Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Petraake: Route 66
Reis Petraake: Route 66
Wij willen graag in september de route 66 gaan rijden, zie schema.
Iemand tips?
04 september t/m 07 september Chicago
07 sept t/m 08 sept Springfield Il
08 sept t/m 09 sept St. Louis
09 sept t/m 10 sept Springfield Mi
10 sept t/m 11 sept Oklahoma city
11 sept t/m 12 sept Amarillo
12 sept t/m 14 sept Albuquerque
14 sept t/m 15 sept Holbrook
15 sept t/m 16 sept Grand Canyon
16 sept t/m 17 sept Las Vegas
17 sept t/m 20 sept Los Angeles
Iemand tips?
04 september t/m 07 september Chicago
07 sept t/m 08 sept Springfield Il
08 sept t/m 09 sept St. Louis
09 sept t/m 10 sept Springfield Mi
10 sept t/m 11 sept Oklahoma city
11 sept t/m 12 sept Amarillo
12 sept t/m 14 sept Albuquerque
14 sept t/m 15 sept Holbrook
15 sept t/m 16 sept Grand Canyon
16 sept t/m 17 sept Las Vegas
17 sept t/m 20 sept Los Angeles
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Route 66
De route 66 passeert niet in Vegas. Vanaf de GC gaat deze richting LA via Seligman, Hackberry, Oatman en zo verder. Vooral het stuk aan Oatman is hier zeker mee te nemen !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
We dachten uit te wijken naar Las Vegas (ook al ligt dit niet op de route) maar dan missen we volgens jou een mooi stuk route 66?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je kan dit meenemen, via een omweg die je dan maakt (ik vermoed met stops dat je daar een 1,5 uur over doet)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben in 2013 (bijna) heel route 66 gereden per camper. We hebben toen veel plezier gehad van de 'here it is' leaflets en de routebeschrijving in EZ guide 66. Beide destijds besteld via Amazon.com.
Verder vonden wij het verslag van Rover op dit forum heel nuttig en uitgebreid http://roel66.wordpress.com/reisverslag-route-66. Ook op http://www.rte66.nl kun je veel vinden. Zelf hebben we ook een verslag van de reis gemaakt. Wij vonden vooral het stuk door Illinois en dan verder tot Oklahoma heel bijzonder om te rijden. Succes met plannen. Het is echt een fantastische route.
Verder vonden wij het verslag van Rover op dit forum heel nuttig en uitgebreid http://roel66.wordpress.com/reisverslag-route-66. Ook op http://www.rte66.nl kun je veel vinden. Zelf hebben we ook een verslag van de reis gemaakt. Wij vonden vooral het stuk door Illinois en dan verder tot Oklahoma heel bijzonder om te rijden. Succes met plannen. Het is echt een fantastische route.
Laatst gewijzigd door trudy op 04 jan 2015, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
2008 Zuid-Westen http://slakopreis-amerika.blogspot.nl
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
Re: Reis Petraake: Route 66
Ja, veel tijd heb je niet. Door OK is heel veel te zien en OKC neemt ook al snel een volle dag met wat er te zien is. Van GC naar Las vegas via Oatman neemt ca 7 uur met een stop in Oatman. Ipvb Amarillo kan je verder rijden en overnachten in Blue swallow motel in Tucumcari, een aparte ervaring maar ook op het stuk OKC naar Amarillo is nog veel van R66.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je gaat nu in een stevig tempo langs al het moois dat Route 66 te bieden heeft. Als je alles op je gemak wilt bekijken en je wilt de Grand Canyon en Las Vegas meenemen, zou ik een week extra uittrekken voor deze reis. Heb je de EZ guide 66 al aangeschaft? Deze gids geeft een heel mooi overzicht van wat er allemaal langs de route te beleven is.
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij gaan in september ook de Route66 rijden, afgelopen week hebben we de vliegtickets geboekt, dus het gaat echt gebeuren!
Naast veel informatie van dit forum, hebben wij inderdaad enkele zeer informatieve boekjes gekocht: EZ 66 Guide for travelers en de Travel Atlas - Route 66 The Mother Road. Verder biedt de USA Capitool reisgids gewoon lekker veel info over vanalles en nog wat..
Wij gaan wel iets (een week) langer: van zaterdag 6 sept tm zaterdag 26 sept. De eerste 3 nachten zijn we in Chicago, en in de 3e week zijn we 1 nacht in Grand Canyon Village, 2 in Las Vegas en 3 nachten in Los Angeles. Dat gedeelte van de route ligt sowieso vast. Wij kiezen ervoor om deze omweg naar de GC en LV te maken, omdat we daar nu eenmaal toch in de buurt zijn. Dan willen we het niet missen. De route tussen Chicago en Grand Canyon Village verloopt volledig via de Route66, en we hebben globaal uitgestippeld waar de overnachtingen plaats zullen vinden, maar de hotels zullen we ter plaatse boeken..
Dus niet echt tips omdat we er geweest zijn, maar wel gedeelde voorpret van het plannen van deze reis..

Wij gaan wel iets (een week) langer: van zaterdag 6 sept tm zaterdag 26 sept. De eerste 3 nachten zijn we in Chicago, en in de 3e week zijn we 1 nacht in Grand Canyon Village, 2 in Las Vegas en 3 nachten in Los Angeles. Dat gedeelte van de route ligt sowieso vast. Wij kiezen ervoor om deze omweg naar de GC en LV te maken, omdat we daar nu eenmaal toch in de buurt zijn. Dan willen we het niet missen. De route tussen Chicago en Grand Canyon Village verloopt volledig via de Route66, en we hebben globaal uitgestippeld waar de overnachtingen plaats zullen vinden, maar de hotels zullen we ter plaatse boeken..
Dus niet echt tips omdat we er geweest zijn, maar wel gedeelde voorpret van het plannen van deze reis..

September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Juni 2019 New York
Dank voor jullie reacties!
Ik begrijp dus dat we een redelijk krappe planning hebben, maar is er ook specifiek iets aan te geven waar we meer tijd voor moeten nemen? We zijn al eerder in Las Vegas en omgeving geweest en hebben toen al een stuk van de route 66 gereden.
Genoemde reisgidsen zoals capitool USA hebben we doorgespit
Wat ik nog niet vermeld had is dat we na Los Angeles nog 5 dagen New York in de planning hebben, dus we kunnen nog iets langer genieten en eventueel wat meer tijd nemen voor het eerste gedeelte van de reis...tips over New York zijn trouwens ook welkom.
Jo&les: wat grappig dat jullie in dezelfde periode ook de route 66 gaan rijden! Door jullie tijdsplanning begin ik nu te twijfelen. Kun je iets specifieker aangeven hoe jullie reis schema eruit gaat zien? Veel plezier iig bij de voorbereidingen!!
Ik begrijp dus dat we een redelijk krappe planning hebben, maar is er ook specifiek iets aan te geven waar we meer tijd voor moeten nemen? We zijn al eerder in Las Vegas en omgeving geweest en hebben toen al een stuk van de route 66 gereden.
Genoemde reisgidsen zoals capitool USA hebben we doorgespit

Wat ik nog niet vermeld had is dat we na Los Angeles nog 5 dagen New York in de planning hebben, dus we kunnen nog iets langer genieten en eventueel wat meer tijd nemen voor het eerste gedeelte van de reis...tips over New York zijn trouwens ook welkom.

Jo&les: wat grappig dat jullie in dezelfde periode ook de route 66 gaan rijden! Door jullie tijdsplanning begin ik nu te twijfelen. Kun je iets specifieker aangeven hoe jullie reis schema eruit gaat zien? Veel plezier iig bij de voorbereidingen!!
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Sorry voor de late reactie: drukkig met werk enzo..
Wij willen (voor zover dat gaat met zo'n enorme afstand rijden in 3 weken
) lekker de tijd voor alles nemen en onze (voorlopige) planning ziet er daarom zo uit:
Zaterdag 05-09 Vliegen van Amsterdam naar Chicago Ill
Zondag 06-09 Hele dag in Chicago Ill
Maandag 07-09 Hele dag in Chicago Ill
Dinsdag 08-09 Reizen van Chicago Ill naar Bloomington Ill // ± 200 km
Woensdag 09-09 Reizen van Bloomington Ill naar Springfield Ill // ± 110 km
Donderdag 10-09 Reizen van Springfield Ill naar Saint Lous MO // ± 160 km
Vrijdag 11-09 Reizen van Saint Louis MO naar Springfield MO // ± 350 km
Zaterdag 12-09 Reizen van Springfield MO naar Tulsa OK // ± 320 km
Zondag 13-09 Reizen van Tulsa OK naar Oklahoma City OK // ± 460 km
--> we maken deze dag een omweg via Wakita OK, vanwege Les z'n passie voor tornado's en de film Twister
Maandag 14-09 Reizen van Oklahoma City OK naar Elk City OK // ± 190 km
Dinsdag 15-09 Reizen van Elk City OK naar Amarillo TX // ± 245 km
Woensdag 16-09 Reizen van Amarillo TX naar Albuquerque NM // ± 460 km
Donderdag 17-09 Bezoek aan Santa Fe NM, overnachten nog een keer in Albuquerque NM // ± 200 km
Vrijdag 18-09 Reizen van Albuquerque NM naar Gallup NM // ± 225 km
Zaterdag 19-09 Reizen van Gallup NM naar Flagstaff AZ // ± 300 km
Zondag 20-09 Reizen van Flagstaff AZ naar Grand Canyon Village AZ // ± 125 km
Maandag 21-09 Reizen van Grand Canyon Village AZ naar Las Vegas NV // ± 475 km
Dinsdag 22-09 Blijven in Las Vegas NV
Woensdag 23-09 Reizen van Las Vegas NV naar Los Angeles CA // ± 450 km
--> Hier zijn we nog niet over uit, misschien wijzigen we dit nog, zodat we via Kingman naar LA rijden, maar dan overnachten we eerder en niet pas in LA
Donderdag 24-09 Hele dag in Los Angeles CA
Vrijdag 25-09 Hele dag in Los Angeles CA
Zaterdag 26-09 Vliegen 's middags ± 16:00u terug naar Amsterdam, zijn dan zondag 27-09 weer terug
De nachten in Chicago, Grand Canyon Village, LV en LA hebben we al vastgelegd, maar wellicht wijzigt er dus nog iets op de route van LV naar LA. Alles er tussenin hangt af van hoeveel we (willen) zien onderweg en hoever we dus komen op de route. Nog geen hand vol met dagen dat we meer dan 350 kilometer rijden, zodat we lekker de tijd hebben om overal rond te kijken.
De komende tijd alles uitpluizen wat er te doen en te zien is en dan keuzes gaan maken en ons 'roadbook' vormgeven.. Hebben er nu al zo veel zin in
Wij willen (voor zover dat gaat met zo'n enorme afstand rijden in 3 weken

Zaterdag 05-09 Vliegen van Amsterdam naar Chicago Ill
Zondag 06-09 Hele dag in Chicago Ill
Maandag 07-09 Hele dag in Chicago Ill
Dinsdag 08-09 Reizen van Chicago Ill naar Bloomington Ill // ± 200 km
Woensdag 09-09 Reizen van Bloomington Ill naar Springfield Ill // ± 110 km
Donderdag 10-09 Reizen van Springfield Ill naar Saint Lous MO // ± 160 km
Vrijdag 11-09 Reizen van Saint Louis MO naar Springfield MO // ± 350 km
Zaterdag 12-09 Reizen van Springfield MO naar Tulsa OK // ± 320 km
Zondag 13-09 Reizen van Tulsa OK naar Oklahoma City OK // ± 460 km
--> we maken deze dag een omweg via Wakita OK, vanwege Les z'n passie voor tornado's en de film Twister
Maandag 14-09 Reizen van Oklahoma City OK naar Elk City OK // ± 190 km
Dinsdag 15-09 Reizen van Elk City OK naar Amarillo TX // ± 245 km
Woensdag 16-09 Reizen van Amarillo TX naar Albuquerque NM // ± 460 km
Donderdag 17-09 Bezoek aan Santa Fe NM, overnachten nog een keer in Albuquerque NM // ± 200 km
Vrijdag 18-09 Reizen van Albuquerque NM naar Gallup NM // ± 225 km
Zaterdag 19-09 Reizen van Gallup NM naar Flagstaff AZ // ± 300 km
Zondag 20-09 Reizen van Flagstaff AZ naar Grand Canyon Village AZ // ± 125 km
Maandag 21-09 Reizen van Grand Canyon Village AZ naar Las Vegas NV // ± 475 km
Dinsdag 22-09 Blijven in Las Vegas NV
Woensdag 23-09 Reizen van Las Vegas NV naar Los Angeles CA // ± 450 km
--> Hier zijn we nog niet over uit, misschien wijzigen we dit nog, zodat we via Kingman naar LA rijden, maar dan overnachten we eerder en niet pas in LA
Donderdag 24-09 Hele dag in Los Angeles CA
Vrijdag 25-09 Hele dag in Los Angeles CA
Zaterdag 26-09 Vliegen 's middags ± 16:00u terug naar Amsterdam, zijn dan zondag 27-09 weer terug
De nachten in Chicago, Grand Canyon Village, LV en LA hebben we al vastgelegd, maar wellicht wijzigt er dus nog iets op de route van LV naar LA. Alles er tussenin hangt af van hoeveel we (willen) zien onderweg en hoever we dus komen op de route. Nog geen hand vol met dagen dat we meer dan 350 kilometer rijden, zodat we lekker de tijd hebben om overal rond te kijken.
De komende tijd alles uitpluizen wat er te doen en te zien is en dan keuzes gaan maken en ons 'roadbook' vormgeven.. Hebben er nu al zo veel zin in

September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Juni 2019 New York
Juni 2019 New York
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Deze reis ziet er al een stuk beter uit. Ik heb vorig jaar een groot deel van Route 66 gereden en mijn overnachtingsplaatsen waren bijna exact gelijk aan die van jullie. Jullie hebben lekker de tijd om vaak te stoppen en veel van de roadside attractions te zien.
Op het stuk van Chicago naar Bloomington is al zo veel te zien. Joliet, met de gevangenis van de Blues Brothers. Ik kon die niet zo snel vinden, maar bij het visitor center in het centrum van Joliet konden ze me precies uitleggen waar ik moest zijn.
Daarna nog stops in Wilmington, Gardner, Dwight, Odell en Pontiac. Ik was blij met de overnachting in Bloomington want het was al donker toen ik daar aankwam.
De volgende dag via o.a. McLean, Atlanta en Lincoln naar Springfield, Illinois. Hier is de tombe van Lincoln, midden op een prachtige begraafplaats. Vervolgens naar St. Louis, met de Arch. De Chain of Rocks bridge is ook leuk om te bezoeken. Je kunt hier overheen lopen en zo wandel je van Illinois naar Missouri.
In St. Louis eet je natuurlijk een ijsje bij Ted Drewes en daarna rij je verder richting Springfield, Missouri. Ik heb nog overnacht in het Wagon Wheel Motel in Cuba. Dit is één van de echte Route 66 motels, prachtig gerestaureerd. Ernaast zit het Missouri Hick Bar-B-Q restaurant. Erg lekker gegeten! Missouri vond ik een prachtige staat. Heuvelachtig, groen, en heel veel te zien langs Route 66. Je zult hier vaak willen stoppen, dus neem er de tijd voor.
Na Springfield rij je richting Kansas. Onderweg kom je o.a. langs Gary's Gay Parita. Ik heb hier 2 uur met Gary zitten kletsen. Wat een pracht kerel! Hij trakteerde op frisdrank en donuts en vertelde van alles over wat ik allemaal nog tegen zou komen op Route 66. Ik moest daarna wat meer haast maken om in Tulsa, Oklahoma te komen, waar ik die avond een hotel had besproken.
In Oklahoma is ook weer genoeg te zien. Ik had vlak voor mijn reis 'The Grapes of Wrath' van John Steinbeck gelezen en daardoor probeerde ik me steeds voor te stellen hoe de mensen in de jaren '30 van de vorige eeuw via Route 66 de dustbowl van Oklahoma ontvluchtten en richting California reden om werk te zoeken.
Na Tulsa reed ik naar Oklahoma City, waar ik maar één nacht sliep. Ik had hier graag een extra dag gehad want ook hier is genoeg te zien. Na overnachtingen in Elk City en Amarillo (Big Texan motel) hield 'mijn' Route 66 vorig jaar op in Albuquerque, New Mexico. In Arizona en Californië had ik al eerder stukken van Route 66 gereden. Het eindpunt in Santa Monica staat voor komend voorjaar op het programma.
Op het stuk van Chicago naar Bloomington is al zo veel te zien. Joliet, met de gevangenis van de Blues Brothers. Ik kon die niet zo snel vinden, maar bij het visitor center in het centrum van Joliet konden ze me precies uitleggen waar ik moest zijn.
Daarna nog stops in Wilmington, Gardner, Dwight, Odell en Pontiac. Ik was blij met de overnachting in Bloomington want het was al donker toen ik daar aankwam.
De volgende dag via o.a. McLean, Atlanta en Lincoln naar Springfield, Illinois. Hier is de tombe van Lincoln, midden op een prachtige begraafplaats. Vervolgens naar St. Louis, met de Arch. De Chain of Rocks bridge is ook leuk om te bezoeken. Je kunt hier overheen lopen en zo wandel je van Illinois naar Missouri.
In St. Louis eet je natuurlijk een ijsje bij Ted Drewes en daarna rij je verder richting Springfield, Missouri. Ik heb nog overnacht in het Wagon Wheel Motel in Cuba. Dit is één van de echte Route 66 motels, prachtig gerestaureerd. Ernaast zit het Missouri Hick Bar-B-Q restaurant. Erg lekker gegeten! Missouri vond ik een prachtige staat. Heuvelachtig, groen, en heel veel te zien langs Route 66. Je zult hier vaak willen stoppen, dus neem er de tijd voor.
Na Springfield rij je richting Kansas. Onderweg kom je o.a. langs Gary's Gay Parita. Ik heb hier 2 uur met Gary zitten kletsen. Wat een pracht kerel! Hij trakteerde op frisdrank en donuts en vertelde van alles over wat ik allemaal nog tegen zou komen op Route 66. Ik moest daarna wat meer haast maken om in Tulsa, Oklahoma te komen, waar ik die avond een hotel had besproken.
In Oklahoma is ook weer genoeg te zien. Ik had vlak voor mijn reis 'The Grapes of Wrath' van John Steinbeck gelezen en daardoor probeerde ik me steeds voor te stellen hoe de mensen in de jaren '30 van de vorige eeuw via Route 66 de dustbowl van Oklahoma ontvluchtten en richting California reden om werk te zoeken.
Na Tulsa reed ik naar Oklahoma City, waar ik maar één nacht sliep. Ik had hier graag een extra dag gehad want ook hier is genoeg te zien. Na overnachtingen in Elk City en Amarillo (Big Texan motel) hield 'mijn' Route 66 vorig jaar op in Albuquerque, New Mexico. In Arizona en Californië had ik al eerder stukken van Route 66 gereden. Het eindpunt in Santa Monica staat voor komend voorjaar op het programma.
Leuk om dit hier te lezen, ga zeker mee lezen, net geboekt voor april-mei, van chicago naar las Vegas in 14 dagen, ga dus flink mee lezen! Iemand nog tips voor een route (met camper), campingtips?! Alle opties staan open!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2296 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties