Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jeroen161
Amerika-ontdekker

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 3 (veelgestelde vragen)

Bericht door Jeroen161 »

sdxbe schreef:Ik denk dat ik net één of andere error fare heb geboekt op budget.com want deze is abnormaal goedkoop...
Standard Elite SUV voor 30 dagen hartje zomer, pick up in Orlando, drop off in Miami, LDW & SLI inclusief: €1.253,60 :shock:
Screenshot: https://www.dropbox.com/s/68le38tlnjvyeg4/budget.pdf.
Alamo.com is in dit geval even duur?

Afbeelding
sdxbe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sdxbe »

Jij hebt geen additional driver waarschijnlijk? Bij budget is die gratis indien spouse.
Ik heb ook een Ford Explorer, die staat bij geen enkel verhuurbedrijf onder standard SUV bij mijn weten.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 07 jan 2015, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Hinko schreef:
Division schreef: - Hoe zit het met borg? Betaal je die met je credit card, dat er dus een bedrag wordt gereserveerd en dat gaat dan van je besteedbaar limiet af?
Bij de cards van ICS zie je tegenwoordig een bedrag gereserveerd staan. Dit gaat bij ICS niet ten koste van je limiet.
Toch nog even op mijn eigen vraag en antwoord van Hinko hier reageren. Ik kreeg vandaag van ICS een mail. Het gaat dus wel ten koste van je limiet gedurende je vakantie. Zie hier de reactie:
Een borgbedrag wordt door het autoverhuurbedrijf inderdaad meestal als reservering verwerkt. Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op de bestedingsruimte van uw creditcard. Als u de auto weer inlevert volgens de gemaakte afspraken, dan wordt het gereserveerde bedrag geannuleerd. Dit bedrag wordt uiteindelijk dus niet afgeschreven van uw Card.
Iemand die weet hoe ik het bedrag aan borg kan berekenen of waar ik dat kan vinden?
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

dan wil ik ook even reageren waarom ik dit aannam.
Ik heb een kaart met een limiet van 2500 euro bij ICS.
Afgelopen keer zag ik netjes een gereserveerd bedrag van 700 euro. (borg autohuur)
Op de kaart was verder nog niks uitgeven. Mijn limiet bleef staan op 2500 euro. Dit kun je online zien of met je zien met de ics app. Het werd geen 1800 euro.
Vandaar dat ik dat dus dacht.

Borg:
Bij hertz en national is het volgens mij het geschatte eindbedrag. Dus het totale bedrag zag ik gereserveerd staan.
Bij hertz in Europa reserveren ze ook een bedrag voor een volle tank + plus uitvoeringskosten die hertz moet doen.
Later, als je netjes de auto met volle tank inlevert, wordt dit weer verrekend en brengen ze het juiste bedrag in rekening op je creditcard.
Laatst gewijzigd door Hinko op 07 jan 2015, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Interessant, wanneer was dat? Wellicht zijn de voorwaarden aangepast. Mijn kaart heeft ook een limiet van €2500 (ABN Amro). Welke bank zit jij bij Hinko?

Over die borg: als ik dus een reservering heb staan van €900 die ik hier al heb voldaan, dan is mijn borg ook €900?
Laatst gewijzigd door Division op 07 jan 2015, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Een reservering heeft geen impact op je bestedingsruimte. Dat staat ook in het antwoord van ICS.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Wat snap ik dan niet hieraan Arno?
Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op de bestedingsruimte van uw creditcard.
Tijdelijk, dus gedurende de duur van de huur wordt het ingehouden = bv €2500 - €900 (?) = €1600 en na inleveren dus einde vakantie weer + €900 op besteedbaar limiet.
Afbeelding
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Vandaag gevonden op Budget.com:

Ophalen 26/7 Burbank Airport (08:00)
Terugbrengen 29/7 LAX Airport (15:00)

Midsize SUV, prijs: 130 euro

Inbegrepen: SLI, LDW en Unlimited Miles

Hebben we dan alles wat we nodig hebben qua verzekeringen? Op drive-usa.de kost dit pakket 234 euro, dus vraag ik me af wat we over het hoofd hebben gezien?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

verzekeringen: ja
over het hoofd hebben gezien?: Nee, niet dat ik weet.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Heeft niemand antwoord op mijn berichtje op de vorige pagina?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

@Hinko: Ok, dankjewel, dan boeken we met een gerust hart. Ik was bang dat er een addertje onder het gras zat omwille van het verschil in prijs :wink:
Bluelagoon
Amerika-ontdekker

Re: Chevy Tahoe 5 of 7 personen ?

Bericht door Bluelagoon »

Bluelagoon schreef:We gaan deze zomer 3 weken naar amerika/canada en ben op zoek naar een 7 persoons SUV. De ene verhuurmaatschappij geeft aan dat een Chevy Tahoe een 5-persoonsauto is en bij de andere 7-persoons. Waar mag/kan ik van uit gaan ?

We starten in Washington en eindigen in Newark (NJ). Een beetje ruimte met vier lange mensen en bagage heeft mij doen besluiten om voor een grote SUV te gaan. Het valt mij op dat ik niet onder de 1200 euro kwijt ben voor de huur van een SUV voor 2 weken (3 weken minus 3 dagen WAS en 4 dagen NY). Is dit normaal ?
@division: dank voor je reactie.... ik had inderdaad al zo'n vermoeden ! :wink:

Bij budget.com een mooie reservering gemaakt voor een FORD Expedition EL voor nog geen 1000 euro voor 15 dagen, dus helemaal tevreden.
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY

2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

asv60 schreef:Weet iemand of je bij Budget en Dollar zelf je auto mag uitkiezen?
Ik hou me aanbevolen voor tips!
Geen ervaring met Budget, wel met National, Alamo en Dollar. Waar je bij alle 3 zelf kon kiezen, al vond ik Dollar de minste qua service en vriendelijkheid.
heb je ook gekeken op http://www.alamo.co.uk/brits/ naar de tarieven? Alamo heeft zeker bij LAS een ophaal/aflever locatie.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Bij Budget nog nooit zelf kunnen kiezen. 2010 Seattle en Everett, 2011 Miami en 2013 JFK airport.
Afbeelding
Lenco1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Lenco1 »

Dank RuudB voor de tip over de code U112000 bij Budget. Ik had al bij Expedia 3 weken Minivan geboekt voor 732 euro 3 weken Miami in July/Augustus, maar met deze code prepay 600 euro scheelt het toch weer mooi 130 euro! :thumbup: Dat ik niet kan kiezen voor een Minivan maakt me niet veel uit. Overigens genoeg keren meegemaakt voor SUV bij grote (Alamo) verhuur locaties (Las Vegas/LA) dat de keuze ook niet altijd reuze is, moeit je ook een beetje mazzel mee hebben. Overigens wel veel keuze eerder gehad bij Alamo in Miami.

Maar goed, Alamo is fors duurder dit jaar en goedkoper ben ik autohuur voor de zomer nog niet tegengekomen en daarnaast kan mijn vrouw gratis rijden, scheelt ook weer. Mocht het echt nog goedkoper worden (door een fout van National ofzo :D) , dan kan ik nog makkelijk annuleren (tegen $10 kosten) en anders wordt het deze!
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

girliecathy schreef:Wat is een betere autoverhuurder Avis of Budget ? Ik kan voor 25 euro meer huren bij Avis.
Vorig jaar hebben we bij Budget gehuurd en ik was er niet zo tevreden over. De auto was niet schoon van binnen en aan de balie was het een gevecht omdat ze ongevraagd een upgrade op het contract had gezet.
Dus ik ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen.
Ik denk dat het afhangt van hoe de plaatselijke vestiging functioneert en zelfs van welke werknemer je tegenkomt. Bovenstaande voorbeelden kun je bij alle verhuurders tegen komen.
Groet,

Old Faithful
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Stan.Gobien schreef:
asv60 schreef:Weet iemand of je bij Budget en Dollar zelf je auto mag uitkiezen?
Ik hou me aanbevolen voor tips!
Geen ervaring met Budget, wel met National, Alamo en Dollar. Waar je bij alle 3 zelf kon kiezen, al vond ik Dollar de minste qua service en vriendelijkheid.
heb je ook gekeken op http://www.alamo.co.uk/brits/ naar de tarieven? Alamo heeft zeker bij LAS een ophaal/aflever locatie.
Ja daar heb ik ook gekeken. Eigenlijk bij alle bekende bedrijven, Ebookers.de, Expedia, Budget.com (met code U112000), Drive-usa-de, Eautohuur.be, National.
Alleen jammer dat je waarschijnlijk bij Budget niet zelf mag kiezen en dat het voor ons niet goedkoop is op het eerste traject.
Denk dan dat ik toch maar ga voor Budget en Dollar zoals ik op de vorige pagina schreef, want dat is dan blijkbaar het goedkoopst op het moment.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
JennyK
Amerika-ontdekker

Bericht door JennyK »

Ik ben aan het kijken om een auto te huren. Mijn vriend en ik gaan van LA richting Vegas om zo de verschillende NP te bezoeken. Ik twijfel of ik een midsize SUV (Ford Escape or similar) ga boeken of een standard SUV (Ford Edge or similar). We zouden mss ook wat dirt roads willen doen. Is het mogelijk om dit met de midsize SUV te doen of toch maar gaan voor de standard?
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

Dat ligt er ook aan wat voor type auto ze je mee geven. Om dirt roads te rijden raden ze toch altijd wel een 4x4 aan. Wij kregen een GMC Terrain mee, reservereerd in de midsize klasse en deze had 4x4. De reis daarom een gewone Captiva mee gekregen, helaas zonder 4x4.
Ik zou persoonlijk dan voor de standard SUV gaan, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de meerprijs.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

In de Standaard SUV klasse is de kans op meer bodemvrijheid dan in de Midsize SUV klasse.
4x4 Is echter steeds afwachten wat er staat of wat ze je geven.
In 2013 kozen we een Jeep Grand Cherokee uit de rij, een grote en stoere SUV maar wel de enige SUV in al de jaren USA waar we ons dankzij de 2WD mee vastgereden hebben...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer