Hoi, alvast bedankt voor jullie reacties

Allereerst ga ik eventjes vermelden dat het aantal dagen dat we zullen gaan helemaal nog niet vast staat. Wel zijn we van plan om rond de 32 dagen te gaan, maar dat mogen er gerust een paar minder of meer zijn hoor. De bedoeling is dat ik een reis op maat maak en dat we dan wel zullen zien op hoeveel dagen we uiteindelijk uitkomen. Zolang we onze route maar relaxed kunnen afleggen en daarbij de belangrijkste viewpoints kunnen bezoeken zijn we al lang content.

Ik zal ook gelijk even ons reisschema van onze eerste reis in 2014 plaatsen, zodat jullie een beeld hebben wat we al gedaan hebben en wat niet...
Dag 1: Brussel - Phoenix
Dag 2: Phoenix (via Apache Trail) - Sedona
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona - US89A- 180- S64 - Grand Canyon (South Rim)
Dag 5: Grand Canyon (South Rim) via 89 naar Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page via 89 - Bryce canyon
Dag 8: Bryce canyon - zion
Dag 9 : Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Bridgeport
Dag 14: Bridgeport - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Silicon Valley - Monterey
Dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur - Morro Bay
Dag 23: Morro Bay - Santa Barbara - Malibu Beach - Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles
Dag 28: Los Angeles- San Diego
Dag 29: San Diego
Dag 30: San Diego
Dag 31: San Diego
Dag 32: San Diego - Brussel
-Cody was ik sowieso al van plan om in mijn reisschema op te nemen, maar ik dacht eerst dat dit geen 'logische' stop zou zijn, maar zoals Ingrid het in haar schema heeft staan, vind ik het wel ok, daar we héél graag eens zouden gaan raften of kayakken ook...
-De reden dat ik zo veel dagen voor San Diego uittrek is omdat we er vorige keer ook al zijn geweest en wij dit een héle leuke stad vonden en dat wij er vorige keer nog véél meer hadden willen doen en er toen gewoonweg geen tijd meer voor was + het is ook een beetje zoals butterfly zei onze bedoeling om daar een beetje uit te bollen en er een beetje een relaxweek van te maken...
-Denver als startplaats zien we eerlijk gezegd niet zo zitten omdat de parken die we dan passeren richting Yellowstone ons niet echt aanspreken....
-Zion zien we wel zitten als tussenstop tussen MV en LV, omdat we daar vorige keer ook al zijn geweest en ook daar het gevoel hadden dat we er te weinig tijd hadden, dus Zion ga ik in mee opnemen in mijn aangepast reisschema.
-Mesa Verde zal ik nog eens voorleggen hier. De bedoeling in Durango was dat we er een treinrit zouden maken naar Silverton en het treinmuseum gaan bezoeken, dat is voor ons de hoofdreden van onze tussenstop in Durango.
-Welke plek is het meest aan te raden om te gaan raften/kayaken? Dit jaar was het nl. de bedoeling dat we zouden raften in Yosemite park, maar omdat de waterstand op dat moment veel te laag was is dit tot onze grote spijt niet kunnen doorgaan. En hier hadden we écht naar uitgekeken eigenlijk... Het liefst zouden we nu een plekje vinden, waar we zélf kunnen peddelen en liefst geen té ruw of té diep water, want zo'n helden zijn we nu ook weer niet... (een beetje zoals het 'raften' in Yosemite bedoel ik dus, dat je af en toe is ergens kunt uitstappen/rusten ofzo
-Weet niet goed of ik Sequoia zal schrappen of niet, daar het geen logische stop is... Mijn man vond de Sequoia's in Mariposa grove écht de moeite en had daarom nog wel eens graag naar een 'grote bomenbos' gegaan.

Maar dit ga ik dus nog eens eventjes bekijken hoe ik dit het best inplan dan...
Hieronder volgt dus mijn voorlopig schema.
Dag 1: Brussel - SLC
Dag 2: SLC - Craters of the Moon - Idaho Falls
Dag 3: Idaho Falls - via West Yellowstone naar vb Gardiner
Dag 4: Gardiner - via Beartooth Highway - Cody
Dag 5: Cody - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: YS - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Vernal
Dag 12: Vernal - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Durango
Dag 16: Durango - MV
Dag 17: MV - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: LV - Lake Isabella
Dag 23: Lake Isabella - Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 24: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 25: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 26: SEKI - 29Palms (Joshua Tree NP)
Dag 27: 29Palms - San Diego
Dag 28: San Diego
Dag 29: San Diego
Dag 30: San Diego
Dag 31: San Diego
Dag 32: San Diego
Dag 33: San Diego - Brussel
Voila en nu zijn het dan weer 33 dagen geworden sé
Ps: is 1 overnachting voldoende in Monument Valley?
Groetjes, Frouke