Mijn man wordt volgend jaar 30 (in de winter) en ik zou voor z'n 30ste verjaardag graag een reis maken naar Fins Lapland! Ik kan me voor hem geen beter 'cadeau' voorstellen! (en ik geniet stiekem heel erg mee

Nu, ik heb wel nog heel wat vragen (Lilo heeft me ook wel al véél verder geholpen,maar nu ik nog gerichter opzoek, komen er terug meer praktische vragen!). Dus hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen. Een reisgids moet ik ook nog bestellen...
We zouden graag alles afzonderlijk boeken: hotel/cabin, vliegtickets en excursies.
- de tip die ik al heb gekregen van Lilo is volgende site: http://www.ruka.fi (héél veel info

- We zouden vliegen/overnachten naar/in Kuusamo. Rovaniemi gaat ook...maar is het daar niet te druk doordat de 'kerstman' er woont? En drukte wil ik vermijden op zo'n vakantie. Of zijn er andere alternatieven?
- Of is het leuker om op 2 plekken te overnachten? Bv. in Rovaniemi of Kuusamo en erna noordelijker?
- Als je landt, hoe wordt het vervoer dan naar je hotel geregeld als je alles afzonderlijk boekt? Of zijn er bussen?
- Als je excursies boekt: huskysafari, rendiertocht, sneewscootertocht, ... hoe geraak je daar dan? Of komen ze je halen? Ik lees dat nergens bij de verschillende excursies...
- we zouden heel graag overnachten in een knusse cabin (hoeft niet luxueus ingericht te zijn), maar wel gezellig midden in de natuur met eventueel een eigen sauna/hot tub. Maar hier ook, hoe geraak je hier dan? En hoe geraak je naar je excursies?
Mocht iemand me verder kunnen helpen, dan hoor ik het graag

Groetjes,
Elisa