Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We hebben Nederamerikanen... en hoe zit het met Ameribelgen?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

We hebben Nederamerikanen... en hoe zit het met Ameribelgen?

Bericht door Dennis »

Ik weet dat we een hoop Nederamerikanen hebben hier (en degenen die op weg zijn het te worden). Maar hoe zit het eigenlijk met Ameribelgen en degenen die het gaan worden?

Een oproep aan alle (bijna-)Ameribelgen: stel jezelf in dit draadje aan ons voor! Ik ben erg benieuwd wie we hier allemaal hebben. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Joepie! Ik mag de spits af bijten! Wil dat dan ook zeggen dat ik diegene ben die het eerste in Amerika gaat geraken?
:dance:

Ik hang hier al een tijdje rond, van februari 2005, om precies te zijn. Toen hebben we namelijk als gezin de knoop doorgehakt om (minstens voor een aantal jaren) naar Amerika te verhuizen. Mijn echtgenoot werkt voor een Amerikaans bedrijf waarbij dergelijke assignments haast noodzakelijk zijn om hoger op de ladder te kunnen klimmen.
Eigenlijk ben ik hier terecht gekomen toen ik op zoek was naar andere Belgen in Amerika die in een vergelijkbare situatie zaten. Maar tja, Vlamingen lijken iets minder communicatief te zijn, in ieder geval dan toch op het net. Want hopen info vond ik over Nederlanders, maar slechts af en toe vond ik hier een Belg.
Dat heeft er mij niet van weerhouden om actief te zijn hier, want het is een gezellige bende, én er zitten toch best heel wat Vlamingen ook.
Tevens is het niet zo'n groot verschil of je nu als Nederlander naar Amerika gaat verhuizen, of als Vlaming. We spreken tenslotte dezelfde taal, in vergelijking met de Amerikaanse cultuur is onze cultuur redelijk gelijklopend, ons onderwijssysteem is verschillend, de sociale zekerheid verschilt met die van Amerika, enz.

En ondertussen zitten we hier dus nog, al bijna 2 jaar. En 'hier', daarmee bedoel ik dus op het forum, én spijtig genoeg ook nog in België.
Aanvankelijk konden we nog niet vertrekken doordat er een aantal bedrijfsovernames geweest zijn waarbij m'n man nog moest helpen, nadien kwamen er interne reorganisaties.
Maar we zijn nog steeds wachtende.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Saartje
Amerika-ontdekker

Bericht door Saartje »

Jeeej! Wat een leuk idee zeg, zo'n oproep aan onze Ameribelgen!

Ik ben oorspronkelijk van Ninove (oost-Vlaanderen) en ben sinds een maand officieel in de States!
Ik ben het land binnengekomen op een K1 visum (het verloofde-visum) en ben vorige week voor de wet getrouwd! De echt bruiloft met vrienden en familie is voor 17 maart. Kwestie van het stressniveau een beetje naar beneden te houden. :)

Hoe dan ook, voor meer details over het hele verhaal kan je op mijn blog terecht.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

hier nog een vlaming die volop aan het sparen is om de grote overzet te doen :) ... het is mijn droom om daar een chocolade bedrijfje te beginnen, weet nog niet waar maar het zal er ooit van komen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

reivax schreef:hier nog een vlaming die volop aan het sparen is om de grote overzet te doen :) ... het is mijn droom om daar een chocolade bedrijfje te beginnen, weet nog niet waar maar het zal er ooit van komen...
Misschien moet je aan de reeds in Amerika aanwezige Belgen maar eens vragen of zij je niet willen sponsoren! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Hier ook nog eentje

volgend jaar (Juni 2007) word voor ons (Mezelf, mijn vriendin en een goede vriend van ons) de eerste keer USA. Een droom die vooral voor mij uitkomt.
We zijn druk onze route aan het uitstippelen. Onze route wordt voornamelijk gemaakt door de vele tips en antwoorden die we hier op dit geweldig forum vinden.

Grts,
Olivier
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

kastelke schreef:
reivax schreef:hier nog een vlaming die volop aan het sparen is om de grote overzet te doen :) ... het is mijn droom om daar een chocolade bedrijfje te beginnen, weet nog niet waar maar het zal er ooit van komen...
Misschien moet je aan de reeds in Amerika aanwezige Belgen maar eens vragen of zij je niet willen sponsoren! :lol:
i wanna make it on my own :wink: ...
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

joeps ier is der nog 1tje :lol:
trouwens bedankt voor je pb-tje é kastelke :wink: heb inderdaad nie veel tijd voor het ogenblik hihi maar voor jullie is altijd wel een gaatje te vinden :D
situatie tot dusver...........
ikke nog in belgie en me ventje heeft hier net gebeld dat hij vanaf vandaag een adres heeft in amerika, om te beginnen een klein app. maar voorlopig is dat meer als genoeg :lol:
na den "trouw" :D gaan ze dan de papierwinkel in gang trekken voor mijn visum en dan is het aftellen tot de tijd dat ik dus ook kan vertrekken en het avontuur kan beginnen
het begint nu allemaal beetje vaste vorm aan te nemen en het verlangen om te vertrekken word dus ook met de dag groter :lol:
maar voorlopig woon ik nu nog in bredene aan t'zeetje en me ventje komt volgende zondag thuis, dus dan ist feest jihaaaaaaaaaaaaaaaa en gaan we volop genieten van elkaar tot hij dan begin jan terug vertrekt :cry:
groetjes Maureen
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Hier nog een Ameribelg :D

Ik heb in september 2006 voor het eerst voet op Amerikaanse bodem gezet en ik moet zeggen "I liked it" :lol:

Ik ben laatstejaars student (jep, ik ben een van de jongste forumleden denk ik) Hoger onderwijs (Bachelor Logistiek Management), dus de financiële middelen ontbreken mij wat om volgend jaar terug te gaan.

Ik ben wel alle mogelijk geldschieters aan het aanspreken om mijn reisje te sponsoren, maar tot op heden zonder succes. De reis die ik deze zomer heb gemaakt kostte immers 5x zoveel dan hetgeen ik normaal uitgeef (Turkije voor € 500 :P ), maar het was DE BESTE REIS die ik ooit heb gemaakt.

Ik heb dit forum ook gebruikt om mijn reisje te plannen en ideeën op te doen. Ik ben wel pas lid geworden nadat ik was terug gekomen. En eerlijk gezegd was dit niet zo'n slimme zet. Nu weet ik immers veel meer over de plaatsen die ik heb bezocht dan dervoor. Hierdoor heb ik sommige (niet toeristische) plaatsen jammer genoeg niet gezien.

anyway, volgende keer beter. Hopelijk in de zomer van 2008 (of 2007 als ik sponsering vind :lol: ) Is er misschien iemand die mij kan helpen?

Zoals een zwerver in NYC me de wijze woorden toesprak "What's the best nation in the world?" ik: "euhm...."
hij: "DONATION"

Dus bij deze, mijn rekeningnummer is... :D

hihi

Ik wil ook nog even kwijt dat ik het hier een fijne boel vind. Die nederlanders houden het hier wel wakker en gezellig :-)

Groetjes, stefan
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ik had net op een Belgische site (RVI) gelezen over een forum dat een Belg heeft opgestart voor de Belgen in Amerika...krijg ik enkele uurtjes later een pb'tje van Kastelke over deze topic :D

Ik ben dus een Belgische, nu ja...half Belgische, half Italiaanse, Limburgse die in het hartje van Brussel woont. Mijn man is Amerikaan met Duits, Hongaars, Franse roots :blink:

Op het moment ben ik een stille genieter van dit forum - en nogmaals aan allen die me feliciteerden...THANKS- omdat ik druk bezig ben met de voorbereidingen voor de verhuis naar Florida. Een exacte datum van verhuis heb ik nog niet omdat ik nog met de procedure bezig ben. Binnen 2 weken moet ik voor het medisch examen gaan en dan bellen voor een 2 de afspraak bij het Consulaat.

Buiten alle zakelijke beslomeringen voel ik dat het emotionele nu ook wel meer en meer de kop op steekt want het begint nu toch ècht wel door te dringen dat ik binnenkort afscheid moet nemen van mijn familie en vrienden...natuurlijk kijk er ook echt naar uit om EINDELIJK bij mijn lieveke te zijn...na 3,5 jaar!!!! Soms vraag ik me af hoe ik het volhou...nu zijn deze laatse weken apart peanuts vergeleken met de maanden dat we elkaar niet zagen :wink:

Ik heb ontzettend veel aan dit forum (gehad) en hoop in de toekomst mijn steentje te kunnen bijdragen qua "USA kennis". Het was wel moeilijk soms om ervaringen van Ameribelgen te vinden...ze zijn er wel maar je moet goed zoeken :lol:

Het verloop van mijn verhuis, etc zal ik proberen op mijn blogje te zetten.

Groetjes,
San
http://www.fliflaflo.blogspot.com
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een ander forum? Dat heb je toch helemaal niet nodig... hier zitten al alle Belgen in Amerika! :D
Dennis

Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Leuk initiatief Dennis! En om maar meteen met de deur in huis te vallen, hier is nog een Belgje, ondertussen reeds 31 Belgische zomers meegemaakt (waarvan ook wel een deel elders :) ), en ik heb de site hier ontdekt toen we onze reis naar New York aan het plannen waren.

We hebben hier heel veel bruikbare tips en informatie gevonden, en de reis naar New York was dan ook super, mede dankzij jullie allen hier!

Ik blijf hier dan ook graag komen, omdat er hier 'n fijne sfeer heerst, of je nu Belg, Nederlander of Amerikaan bent, iedereen helpt iedereen and I like it :D

Voor de rest heb ik 'n neef die aan het "amerikaniseren" is, is ginds in Californië met 'n Amerikaanse getrouwd en wij zelf zouden graag de states ook nog wat van naderbij verkennen (Jullie zijn dus nog niet van mij vanaf hier :P )

Volgend jaar gaan we echter eerst 'n rondrit doen door het buurland: Canada :)

Groetjes! :wink:
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Wim
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim »

En hier belg nr 9 !

Volgend jaar (28 april - 19 mei) vertrek ik met nen kameraad naar het Zuidwesten en zonet een gans weekend op deze site (en aanverwante) zitten surfen.

Plannen van deze reis is door deze site stuk eenvoudiger geworden dan oorspronkelijk gedacht. Kwist niet dat Nederlanders zo behulpzaam konden zijn ;-) .
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wim schreef:Kwist niet dat Nederlanders zo behulpzaam konden zijn ;-) .
Wim, 'k heb ze door de jaren -soms willens nillens- beter leren kennen, en ze vallen inderdaad wel mee hoor. :wink:
Elke
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben blij dat we jullie goedkeuring hebben gekregen. :wink: Misschien wel interessant om te vermelden dat ik recentelijk een vriendin van mijn buurvrouw heb ontmoet die twee jaar in Belgie heeft gestudeerd en bijna perfect Nederlands spreekt - met een Vlaams accent! Ze heeft momenteel zelfs een LAT-relatie met een Belg die ze destijds ontmoet heeft.

Ook vond ik het erg grappig dat zij (als Amerikaanse) bekend was met mijn site. Toen ik AA in ons gesprek noemde, herinnerde ze zich de site meteen - ze had hem gebruikt voor haar studie! :D Ongelooflijk hoe klein de wereld toch eigenlijk is.
Dennis

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dennis schreef:Misschien wel interessant om te vermelden dat ik recentelijk een vriendin van mijn buurvrouw heb ontmoet die twee jaar in Belgie heeft gestudeerd en bijna perfect Nederlands spreekt - met een Vlaams accent! Ze heeft momenteel zelfs een LAT-relatie met een Belg die ze destijds ontmoet heeft.
Wat een toeval, zeg! En waar in België studeerde ze/woont haar vriend? (wie weet zitten er hiet ook nog buren van hem!)
Toen wij in Michigan city zaten, was onze achterbuurvrouw ook een Nederlandse. Zij was als kind met haar ouders meegekomen, ging nog om de twee jaar terug naar Nederland, én sprak ook nog Nederland.

En zo zie je maar weer hoe wereldberoemd AA wel niet is!
Elke
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Hier nog een Belg, die in Missoula, Montana woont. Ik woonde al een aantal jaren samen met Amerikaanse vriendin in Rome, Italie. Vorig jaar hebben we beslist om te verhuizen naar de States zodat zij haar universiteitsdiploma kon afmaken, en zo zijn we hier dan beland in juli 05.

ivm het forum voor belgen: de bedoeling is niet om Belgen weg te nemen van deze prachtige plaats, maar wel om de belgen hun eigen plaatsje te geven op het web... ik denk persoonlijk dat beide fora perfect naast elkaar kunnen bestaan! :D
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Go Gritz,

Ik had het idd over jouw forum :lol:

Dennis,

Ik heb dit forum al menig maal gepromoot aan anderen in hun zoektocht over de States.

Groetjes,
San
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

oops...het is Gogriz :oops:
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hello,

Wij zijn natuurlijk ook Belgen op het forum hier.
Ik heb ook wel die droom om ooit definitief in de States te gaan wonen.
Maar heb zeker nog geen concrete plannen.
Moest ik morgen de Lotto winnen, dat zou zeker al helpen :)

Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer