Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Marenko »

Klopt, dat je dan direct op ' book these date' klikt. Wij hadden toen een aantal voorkeur plekken open staan en de lijst met alle plekken. zodat je ook direct naar de lijst kunt als de voorkeursplekken niet lukken.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Het is zoals je aangeeft, op een gegeven moment rond 16.00 veranderd het oranje check availibilty in book now en wordt groen, beste is idd een paar seconde voor 16.00 beginnen met klikken, zo hebben wij het ook gedaan, als je geen plek hebt dan kan je na ongeveer een kwartier opnieuw kijken, mensen die meerdere plekken hebben en er maar een nodig hebben geven die plekken weer vrij,dan moet je op de campingsites kijken en heelsnel naar de sites gaan die weer groen worden en die boeken, succes!
LT1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door LT1989 »

Bedankt voor de reacties! Operatie Yosemite kan wat mij betreft van start haha :thumbup:
LT1989
Amerika-ontdekker

Bericht door LT1989 »

Nog even een klein vraagje. Ik las net op de instructiepagina: "U kunt ook oefenen met een ander National Park. (Bij de andere parken is het niet zo hectisch en daar gaat elke dag een dag open.) "

Kan iemand een voorbeeld noemen van zo'n park waar elke dag een dag opengaat? Dan kan ik toch een keer oefenen voor de 15de. Alvast bedankt.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij de andere parken, zoals Grand Canyon en Zion kun je op de dag af 6 maanden van te voren reserveren. Hier zou je dus kunnen oefenen met het reserveren van een plek. Dus als je ergens op 6 july wilt staan kun je op 6 januari reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook eens op de NPS-sites. Daar vind je alle informatie over de campings in en buiten het park en over het reserveren. Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/zion en http://www.nps.gov/brca voor Zion en Bryce. Meestal is de campinginformatie te vinden onder "plan your visit". Dat is sowieso een goede pagina om eens rond te kijken.

Zie hier bijvoorbeeld voor Watchman.

Marianne
LT1989
Amerika-ontdekker

Bericht door LT1989 »

Bedankt. Ik ga straks oefenen met Mather Campground. Dan kan ik het mijn broer ook beter uitleggen, zodat hij ook een keer kan oefenen voor de 15de. Ik zit 15 januari namelijk in Texas en hij nog in Nederland. Dus wil hem goede instructies kunnen geven voordat ik vertrek, zodat we operatie yosemite hopelijk met een reservering kunnen afsluiten.
Margriet Cleven
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reservering RV campground Yosemite

Bericht door Margriet Cleven »

Wij willen nu 15 januari reserveren voor rv camp in Yosemite. Nu komen wij de datum 15 maart tegen als enige datum waar de tijd van 15.00 uur wordt vermeld en andere maanden zou dit 16.00 uur zijn. Klopt dit? En waarom is dit zo?
Verder lazen wij dat sommige plekken op North Pines wegens hoog water gesloten kunnen zijn. Hoe zit het dan met onze reservering? Heeft iemand hier ervaring mee? Wij willen reserveren vanaf 26 mei t/m 29 mei.
Groetjes Margriet

Note mod (Aricon): topics over reserveren campings in Yosemite NP samengevoegd.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reservering RV campground Yosemite

Bericht door toetjero »

15 maart reserveer je om 15.00 uur, alle overige maanden, dus ook 15 januari om 16.00 uur. Dit heeft te maken met de verschillende data wanneer de zomertijd in gaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reservering RV campground Yosemite

Die plekken worden nog niet vrijgegeven. Zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm

Marianne
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Allen,

Ook wij willen vanmiddag een poging doen om een plekje in Yosemite te bemachtigen. Wij gaan met een camper en nu zie ik dat er ook specifieke RV plekken zijn. Toch geeft bij het invullen van de gegevens de site beschikbare standaard plekken. Kan je daar dan ook met de camper staan? Zo ja, wat is dan het verschil tussen een RV plek en een standaard plek?
Reinier = Rhodez
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Lees de link hierboven die Marianne gegeven heeft even. Daar staat dat allemaal in ;)
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Aha dank! Toch nog even voor de zekerheid dan (ben nog niet zo heel erg thuis in de technische termen): een RV is een vehicle toch? En een trailer, fifth wheel of popup is alleen als je een caravan of aanhanger hebt?
Reinier = Rhodez
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Als je op de plattegrond of lijst bekijkt met plaatsen moet je de plekken hebben waar geen tent bij staat, maar de camper als plaatje.
Sansun
Amerika-ontdekker

Bericht door Sansun »

Spannend! Vandaag een plekje proberen te krijgen in Yosemite. Omdat we pas begin januari besloten hebben om te boeken hebben we niet kunnen proefdraaien. Ik ben er nu nog niet helemaal uitgekomen wat het slimste is te doen: voorkeursplek invoeren of juist uit de lijst kiezen, maar dan heb ik wel een extra muisklik. Hebben jullie het antwoord en wellicht nog een tip? Ik heb al een account aangemaakt en met zijn tweeën beiden een laptop met meerdere tabbladen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Rhodez: ja, een RV is een Recreational Vehicle, een camper dus.
@Sansun: ik durf het niet te zeggen. Misschien kan de een voor de ene optie kiezen en de ander voor de andere?

Iedereen veel succes gewenst vanmiddag!

Marianne
RobB
Amerika-ontdekker

Bericht door RobB »

Hoe weet ik welke de campingplaatsen zijn die in het overstromingsgebied liggen. Ik zou niet graag seconden en kansen verspelen door op deze plaatsen te klikken als ze toch niet vrij zijn.
SanneMarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneMarieke »

Iedereen heel veel succes die probeert een plekje te bemachtigen vanmiddag :thumbup: !!
Eerste keer Amerika in 2015 - Rondje Zuid Westen in 35 dagen - http://sannemarieke.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

RobB schreef:Hoe weet ik welke de campingplaatsen zijn die in het overstromingsgebied liggen. Ik zou niet graag seconden en kansen verspelen door op deze plaatsen te klikken als ze toch niet vrij zijn.
Die vraag is al eerder aan de orde geweest, kijk even naar mijn bericht van 11 januari.

Marianne
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Gelukt! Voor zelfs ons beide opties, dus wel voor de periode om eerst via tiago pass te rijden en daarna sequioa als de optie dat die pass dicht is en we eerst onderlangs naar sequioa gaan! Helemaal blij, hopelijk komen die bevestigingen per mail snel.
Reinier = Rhodez
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer