Ik ben al een paar weken aan het meelezen op dit forum. Volgend jaar september willen mijn vriend en ik graag een verre reis maken. Na lang gepuzzel kwamen we uit bij Florida (vooral mijn wens). Ik wil dolgraag de pretparken in Orlando doen en mijn vriend wil ook graag de witte stranden zien. We willen niet teveel reizen. Ons idee was dus:
2 weken Orlando met de pretparken: Animal Kingdom, Magic Kingdom, Universal Studio's, Island of Adventure, Discovery Cove, Seaworld, Aquatica, 2 waterparken van Disney.
1 week Clearwater
+ een huurauto voor 3 weken.
We zijn bij een reisbureau geweest en hebben daar de mogelijkheden bekeken. Aangezien wij geen idee van een prijs hebben wilde ik vragen of iemand mij kan vertellen of de prijzen die we gekregen hebben duur zijn of niet. We hebben het geld wel, maar als het goedkoper kan dan besteed ik liever mijn geld in Amerika zelf ipv aan de hotels en vliegreis enz.
Ook is de vraag of in mei of in september een betere tijd is om naar Florida toe te gaan. Reisbureau raadde namelijk mei aan, maar ik wil liever de drukte proberen te ontlopen. Of is het in september ook nog erg druk in de parken?
En hoe zit het met bagage? Ik ben wel van plan om te gaan shoppen. Is het raadzaam om een extra koffer mee te nemen of juist daar te kopen?
De prijzen die we hebben gekregen:
Een kant en klaar pakket met vliegreis en 3 weken Orlando was goedkoper dan alles los boeken. Dan konden we het appartement gewoon aanhouden en ondertussen ook een aantal dagen naar Clearwater.
Pakket van Arke:
In Orlando:
The Enclave Hotel & Suites 1 kamer appartement Deluxe Studio incl. vliegreis. 2 personen = 2110,00 euro totaal.
In Clearwater daarnaast nog 4 nachten hotel Magnuson voor 308,24 in totaal.
Huurauto via Sunnycars: 667,- voor 3 weken.
Daarnaast komen de kaartjes voor de parken nog, maar deze willen boeken op een duitse site die hier al meerdere malen genoemd is. http://www.attractionticketsdirect.de
Ik hoop dat jullie deze onervaren reiziger kunnen helpen

Groetjes Shelley