten voor 45 dollar. Het is maar net wat je zelf op dat moment het gemakkelijkst vindt of wilt. In november was mijn budget om te eten 40 euro per dag maar dat heb ik bij lange na niet opgemaakt. Had veel hotels met ontbijt waarvan 2 zelfs met een heel luxe en uitgebreid ontbijt buffet. ( Best Western in Page ) Ook op de eerste ochtend had ik een ontbijt voor $ 2,95 omdat ik daar voor 6:00 kwam waarbij 5.57 ook goed is
Vorig jaar sept iedere dag uit eten geweest, dit jaar nov slechts 5 van de 12 dagen.
Ik reken zelf altijd met 50 euro per persoon per dag. De ene dag komt het wat duurder uit de andere wat goedkoper. We verblijven ongeveer 50/50 in cabins en motels/hotels. In de eerste is vaak geen ontbijt inbegrepen, een heerlijk yoghurtje biedt dan uitkomst (ik ben dol op de vele smaakjes die ze in Amerika hebben), aangevuld met wat fruit. Voor de lunch meestal een boterham met beleg van de supermarkt (dol op picknicken - heerlijk iets eten midden in de natuur), tenzij we onderweg iets tegen komen of in een tankstation iets lekkers zien. Voor de lunch en de yoghurtjes is een kleine koelbox inderdaad wel handig. Verder water en blikjes drinken aan het begin van de trip in bulk inslaan, komt wel op onderweg. In je kamer kun je vaak zelf koffie zetten, we nemen vaak meteen een beker mee voor onderweg
Voor het avondeten verschilt het per plek. In de nationale parken is vaak niet veel keus. We gaan bijna elke avond uit eten, met als uitzondering een keer een pizza laten bezorgen of een keer een bbq. Ik vind in verhouding de boodschappen in de supermarkt duur vergeleken met de prijzen in de restaurants, vooral bij de grote ketens. Zelf probeer ik altijd liever een lokaal restaurant dan een grote keten, maar af en toe ontkom je er niet aan. Voorafjes en toetjes krijg ik niet weg (kleine eter), een goed glas wijn bij het eten is daarentegen wel erg lekker en drijft de prijs iets op. Fastfood als de Mac is aan ons niet besteed.
als je gratis ontbijt hebt , gewoon het een of ander mee grabbelen voor s,midags , dat kan gewoon in ieder hotel! en als je af en toe op je kamer soep of wat balletjes uit blik met een broodje eet. dan kan je de dag erop weer iets meer uitgeven .
zo doen wij dat
De saladbars zijn nu echt overal te vinden.
Zelfs de Walmart heeft nu een dagverse maaltijd salade in de koeling voor $ 4.90
Bij Safeway ( denk aan klantenpas) zijn heel makkelijk goede en lekkere kant en klaar maaltijden samen te stellen.
Applebees is al genoemd; 2 personen dik eten afronden op $50 ?
Ik hou ontzettend van mexicaans eten ; dat kost je ook de kop niet
Alleen voor eten denk ik aan gemiddeld $ 50 voor 2 personen.
En die koelbox van $ 19,- is voor het water,andere drankjes,yoghurt etc.onontbeerlijk
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jack van de vin schreef:als je gratis ontbijt hebt , gewoon het een of ander mee grabbelen voor s,midags , dat kan gewoon in ieder hotel! en als je af en toe op je kamer soep of wat balletjes uit blik met een broodje eet. dan kan je de dag erop weer iets meer uitgeven .
zo doen wij dat
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.