Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mvanraaij
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door mvanraaij »

Mulholland drive vond ik leuk, maar als je in tijdnood zit is het ook mogelijk een gedeelte van de drive te doen.
Zo zie je toch een hoop en ben je redelijk snel klaar.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt wel een voordeel dat je in het weekend in LA bent. Dan is het relatief gezien wat rustiger in de stad. Als je vanuit Hollywood een 2u durende tour maakt met bv een jeep, dan heb je Beverly Hills, Bel-Air, Hollywood incl bekende huizen en filmplekken al gezien en kun je nog wel meer dan alleen de mulholland drv doen.
NickBoersma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door NickBoersma »

Bedankt voor de tips, we gaan deze doen Warner Bros. Studios and movie stars' homes :thumbup:
Groetjes Nick
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuk, ik hoop wel dat je in een 'open' busje terecht komt. Wij vonden het iig erg leuk
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Van tevoren hoorde ik vaak dat LA wat tegenvalt dus daarom van mij een tegengeluid: Ik vond LA echt top! Het enige wat me tegenviel was downtown, daar vond ik echt niks aan :lol:

Hoogtepunten:

- Venice Beach en omgeving. Vergeet de straat Abbot Kinney niet met allemaal leuke winkeltjes en cafeetjes
- Het wijkje Los Feliz
- Hollywood
- Het uitzicht vanaf Griffith Observatory
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dát is dan ook precies de reden geweest om dit topic aan te maken, omdat zoveel mensen riepen dat LA lelijk en saai is. Dat klopt gewoon niet, de stad heeft enorm veel te bieden, voor bijna iedereen! Enkel niet voor mensen die slechts toeristische highlights bezoeken tijdens een reis. Daarvan heeft LA er niet per sé veel (Hollywood Blvd rondom de Kodak Theatre is niet zo plezierig bv). Maar als je bereidt bent wat research te doen en leuke wijkjes/restaurantjes/winkels/musea&galleries en what not op te zoeken dan zijn er weinig steden waar zoveel leuks en interessants te vinden is als in LA. Tel daarbij op de mooi natuur in de directe omgeving en de oceaan en je kunt je er zeker 2 weken bezighouden zonder je te vervelen! :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Goed te horen, Majtie! De twee cola'tjes van dit forum zijn allebei fan van deze stad ;). Het is precies zoals Rivercola zegt: het is een stad die vaak wat research vereist om écht gewaardeerd te worden. Los daarvan staat de dynamiek van een stad je aan of juist niet. Ik vond LA bijvoorbeeld leuker dan SF, terwijl vrijwel iedereen die ik ken exact het tegenovergestelde had.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan het niet meer eens zijn dan wat er in de openingspost van dit topic is geschreven:
Los Angeles is 1 van mijn favoriete steden, het is echter wel een stad die je moet willen leren kennen. Steden als NY en SF zijn makkelijk beloopbaar waardoor je, al wandelend, een hoop tegenkomt. Voor LA geld dat je een beetje vooronderzoek moet doen omdat er niet echt 1 centrum is maar een heleboel ver van elkaar gelegen sub-centrums. Je kunt er dus niet lekker aan de wandel (al hebben wij dat wel veel gedaan in LA) in de hoop dat je 'vanzelf' iets tegenkomt. Maar als je van te voren een beetje vooronderzoek doet, kijkt waar de leuke plekken zijn, en ze een beetje per gebied bundelt, dan kom je erachter dat er heel veel te zien is.
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Wij zitten met Labor day (vr t/m ma) in LA. Iemand enig idee of dit voor extra veel drukte/problemen gaat zorgen? We willen op zaterdag eigenlijk naar universal studios gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat Labor Day zelf niet zo'n impact heeft als 4-th July en Memorial Day, maar iedereen is wel vrij. Dus eerlijk gezegd denk ik dat het stampvol zal zijn in Universal.
Lianne1989
Amerikafan

Ja precies, daar zijn we ook bang voor.. Maar dat zal wel heel het weekend zo zijn. Vrijdag, zaterdag en zondag. Balen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij waren twee jaar geleden met Labor Day in LA, geen extra drukte gezien. Maar dat kan in zo'n park wel anders zijn natuurlijk ;). Kom je dan aan op die dag? Want de rijen bij de autoverhuurder waren niet mals...
Groetjes,
Daniel
Lianne1989
Amerikafan

Ah oke, gelukkig haha. Maar ik zit vooral met Universal Studios in m'n maag. Zo'n front line pas is namelijk wel erg prijzig (vind ik).

We starten eind augustus in San Fransisco al, dus daar zullen we dan geen last van hebben in LA!
Anneke55
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Anneke55 »

Ik heb een korte vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden. Ik ga in mei 2015 alleen naar LA. Ik reis met openbaar vervoer. Kan ik het beste een hotel in LA downtown boeken of toch beter in Hollywood?

m.vr.gr.
Ánneke
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat wil je gaan doen? Als je downtown zit ben je relatief sneller bij de metro die je tot op zekere hoogte snel door de stad heen kan brengen. Nu zijn alleen veel plekken, zoals bv Santa Monica beach of Venice of Griffith Park (zeg maar de bezienswaardigheden) niet bereikbaar met metro. Dan moet je bij de eindhalte nog een bus of taxi pakken. Hollywood walk of fame en downtown is wel met de metro te doen.
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

RiverCola schreef:Dát is dan ook precies de reden geweest om dit topic aan te maken, omdat zoveel mensen riepen dat LA lelijk en saai is. Dat klopt gewoon niet, de stad heeft enorm veel te bieden, voor bijna iedereen! Enkel niet voor mensen die slechts toeristische highlights bezoeken tijdens een reis. Daarvan heeft LA er niet per sé veel (Hollywood Blvd rondom de Kodak Theatre is niet zo plezierig bv). Maar als je bereidt bent wat research te doen en leuke wijkjes/restaurantjes/winkels/musea&galleries en what not op te zoeken dan zijn er weinig steden waar zoveel leuks en interessants te vinden is als in LA. Tel daarbij op de mooi natuur in de directe omgeving en de oceaan en je kunt je er zeker 2 weken bezighouden zonder je te vervelen! :)
Die boodschap is goed aangekomen door dit topic :thumbup: Ik ben blij dat we ervoor gekozen hebben om 4 nachten in LA te blijven. Veel mensen vonden dit veel te lang maar ik vind dat we nog steeds veel te weinig van de stad hebben gezien. Je kunt je er inderdaad wel 2 weken vermaken ja! Ik vond Hollywood Boulevard ook wel wat hebben trouwens, in ieder geval om even geweest te zijn.

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Mrvanilla schreef:Goed te horen, Majtie! De twee cola'tjes van dit forum zijn allebei fan van deze stad ;). Het is precies zoals Rivercola zegt: het is een stad die vaak wat research vereist om écht gewaardeerd te worden. Los daarvan staat de dynamiek van een stad je aan of juist niet. Ik vond LA bijvoorbeeld leuker dan SF, terwijl vrijwel iedereen die ik ken exact het tegenovergestelde had.
Ik ben zelf een ontzettende colafan dus ik denk dat dat gewoon de link is :wink: Je kunt me dus bij de LA fans scharen! Ik ga er graag nog eens naar terug en dan meteen voor een week. Er is nog zoveel wat ik zou willen zien maar geen tijd voor had: Getty, Santa Monica, Rodeo Drive, Los Feliz meer verkennen enz. Deze week zat ik met vriend te fantaseren hoe het zou zijn om er te wonen. Wat zou dat gaaf zijn. Hoewel ik San Francisco mooier vond zie ik mezelf eerder wonen in LA :thumbup:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Goesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Goesje »

Hoeveel dagen moet je uittrekken voor LA? We verblijven dertig dagen in de US. Drukke planning vrees ik..
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

1Dag? 10 Dagen? Dat bepaal je helemaal zelf!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat een beetje af laten hangen van wat je hele reisplan is. Maar ik zou als minimum eigenlijk 2 volle dagen, dus 3 nachten aanhouden, dan kun je en redelijk beeld krijgen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer