Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cruise
-
- Amerika-newbie
Cruise
Hallo allemaal,
Wij willen in januari 2015 met z'n tweetjes een cruise boeken naar de Bahamas voor ongeveer 8 dagen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Waar kunnen we hiervoor goede aanbiedingen vinden en waar moeten we rekening mee houden?
Wij willen in januari 2015 met z'n tweetjes een cruise boeken naar de Bahamas voor ongeveer 8 dagen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Waar kunnen we hiervoor goede aanbiedingen vinden en waar moeten we rekening mee houden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Cruise
-
- Amerika-newbie
Hey Paul,
Bedankt voor je reactie.
Ik lees op jou site, dat je onlangs terug bent gekomen van miami. Leuk verslag trouwens! Kan jij me misschien meer vertellen over de chikungunya virus daar? Ik lees namelijk op internet dat dit daar steeds meer voorkomt. Weet jij hier meer over?
Bedankt voor je reactie.
Ik lees op jou site, dat je onlangs terug bent gekomen van miami. Leuk verslag trouwens! Kan jij me misschien meer vertellen over de chikungunya virus daar? Ik lees namelijk op internet dat dit daar steeds meer voorkomt. Weet jij hier meer over?
Hoi, ik zou eens kijken op de site van Royal Caribbean. Ik heb een paar cruises gemaakt met hun en is altijd goed bevallen. Dit jaar nog 5 dagen vanuit Miami onder andere naar de Bahama's. Voor mij was rechtstreeks boeken via hun site het goedkoopste. Er zijn natuurlijk ook nog andere aanbieders. Check de websites en vergelijk de prijzen eens voor de datum dat je wilt gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, maar die reis heb ik in September 2010 gemaakt. Ik kan je niet echt helpen met de vraag over het virus, behalve dat wat je er op het internet van kunt vinden. Ik heb eerlijk gezegd, behalve bij Lake Kissimmee een beetje, ook helemaal geen last gehad van muggen. Alleen van die plakkerige lovebugs die echt overal zaten rond Orlando/Kissimmee.
Prevention
The same actions to prevent other mosquitoborne illness such as dengue and West Nile virus disease are effective for preventing CHIK. While traveling in areas where CHIK, dengue or other mosquitoborne diseases are present remember to:
•use EPA approved repellants such as DEET
•wear comfortable clothing that protects skin from mosquito bites
•select hotels or other residences with intact window and door screens
Signs and Symptoms
An infected person will typically become ill three to seven days after the mosquito bite, but symptoms can begin anywhere from two to 12 days post-bite. These symptoms can last 3-10 days. Up to 28% of people who are infected will not have any symptoms (asymptomatic), although they can still be infectious to mosquitoes for a short time if bitten. Persons at greatest risk for severe illness include newborn infants, those over 65 years of age, and those who have other health conditions. Treatment is symptomatic or supportive.
Symptoms may include:
•Sudden high fever (usually >102º F) which may be continuous or intermittent
•Severe joint pain that commonly involves the hands and feet
•Joint swelling
•Back pain
•Rash usually 2-5 days after fever starts
•Other symptoms may include headache, body ache, nausea, vomiting, and redness around the eyes. In unusual cases, infection can involve the brain, eyes, heart, kidney and other organs.
•Fatal infections are rare, however many patients have chronic joint pain, arthritis, loss of energy and depression lasting weeks to years.
-
- Amerika-newbie
@Paul, oke ik dacht dat je onlangs was geweest. Maar idd er staat wel veel informatie over de virus op internet, maar ook verschillende berichten, dus het is voor mij niet duidelijk of de kans groot is om gestoken te worden. In ieder geval bedankt voor het meezoeken.
Laatst gewijzigd door larissa707 op 19 dec 2014, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
@Marc, bedankt voor je reactie, ik had inderdaad zelf ook naar deze rederij gekeken. Maar jij was hier dus wel tevreden over. We willen eind januari zo een cruise boeken. Zijn er nog andere leuke cruises behalve de bahamas die je zou kunnen aanraden? Zijn de excursies aan te raden? Of is het leuker om zelf dingen te ondernemen?
Wij gaan in februari een cruise door het Caribisch gebied maken vanaf San Juan (Puerto Rico) en heb zodoende ook het een en ander gehoord over chikungunya. Zo zijn de muggen niet 's nachts, maar voornamelijk overdag actief. Vermijd plaatsen met stilstaand water en spray jezelf met muggenwerende sprays met deet (bijv. OFF). Behalve in uitzonderlijke gevallen is het niet dodelijk, maar kan helaas wel tot jarenlang sluimerende gewrichtspijn lijden. De meeste mensen zijn met een week weer helemaal beter.
Op de website van Amerika's Centers for Disease Control & Prevention kan je veel informatie vinden (uit betrouwbare bron).
Over de cruise: wij hebben rechtstreeks bij Carnival geboekt toen ze een aanbieding hadden. Zij zijn vaak de goedkoopste cruise line. Een hele mooi deal, maar verkijk je niet op de prijs per dag: dit is per persoon en hier komen nog belastingen, tips, etc. bij. Zo doen wij een 7-daagse cruise voor $40 pppd ($560 voor ons samen). Omdat we ervoor gekozen hebben om tips vooraf te betalen, dan zit je als je dit en de belastingen, etc. erbij optelt toch al aan meer dan $900 en dat is zonder fris of alcohol erbij!
Ook niet onbelangrijk: de Bahamas heeft een groot probleem met gewelddadige criminele activiteit, waar ook toeristen het slachtoffer van worden. Zie dit topic. Daar zou ik me meer zorgen over maken dan chikungunya. Tenzij je per se naar de Bahamas wil gaan loont het misschien om te kijken wat voor andere mogelijkheden er zijn; zo heeft Carnival een groot aanbod van cruises door het Caribisch gebied vanuit Florida die niet naar de Bahamas gaan.
Veel plezier alvast!
Op de website van Amerika's Centers for Disease Control & Prevention kan je veel informatie vinden (uit betrouwbare bron).
Over de cruise: wij hebben rechtstreeks bij Carnival geboekt toen ze een aanbieding hadden. Zij zijn vaak de goedkoopste cruise line. Een hele mooi deal, maar verkijk je niet op de prijs per dag: dit is per persoon en hier komen nog belastingen, tips, etc. bij. Zo doen wij een 7-daagse cruise voor $40 pppd ($560 voor ons samen). Omdat we ervoor gekozen hebben om tips vooraf te betalen, dan zit je als je dit en de belastingen, etc. erbij optelt toch al aan meer dan $900 en dat is zonder fris of alcohol erbij!
Ook niet onbelangrijk: de Bahamas heeft een groot probleem met gewelddadige criminele activiteit, waar ook toeristen het slachtoffer van worden. Zie dit topic. Daar zou ik me meer zorgen over maken dan chikungunya. Tenzij je per se naar de Bahamas wil gaan loont het misschien om te kijken wat voor andere mogelijkheden er zijn; zo heeft Carnival een groot aanbod van cruises door het Caribisch gebied vanuit Florida die niet naar de Bahamas gaan.
Veel plezier alvast!

Zelf heb ik ook nog een cruise naar Alaska gemaakt, ook erg mooi, maar natuurlijk iets kouder, zodat buiten zwemmen geen optie was. Daarnaast bieden de diverse rederijen allemaal cruises aan naar verschillende gebieden in de caribbean. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wat betreft de criminaliteit op de Bahama's, daar hebben wij geen last van gehad, als je maar je gezonde verstand gebruikt. Sowieso ben je meestal maar een dag in de stad.
Wij boeken eigenlijk nooit excursies op de boot, we doen alles zelf. De prijzen op de boot voor excursies liggen ietsje hoger, maar dan wordt wel alles voor je geregeld, ook dat je op tijd terug bent op de boot. Dat is anders natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
Wat betreft de criminaliteit op de Bahama's, daar hebben wij geen last van gehad, als je maar je gezonde verstand gebruikt. Sowieso ben je meestal maar een dag in de stad.
Wij boeken eigenlijk nooit excursies op de boot, we doen alles zelf. De prijzen op de boot voor excursies liggen ietsje hoger, maar dan wordt wel alles voor je geregeld, ook dat je op tijd terug bent op de boot. Dat is anders natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
-
- Amerika-newbie
@Guinevere, bedankt voor de informatie. We hoeven niet perse naar de Bahamas, we staan open voor andere cruises. Mexico bijvoorbeeld lijkt ons ook heel leuk.
Klopt inderdaad, de prijzen van de cruises vallen mee, maar zodra je alles bij elkaar optelt, wordt het wel duur. Dan moeten wij ook nog twee losse vliegtickets bijboeken..
Klopt inderdaad, de prijzen van de cruises vallen mee, maar zodra je alles bij elkaar optelt, wordt het wel duur. Dan moeten wij ook nog twee losse vliegtickets bijboeken..
-
- Amerika-newbie
@Marc, ok duidelijk. Wij zijn zelf eigenlijk ook meer van het zelf doen. Maar ik zal ook even kijken naar de cruises naar Alaska.
Wij hebben afgelopen zomer een minicruise naar Bahama's gemaakt met Royal Carribean. Wij vonden de hoofdstad Nassau wat tegenvallen, veel opdringerige taxichauffeurs en excursie-aanbieders als van boord gaat. Wij gingen vooral voor de cruise, om dit eens mee te maken. Wij hebben geboekt via Cruise Travel, is prima bevallen. Excursies hebben wij niet gedaan, we hadden ook maar 3 dagen. Je kunt de excursies wel vantevoren boeken, is iets goedkoper dan ter plaatse aan boord. Misschien heb je nog iets aan ons verslag. Succes!
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
In 2012 een minicruise gemaakt met Norwegian Cruise Lines. Dat is freestyle cruisen, geen vaste eettijden en eetplekken en geen dresscode. Wij vonden dat ideaal. Hut met balkon is wel aan te raden, dan heb je toch net iets meer ruimte en kan je ook ontbijten op je balkon
Grand Bahama Islands vonden wij een stuk leuker dan Nassau (zelfde reden als al beschreven in een andere post) We hebben op Grand Bahama Islands een Glass bottom boat excursie gedaan. Varen was leuk. Uiteindelijk meer vissen gezien naast de boot, dan door de kleine glazen bodem
Komend jaar gaan we weer met NCL.
Grand Bahama Islands vonden wij een stuk leuker dan Nassau (zelfde reden als al beschreven in een andere post) We hebben op Grand Bahama Islands een Glass bottom boat excursie gedaan. Varen was leuk. Uiteindelijk meer vissen gezien naast de boot, dan door de kleine glazen bodem
Komend jaar gaan we weer met NCL.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Wij zijn in maart met celebrity cruises vanaf Miami naar Puerto Rico, St Thomas en St Maarten geweest. Is erg goed bevallen, mooi schip, heerlijk eten aan boord en alles goed geregeld. Als de route niet uitmaakt, zou ik gewoon de sites van de meest bekende cruisemaatschappijen bekijken en de meest aansprekende niet te dure cruise boeken. Vergeet niet dat bovenop de geadverteerde prijzen, je nog de verplichte fooien moet betalen en de drankjes aan boord. Celebrity cruises is van dezelfde holding als royal caribbean, beide staan goed aangeschreven, net als bijv. NCL en Princess. Carnival is iets meer budget, HAL iets meer georienteerd op een oudere doelgroep.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben een 8 daagse cruise gemaakt met Carnival. Hierbij zijn we langs de Bahama's, Dominicaanse Republiek, Aruba en Curacao geweest.
Dit is ons erg goed bevallen. We hebben dit uiteindelijk geboekt via Cruise Travel en de fooien e.d. gelijk afgekocht.
Carnival was free style, al had je ook luxe diner mogelijkheden. Excursies hebben we alleen vastgelegd voor de Dominicaanse Republiek. Verder stonden er heel wat aanbieders zodra je aan land kwam en je dit ter plekke kon regelen.
Dit is ons erg goed bevallen. We hebben dit uiteindelijk geboekt via Cruise Travel en de fooien e.d. gelijk afgekocht.
Carnival was free style, al had je ook luxe diner mogelijkheden. Excursies hebben we alleen vastgelegd voor de Dominicaanse Republiek. Verder stonden er heel wat aanbieders zodra je aan land kwam en je dit ter plekke kon regelen.
Reisblogs: http://www.smeekes.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht