Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jabo: West Amerika 4 t/m 23 juli 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jabo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis jabo: West Amerika 4 t/m 23 juli 2015

Bericht door jabo »

Beste forumleden,

reeds geruime tijd ben ik aandachtig lezer van het forum. Ik en mijn vriendin zijn voornemens komende zomer een rondje te doen in West Amerika.
Ik ben hier reeds in 2004 een keer geweest, maar wil een soortgelijke reis nu graag nogmaals beleven samen met partner. Wij hebben inmiddels vliegtickets geboekt.

Wij landen op 4-7-2015 om 14.30 in Los Angeles (LAX)
Op donderdag 23-7-2015 vliegen we om 20.55 terug richting Nederland.

Op basis van eerdere ervaringen uit 2004, tips hier op het forum en een aantal persoonlijke voorkeuren (bijvoorbeeld relatief lang in Las Vegas binnen ons tijdbestek) heb ik een reisschema samengesteld.

4-jul-15 zaterdag Amsterdam Los Angeles
5-jul-15 zondag Los Angeles Monterey
6-jul-15 maandag Monterey San Fransisco
7-jul-15 dinsdag San Fransisco
8-jul-15 woensdag San Fransisco
9-jul-15 donderdag San Fransisco Yosemite
10-jul-15 vrijdag Yosemite Lone Pine
11-jul-15 zaterdag Lone Pine Las Vegas
12-jul-15 zondag Las Vegas
13-jul-15 maandag Las Vegas
14-jul-15 dinsdag Las Vegas Zion
15-jul-15 woensdag Zion Bryce Canyon
16-jul-15 donderdag Bryce Canyon Monument valley
17-jul-15 vrijdag Monument valley Grand Canyon
18-jul-15 zaterdag Grand Canyon
19-jul-15 zondag Grand Canyon Laughlin
20-jul-15 maandag Laughlin Los Angeles
21-jul-15 dinsdag Los Angeles
22-jul-15 woensdag Los Angeles
23-jul-15 donderdag Los Angeles Amsterdam

Nu wend ik mij tot de mede forumleden. Graag zou ik input willen over ons reisschema.
Ik twijfel bijvoorbeeld of het aan te raden is om de reis direct te beginnen met reizen op dag 2. We zouden ook eerst een aantal dagen in Los Angeles kunnen verblijven. Toch heb ik voor dit schema gekozen omdat het onze inschatting is dat het ook lekker is om de reis af te sluiten met een paar dagen LA.

Alle input is welkom!

MVG,

Jabo
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis West Amerika 4 tm 23 juli 2015

Bericht door Bianca89 »

Hoi,

Toevallig, wij komen op dezelfde dag aan in LA (wij alleen twee uurtjes later) en vertrekken we een dag later, maar we gaan zo ongeveer dezelfde reis maken.
Voor mij de eerste keer, dus kan nog niet veel tips geven, maar wellicht heb je wat aan de tips die ik heb gekregen over mijn reis:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=56629

Veel plezier met voorbereiden!
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is veel te ver om van LA naar Monterey te rijden. Verder heb je helemaal geen tijd voor Yosemite in dit schema. Voor de Grand Canyon trek je wel een volle dag uit. Wat wil je daar doen? Is dat bewust?
Ik zou in plaats van Monument valley naar Page gaan. Dat scheelt je wat tijd, en je hebt dan tijd om in Page naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend te gaan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum.

Eerst even de vraag hoe ik je eerder reiservaringen uit 2004 moet zien? Sla je bv daarom Yosemite eigenlijk over??

Ik zou wel gaan rijden op dag 2, maar Monterey is veel te ver. Ook al vertrek je vroeg. Als je de rit LA - San FranCisco via de kustroute in 2 dagen wilt doen kun je beter LA - San Simeon en San Simeon - San Francisco doen. Je hebt dan wel amper tijd voor wat je evt in Monterey wilt doen, maar dan heb je al 2 volle dagen. Kijk bv in DIT topic over wat er op de kustroute allemaal te doen is. Ik ken mensen die de route Monterey - LA in 1 dag hebben afgelegd, maar het stuk van zeg maar Santa Barbara tot LA is een soort snelweg. Het stuk van Cambria tot aan Monterey is bochtig en traag en niet echt aan te raden in het donker.

Zoals al aangegeven, je hebt heel weinig tijd voor Yosemite. En na Las Vegas ga je elke dag tot aan de Grand Canyon rijden. Wat zijn je plannen voor de Grand Canyon? Ik zou die volle dag namelijk bij Zion zetten. Zion heeft een aantal leuke wandelingen en punten, maar die nemen tijd in beslag. Als je van MV naar de Grand Canyon gaat heb je nog een halve dag voor dat park en de volgende dag voor je naar Laughlin gaat heb je dan ook de ochtend en voormiddag in principe nog. Misschien dat je Laughlin (ook al hebben ze megagoede hotels en resorts) beter naar Kingman of Needles kunt zetten, want het ligt niet echt lekker op de route.
jabo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jabo »

Martin & Marianne schreef:Het is veel te ver om van LA naar Monterey te rijden. Verder heb je helemaal geen tijd voor Yosemite in dit schema. Voor de Grand Canyon trek je wel een volle dag uit. Wat wil je daar doen? Is dat bewust?
Ik zou in plaats van Monument valley naar Page gaan. Dat scheelt je wat tijd, en je hebt dan tijd om in Page naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend te gaan.

Marianne
Beste Marianne. Ik twijfelde ook al over dit stuk. Wij hebben echter toch een beperkte tijd en zodoende heb ik toch bewust dit stuk gekozen onder het mom van in het begin even kilometers maken en daarna hebben we een aantal dagen in SF zonder reisafstanden. Zie jij hier alternatieven voor? Wellicht iets zuidelijker langs de kust overnachten?

Ten aanzien van Monument Valley hebben wij hier bewust voor gekozen. Ik kan me deze omgeving nog goed herinneren uit 2004 en wil dit graag nogmaals beleven nu met partner.
De omgeving is zo herkenbaar vanuit de films en het liefst willen wij hier geen concessies in doen? Of zijn er forumleden die hierin andere tips hebben? Wij hoeven bijvoorbeeld niet per se te overnachten in de monument valley, maar er doorheen reizen lijkt ons wel heel gaaf!

Tenslotte de Grand Canyon. De volle dag twijfelden zij ook al over en wellicht dat we deze dag inruilen voor een extra dag in Yosemite...

Bedankt voor deze nuttige input.
PSVwally schreef:Hallo en welkom op het forum.

Eerst even de vraag hoe ik je eerder reiservaringen uit 2004 moet zien? Sla je bv daarom Yosemite eigenlijk over??

Ik zou wel gaan rijden op dag 2, maar Monterey is veel te ver. Ook al vertrek je vroeg. Als je de rit LA - San FranCisco via de kustroute in 2 dagen wilt doen kun je beter LA - San Simeon en San Simeon - San Francisco doen. Je hebt dan wel amper tijd voor wat je evt in Monterey wilt doen, maar dan heb je al 2 volle dagen. Kijk bv in DIT topic over wat er op de kustroute allemaal te doen is. Ik ken mensen die de route Monterey - LA in 1 dag hebben afgelegd, maar het stuk van zeg maar Santa Barbara tot LA is een soort snelweg. Het stuk van Cambria tot aan Monterey is bochtig en traag en niet echt aan te raden in het donker.

Zoals al aangegeven, je hebt heel weinig tijd voor Yosemite. En na Las Vegas ga je elke dag tot aan de Grand Canyon rijden. Wat zijn je plannen voor de Grand Canyon? Ik zou die volle dag namelijk bij Zion zetten. Zion heeft een aantal leuke wandelingen en punten, maar die nemen tijd in beslag. Als je van MV naar de Grand Canyon gaat heb je nog een halve dag voor dat park en de volgende dag voor je naar Laughlin gaat heb je dan ook de ochtend en voormiddag in principe nog. Misschien dat je Laughlin (ook al hebben ze megagoede hotels en resorts) beter naar Kingman of Needles kunt zetten, want het ligt niet echt lekker op de route.
Hallo PSVWally,

Eigenlijk wil ik de reis uit 2004 zo veel mogelijk herbeleven. Destijds hebben we wel een volle dag doorgebracht in Yosemite voor een geweldige wandeling. Alleen twijfel ik of we dit, dit jaar wederom zouden willen doen. Bij nader inzien wil ik toch wel een dag extra inplannen in Yosemite of Zion en ga ik denk de volle dag GC laten vallen. Wat zou jij aanraden ten aanzien van de extra volle dag? Zion of Yosemite?

Ook de kustroute ga ik denk aanpassen. Op basis van jullie tips gaan we de overnachting dan denk toch maar wat zuidelijker inplannen. Met huidig reisschema zie ik niet in waar we eventueel nog een dag kunnen missen, om een extra dag langs de kustroute in te plannen.

Laughlin is voor ons geen must, maar slechts een stopplaats op weg naar LA terug.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis jabo: West Amerika 4 t/m 23 juli 2015

Bericht door Marcopstal »

Als je maar één overnachtig hebt op de kustroute, dan is de regio Cambria/San Simeon de meest aangewezen plaats.

Yosemite heb je nu inderdaad veel te weinig tijd voor, zeker als je tot Lone Pine wil rijden.

Ipv Laughlin zou ik eerder voor Kingman kiezen, dat ligt op de route en je kan dan stukjes route 66 meenemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

laughlin kan prima als je vanaf de gc een stukje Route 66 wilt doen en is een spotgoedkope overnachtingsplek. Kun je meteen langs het gratis auto museumpje...
overigens zou ik zelf het stukje Route 66 bij Oatman meepakken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou als er alleen een keuze is om de dag Grand Canyon te vervangen voor of Yosemite of Zion voor Zion gaan, maar dat is erg persoonlijk. Eigenlijk zou je in beide parken een dag moeten hebben, maar dan zou er ergens een dag stad afmoeten in jou geval.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Zeker geen Zion....Marianne overtuig hem eens, desnoods met harde hand, dat het Yosemite (evt in combo met Kings/Sequioa moet zijn :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de route verkeerd gelezen heb en dat er in deze route op 14-juli wel een volle dag voor Zion is uitgetrokken. De rit en het uur tijdwinst ivm tijdzone houd in dat ze gewoon vroeg moeten vertrekken uit Las Vegas.
Ik was in de veronderstelling dat hij de rit Las Vegas - Zion - Bryce in 1 dag ging doen. Dus in deze route zou ik inderdaad voor Yosemite kiezen ;)

Ik vind trouwens Zion een leuker park dan Yosemite. Niet dat Yosemite niet mooi is, maar krijg ik altijd zo'n Alpengevoel van, waar ik Zion echt iets unieks vind hebben. En met keuzes tussen die 2 parken gaat Marianne me echt niet van gedachten laten veranderen :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@eddepet71: :lol:

Als je iets van Yosemite wilt zien moet je er meerdere dagen voor uittrekken. Van Zion kun je met 1 nacht ook al een goed beeld krijgen, zeker als je op tijd vertrekt uit Las Vegas en pas later op de dag naar Bryce gaat. Dan heb je twee halve dagen, dus genoeg tijd voor een aantal wandelingen. In Yosemite heb je veel meer wandelingen, maar als het park je niet aanspreekt heeft het niet veel zin om daar veel tijd voor uit te trekken. Bij zowel Yosemite als Zion vind ik dat je zeker een of meer wandelingen moet maken om een oordeel te kunnen geven over de parken.
In plaats van een extra nacht Yosemite is het ook niet gek om in plaats van een overnachting in Lone Pine twee overnachtingen te plannen; een in Lee vining of Mammoth Lakes en een in Death Valley. Dat geeft meer tijd voor Yosemite (met misschien een bezoek aan een van de sequoiagroves, want sequoia's heb je niet in de Alpen) :wink: , en voor een bezoek aan Bodie. Je hebt dan ook meer tijd voor DV, en je ziet het park in de mooiste uren.
Voor de hele route geldt dat je de accommodatie goed moet uitzoeken want met zo weinig tijd is het jammer om onnodig heen en weer te rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer