Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis A'miek: eerste keer Amerika!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis A'miek: eerste keer Amerika!

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je in 1 dag van de GC naar LA rijden? Schrijf je route eens per dag uit, dan is het beter te zien of het allemaal haalbaar is.
Wat de autohuur betreft; waarom een gps huren? Dat is niet goedkoop. Als je navigatie nodig vindt, is ter plekke kopen of je eigen GPS meenemen een goedkopere optie.

Marianne
A'miek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door A'miek »

1 A’dam - NY
2 NY
3 NY
4 NY - LAS VEGAS
5 LV
6 LV - Zion
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - page
10 Lake Powell
11 Page - MV
12 MV - ??
13 ?? - LA
14 LA
15 LA
16 LA - Pismo beach
17 Pismo beach - Monterey
18 Monterey
19 Monterey - SF
20 SF
21 SF
22 SF - A’dam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

A'miek schreef: 11 Page - MV
12 MV - ??
13 ?? - LA
Je wilt toch naar de grand canyon? Dan zeker daar overnachten. Maar ik zou nog wel een overnachting plannen tussen de GC en LA. Misschien een nacht Monterey schrappen?
Wel jammer dat jullie niet naar Yosemite gaan, is bij onze kinderen favoriet.

Marianne
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Voor las Vegas hebben wij pas enkele dagen vooraf een hotel geboekt .Ik had idee dat de prijzen dan dalen . Tenzij je natuurlijk in een bepaald hotel wil zitten .Let erop dat je niet in het weekend in Las Vegas bent. Voor Page kan ik je Lulus sleep inn motel aanbevelen .Vrij basic ,niet te duur, en je mag de centrale keuken gebruiken om zelf eens iets te koken. Wel reserveren ,want hij vertelde dat de reserveringen voor volgend jaar aardig binnenkomen . Voor MV zag ik hier ook regelmatig The Gouldings voorbijkomen . Voor de Grand Canyon kan je ofwel in NP zelf ,of in Tusayan ( 15 min rijden) overnachten .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten in MV in een cabin bij Gouldings Campground, zie ons 2008-verslag daarvoor. Eenvoudig, maar wel leuk en goed gelegen. Niet heel ruim maar wel te doen met 5 personen.

Ik weet niet of de prijzen in LV dalen. Je kunt nu alvast boeken en als je dan iets goedkopers of beters ziet een nieuwe reservering maken en de oude annuleren..

Marianne
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Nog een vraag betreffende de hotels. Wij zijn met z'n 5en. De hotels bieden kamers aan voor max. 4 personen. Is het mogelijk om op de kamers bijzetbedden te boeken, of doen ze daar niet aan en moet je vaak 2 kamers boeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat hangt heel erg van het hotel af. Ik zou in jullie geval boeken bij de hotels zelf en niet via een boekingssite. Bij het hotel zelf kun je vaak wel zien of er een bed bijgeplaatst kan worden. Er zijn ook mensen die een matje en slaapzak meenemen.
Er zijn meerdere topics hierover, zie bijvoorbeeld hier.

In Springdale is de Desert Pearl Inn mooi, met heel ruime kamers, geschikt voor max 6 personen. In LA kun je eens bij de Orchid Suites kijken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

A'miek schreef: Via een travelagent heb ik een aanbod gekregen voor een auto huur van LV naar SF. Dit kost ongeveer € 1265,00 Volgens mij is dit wel een redelijke prijs voor Dodge Caravan minivan incl. gps/nav. Of hebben jullie een goed alternatief?
Als dat voor 17 dagen is, vind ik het veel. Ik heb alleen bij usa-reisen.de gekeken en daar kom ik op €1083.
Voor navigatie zijn er misschien andere oplossingen: een navigatie app op smartphone, kaarten van Amerika voor al aanwezige navigatie kopen of in Amerika een navigatietoestel kopen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Lijkt me heel erg veel Annemiek!
Wij betaalden vorig jaar voor 23 dagen voor een Dodge Grand Caravan 563 britse pond!
En voor 2015 betalen we 380 pond voor een Full size SUV, voor 374 pond konden we weer de Dodge Grand Caravan kiezen. Dit is voor 18 dagen.
Navigatie deden wij via de app NavFree op mijn samsung Note II. Dit is natuurlijk wel een redelijk grote smartphone en daardoor super geschikt ook als navigatie.
Dit werkte perfect. Wij gaan het zeker komend jaar weer zo doen!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een navigatie genre Tomtom koop je in bvb een Bestbuy voor een 100 euro. Dat heb je op 17 dagen zo terugverdient en je kan hem een volgende keer ook gebruiken.

Let wel op met navigatiesystemen: deze mogen slechts enkel links onderaan de vooruit worden bevestigd in Califonië. Centraal mag bvb niet !!!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Naar aanleiding van jullie tips, ben ik druk geweest met de planning van de reis. De voorpret is al heerlijk. Ben hele dagen op internet aan het struinen. Nu op zoek naar hotels. Ik zit voor San Francisco te twijfelen tussen Town House Motel en Coventry Inn. Volgens mij beiden een prima prijs/kwaliteit verhouding. Maar misschien hebben jullie tips over de locatie. Daarnaast willen we een bezoek aan Alcatraz doen. Dit moet van te voren geboekt worden. Is de early bird dan de beste optie?
Groet, Annemiek
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bedoel je Coventry Motor Inn? Zo ja, dan denk ik dat dat een hele goed keuze zou zijn. Ligt mooi aan Lombard Street op ongeveer 20 mins lopen van Fisherman's Wharf. De kamers zijn ruim (!) en schoon. Ook zeer fijn: parkeren is gratis. Verder zit er tegenover een fietsenverhuurder (leuk als je over de Golden Gate Bridge wilt fietsen). In de nabije omgeving zitten diverse restaurantjes etc voor ontbijt of diner.

Edit: ik zie nu dat ze hun naam hebben veranderd naar Coventry Inn, dus gaat inderdaad over dezelfde!
Groetjes,
Daniel
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Nog een paar twijfels: Voor Kingman heb ik nu Best western plus King's inn and suites geboekt, maar Hill top motel lijkt ook een goede optie! Zijn er mensen met ervaring, of andere tips?
En ik heb een hotel geboekt in aptos. Puur omdat ik een goede deal bij best western kon krijgen. Ik lees op het forum weinig over aptos! Is hier weinig te beleven?

groet,
Annemiek
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Dank je wel Daniel. Ik heb het hotel Coventry Inn geboekt! Blij mee! (Schijnt wel elke keer een hele klim te zijn)
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

1 Ams - NY
2 NY
3 NY
4 NY - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las vegas - Zion
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Page
10 Page- Lake Powell
11 Page - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
12 GC - Kingman
13 Kingman - Los Angeles
14 Los Angeles
15 Los Angeles - Santa Monica
16 Santa Monica - Pismo Beach
17 Pismo Beach - Carmel
18 Carmel - ??
19 ?? - San Francisco
20 SF
21 SF
22 SF - AMS

Dit is tot nog toe de route, maaaarrrr gisteren een vriendin gesproken die ook in Zuidwest is geweest en nu twijfel ik of ik toch niet het volgende moet doen:

1 AMS - NY
2 nY
3 NY
4 NY - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Zion (Springdale)
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Monument Valley
10 MV - Page
11 Page - Grand Canyon
12 GC - Kingman of Oatman
13 Kingman of Oatman - Huntington Beach
14 Huntington Beach
15 Huntington Beach - Los Angeles
16 Los Angeles
17 Los Angeles - Santa Barbara
18 Santa Barbara - Carmel
19 Carmel - SF
20 SF
21 SF
22 SF - Am

De vraag is: heb ik in page genoeg tijd met 1 overnachting als we Antelope Canyon, Horseshoe bend en ook een paar uur op het meer willen varen? En Monument Valley is natuurlijk prachtig, maar we moeten er ongeveer 400 extra km voor rijden. Hier twijfel ik ook een beetje over.

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden.

Alvast bedankt
Annemiek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoeveel je extra moet rijden is afhankelijk van de route. Je kunt ook Bryce - Page - MV - GC doen, dat is korter dan Bryce - MV - Page - GC. Maar die laatste optie is wel mooier. Als je dat doet is een stop in Capitol Reef wel aan te raden. Met wat minder tijd bij LA goed te doen.
Voor Page is 1 nacht voldoende als je alleen Antelope Canyon en Horseshoe bend wilt doen. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag daarvoor. Als je wilt varen zou ik 2 nachten Page doen.

Marianne
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Dank je wel Marianne, voor je reactie.

Ik moet nog 1 hotel in de route invoegen en ik hoop wat leuks te vinden in Big Sur!!

Weet iemand nog een betaalbaar, leuk hotelletje/lodge in deze regio?

Groet,
A/miek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Big Sur is erg duur. De minst dure optie is de Ripplewood resort. Of kijk eens hier naar andere mogelijkheden: http://www.bigsurcalifornia.org/lodging.html

Marianne
A'miek
Amerika-ontdekker

Bericht door A'miek »

Beste Forumleden, wij zijn weer terug van een onvergetelijke, geweldige vakantie. Dank voor alle hulp en tips. Wij (alle 5) vonden het de mooiste vakantie. Eerst 3 dagen NYC, 2 dagen LV in het Bally's (echt een tip voor wie nog een hotel zoekt in LV. Dit hotel zit vast aan het Paris hotel. Bovendien kan je van alle faciliteiten van het Paris (dus ook het zwembad) gebruik maken. Plus dat je nog iets van ontbijt krijgt) Bovendien scheelt het erg veel geld in vergelijking met kamers in het Paris. Daarnaast vond ik het het leukste plekje op de strip (tegenover Bellagio)
Daarna naar
2 nachten Zion, Cable mountain lodge, Super ligging en erg leuke lodge, met zwembad. Precies aan het begin van het NP in Springdale. Tip: ga daar BBQen. Alles staat voor je klaar, alleen boodschappen halen
1 nacht Bryce: Sunrise gezien en daarna combi Queens garden en Navajo loop trial gelopen. Super
2 nachten Page: Horse shoe bend op de dag dat we aankwamen aan het eind van de middag. Ook boot gereserveerd voor de volgende dag. Belachelijk duur, maar wat doe je anders in Page. Het is er bloedheet en een hele dag aan het zwembad trok ons niet, dus toch de boot. Toen we de volgende dag aankwamen, was er iets mis gegaan. Er was geen boot voor ons en bij Antelope Marina zijn ze verder niet zo behulpzaam en geen alternatieven. Kwamen we een Amerikaan tegen (die hoorde van het debacle). Hij zei dat hij ook een speedboot had (en wat voor 1) en dat hij ook met groepen het meer op ging. Wij zijn ingestapt en met zijn gezin een fantastische dag gehad op het meer. Geweldig! op de dag van vertrek de lower Antelope Canyon bezocht, ook waanzinnig mooi
Daarna richting GC, Bright Angel lodge, hier ga je voor de locatie. Fantastisch en de volgende dag toch de helivlucht gemaakt. De GC vond ik het allermooiste van alle parken. Wat een overweldigende natuur.
Via route 66 naar Kingman gelogeerd in Days inn West. Very simple, maar echt prima hotel. Gegeten op advies van iemand bij Ramada. Dit zag er zo gezellig uit. Erg leuke bediening en ik zag dat ze daar ook kamers hebben met prima zwembad. Misschien ook wel leuk!!
Ook route 66 is een ervaring op zich. Daarna naar Huntington beach. De kids wilden daar graag surfen. Wij hebben daar een super leuke meid ontmoet die daar aan het surfen was en ook surflessen heeft gegeven. Zo hadden we spontaan een surflerares voor onze 3 kids. Super middag. En de tip hier was toch wel ons motel: Sun N' Sand motel. Betaalbaar, ontbijt aanwezig, aan het strand. Vraag om kamer 18, uitzicht op de oceaan, 1 groot 2 persoonsbed en een tweepersoons stapelbed en ook gratis parking. Heerlijjk surfsfeertje in Huntington beach.
Van Marianne kreeg ik de tip van Hollywood Orchid Suites in LA. Top hotel en goede ligging voor Universal Studio's, Beverly Hills en natuurlijk rodeo Drive. De kids waren hier ook weer erg blij met het zwembad en de ruime kamer voor ons 5en.
Daarna 2 nachten Santa Barbara. Heerlijk sfeertje met Spaans tintje. Mason beach Inn is een heerlijk hotel, met ontbijt en smiddags koffie limonade en koeken. Zeer dichtbij de haven en lekker zwembad. Ook hier konden we met z'n 5en op 1 kamer (1 rollaway bed) State street is super gezellig en het parkeren op de meeste parkings is de eerste 75 min gratis en daarna goed te doen. Zou er zo weer heen willen.
Daarna langs de prachtige wilde kust, (vooral Julia Pfeiffer burns state park niet overslaan) naar Carmel by the sea. Een kunstenaars dorpje. Wij zaten hier in het Hofsas House. Hele grote kamer, voor 6 personen, zwembad en op loopafstand van het dorp en het strand. Hier hebben we ook de 17 miles drive gereden (Wij hadden hier meer van verwacht, eerlijk gezegd).
De volgende dag richting SFO. Geluncht in Santa Cruz, erg leuk surf stadje. (Wij vonden het hier ook weer een heerlijke sfeer). Wij hebben Monterey niet aangedaan, was een keuze vanwege tijdgebrek.
3 nachten SFO, in Coventry Motor Inn, gratis parkeren, grote kamer en super leuk wijkje. Heel dicht bij Union street en Chestnutstreet (restaurantjes). De ervaring van het fietsen over de Golden gate Bridge was geweldig, We hadden prachtig weer en een magnifiek uitzicht. Het stadje Sausalito is erg leuk en met de Ferry gingen we weer terug naar SFO. De volgende dag naar Alcatraz, De kinderen en wij vonden dit ook best indrukwekkend. Helemaal met de audio tour (nl talig), was het voor de kids van begin tot eind boeiend.
Het is misschien een beetje warrig verhaal geworden, maar toch wilde ik hier onze ervaringen even vertellen. Wij hebben onze Koelbox (Maxthecoolest Box) achtergelaten. Deze is door anderen meegenomen naar Venice Beach waar hij bij Venice Breeze Suites staat te wachten op z'n volgende vrienden om verder te reizen. (zie FB pagina: Maxthecoolest Box). Ik hoop dat hij nog veel door the USA reist. Nogmaals dank voor al jullie tips en voor diegenen die nog gaan: Geniet van een fantastische reis. Groet, A'miek
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

8) Nice, wat klinkt dat weer goed zeg. Mooi hè sommige Amerikanen: "problemen met dit of dat? ach kom maar met ons mee" .. heerlijke mentaliteit vind ik dat. Mooi dat jullie zijn geweldige trip hebben gehad. Wat ik ook erg grappig vond in Page, als je s'ochtends bij de Safeway staat, komt de ene na de andere truck/trailer/boot combinatie voorbij om deze vol te gooien met eten en drinken, de ene boot nog mooier dan de andere. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer