Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wagie: zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Wagie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Wagie: zuidwesten juli 2015 op de bonnefooi

Bericht door Wagie »

De voorbereidingen zijn erg leuk! Maar ook erg lastig om keuzes te maken soms! :wink:
Als we denken er uit te zijn, krijgen we weer waardevolle tips van jullie die we toch ook mee willen nemen.
Maar dit is natuurlijk ook niet een reis om in 1 week te plannen.
We zitten in Sonora, bij Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sonora is niet bij Yosemite, je zit daar 2 uur van Yosemite Village vandaan, dus elke dag 4 uur rijden. Waarom kijk je niet naar iets in het park? Of in El Portal?

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Los daarvan is Sonora ook best wel een treurig en armoedzalig stadje. Toen wij er doorheen reden wilden we er weer zo snel mogelijk weg. Als je kunt annuleren zou ik snel proberen iets beters (gelegen) te boeken!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden er in 2013 doorheen. De straat waar we doorheen reden was wel aardig (zie hier voor een foto) maar het is qua ligging echt ontzettend onhandig.
Eventueel alleen voor de eerste nacht als je ook naar Columbia SHP wilt, of als je naar Calaveras wilt.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Van Bishop naar Las Vegas is een aardig eindje, zeker als je ook nog iets van Death valley wil zien . Met een overnachting in DV had je het weekend in LV kunnen ontwijken. maar ik meen dat de hotels geboekt zijn .Misschien zijn ze nog te annuleren.
Wagie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wagie »

Dit is de route die we in gedachten hebben (toch besloten dat we Monument Valley niet willen missen :wink: )

11-7 Ams-SF
12-7 SF
13-7 SF
14-7 SF-YS (overnachten in Sonora)
15-7 YS
16-7 YS
17-7 YS- Bishop (tussenstop Bodie)
18-7 Bishop- LV
19-7 LV
20-7 LV- Bryce
21-7 Bryce- Page
22-7 Page (Antelope Canyon, Lake Powell)
23-7 Page- MV
24-7 MV- Grand Canyon
25-7 GC- Palm Springs
26-7 Palms Springs e.o.
27-7 Disneyland
28-7 Hollywood
29-7 Universal
30-7 Los Angeles, Santa Monica
31-7 LA- Ams

We zijn nog op zoek naar mooie plaatsen/ bezienswaardigheden om onderweg te bezoeken, naast de grote highlights.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik mis Zion, wil je daar niet naar toe? Je zou een dag minder Page kunnen doen, wat wil je bij Lake Powell doen, wil je varen? Voor Monument Valley heb je niet veel tijd nodig, het is voldoende als je daar aan het eind van de middag bent.
Ik kan het niet echt uit je schema halen; heb je nu twee nachten Palm Springs? In augustus is het daar erg heet, dan lijkt 1 nacht mij voldoende.
Hollywood kun je combineren met Santa Monica, je hebt daar zeker geen volle dag nodig. Je kunt wat schuiven met de indeling, maar je zou naar mijn idee zeker een dag kunnen schrappen op het laatste stuk.
Heb je nog naar alternatieven voor Sonora gekeken? En de suggestie om in DV te overnachten?

Voor tips kun je eens wat reisverslagen lezen. Van 2002 tot 2008 reisden wij met onze dochters, je kunt in alle reisverslagen kijken naar stukken die op jullie route liggen.
Buiten de parken om heb je niet heel veel tijd in dit schema. Bij Page zou je ook nog naar Horseshoe bend kunnen gaan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer