Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reizen van New York naar Virginia Beach. Greyhoud of andere opties

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

reizen van New York naar Virginia Beach. Greyhoud of andere opties

Bericht door butterfly »

Omdat wij in 2016 25 jaar getrouwd zijn hadden wij plannen voor een rondreis in het zuidwesten. Nu is het zo dat onze oudste zoon (dan 19) bedacht heeft dat hij niet mee wil, wel wil hij naar zijn opa en oma die in Virginia Beach wonen, maar hij ziet er tegenop om alleen te reizen. Bovendien hebben wij dit jaar helaas ervaren hoe snel iemand van gezond naar ziek ( en overlijden) kan gaan, dus eigenlijk zouden we het toch wel fijn vinden om de familie even te zien als we toch aan die kant van de oceaan zijn.
Als we dan toch landen in het noordoosten lijkt het mij erg leuk om een glimp van New York mee te pakken. Langer dan 2 dagen zit er helaas niet in, maar beter iets dan niets denk ik dan maar. Het liefst vliegen we daarna van Norfolk naar San Francisco, als het goedkoper is zou vliegen va Washington dc ook nog een optie kunnen zijn. Als we vanuit New York een auto huren komt er natuurlijk nog het een en ander aan drop off kosten bij. In Virginia Beach kunnen we meestal wel met familie meerijden, dus een eigen auto daar hebben is geen must.
Daarom zat ik te kijken om met de trein of bus naar Virginia Beach te gaan. Trein rijdt volgens mij niet op dit traject. wel zag ik dat je met de greyhound kan gaan. We kunnen met 5 personen om 21:00 vertrekken uit New York, en komen dan de volgende ochtend 7:00 in Va Beach aan. Dit zou nu (Juli 2015 ipv Juli 2016) voor 5 personen 179 dollar kosten.

Wie heeft dit weleens gedaan? Is dit te doen? Natuurlijk zal het vreselijk vermoeiend zijn, maar het positieve is dat we zo ook meteen een dag winnen. Bovendien zitten we niet met een inchecktijd bij een hotel, wel kunnen gerust even van 9 tot 11 of 12 even slapen bij aankomst. (Ik heb afgelopen jaren voor vrijwilligerswerk ook vaak 's nachts met een bus van Berlijn naar Amsterdam gereisd met een bus vol kinderen dus weinig slaap, even een paar uur bijtanken en ik was er wel weer) Ik weet alleen niet of je hier extra last van hebt in combinatie met een jetlag (hoewel ik daar naar oostAmerika nooit veel last van heb gehad)
Zijn er nog andere alternatieven (andere busmaatschappijen die dit traject rijden of iets anders wat ik nog niet bedacht had :wink: )
Weet iemand ook waar vandaan de Greyhound vertrekt, en is het dan handig daar in de buurt een hotel te nemen ivm bagage stallen? (iets verder kan ook natuurlijk, maar dan moeten we er wel rekening mee houden dat we daar op tijd heen gaan om het op te halen)
Zijn er restricties in het meenemen van bagage bij de Greyhound waar ik rekening mee moet houden? (zo te zien mag je 1 bagage inchecken, maar een handbagage trolley die je in het vliegtuig meeneemt zal wel te groot zijn als handbagage in de bus?)

En even iets anders: stel dat oudste zoon nog een vriend mee zou nemen, kunnen 2 jongens van 19 dan eventueel een bus nemen naar Washington (hoewel ik denk dat opa en oma dit misschien gerust met ze zou ondernemen). Kan je op die leeftijd wel ergens overnachten? (misschien jeugdherberg)

Hopelijk weet iemand hier meer over en heeft er iemand (hopelijk) ervaring met reizen met de bus.
mtl
Amerika-expert

Re: reizen van New York naar Virginia Beach. Greyhoud of andere opties

Bericht door mtl »

Greyhoundbussen zijn niet echt comfortabel en je komt er vaak de gekste medereizigers tegen. Het busstation in New York is de Port Authority op de hoek van 8th avenue en 42nd street. Niet echt een fijne buurt naar mijn mening maar overdag gaat het wel. Er is ook een metrostation.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel. Een alternatief bestaat er waarschijnlijk niet? (De bus vertrekt om 21:00 in de avond, in juli is het dan nog wel licht maar het is dus wel in de avond)
heidem
Amerikakenner

Bericht door heidem »

Amtrak rijdt rechtstreeks van New York naar Newport News en biedt vervolgens een busverbinding naar Virginia Beach.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel. Meteen even gekeken. Ik doe er op die manier maar een uurtje korter over, maar betaal dan wel 175 dollar meer. (355 itt 179)
Als Greyhound niet onveilig is, neig ik daar dan toch meer naar denk ik.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik zie nu dat Goto bus ook rechtstreeks naar Virginia Beach rijdt. Vertrek 17:00 aankomst 23:45. Dan kunnen we 's nachts tenminste gewoon in een bed liggen :wink: (wel 4 uur korter in NY, maar ja..). Zullen deze haltes in betere buurten liggen? En wordt deze ook gebruikt door de "normale" bevolking?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de amtrak rijd tot aan norfolk, van norfolk kun je richting Va beach rijden met de Tide ( light rail)
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik heb zelf veel met Greyhound gereisd (niet op het traject dat jij noemt) en zoals hierboven al gezegd is kom je vaak de gekste types tegen en liggen de Greyhound stations vaak in niet al te prettige buurten. Ik nam de Greyhound voornamelijk gedurende de nacht maar echt slapen in zo'n bus is ook lastig.
Hoe comfortabel het is ligt heel erg aan de bus, ik heb een paar keer in een luxe bus gezeten maar vaker waren het redelijk aftandse bussen. Maar het is wel een goedkope manier om van A naar B te komen, dus het is natuurlijk maar waar je prioriteiten liggen!
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Die stations in mindere buurten spreekt mij inderdaad niet zo aan, helemaal niet als je 's nachts ook nog moet overstappen. Iemand ervaring met de Goto bussen, zelfde verhaal, of zijn deze beter te doen?
De Amtrak had ik ook bekeken. Het nadeel vond ik dat je dan de trein van 14:00 moet nemen, en die dag dus bijna geen tijd voor NY overblijft (en we hebben er natuurlijk al weinig tijd). Je komt dan om 22:00 aan. De Goto bus leek mij handig omdat die 17:00 vertrekt (en dan blijft er dus wel een ruime ochtend over om nog iets te bekijken) en 23:30 aankomt. (deze bus heeft geen tussenstops, en ik hoef niet over te stappen in Norfolk).
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Misschien een domme suggestie, maar het is pas voor 2016. Dus tickets ed kunnen nog niet geboekt zijn. Is het niet een idee om gewoon een dag eerder naar NYC te vliegen of een dag van de verdere rondreis af te halen.
Zo heb je voldoende tijd voor NYC en hoef je je niet in evt onveilige buurte te begeven, maar kun je gewoon met de trein reizen of dagbus.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Greyhoundbussen zijn niet echt comfortabel en je komt er vaak de gekste medereizigers tegen.
niet comfortabel? In een Greyhoundbus zit je beter dan in een vliegtuig, wifi aan boort, stopcontact voor je neus, fijne stoelen, genoeg ruimte, inchecktijd van 5 minuten.
Rare types kom je overal tegen, ook in het vliegtuig.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kom ze vaker tegen in de Greyhoundbus dan in de trein of vliegtuig. Fijne stoelen en genoeg ruimte ben ben ik niet met je eens maar smaken verschillen nu eenmaal. Het is wel comfortabeler dan de vliegtuig maar een vliegreis binnen Amerika duurt nu eenmaal veel korter dan een busreis. Moet wel zeggen dat ik nooit echt overlast heb meegemaakt in de bussen. Verder zijn de stations zelf wel veilig aangezien er bewaking rondloopt.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik weet niet of die Greyhoundbussen inmiddels allemaal een update hebben gehad maar toen ik daarmee reisde waren ze echt niet allemaal zo luxe. Misschien 2 van de 10 ritten in een luxe bus gezeten met inderdaad wifi en stopcontacten. De andere 8 keer waren het gewoon harde oncomfortabele stoelen en geen extra faciliteiten aan boord.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Maar niemand ervaring met de Goto Bus?
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik las ergens dat er geen toilet zit in dit soort bussen. De Goto bus heeft geen tussenhaltes, en 7 uur niet naar het toilet kunnen lijkt mij heel vervelend. (vaak is het zo dat als er een toilet is hoef ik niet, maar zodra ik weet dat ik voorlopig niet kan wel)
Een auto huren met een one way fee volgens mij net zo duur als de trein (5 personen). Misschien inderdaad een dagje ergens weghalen bij de rondreis, nòg een dag eerder vrij zal echt niet gaan. (eerst nog maar kijken hoe de werkgevers reageren op een week onbetaald verlof :wink: )
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

mtl schreef:Greyhoundbussen zijn niet echt comfortabel en je komt er vaak de gekste medereizigers tegen. Het busstation in New York is de Port Authority op de hoek van 8th avenue en 42nd street. Niet echt een fijne buurt naar mijn mening maar overdag gaat het wel. Er is ook een metrostation.
Geen ervaring met Greyhoundbussen, wel met de Port Authority en wij vonden het daar niet anders dan de rest van NY. s’ avonds wordt een gedeelte afgesloten zodat het overzichtelijk blijft. Overdag is het er druk, veel mensen dus opletten net als op elke ander plek waar het druk is. De straten buiten de port authority vond ik niet anders dan de rest van NY en 5 minuten later waren we op timesquare.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Even een update van mijn vraag. We wilden al een auto gaan huren, al zou dat wel erg aan de prijs zijn vanwege de drop off kosten ( en omdat we wel een hele grote auto nodig hebben voor 6 man incl bagage). Nu vond ik echter de sprinterbus van de goto bus. Deze bus is luxer dan de gewone bus en heeft gegarandeerd een toilet aan boord. kost 45 dollar per persoon.
Ook geen vertrek vanaf enge plekken, hij stopt in NY centrum hoek 210 west en 37th street. Als ik het zo zie 2 straten van de Macy's vandaan.
Je doet er ca 7 uur over (met de auto 6) maar nu hoef ik geen tijd kwijt te zijn met een auto ophalen, en hoef ik ook niet bang te zijn dat de bagage er niet in past. ( dit traject doen we met 5 of 6 personen, de rest van de vakantie 4 personen). Als ik nu op het schema kijk zouden we om 16:00 vertrekken en 22:45 in Virginia aankomen (hij gaat niet vroeger, maar wie weet hoe volgend jaar de dienstregeling is).

Ik dacht ik vertel het nog even, mochten er in de toekomst mensen naar zoeken en via de zoekfunctie hier terecht komen :wink:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

butterfly schreef:.
Ook geen vertrek vanaf enge plekken, hij stopt in NY centrum hoek 210 west en 37th street. Als ik het zo zie 2 straten van de Macy's vandaan.
Je doet er ca 7 uur over (met de auto 6)

Ik heb al heel wat keren deze route gereden met de Auto, in plaats van 6 uurtjes, maak er maar gerust 7 uurtjes van, en als je overdag gaat, dan tel er nog maar een beetje bij :lol:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dan maakt het qua tijdsduur dus helemaal niks meer uit :thumbup: ( ja, de bus kan ook in de file terecht komen, maar dan waren we met de auto nog steeds niet sneller geweest)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

butterfly schreef:Dan maakt het qua tijdsduur dus helemaal niks meer uit :thumbup: ( ja, de bus kan ook in de file terecht komen, maar dan waren we met de auto nog steeds niet sneller geweest)
De gehele hampton roads interstates moet je vermijden tussen 4 en 6 uur s'middags...er is dan zoveel verkeer, je hebt geen idee. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer