Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CC gegevens mailen bij hotelboeking

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

CC gegevens mailen bij hotelboeking

Bericht door asv60 »

Ik ben van plan het Red Rock Motel in Page te boeken. Maar nu willen ze dat ik m'n CC gegevens mail of doorbel.
Dus nr, expiratie datum en cvv code. Ik ben er huiverig voor om dit te doen.
Als je je CC gegevens op een beveiligde website ingeeft heb ik nog het idee dat dat op de een of andere manier gecodeerd is. Op deze manier kan er makkelijk misbruik van worden gemaakt.
Op Tripadvisor hebben ze goede recensies. Heb alleen geen andere site gevonden waar je het kunt boeken, volgens mij dus alleen bij het hotel zelf.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: CC gegevens mailen bij hotelboeking

Bericht door Felicitas »

Als ik niet online kan reserveren bel ik de gegevens door. Best vaak eigenlijk, de afgelopen jaren. In een heel enkel geval heb ik het wel eens per mail verstuurd (zonder cvv code) en toen is dat ook goed gegaan. Maar ik bel liever. Ik vraag ook altijd of ze een bevestiging per mail kunnen sturen.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ik heb ze wel eens doorgebeld. Ze schreven het bedrag zonder problemen direct af van mijn creditcard. Bij Master viel de ongebruikelijke transactie wel op en vervolgens kreeg de ING bericht dat mijn creditcard geblokkeerd moest worden. Waarschijnlijk is dat bij één op de zoveel... Daar ik daar niet direct bericht van kreeg (kerst/oud- en nieuwjaarperiode), was het voor mij een tijdje een raadsel waarom mijn credit card ineens niet meer werkte bij een normale boeking. ING gebeld voor informatie en een nieuwe creditcard bleek ondertussen al in de maak...

Pas geleden heb ik een B&B geboekt, waarbij men mij vroeg om mijn gegevens in twee delen in twee verschillende e-mails (vanaf twee verschillende e-mail adressen) toe te sturen. Ook een manier??? In ieder geval zullen ze het bedrag pas afschrijven als ik er ben... :)
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Maar ook al stuur ik het in 2 verschillende mails of bel ik het door, feit blijft dat ze al mijn CC gegevens hebben en daar zou misbruik van gemaakt kunnen worden.
Of zie ik nu teveel beren op de weg!
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik ben ook altijd erg bang voor misbruik van mijn creditcard gegevens. Vorige week moest ik een betaling doen en kwam niet op een https site terecht, waardoor ik het niet gedaan heb. In Amerika zijn ze echter wel veel makkelijker met creditcardgegevens en verwachten dit dus ook van hun klanten. Ik heb bij cirque du soleil ook telefonisch mijn creditcardgegevens door moeten geven anders ging de reservering niet door. Toch maar met angst en beven gedaan, en gelukkig is het allemaal goed gegaan. Het heeft niet mijn voorkeur, maar soms moet je wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar als je ter plekke met je cc betaalt hebben ze toch ook al je gegevens? Een hotel zal er echt geen misbruik van maken. Als je bang bent dat er "onderweg" iets mis gaat kun je het beste de gegevens telefonisch doorgeven.

Marianne
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Nou, ik denk ook dat je terecht beren ziet, want het blijft een kwestie van vertrouwen. Het is ook niet voor niets dat Master ING verzocht mijn creditcard te blokkeren, vanwege mogelijke fraude...
Aan de andere kant heeft zo'n overnachtingsgelegenheid een naam hoog te houden. Dus tja...
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Volgens mij is het heel normaal om je CC gegevens vooraf door te geven. Geen enkel probleem.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou het niet doen. Schrijft die kerel 't op een briefje dat dan ergens rondslingert.
Vraag mij ook af wat een CC-maatschappij ervan zou vinden. Alle moeite doen om alle CC-gegevens+verkeer versleutelt te laten verlopen en dan gaat iemand het gewoon doorbellen of niet versleutelt e-mailen. LOL.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

twee keer telefonisch mijn cc gegevens doorgeven en niks aan het handje. Niet bij dit hotel maar bij twee anderen.
Ik zou het, bij dit hotel, zo doen!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Leuk die verschillende meningen. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Als volgende week je kaart wordt leeggehaald ben ik benieuwd wat de bank dan zegt. Je zou het je bank vooraf eens kunnen vragen...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Martin & Marianne schreef:Maar als je ter plekke met je cc betaalt hebben ze toch ook al je gegevens? Een hotel zal er echt geen misbruik van maken. Als je bang bent dat er "onderweg" iets mis gaat kun je het beste de gegevens telefonisch doorgeven.

Marianne
Als ik terplekke betaal en m'n CC door zo'n apparaat haal hebben ze toch niet m'n cvv code? Die moet ik nu ook doorgeven,dat vind ik nog het vervelendste.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou die CVC code niet doorgeven. Ik heb ook diverse malen mijn creditcard nummer/naam/einddatum doorgegeven aan een hotel, nooit problemen gehad. Maar cvc code nog nooit hoor...
Groetjes,
Daniel
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Net toch maar de bank(ING) gebeld. Ze raden het af om dit te doen en als er misbruik van je kaart gemaakt wordt ben je niet verzekerd.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

vraag mij dan wel af hoe de ING dat wil bewijzen dat het daardoor komt.
In een restaurant geef ik bijv ook mij cc af. Zelfde idee eigenlijk.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Martin & Marianne schreef:Maar als je ter plekke met je cc betaalt hebben ze toch ook al je gegevens? Een hotel zal er echt geen misbruik van maken. Als je bang bent dat er "onderweg" iets mis gaat kun je het beste de gegevens telefonisch doorgeven.

Marianne
Sorry maar dat vind ik een naieve gedachte. Overal zijn mensen die er misbruik van kunnen maken.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Hinko schreef:vraag mij dan wel af hoe de ING dat wil bewijzen dat het daardoor komt.
In een restaurant geef ik bijv ook mij cc af. Zelfde idee eigenlijk.
Ik denk dat als ze onderzoek doen, ze wel zien dat je je cvv(of cvc)code hebt afgegeven. Ze kunnen zo nagaan dat je bij dit hotel niet via een beveiligde site kunt betalen. En als er dan toch een bedrag afgeboekt wordt gebruikmakend van die code, dan is het appeltje, eitje lijkt me.
In restaurants geef ik ook liever m'n kaart niet af, ik loop liever even met de bediening mee.

Inmiddels besloten om m'n gegevens niet door te geven. Heb nu het Super 8 in Page geboekt. Hadden ze nog een kamer met 3 queens wat ik graag wil ook!
Laatst gewijzigd door asv60 op 30 dec 2014, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

gera_r schreef:Ik heb ze wel eens doorgebeld. Ze schreven het bedrag zonder problemen direct af van mijn creditcard. Bij Master viel de ongebruikelijke transactie wel op en vervolgens kreeg de ING bericht dat mijn creditcard geblokkeerd moest worden. Waarschijnlijk is dat bij één op de zoveel... Daar ik daar niet direct bericht van kreeg (kerst/oud- en nieuwjaarperiode), was het voor mij een tijdje een raadsel waarom mijn credit card ineens niet meer werkte bij een normale boeking. ING gebeld voor informatie en een nieuwe creditcard bleek ondertussen al in de maak...

Pas geleden heb ik een B&B geboekt, waarbij men mij vroeg om mijn gegevens in twee delen in twee verschillende e-mails (vanaf twee verschillende e-mail adressen) toe te sturen. Ook een manier??? In ieder geval zullen ze het bedrag pas afschrijven als ik er ben... :)
Heb het net nog eens nagekeken, maar in die twee mailtjes heb ik niet mijn CCV nummer afgegeven. Enkel in het ene de exp. datum met de helft van het 16-cijferig nummer en in het andere mailtje de andere helft van het nummer en de naam van de kaarthouder. Dat was voldoende. Maar of ze er dan überhaupt dan iets mee kunnen?
anoukb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door anoukb »

Hi asv60,

Toevallig heb ik van de week een B&B geboekt voor onze reis naar Amerika in maart 2015.
Ook daar werd mij gevraagd om mijn creditcard gegevens te mailen dan wel door te bellen.

Heb uiteindelijk gemaild, ik heb ze mn creditcardnummer en datum die op mn creditcard doorgestuurd, NIET mn CCV.
Gister zag ik dat ze de reservering al hadden afgeschreven van mn creditcard.

Dus zonder CCV kunnen ze gewoon de boeking doen.

Het is overigens ook niet nodig dat zij die code hebben, dit is nogal fraude gevoelig om via de mail/telefoon door te geven. Met deze code kunnen ze zo allerlei aankopen doen met jouw creditcard (werk bij een bank :wink: )
Dus geef deze code niet!
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

Toevallig een paar weken terug een kamer geboekt bij Red Rock Hotel. Tot nu toe geen rare dingen gehad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer