Wij vonden Ma Johnson super !
Dit zette ik op tripadvisor
Ik denk dat het grootste verschil is dat Ma Johnson kleinschaliger is.This is such a lovely place! We enjoyed every second of our stay. It was so much more than I expected it to be.
We arrived at 10 am and could leave our luggage in the lobby so we could already start exploring.
I travelled with my 18 year old son, he didn't miss tv or internet at all. It was like staying in a museum, nice furniture, lots of books to read or browse through.
The rooms were very clean and have really good beds. There are no outlets in the rooms but there are plenty in the living room. The shared bathrooms (with outlet) worked out fine.
In the evening you can sit in the lobby/living room or on the porch and share your adventures with other visitors or with the staff.
By the way, the staff is so great. Patty and Chris are warm, friendly, caring, very nice women who make you feel right at home. They're always in for a little chat.
We experienced 3 of the best days of our lives here.
Voor ons voelde het als bij familie verblijven. Aanspreken gebeurt met de voornaam.
De kamers kunnen niet op slot (hun uitgangspunt: want thuis sluit je ook je slaapkamer niet). Uiteraard kan je de badkamer wel sluiten. Badkamers liggen naast of tegenover je kamer en zijn ruim en hebben wel een stopcontact. Op de kamers zijn geen stopcontacten maar er zijn er genoeg in de lobby/salon. Er lag altijd een hele verzameling fototoestellen, batterijen, gsm's, iPads, laptops te laden. Je kan er blijven zitten en ondertussen een boek lezen uit de heel uitgebreide boekenkast maar meer waarschijnlijk raak je aan de praat met andere toeristen. Heerlijk avonturen uitwisselen.
(wij lieten onze batterijen en iPad gewoon laden tijdens de dag als we op uitstap waren)
Tegenover het hotel ligt een saloon waar je ook kan eten in een afzonderlijk gedeelte. 's Avonds komen ook de locals, de gidsen, toeristen hier bijeen om wat bij te kletsen bij een drankje. Aangezien Sander daar nog niet binnen mocht, ging ik er gewoon een biertje en een cola halen om dan op het terras van ons hotel of in de lobby op te drinken. De tweede avond vroegen ze me : same as yesterday?
Wij zijn 1x bij de Kennicott Lodge gaan lunchen. Er is niets mis mee op zich. Prachtig gelegen ook.
Ze kunnen meer gasten ontvangen en daardoor gaat de persoonlijke touch wat weg. Wellicht zijn de kamers iets comfortabeler.
Buiten de Lodge is er vanaf ongeveer 17u-18u niets meer open in Kennicott. Er zijn ook geen shuttles meer naar McCarthy.
Over de McCarthy Road zijn de meningen verdeeld. Sommigen zeiden 'I have dislocated a kidney', anderen vonden dat het 'bumpy'. De meesten die wij spraken reden tussen 3 à 4 u over het stuk Chitina-voetbrug. Volgens de mensen in McCarthy is de weg er wel op vooruit gegaan de laatste jaren.
Wij gaan dit jaar weer vliegen (heen en terug) vanaf Chitina.
Groetjes,
Ingrid