Dag allen,
Bij deze wil ik graag melden dat we een fantastische reis achter de rug hebben en dat ook dankzij de schat aan informatie hier op dit forum!! Op bijna elke plaats dachten we, hier komen we nog eens terug om dit of dat te doen

Algemeen vond ik reizen in Amerika wel totaal anders dan in Europa. Je vindt er natuurfenomenen die je in Europa niet kan zien, echt prachtig!!! Maar alles is veel meer aangelegd, aangeduid, ... en soms miste ik het avontuur wat. Maar ik denk dat je daarvoor echt met een Permit de wildernes moet intrekken en gaan wildkamperen... (een idee voor de volgende keer)
We maken geen echt verslag, maar ooit komt er wel een foto verslag in de vorm van een video...
Toch wat zaken die ons zijn bijgebleven:
- SF is echt een hele leuke stad, zeker het fietsen is een goeie manier om veel van de stad te zien.
- Wij vonden onze kampplaats in Montana De Oro State Park langs de kust één van de beste en mooiste plekken ooit, helemaal alleen, geen auto's en zicht op de oceaan! We moesten er wel een halve mijl voor naar omhoog stappen, maar het was het waard! Een aanrader voor al wie met de tent kampeert!
- In Yosemite hebben we verse sneeuw gehad. Daar waren ze heel blij met de sneeuw, wij iets minder, aangezien het onze plannen toch wat in de war stuurde. De sneeuwdag zelf jammergenoeg dus niet veel kunnen doen, maar de dag erna Vernal en Nevada fall gedaan heel vroeg 's ochtends en het was prachtig met die sneeuw. Er lag boven alleen te veel sneeuw om verder te gaan naar Glacier Point (we hadden geen topografische kaart of
wandelgps mee). Naar Yosemite keren we zeker nog eens terug om te klimmen ook, en een trektocht weg van de toeristen en de vallei.
- De Oost-Sierra vonden we ook heel mooi, hier zouden we ook wel een weekje kunnen verblijven. Mtb-en, wandelen, klimmen, boulderen, ... alles wat wij leuk vinden kun je er doen! Bodie was prachtig btw!
- Valley of Fire was voor ons een héél erg mooie tussenstop, echt een prachtig park! Net als Zion, wauw!! Angel's Landing was een supermooie en leuke wandeling, maar ik vond het eerlijk gezegd wel makkelijk in vgl met wat ik in Corsica, Alpen of Pyreneeën al gedaan had. Ook de Narrows een stukje gedaan en was heel leuk om te doen. Hier willen we nog eens terugkeren met een backcountry permit om verder te gaan en te kamperen.
- Bryce was ook een prachtig park. Een groot deel van de scenic drive naar het zuiden was afgesloten wegens (weeral) sneeuw, dus we hebben maar het eerste deel gezien en daar een wandeling in de canyon gemaakt, maar die indruk was prachtig. Het was wel fris daar om te kamperen (-6° C en -10° C gevoelstemperatuur).
- Langs de scenic byway 12 en in Capitol Reef jammergenoeg slecht weer gehad (weeral sneeuw

). Maar zelfs met het slechte weer, vonden we het prachtig. Zeker een gebied wat we verder willen ontdekken en Capitol Reef lijkt me super om langer te verblijven, aangezien het toch één van de minst aangelegde parken is.
- In Moab hebben we ook een dag regen gehad

, maar daarna gelukkig terug zon. Dus mtb'en en wandelen hebben we toch kunnen doen! In Moab en de buurt zou ik wel een maandje kunnen verblijven denk ik! We zijn ook naar The Needles geweest en dit vond ik een héél erg mooi park om te wandelen, en een prachtige camping!!!
- De kajak in Page was superleuk om te doen! Eens leuk om de rotsen vanaf het water te zien. En ook het bezoek aan Lower Antelope vonden we prachtig.
- En de Grand Canyon was ook heel erg mooi. We zijn helemaal naar beneden gestapt via de SKT en terug naar boven via BAT. Je krijgt een héél andere indruk dan vanaf de uitkijkpunten. De wandeling was pittig wegens de lengte, maar die 2 paden zijn heel goed aangelegd en wij hadden 'geluk' dat het bewolkt was en maar max 20°C, dus perfect wandelweer! Jammergenoeg hebben we de uitzichtpunten bij Hermit's Rest niet meer kunnen doen, want je zag niets meer later die dag. En die nacht hebben we weeral sneeuw gehad

Hier wil ik nog eens terugkomen voor een zwaardere trekking of voor de rim to rim trail.
Momenteel is het nog nagenieten van deze reis en alweer dromen en plannen maken voor een nieuwe reis

Life is what happens to you while you're busy making other plans...