Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bjornvb: rondreis Denver - Yellowstone - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
bjornvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis bjornvb: rondreis Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door bjornvb »

Dag allemaal,
Hieronder heb ik ons voorlopige programma voor onze reis in juli genoteerd. Graag hadden wij jullie visie en ideeën geweten. Voornamelijk het stuk na Yellowstone is nog een beetje een grijze zone.
Wij vinden het belangrijk dat we niet elke dag mijlen en mijlen moeten rijden om naar een andere overnachtingsplaats te geraken, wij houden ervan om "de omgeving" beter te leren kennen dmv wandelingen, (halve) daguitstappen,... .
Wij trekken rond in een huurwagen en met een tent, we trachten een beetje 60% kamperen en 40% hotel-motel-B&B te doen (soms is het gewoon gemakkelijker om de tent niet te moeten opzetten :wink: ). De overnachtingen in Denver, SLC, Moab en Yellowstone zijn reeds vastgelegd.

5/jul Brussel - Kef - Denver
6/jul Denver
7/jul Denver - Lake Irwin Campground/Lost Lake Campground (nabij Crested But, CO)
8/jul Lake Irwin Campground/Lost Lake Campground (nabij Crested But, CO) - Moab
9/jul Moab (Arches)
10/jul Moab (Canyon Lands NP)
11/jul Moab - SLC
12/jul SLC
13/jul SLC - Grand Teton
14/jul Grand Teton
15/jul Grand Teton - Yellowstone
16/jul Yellowstone (Grand Village Campground)
17/jul Yellowstone
18/jul Yellowstone
19/jul Yellowstone (Canyon Campground)
20/jul Yellowstone
21/jul Yellowstone
22/jul Yellowstone - Cody - Sheringdan
23/jul Sheringdan - Hill City
24/jul Hill City
25/jul Hill City - Scotbluff
26/jul Scotbluff -RMNP
27/jul RMNP
28/jul RMNP
29/jul RMNP - Denver
30/jul Denver - Kef
31/jul Kef - Brussel

Alle tips zijn welkom. Is er iemand die al is naar een rodeo is gaan kijken want dit zouden wij ook willen doen.
Bedankt alvast voor jullie hulp! :thumbup:
2012: Seattle-Winthrop-Hills(CAN)-Banff-Clearwater-Vancouver-Seattle
2013: SF-JTNP-Grand Canyon-Page-Natural Bridges-Burr Trail-BC-Zion-LV -Mono Lake-Yosemite-SF
2014: Anchorage-Seward-Hope-Valdez-McCarthy-Fairbanks-Denali-Palmer-Katmai-Anchorage
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door ingrid14 »

De route ziet er goed uit.

Nu zou ik de volle dag SLC wel schrappen en in de plaats Craters of the Moon toevoegen.

Jullie voorzien lekker veel tijd voor Yellowstone.
Ik zou misschien 1 nacht minder lang blijven en een stop in Cody zelf inlassen.
Hier ligt een schitterend museum, een openluchtmuseum en .... je kan er naar de rodeo 's avonds.

Ik mis in je route in South Dakota het Badlands NP.
Je zou dit kunnen bezoeken op 25 juli (https://goo.gl/maps/NF4nY)

Wij deden in 2011 ook een rondje Denver met Yellowstone en South Dakota. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bjornvb
Amerika-ontdekker

Bericht door bjornvb »

Dag Ingrid,
Bedankt voor de reactie. Is SLC echt niet de moeite waard?
Yellowstone is onze hoofdbestemming voor dit jaar vandaar dat we er zoveel tijd doorbrengen. Nu kan het geen kwaad om er een nachtje af te halen en zoals aangegeven naar Cody te rijden.
Wat betreft het Badlands NP dat moet ik is opzoeken, dit was eigenlijk totaal nog niet in beeld gekomen.
2013: SF-JTNP-Grand Canyon-Page-Natural Bridges-Burr Trail-BC-Zion-LV -Mono Lake-Yosemite-SF
2014: Anchorage-Seward-Hope-Valdez-McCarthy-Fairbanks-Denali-Palmer-Katmai-Anchorage
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Opzich is met een volle dag SLC niets mis hoor, even de camper weer volladen voor de natuurweken die erachter liggen. Maar als je puur voor de natuur gaat kan je die idd makkelijk op andere plaatsen inzetten en de bekende plekken van SLC zien op de dag dat je van Moab komt. Het zal voornamelijk gaan over Temple square en het Capitool denk ik namelijk
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De eerste keer dat wij naar Yellwostone gingen zijn we er een week geweest. Het is wel heerlijk om alles op je gemak te kunnen bekijken en ook eens dingen als rangerwandelingen etc te kunnen doen.
Je hebt nu veel nachten bij Grant Village; je zou eens kunnen kijken of het niet mooier is om ook nog een paar dagen in het noorden van het park te staan, bijvoorbeeld 1 of 2 nachten bij Mammoth. En dan vandaar naar Cody. Wij reden in 2004 met een stop in Sheridan en in Cody van south Dakota naar Yellwostone. Misshcien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis bjornvb: rondreis Denver - Yellowstone - Denver

Bericht door frouke »

Hoi Bjorn,

Wij zijn afgelopen zomer naar de rodeo in Bryce gaan kijken en wij vonden dit één van de leukste uitstapjes in onze route. In 2016 Gaan we een tweede maal naar het Zuidwesten en de kindjes willen ABSOLUUT weer naar de rodeo gaan kijken omdat ze het zooooo leuk vonden! :wink: Dan zal het ook de rodeo in Cody worden. Dit ziet er mij trouwens een grotere bedoening uit dan in Bryce als ik de afbeeldingen zo op google bekijk. :thumbup:

Groetjes, Frouke
bjornvb
Amerika-ontdekker

Bericht door bjornvb »

Dag allemaal,
Bedankt voor de reacties.

@ Ingrid,
Ik heb is een kijkje gaan nemen op jullie blog, wauw wat een bron van info. Die ga ik zeker nog gebruiken :thumbup: . Verder ben ik Craters of the Moon gaan bekijken en dit is wel super interessant maar ik denk dat het niet meer in ons schema past. We zouden vermoedelijk te weinig tijd nemen om dit te verkennen. Maar niet getreurd er komen nog wel jaren. Het verhaal om in Cody te overnachten nemen we zeker in overweging. Ik laat de definitieve route nog wel even weten.
@Marianne
Ook jullie verslag is een geweldige inspiratiebron. Het gaat nog heel moeilijk kiezen worden. De suggestie om 2 nachten naar Mammoth te trekken is zeker niet slecht maar wij reizen met een tent en niet met een camper dus daarom trachten wij een beetje tijd te winnen door misschien iets langer op dezelfde camping te blijven.
@Frouke
Ik ben is gaan kijken naar Cody en de rodeo en ik ben overtuigd! Ik ga snel de tickets vastleggen (als ik een definitief schema krijg opgesteld).

Dank U nogmaals allemaal!! :thumbup:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Mooie trip hoor.

Je planning voor Canyon Lands vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant (tenzij je alleen Isle in the Skye wilt doen). Maar het Needles deel is zoooo mooi. Persoonlijk zou ik daar een dag voor uittrekken ipv. een dag te verdoen in Salt Lake City. Onderweg naar Needles rijdt je door een schitterend landschap en je komt ook nog langs Newspaper Rock. Ook aardig om te zien.

Persoonlijk vond ik SLC niet al te bijzonder al heeft het wat interessante kantjes als je in religies geïnteresseerd bent. Antelope Island bij SLC vond ik wel leuk trouwens evenals dobberen in het meer zelf.

Verstandig om ruim de tijd te nemen voor Yellowstone en Rocky Mountains. Vergeet in Rocky Mountains NP niet om de Westkant mee te pikken. Mooie hikes bij Grand Lake (officieel net buiten het park) met grote kans op het spotten van elanden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien is het een idee om in Cheyenne naar de rodeo (The Daddy of 'em All) te gaan tijdens de Frontier Days (17-26 juli 2015). Op dit jaarlijkse druk bezochte festival zijn er veel festiviteiten, zoals dus de rodeo, maar ook parades, kermis, een Indian Village en het leuke Pancake Breakfast.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben afgelopen zomer op de Lake Irwin Campground gestaan. Houd er wel rekening mee dat er ondanks dat dit wel op de site vermeld staat en geen flush toilet is. Dat vond ik wel een beetje vervelend maar voor 1 nachtje is dat niet zo'n probleem. Probeer plek 10 te krijgen. Daar stonden wij ook. Erg mooi plekje maar ook erg populair. Kijk voor de rest eens op onze site, wij maken meestal ook reizen met de auto met hotel/tent.

Elly
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Als je er bent als de frontier days gehouden worden in Cheyenne, dan zou ik die zeker bezoeken. Erg leuk en druk bezocht!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Ik haak even aan.....ben ook geinteresseerd in je reis nl. :)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Lake Irwin ligt op meer dan 3000 m hoogte. Dat is echt hoog als je net bent aangekomen. Ik zal de laatste zijn die het je afraadt, want we hebben zelf afgelopen zomer de eerste nacht in Leadville, CO geslapen, ook op een hoogte van ruim 3000 meter en dat ging goed. Maar het is misschien iets om wel rekening mee te houden. Vanuit Lake Irwin kun je trouwens een prachtige wandeling maken naar Scarp Ridge. Zie ook ons verslag van deze wandeling.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer