Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

hekkie schreef:
Dennis schreef:Hadden jullie gezien dat ik ook op de AllesAmerika.com homepage een foto van een Amerikaans huis had geplaatst?

Het is mijn bedoeling om dat plaatje tot de kerst een paar keer te wisselen met andere mooie huizen hier in de omgeving waar ik foto's van gemaakt heb, dus blijf af en toe op de homepage kijken. :wink:
Tot hoe lang blijft die kerstverlichting in en om de huizen er? Is er kans dat we half januari er nog een glimp van opvangen? Of wordt het net als hier begin januari al weggehaald?

Gr. Marjan
Meestal wordt het voor half januari wel opgeruimd. Wij ruimen het eerste weekend in januari op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:Wat ik mij afvraag bij die Victorian/Queen Anne huizen: die zijn van hout én dus geschilderd.
Is dat geen ontzettend (duur en tijdrovend) werk om die om de x-aantal jaren te moeten schilderen? :shock:
Ja, ze zijn van hout. Veel ervan zijn historisch en worden door de Historic Preservation Societies gesponsord om er goed uit te blijven zien.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Marjan, je zult er misschien nog een paar kunnen zien, maar het meeste zal inderdaad zijn opgeruimd. Ik zal het echter in de gaten houden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:
Dennis schreef:Hadden jullie gezien dat ik ook op de AllesAmerika.com homepage een foto van een Amerikaans huis had geplaatst?
Had het gisteren gezien.
Vind het nogal kitcherig overkomen, zoveel van die plastick figuren (maar kleine kinderen zouden er weg van zijn, vermoed ik).
Dennis, als je toevallig in een mall komt: ik hou ook wel van plaatjes van die enorm grote kerstbomen die je daar wel eens aantreft! (hint)
Wij hebben hier in de buurt twee huizen, die een heel stel van die opblaasfiguren in de tuin hebben. Ik vermoed ook vanwege kinderen, want mooi vind ik het niet. Dit is er een van (van de ander wil ik binnenkort ook een foto maken, want die heeft er echt veel staan!):
Afbeelding

Ons huis versierd overdag:
Afbeelding

Afbeelding

Speciaal voor Elke kerstversiering bij een van de malls hier:
Afbeelding

En een filmpje van de kerstverlichting in onze straat, alle tien huizen hebben verlichting:
Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

In Florida is het echt heel erg met de versieringen. Overdag ziet het er niet uit, in de zon al die lampjes en opblaasfiguren etc.
S'avonds is het echter een heel ander gezicht. Wij gaan nu regelmatig even in de buurt rijden, ik zal er binnenkort foto's van maken en plaatsen.
Erg mooi !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef: Speciaal voor Elke kerstversiering bij een van de malls hier
Dank je, Petra. Héél erg mooi.
De supermarkt in de stad heeft ook kerstversiering aangebracht: veel zwarte kanten strikken, met dan daar een klein rood lintje bij en een kleine rode kerstbal. Dat hangt dan bij de dames aan de kassa, een stuk of 20 achter elkaar. Mijn spontane opmerking: "Oh, is de Kerstman dood? Zijn we in de rouw?". :-(
('t is dat ik er geen foto van durf nemen, anders zou ik het jullie kunnen tonen hoe doods het is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

hekkie schreef: Tot hoe lang blijft die kerstverlichting in en om de huizen er? Is er kans dat we half januari er nog een glimp van opvangen? Of wordt het net als hier begin januari al weggehaald?

Gr. Marjan
Inderdaad meestal begin Januari verdwijnt de verlichting, tenzij alles ingesneeuwd/vast gevroren zit. Ik heb wel eens gehad dat we eind februari pas de verlichting weg kon halen, maar dan hangen de lichtjes wel maar worden niet meer aangezet 's-avonds.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

hekkie schreef: Tot hoe lang blijft die kerstverlichting in en om de huizen er? Is er kans dat we half januari er nog een glimp van opvangen? Of wordt het net als hier begin januari al weggehaald?

Gr. Marjan
In sommige buurten, of beter sommige mensen, hebben 365/366 dagen per jaar kerstlichtjes hangen. :lol: :lol: :lol:
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Dank je wel larissa, voor het adres! Zeer welkom. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dennis schreef net nog een Amerikablog over de nieuwe trend in urbanisatie, en verwees daarbij o.a. naar een nieuwe woonwijk die gebouwd wordt in Nothon Commons, vlak bij waar hij woont. Mét foto van zo'n straat vol nieuwe huizen.
Tevens verwijst hij naar een project van een grote nieuwbouwwijk in Stapleton, Denver:
http://www.allesamerika.com/amerikablog.html
Als je op die Stapleton-link klikt, dan kom je ook uit op zo'n 'home finder', vol leuke modelletjes en grondplannen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

OMG! Ik ging vanavond oppassen op een kindje van vrienden van ons, en toen ik net naar huis reed (door een wijk die mij altijd een beetje aan een Amerikaanse wijk moet denken), zag ik een huis helemaal versierd met kerstverlichtig!! Hihi, echt grappig om dat hier in ons dorp te zien! :D
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Magnolia87 schreef:OMG! Ik ging vanavond oppassen op een kindje van vrienden van ons, en toen ik net naar huis reed (door een wijk die mij altijd een beetje aan een Amerikaanse wijk moet denken), zag ik een huis helemaal versierd met kerstverlichtig!! Hihi, echt grappig om dat hier in ons dorp te zien! :D
waar in Ermelo is dat? Ik weet wel een huis helemaal vesierd bij de lijsterlaan..weet niet of het daar is?

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bij ons on Portland, OR zijn de Christmas lights altijd een grote attractie. Er is een tour door een speciale wijk die daar een groots gebueren van maakt, je krijgt warme chocolade melk, eggnog en natuurlijk cookies.
http://www.peacocklane.net/

We hebben de fabulous Christmas ships die over de Willamette rivier varen elke avond weer, dat is een geweldig gezicht!
http://www.christmasships.org/

Dan is er het festival of Lights in de Grotto, absoluut een must als je gek bent op de verlichtingen, 150 music concerts en had vorig jaar 60.000 bezoekers.
http://www.thegrotto.org/events/lights.htm

En het leukste vind ik de Oregon Zoo Lights. De hele dierentuin is getooid in Kerst lichtjes, een verlichte trein rijd door de dierentuin en het is een echte belevenis.
http://www.oregonzoo.org/Events/ZooLights/index.htm

Morgen als het goed weer blijft gaan we de Peacook Lane tour doen, ook morgen staat voor ons de outdoor verlichting op het program. Wij zijn de enige in onze straat die nog geen verlichting hebben. Dus het is hoog tijd, willen we niet de 'odd one out' zijn ;-) Je moet tenslotte intregeren ;-)

Ik zal proberen foto's te maken.

--
Tink
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Fuzzy schreef:
Magnolia87 schreef:OMG! Ik ging vanavond oppassen op een kindje van vrienden van ons, en toen ik net naar huis reed (door een wijk die mij altijd een beetje aan een Amerikaanse wijk moet denken), zag ik een huis helemaal versierd met kerstverlichtig!! Hihi, echt grappig om dat hier in ons dorp te zien! :D
waar in Ermelo is dat? Ik weet wel een huis helemaal vesierd bij de lijsterlaan..weet niet of het daar is?

Fuzzy
Nee niet daar, het ligt in de 'Koninginnebuurt' Julianalaan etc!
avanv
Amerika-ontdekker

Bericht door avanv »

Hier nog eentje voor de collectie. Ons huis in Upstate SC.

Afbeelding

Adriaan
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Nou, daar hoef je je niet echt voor te schamen zou ik zo zeggen. Afbeelding
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wat een schitterend huis! Ik zou graag eens binnen willen kijken.
Carola

PS Ik zou graag eens plattegronden van verschillende Amerikaanse huizen willen zien. Zo krijg je een goed beeld van de indeling.
Wie weet waar ik die op internet kan vinden?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

CaroLine schreef:Wat een schitterend huis! Ik zou graag eens binnen willen kijken.
Carola

op deze site kun je floor plans vinden, met de prijzen van de huizen.

http://www.ncmodulars.com/index.htm
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mooi huis zeg en nog een leuke tuin achter ook zo te zien.
Waar in SC ongeveer ligt het?
In de buurt van Columbia of meer naar het westen richting Greenville?
Ben in het voorjaar richting Greenville geweest en moet zeggen dat ik het daar heel leuk vond.
Groetjes Petra
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nou, dan zal ik ons huis ook nog maar eens showen. Het huis is gebouwd in houtskeletbouw, zoals alle huizen hier in de buurt. Het is een hoekhuis met flink wat tuin eromheen. Beneden hebben we de dining room, study, kitchen, living room, utility room (waar wasmachine enzo staat), toilet, masterbedroom + bathroom en garage. Boven hebben we de gameroom, deze staat in verbinding met beneden door de open trap en vide-achtig ontwerp. Dan hebben we boven nog 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Ik vind het mooiste aan het huis die open verdieping boven. Het maakt dat het plafond in de woonkamer heel hoog is. Nadeel van de open verbinding is soms het geluidsoverlast van boven als er zowel boven als beneden een tv aanstaat of de kinderen spelen boven terwijl je beneden zit te praten met visite. Ook heerlijk vind ik dat onze slaapkamer gelijkvloers is. Eigenlijk zouden we nog openslaande deuren moeten hebben in onze slaapkamer zodat we vanuit ons bed zo de tuin (lees zwembad :-) ) in kunnen lopen. Ach, er moet iets te wensen blijven toch?

Afbeelding
Huis aan de voorkant

Afbeelding
Huis aan de zijkant

Afbeelding
Huis aan de achterkant

Afbeelding
Huis vanaf de voordeur naar achterkant (living room)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer