Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego

Bericht door frouke »

Hoi allen, ik ben al een tijdje aan het meelezen hier op het forum + reisverslagen van anderen om een 2de reis naar het Zuidwesten samen te stellen. Dit jaar zijn we al eens naar het Zuidwesten geweest en in 2016 gaan we nog eens terug! Joepieeeee :wink: Deze keer zouden we graag starten in de buurt van Yellowstone en eindigen in San Diego. Ik heb al een beetje een idee van welke route het zou worden, maar in het begin van onze route zit ik al een beetje 'vast' omdat ik niet goed weet wat de meest logische luchthaven is om te landen en vervolgens weet ik ook niet goed welke volgorde we best rijden in het begin van onze route?? We zijn met 3 kinderen (dan 14, 12 en 10 jaar oud) en zouden graag de belangrijkste viewpoints gezien hebben. We zouden graag naar de rodeo gaan kijken, en met een kayak of een raft een rivier afvaren. Ik zou ook graag langs Idaho rijden om daar de watervallen te gaan bekijken. We gaan geen grote wandelingen doen maar een kleine trail mag altijd! Ikzelf had dus de volgende route in gedachte:

Dag1: Brussel - Jackson Hole (of Bozeman? Of SLC?)
Dag 2: Jackson Hole - YS
Dag 3: YS
Dag 4: YS
Dag 5: YS
Dag 6: YS - Idaho
Dag 7: Idaho - SLC
Dag 8: SLC- Vernal
Dag 9: Vernal - Moab
Dag 10: Moab - Durango
Dag 11: Durango - MV
Dag 12: MV - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Lake Havasu of sequoia NP
Dag 16: Lake Havasu os sequoia NP - overnachting richting San Diego
Dag: 17: Overnachting - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Brussel

Ps: is SLC de moeite om enkele dagen langer te verblijven of zal ik deze enkel als overnachtingsplek opnemen in onze route?
Zoals jullie hierboven zien, heb ik zelf alvast 21 dagen ingevuld, maar we zouden in totaal een 32 dagen willen gaan.
We willen veel zien, liefst tegen een rustig tempo daar we toch voldoende dagen hebben.
In Durango zouden we graag de treinrit naar Silverton maken en naar het treinmuseum gaan kijken. San Diego zijn relaxdagen. Wél zouden we graag 1 of 2 pretparken doen (geen Legoland, want dat doen we dit jaar al in Denemarken) Las Vegas ga ik invullen als Shop/rustdagen omdat we daar dit jaar al zijn geweest en we tijdens onze 1ste VS reis gewoonweg géén tijd hadden om ergens te shoppen dus dat gaan we deze keer goedmaken in Las Vegas :wink:

Alvast suuuuuuuuuperbedankt om mijn route eens te bekijken :thumbup:

Groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 2de keer Zuidwesten met 3 kids (14, 12, 10) Yellowstone-San Diego

Bericht door frouke »

Oeps, was Grand Teton al vergeten in mijn schema:

Dag 1: Brussel - Jackson Hole (of Bozeman? Of SLC?)
Dag 2: Jackson Hole - Grand Teton
Dag 3: GT - YS
Dag 6: YS
Dag 7: YS - Idaho
Dag 8: Idaho - SLC
Dag 9: SLC- Vernal
Dag 10: Vernal - Moab
Dag 11: Moab - Durango
Dag 12: Durango - MV
Dag 13: MV - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Lake Havasu of sequoia NP
Dag 17: Lake Havasu of sequoia NP - overnachting richting San Diego
Dag 18: Overnachting - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego
Dag 22: San Diego - Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2de keer Zuidwesten met 3 kids (14, 12, 10) Yellowstone-San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Halo Frouke, leuk dat jullie weer gaan!
Als je 32 dagen hebt zou ik proberen die alvast in je schema op te nemen. Dan kunnen we wat betere tips geven, nu is het erg open allemaal.
Zijn jullie al in Moab geweest? Zo nee, waarom dan maar 1 nacht daar?
En voor Sequoia vanuit Las Vegas heb je aan 1 nacht absoluut niet voldoende. Ik vind het ook wat vreemd om te kiezen tussen Lake Havasu of Sequoia. LH is een overnachtingsplaats, maar Sequoia is een groot park waar je veel kunt doen.
Kijk eerst eens wat je overal wilt doen en hoeveel tijd e daarvoor wilt uittrekken. Zie voor Sequoia en Moab bijvoorbeeld ons 2013-verslag, en voor Sequoia met de kinderen ons 2006-verslag. En voor onder andere Moab en Yellowstone ons 2008-verslag.
En willen jullie niet naar Grand Teton? Daar kun je raften, hoewel dat dacht ik ook bij Gardiner mogelijk is. Ik zou naar SLC vliegen als je toch naar Idaho wilt, en dan via Grand Teton naar Vernal rijden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego

Ah, toch Grand teton. :thumbup: Je zou het dus ook zo kunnen doen: SLC - GT - Yellowstone (via Idaho) en dan Grand Teton.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi Marianne,

Onze eerste reis was zoooooooo geslaagd dat we er nog (bijna) iedere dag met een goed gevoel aan terugdenken. We kunnen het land Amerika precies niet meer uit ons hoofd krijgen en willen dus ABSOLUUT terug (en liefst nog zo snél mogelijk!) :D We gaan pas in 2016 terug, omdat ik van mening ben dat je toch een dik jaar nodig hebt om een mooie (perfecte) route samen te stellen.
De route die ik hierboven had geplaatst is nog maar een route die ik in grote lijnen heb opgesteld hoor. Bv Moab (nog niet bezocht) en Sequoia NP (ook nog niet bezocht) weet ik niet hoeveel nachten je hier het best verblijft. Zoals eerder gezegd willen we de route rustig doen en de belangrijkste viewpoints willen we ook zéker gezien hebben. Grote wandelingen hoeven niet, korte trails mogen altijd. Ik weet ook niet of sequoia NP een handige/logische stopplaats is in onze route..., vandaar dat we anders via Lake Havasu naar San Diego zouden rijden. Dus graag had ik van jullie gehoord hoeveel nachten jullie aanraden in Grand Teton, Moab en Sequoia NP? ps: is SLC de moeite om meerdere nachten te verblijven? ps: Marianne: je bedoelt met je tweede antwoord dat we best eerst door GT rijden om Yellowstone te bezoeken, en pas na Idaho GT zelf bezoeken? Nog is ps: ik zal jullie reisverslagen ook nog eens grondig uitspitten. Had ik bij de vorige reis ook al gedaan en veel tips uit gehaald toen. :thumbup:

Groetjes, Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 27 dec 2014, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry, ik heb het verkeerd geschreven. Ik bedoelde SLC - Idaho - Yellowstone - Grand Teton - Vernal etc.
Voor Sequoia en Kings Canyon kun je 3 nachten uittrekken. Voor Grand Teton 1 of 2. Dat hangt er ook van af hoeveel tijd je hebt voor Yellowstone. Voor Moab zeker 3 nachten/2 volle dagen, maar je kunt je er ook goed 4 nachten vermaken.
Als je naar Durango gaat zou je ook nog een bezoek aan Mesa Verde kunnen brengen.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik zal eens een aangepast schema plaatsen met alle dagen erin vermeld. Klein vraagje: Gebruiken we Idaho best als overnachtingsplaats of rijden we best diezelfde dag nog door naar Yellowstone?

Dag 1: Brussel - SLC
Dag 2: SLC - Idaho?
Dag 3: Idaho - YS
Dag 6: YS
Dag 7: YS - Grand Teton
Dag 8: GT
Dag 9: GT - Vernal
Dag 10: Vernal - Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab - Durango
Dag 14: Durango - Monument Vally
Dag 15: MV - Las Vegas
Dag 16: LV
Dag 17: LV
Dag 18: LV - Sequoia NP
Dag 19: Sequoia NP
Dag 20: Sequoia NP
Dag 21: Sequoia NP - tussenstop richting San Diego
Dag 22: Tussenstop SD - San Diego
Dag 23: SD
Dag 24: SD
Dag 25: SD
Dag 26: SD
Dag 27: SD
Dag 28: SD
Dag 29: SD - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 28 dec 2014, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De luchthavens in de omgeving van Yellowstone zijn allemaal wat kleiner en dus zijn er minder mogelijkheden. Maar de grote amerikaanse maatschappijen hebben uiteraard voldoende mogelijkheden inzake overstappen.

Wat de route betreft:

Voor Grand Teton zou je toch zeker een dag extra moeten uittrekken.
Voor een rodeo is Cody uiteraard een interessante plaats.
Voor Moab heb je toch zeker een 3 nachten ter plaatse nodig om alles daar rustig te kunnen zien.
Ik ben geen favoriet van Lake Havasu, maar aan de andere kant is Sequoia NP niet direct bezoekbaar vanuit Vegas. Je moet dan via Bakersfield erheen en dat is ook al een flinke eind. Voor Sequoia en Kings moet je toch minstens 2 volle dagen de tijd hebben ter plaatse.
San Diego is één van mijn favoriete steden, doch een volle week is misschien toch wat veel.

Met 32 dagen zou je ook kunnen kijken om bvb te starten in Denver (of Rapid City) en de Badlands , Mount Rushmore e.d. er bij te doen. Je rijdt dan via Cody naar Yellowstone. Persoonlijk zou ik daar de voorkeur aangeven t.o.v. Sequoia.

Je zou dan iets dergelijks kunnen krijgen:

Dag 1: Brussel - Denver
Dag 2: Denver - RMNP
Dag 3: RMNP - Cheyenne
Dag 4: Cheyenne - Rapid City
Dag 5: Rapid City (Badlands)
Dag 6: Rapid City - Cody
Dag 7: Cody - YS
Dag 8: YS
Dag 9: YS
Dag 10: YS
Dag 11: YS - Grand Teton
Dag 12: GT
Dag 13: GT - SLC
Dag 14: SLC - Vernal
Dag 15: Vernal - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Durango
Dag 19: Durango - Monument Valley
Dag 20: MV - Las Vegas
Dag 21: LV
Dag 22: LV
Dag 23: LV - tussenstop richting San Diego
Dag 24: Tussenstop SD - San Diego
Dag 25: SD
Dag 26: SD
Dag 27: SD
Dag 28: SD
Dag 29: SD - Brussel

Ofwel heb je nog extra dagen en dan kan je nog wat meer tijd besteden aan het stuk voor Yellowstone (een dag extra RMNP, een dag extra voor de regio Raîd City), ofwel kan je nog wat met de dagen San Diego schuiven.

Vraag is ook wat je al gezien hebt en wat dus eventueel tussen Vegas en San Diego kan toegevoegd worden. Joshua Tree en Palm Springs zijn bvb een mogelijkheid, maar je kan natuurlijk ook de rit in één keer doen (ongeveer 5 uur)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ah, nog iemand die met het Amerika virus besmet is. :wink:

Mooie plannen en lekker lang de tijd.

Vliegen naar Jackson Hole kan wel maar je hebt meer tussenlandingen (is met kinderen niet zo fijn vind ik zelf) en je hebt daar minder keuze in huurwagens.

Ik heb enkele plekken tussengevoegd om je een idee te geven.
Craters of the Moon vonden wij heerlijk (lekker door de tunnels en in de grotten)
Beartooth Highway
Cody: westernstadje, erg goed museum en 's avonds is er in juli en augustus een rodeo
Verder zaten er enkele langere ritten in je opzet. Misschien een tussenstop voorzien daar.

Dag 2: SLC - Craters of the Moon - Idaho Falls
Dag 3: Idaho Falls - via West Yellowstone naar vb Gardiner
Dag 4: Gardiner - via Beartooth Highway - Cody
Dag 5: Cody - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: YS - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Vernal (Dinosaur NM)
Dag 12: Vernal - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Durango
Dag 16: Durango - MV
Dag 17: MV - Page of Zion (MV-Las Vegas is een lange rit)
Dag 18: Page of Zion - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Lake Isabella (LV-Sequoia NP is een lange rit)
Dag 22: Lake Isabella - SEKI
Dag 23: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 24: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 25: SEKI - 29Palms (Joshua Tree NP) (lange rit maar onderweg is er niet zoveel, dagje doorbijten)
Dag 26: 29Palms - San Diego
Dag 27: San Diego
Dag 28: San Diego
Dag 29: San Diego
Dag 30: San Diego - Brussel

Ik kom nu op 30 dagen maar je zou ook nog Mesa Verde kunnen toevoegen (na Durango) of een dag extra bij Moab of Gardiner (om te raften)

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. (Alle plaatsen al aangedaan maar in verschillende reizen.)

Veel plezier met plannen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij zijn afgelopen vakantie ook 6 dagen in San Diego geweest en moet eerlijk zeggen dat we ons geen dag verveeld hebben. Sterker nog, we hebben niet eens alles gezien.Nu waren er ook wel relax dagen bij hoor! (bij ons was dat een dag seaworld, een dag aquatica, een dag strand, een dag varen vanaf mission beach, een dag uitzichtpunten bekeken, een dag old town, childrens pool, winkelen etc) Bedenk alleen dat San Diego niet altijd zonnig is. Vaak begint de dag bewolkt en trekt de lucht later pas open.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi, alvast bedankt voor jullie reacties :thumbup: Allereerst ga ik eventjes vermelden dat het aantal dagen dat we zullen gaan helemaal nog niet vast staat. Wel zijn we van plan om rond de 32 dagen te gaan, maar dat mogen er gerust een paar minder of meer zijn hoor. De bedoeling is dat ik een reis op maat maak en dat we dan wel zullen zien op hoeveel dagen we uiteindelijk uitkomen. Zolang we onze route maar relaxed kunnen afleggen en daarbij de belangrijkste viewpoints kunnen bezoeken zijn we al lang content. :thumbup: Ik zal ook gelijk even ons reisschema van onze eerste reis in 2014 plaatsen, zodat jullie een beeld hebben wat we al gedaan hebben en wat niet...

Dag 1: Brussel - Phoenix
Dag 2: Phoenix (via Apache Trail) - Sedona
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona - US89A- 180- S64 - Grand Canyon (South Rim)
Dag 5: Grand Canyon (South Rim) via 89 naar Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page via 89 - Bryce canyon
Dag 8: Bryce canyon - zion
Dag 9 : Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Bridgeport
Dag 14: Bridgeport - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Silicon Valley - Monterey
Dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur - Morro Bay
Dag 23: Morro Bay - Santa Barbara - Malibu Beach - Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles
Dag 28: Los Angeles- San Diego
Dag 30: San Diego
Dag 31: San Diego
Dag 32: San Diego - Brussel

-Cody was ik sowieso al van plan om in mijn reisschema op te nemen, maar ik dacht eerst dat dit geen 'logische' stop zou zijn, maar zoals Ingrid het in haar schema heeft staan, vind ik het wel ok, daar we héél graag eens zouden gaan raften of kayakken ook...
-De reden dat ik zo veel dagen voor San Diego uittrek is omdat we er vorige keer ook al zijn geweest en wij dit een héle leuke stad vonden en dat wij er vorige keer nog véél meer hadden willen doen en er toen gewoonweg geen tijd meer voor was + het is ook een beetje zoals butterfly zei onze bedoeling om daar een beetje uit te bollen en er een beetje een relaxweek van te maken... :wink:
-Denver als startplaats zien we eerlijk gezegd niet zo zitten omdat de parken die we dan passeren richting Yellowstone ons niet echt aanspreken....
-Zion zien we wel zitten als tussenstop tussen MV en LV, omdat we daar vorige keer ook al zijn geweest en ook daar het gevoel hadden dat we er te weinig tijd hadden, dus Zion ga ik in mee opnemen in mijn aangepast reisschema.
-Mesa Verde zal ik nog eens voorleggen hier. De bedoeling in Durango was dat we er een treinrit zouden maken naar Silverton en het treinmuseum gaan bezoeken, dat is voor ons de hoofdreden van onze tussenstop in Durango.
-Welke plek is het meest aan te raden om te gaan raften/kayaken? Dit jaar was het nl. de bedoeling dat we zouden raften in Yosemite park, maar omdat de waterstand op dat moment veel te laag was is dit tot onze grote spijt niet kunnen doorgaan. En hier hadden we écht naar uitgekeken eigenlijk... Het liefst zouden we nu een plekje vinden, waar we zélf kunnen peddelen en liefst geen té ruw of té diep water, want zo'n helden zijn we nu ook weer niet... (een beetje zoals het 'raften' in Yosemite bedoel ik dus, dat je af en toe is ergens kunt uitstappen/rusten ofzo :wink:
-Weet niet goed of ik Sequoia zal schrappen of niet, daar het geen logische stop is... Mijn man vond de Sequoia's in Mariposa grove écht de moeite en had daarom nog wel eens graag naar een 'grote bomenbos' gegaan. :D Maar dit ga ik dus nog eens eventjes bekijken hoe ik dit het best inplan dan...
Hieronder volgt dus mijn voorlopig schema.

Dag 2: SLC - Craters of the Moon - Idaho Falls
Dag 3: Idaho Falls - via West Yellowstone naar vb Gardiner
Dag 11: Grand Teton - Vernal
Dag 16: Durango - MV
Dag 17: MV - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: LV - Lake Isabella
Dag 23: Lake Isabella - Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 24: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 25: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 26: SEKI - 29Palms (Joshua Tree NP)
Dag 27: 29Palms - San Diego
Dag 28: San Diego
Dag 32: San Diego
Dag 33: San Diego - Brussel

Voila en nu zijn het dan weer 33 dagen geworden sé :D

Ps: is 1 overnachting voldoende in Monument Valley?

Groetjes, Frouke
Marcopstal
Amerika-expert

1 overnachting in MV is ruimschoots voldoende.

Sequoia ligt inderdaad nogal "uit de route" om het zo te zeggen. Ik weet overigens niet of ik voor Lake Isabelle als overnachtingsplaats zou kiezen. Misschien met een camper, doch met de wagen zou ik eerder doorrijden tot bvb Bakersfield, maar zelfs Three Rivers is op één dag best haalbaar en dan ben je aan de voet van SEKI. Vanuit SEKI naar 29 palms is overigens bijna evenver als vanaf Vegas naar SEKI.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die trein in Durango duurt toch best ang? Ik dacht tenminste dat dat de reden was dat wij het niet hebben gedaan (warn met een baby). Ik zou dat even nakijken, want dan lijkt 1 nacht Durango me wel krap.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert

De treinrit heen en terug is een daguitstap. 's morgens om 8-9 uur vertrekken en 's avonds rond 17 - 18 uur terug in Durango. Met één overnachting dus inderdaad niet evident. Het is dan ook nog 3 uur rijden naar MV.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedankt voor de treintip :thumbup: Is deze treinrit volgens jullie de moeite om een 'omweggetje' te maken via Durango (als we via Durango zouden gaan, zouden we daar ook gelijk overnachten en er een hele dag voor uittrekken) of schrappen we best deze uitstap en rijden we beter in één keer van Moab naar Monument Valley?

Groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Dag 2: SLC - Craters of the Moon?? (twijfelgeval) - Idaho Falls
Dag 3: Idaho Falls - via West Yellowstone naar Gardiner
Dag 11: Grand Teton - Vernal
Dag 16: Durango
Dag 17: Durango - MV
Dag 18: MV - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: LV - Lake Isabella (of Bakersfield)
Dag 24: Lake Isabella (of Bakersfield) - Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 25: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 26: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 27: SEKI - Palm Springs?
Dag 28: Palm Springs? - San Diego
Dag 32: San Diego
Dag 33: San Diego
Dag 34: San Diego - Brussel
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Als we de watervallen in Idaho en de Craters of the Moon zouden schrappen, is het dan mss niet beter om de volgorde van onze eerste dagen aan te passen? Heb anders het idee dat we teveel kostbare tijd verspillen... Ik zou zéker in Yellowstone voldoende tijd willen steken en voor het raften in Gardiner moeten we mss ook een extra dag ter plaatse voorzien? Cody zou ik ook héél graag op het gemakske doen met 's avonds een bezoekje aan de rodeo. Hoe zouden jullie onze 9 eerste dagen indelen? Ik twijfel ook enorm of craters of the moon wel de moeite is om een volledige dag aan te besteden...

Groetjes, Frouke
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke »

Wat supergaaf dat filmpje van jullie reis zeg ! Hoe heb je dat gemaakt ? En wat een geweldige reis, zoiets wil zeker met ons gezin, in de toekomst ook nog eens gaan maken !
Ik ga jullie reisverslag nog maar es lezen en bekijken, leuk !

Groetjes Marieke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ja, écht superleuk hé? Kvonnet ook wel geslaagd eigelek, al zeg ik het zelf :D (ps: heb je ze allebei gezien, want het eerste filmpje krijg je énkel op een vaste pc geopend...) Ik heb deze filmpjes gemaakt met het 'My Movie - Windows live movie maker' programmatje dat op onze pc staat. Ik ken daar voor de rest eigenlijk niet veel van, maar ik was daar toevallig bij uitgekomen toen ik iets anders aan het zoeken was op de computer. Was best wel makkelijk. Enkele foto's selecteren, muziekske erop en KLAARRR. :thumbup:

Groetjes, Frouke
(ps: véél plezier met het lezen van onze blog) :wink:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Heyhoi,

Ik heb onze route lichtjes aangepast, met als grootste verandering ons vertrekpunt. We zouden nu vertrekken in Denver ipv SLC en eindigen in San Diego. Ik heb Denver als vertrekpunt gekozen omdat ik graag onze huurauto via alamo.uk zou boeken en heb vastgesteld dat het aanbod van huurauto's beperkt is als we vliegen op SLC. Mijn route is nu als volgt, graag jullie mening.

Dag 1: Brussel - Denver
Dag 2: Denver - RMNP - Cheyenne
Dag 3: Cheyenne - Custer (Custer SP: bizons kijken + Mount Rushmore)
Dag 4: Custer (goldpanning) - Sheridan
Dag 5: Sheridan - Cody ('s avonds naar de rodeo)
Dag 6: Cody (via Beartooth Highway) - Gardiner
Dag 7: Gardiner (raften) - Yellowstone
Dag 8: YS
Dag 9: YS
Dag 10: YS
Dag 11: YS - Grand Teton
Dag 12: GT
Dag 13: GT - Vernal
Dag 14: Vernal - Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab - Durango
Dag 18: Durango (treinrit van Durango naar Silverton)
Dag 19: Durango - Goosenecks State Park - Monument Valley
Dag 20: MV - Grand Staircase-Escalante National Monument - Zion
Dag 21: Zion
Dag 22: Zion - valley of fire SP - Las Vegas
Dag 23: LV
Dag 24: LV
Dag 25: LV - Bakersfield
Dag 26: Bakersfield - SEKI
Dag 27: SEKI
Dag 28: SEKI
Dag 29: SEKI - ? de volgende dag zouden we dan naar Knott's Berry Farm willen gaan, waar overnachten we dan het best?
Dag 30: ? - San Diego
Dag 31: SD
Dag 32: SD
Dag 33: SD
Dag 34: SD
Dag 35: SD
Dag 36: SD - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 11 jan 2015, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer