Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarheen, waartoe

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JansenS
Amerika-ontdekker

Waarheen, waartoe

Bericht door JansenS »

Goedenavond,
Ik zal mezelf eerst maar eens voorstellen, mijn naam is Jansen (ja, van de voornaam) en ik wil naar Amerika, goh wat een verassing. Ik dénk dat ik in mn eentje ga, maar een vriend van mij zit nog te twijfelen of hij met mij mee gaat.
Nu zit ik momenteel nog in 'de geld sparen' fase, en de 'waar ga ik heen ' fase en daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Mijn plan is om ongeveer 1 mei te vertrekken en dan 90 dagen blijven (ivm visum en financien)
Ik ben van plan en hoop ongeveer 3500 euro bij elkaar te sparen.

Wat wil ik?
Het echte Amerikaanse gevoel krijgen. Ik wil sowieso naar New York en Los Angeles. Het liefst doe ik alles met binnenlandese vluchten en misschien hier en daar een auto huren voor de kortere afstanden.

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, ik wil natuurlijk veel meer zien dan die 2 steden maar ik weet niet wat,hoe en waarom.
Heeft iemand nog leuke tips/ideen voor mijn droomreis? Leuke steden/dingen die op de route New York - Los Angeles liggen? Denk bijvoorbeeld aan de Grand Canyon die ertussen in ligt.

Of is er iemand die ongeveer dezelfde route heeft gevolgd? Shit, zet maar gewoon wat leuke dingen voor me neer in dit topic hehe

groetjes Jansen
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Waarheen, waartoe

Bericht door SpaceAce »

Allereerst natuurlijk welkom :)
JansenS schreef:Ik ben van plan en hoop ongeveer 3500 euro bij elkaar te sparen.
Ik wil je niet meteen ontmoedigen hoor, maar wij waren in april 2005 voor 3 weken 3000 euro per persoon kwijt. Ik wil niet weten hoeveel men dan kwijt zou zijn voor 3 maanden! Natuurlijk valt het nog wel iets goedkoper te doen wat betreft hotels (wij sliepen in motels en hotels, ik gok dat jij dan beter in de hostels kunt gaan logeren ivm je budget).

Verder zou ik in plaats van binnenlandse vluchten en autohuur de trein pakken. Niet dat dit super goedkoop is, maar het is wellicht goedkoper dan de binnenlandse vluchten en autohuur bij elkaar :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

SpaceAce schreef: Ik wil je niet meteen ontmoedigen hoor, maar wij waren in april 2005 voor 3 weken 3000 euro per persoon kwijt.

:shock: ....zoveel :shock:

met de huidige koers is dat bijna 4000 dollar.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jansen, :welcome: op dit forum.

Jij bent van plan om een mooie reis door de VS te gaan maken. En een mooi lange tijd, waardoor je zeker dat echte Amerikaanse gevoel zal kunnen ervaren.

Uitgeverij Lannoo geeft goede reisgidsen uit. Ook over reizen in de VS.
De reisgids Dwars door de USA zal je zeker verder kunnen helpen om een indruk te krijgen van bezienswaardigheden op een route door dit continent.
Je kan eens kijken bij de boekhandel, ANWB of bibliotheek of je dit boek te pakken kan krijgen. Anders is het zeker te bestellen.
Verder kan je bij een reisbureau binnen stappen en reisgidsen vragen van touroperators, die reizen verzorgen naar de VS. In hun brochures vind je ook informatie over bezienswaardigheden en te volgen routes. Dan krijg je in ieder geval een idee waar de hoogtepunten zich bevinden.
Als je dan iets verder bent met het bepalen van een route is het raadzaam om goede wegenkaarten aan te schaffen. De Rand McNally-kaarten van uitgeverij Hallwag zijn erg goed en vrij gedetailleerd. Te koop bij de betere boekhandel en ANWB.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi Jansen, :welcome: op het forum.

(originele voornaam trouwens :D)

Als ik jou was zou ik minder lang gaan ivm geld.
In anderhalve maand kun je ook erg veel zien. Bv een maand rondtouren in het zuidwesten (oa LA, een stad die ik persoonlijk wat tegen vond vallen, maar de rest vond ik geweldig) en dan afsluiten met bv 2 weken New York. Dan heb je best veel tijd gehad om een heleboel te kunnen zien.

In ieder geval succes en ik hoop dat je je vriend kunt overhalen. Anders laat je hem maar even meelezen op het forum :wink:

Groetjes van Marloes
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wat je ook kunt doen is ... een trek tocht maken met de tent ...en als je bij iemand van deze forum in de buurt bent .. dan kun je daar wel mischien je tentje opslaan.. :wink:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Color01 schreef:met de huidige koers is dat bijna 4000 dollar.
De koers was toen 1.28, dus waren we 3840 dollar kwijt. Niet echt een groot verschil.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Color01 schreef:
SpaceAce schreef: Ik wil je niet meteen ontmoedigen hoor, maar wij waren in april 2005 voor 3 weken 3000 euro per persoon kwijt.

:shock: ....zoveel :shock:

met de huidige koers is dat bijna 4000 dollar.

Auto/ticket/overnachten/eten......

eerlijk gezegd redden wij het niet voor 1000 euro per week. :oops:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij ook niet hoor, no way ...
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

lelie schreef:Hoi Jansen, :welcome: op het forum.

Nou ja, zóó origineel is 'ie nou ook weer niet. Het paard van Nieuwenoord heet namelijk ook zo.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

rene.jager schreef:
lelie schreef:Hoi Jansen, :welcome: op het forum.

Nou ja, zóó origineel is 'ie nou ook weer niet. Het paard van Nieuwenoord heet namelijk ook zo.
Ho! Onze Jans heet wel Janssen, met dubbel -s!

:hilarious:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Interessant: Amerika doen op de manier waarop (te) veel Amerikanen Europa doen (als dit dinsdag is, moet dit Belgie zijn is de beroemde kreet uit een oude film).

Ik zou maar eens rustig een bepaalde streek uitzoeken en daar wat langer blijven, alleen al in New York zou je een paar mensenlevens kunnen doorbrengen en nog niet alles gezien hebben.

Als je toch veel wilt zien, neem dan een buskaartje New York - Los Angeles en terug. Weet je meteen dat Amerika niet bestaat, het is geen land, maar een werelddeel.

De bus doet er 'maar' een paar dagen over, als je je achterwerk zo lang in een stoel kunt houden.

Plus je ziet op die manier heel wat van het echte Amerika en je ontmoet hopen echte Amerikanen.

Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bennogr schreef:
De bus doet er 'maar' een paar dagen over, als je je achterwerk zo lang in een stoel kunt houden.

Plus je ziet op die manier heel wat van het echte Amerika en je ontmoet hopen echte Amerikanen.

Goede reis.
En daarna voel je jezelf en loop je als een echte cowboy door al het eelt op je zitvlak :lol:
JansenS
Amerika-ontdekker

Bericht door JansenS »

Bennogr schreef:Interessant: Amerika doen op de manier waarop (te) veel Amerikanen Europa doen (als dit dinsdag is, moet dit Belgie zijn is de beroemde kreet uit een oude film).
oke oke,
jij zegt dus dat het handiger zou zijn om ergens wat langer te blijven. Nieuw ideetje dan :
3 weken NY
3 weken Grand Canyon
3 weken Los Angeles

is dat wat?
nieuw vraagje er ook meteen bij": weet iemand een site of adres waar ik soort van gastgezinnen kan vinden in die 3 gebieden die ik noemde hierboven? bv Nederlanders die geemigreerd zijn naar de VS of gewoon rasechte Amerikanen (eigenlijk wel leuker) waar je kan verblijven gedurende een periode? Dat lijkt mij echt super leuk, leer je meteen mensen kennen en wat makkelijker socializen...
iemand een idee?
JansenS
Amerika-ontdekker

Bericht door JansenS »

????
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overal 3 weken?
Veel en veel te lang denk ik.
Ik zou gewoon in NY een auto huren,en naar LA rijden,zie je heel veel van Amerika en je kan gaan en staan waar je wilt.
Tijd genoeg,maar nog steeds: 3500 ga je niet redden.
JansenS
Amerika-ontdekker

Bericht door JansenS »

en daarom ga ik ook geen auto huren
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

JansenS schreef:????
Hallo Jansen,

Ik zou je adviseren om eerst eens wat reisverhalen te lezen zodat je een beetje een idee krijgt wat er in grote lijnen te zien is en hoe e.e.a. werkt en wat het kost.

Verder vind je op dit forum een schat aan informatie en natuurlijk is internet ook onuitputtelijk......

Ook is het misschien handig als je je leeftijd vermeldt, dit i.v.m. het huren van een auto en dan heb ik het over de kosten. Met het bedrag wat je begroot hebt voor zo'n lange periode red je het niet.

En verdiep je eens in de geografie van dit land zou ik zeggen. Jij hebt het over bezienswaardigheden tussen New York en Los Angeles. Je praat dan wel over HEEL Amerika nl (coast to coast). Kijk voor de aardigheid eens in een boekenwinkel of een bibliotheek. Rekken vol met bezienswaardigheden in de USA en de door jou genoemde steden.

De mij bekende sites inzake gastgezinnen zijn allemaal gericht op studenten en niet op toeristen. Maar misschien dat iemand anders iets weet daarover.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer