Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

L1/2 Visum onder Administrative Processing

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Woody78
Amerika-newbie

L1/2 Visum onder Administrative Processing

Bericht door Woody78 »

Hallo allemaal,

Mijn gezin en ik zitten in de situatie dat de L1/2 visumaanvraag onder Administrative Processing zit, waardoor we moeten wachten op ons vertrek naar de VS. Ons gesprek bij het consulaat heeft al meer dan 60 dagen geleden plaatsgevonden, dus ik vind het nogal lang duren.

We zouden graag een indicatie willen hebben hoe lang het nog zou kunnen duren, maar weten niet hoe we contact kunnen opnemen met het consulaat. Het telefoonnummer schakelt automatisch door naar de ingesprektoon en ik kan geen emailadres vinden.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze situatie en weet iemand hoe ik het consulaat het beste kan contacteren?
USInsider
Amerika-expert

Re: L1/2 Visum onder Administrative Processing

Bericht door USInsider »

Hoe lang AP kan duren ?
Moeilijk te zeggen en ik denk dat het consulaat ook geen indicatie zal willen/kunnen geven.
December is een maand met veel 'loze' tijd - dat kan eea. ook vertragen.

Dit is een vraag voor de immigration attorney dan wel de counsel van het bedrijf dat de overplaatsing heeft aangevraagd.
Het is daarom ook niet aan te raden zelf te gaan knutselen !
Een (goede) immigratie advocaat of door-de-wol gehaalde counsel weet wat te doen. Jij niet.

Je weet ook niet waar de kneep zit: bij jou/jullie, dan wel bij het bedrijf in Ned. of in de US.
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 dec 2014, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Woody78
Amerika-newbie

Bericht door Woody78 »

Bedankt voor je reactie!

Via de attorney heb ik inderdaad wel contact kunnen leggen, maar daar kreeg ik ook te horen dat de aanvraag nog onder Administrative Processing valt.

Heb je enig idee wat Administrive Processing kan inhouden en hoe lang dit proces normaalgesproken duurt?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het komt er meestal op neer dat US immigrations en/of de Consular Officer zich op het laatste moment nog realiseren/realiseert dat er informatie ontbreekt in de aanvrage.
Zoals gezegd, dat kan slaan op jouw gegevens, maar ook op op gegevens aangeleverd door de Ned. poot van het bedrijf (waar je nu werkt) of door de US vestiging (waar men je naar wil over plaatsen).

Indien er aanvullende informatie van het bedrijf (Ned. en/of US) nodig is zal men direct kontakt opnemen met de advokaat.
Indien er meer info nodig is omtrent jouw persoon of een gezinslid kan dat ook via de advokaat gaan - je hebt denk ik getekend dat hij/zij jou vertegenwoordigt ? - en die zal je dan laten weten wat te doen.
Dan uiteraard meteen reageren en prcies doen wat wordt gevraagd.

Het lijkt me belangrijk dat je nu regelmatig kontakt houdt met de advocaat ! Bv. eens per week.
Vraag dan of hij/zij al uitsluitsel heeft gekregen omtrent waar de schoen wringt. En zo ja, wat er aan gedaan wordt en wat jij er ev. aan moet doen.
Hier zelf initiatieven gaan ontwikkelen door het Consulaat te contacten, kan de situatie gecompliceerder maken.

Vragen 'hoe lang gaat het duren ?' is vrij zinloos - zowel bij het consulaat als bij de immigratie advocaat.
Het duurt zolang als het moet duren.

Sterkte ! Dot zal best stressvol zijn voor jullie !
Heltio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Heltio »

USInsider schreef:December is een maand met veel 'loze' tijd - dat kan eea. ook vertragen.
Dit is gelukkig niet onze ervaring: 30 december jl. mochten we op gesprek bij het consulaat (ook voor L1/2) en 2 januari jl. kregen we al bericht dat de paspoorten naar ons zijn teruggestuurd!

Hopelijk krijg jij ook snel dat bevestigingsmailtje!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Het kan heel snel gaan (zoals voor Heltio, en ook voor mij), maar dat komt waarschijnlijk omdat het betreffende bedrijf al een "blanket L1" visum heeft. Dit krijgen ze als ze aan een aantal eisen voldoen zoals grootte, hoeveelheid werknemers waar L1's voor zijn aangevraagd, etc.
Als het bedrijf een blanket L1 heeft, hoeven niet alle stappen in het L1 process herhaalt te worden, en dit maakt het process een stuk sneller.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij heeft dat er niet zo veel mee te maken. Onze L1 aanvraag duurde een hele tijd, er werd meer informatie van het bedrijf gevraagd waardoor we zeker een maand vertraging opliepen. Het betrof dan ook een klein bedrijf dat weliswaar 2x eerder een L1 had aangevraagd, maar dat was al weer minstens 6 jaar geleden. Maar, toen we eenmaal naar de ambassade mochten voor het gesprek, hadden we 3 dagen later ook het paspoort met visum in handen.
Maar wat zegt de advocaat er over? Als hem/haar meer info gevraagd is dan hangt het natuurlijk ook van af of dat allemaal inmiddels (correct) is afgeleverd of niet. En als de advocaat niets meer heeft lopen, dan kan hij/zij wellicht navraag doen?
Terug in Texas!
Heltio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Heltio »

Jrabakker schreef:maar dat komt waarschijnlijk omdat het betreffende bedrijf al een "blanket L1" visum heeft.
Klopt, het banket L1 was in ons geval al afgegeven. De medewerker op het consulaat gaf tijdens het gesprek al aan dat het visum geen probleem zou worden en dat we die met een paar dagen thuis zouden krijgen.

De werkgever van mijn vrouw heeft in de afgelopen jaren al meerdere L1 visa aangevraagd via dezelfde advocaat. Tot op heden heeft dat nooit tot problemen geleid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer