Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lindje67: Tips, Do's and Dont's? trip Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Lindje67: Tips, Do's and Dont's? trip Zuidwesten
Hoi Amerikafielen,
Ben druk bezig met de reis van 2015 en heb dit weekend een route gepland. Graag zou ik van jullie die er reeds geweest zijn, de do's and don'ts willen horen.
De trip begint in Denver waar we een aantal dagen willen blijven. Dan volgen Scottsbluf (Nebraska), Sturgess/Mount Rushmore (South-Dakota), Billings (Montana), Idaho Falls (Idaho), Salt Lake City (Utah), Bryce Canuyon (Utah), Las Vegas (Nevada), Monument Valley (Utah/Arizona), Page (Arizona), Albuquerque (New Mexico), Colorado Springs (Colorado) en dan weer Denver.
In Denver, Albuquerque en Las Vegas willen wij wat langer blijven. (Denver 3 dagen en andere 2 dagen)
We proberen eind juli/begin augustus te gaan omdat begin augustus in Sturgess the Bike-week is en aangezien mijn lief een fervente Harley rijder, is dit voor hem het summum (maar niet heel erg noodzakelijk!).
Wat hebben jullie voor tips?
Ben druk bezig met de reis van 2015 en heb dit weekend een route gepland. Graag zou ik van jullie die er reeds geweest zijn, de do's and don'ts willen horen.
De trip begint in Denver waar we een aantal dagen willen blijven. Dan volgen Scottsbluf (Nebraska), Sturgess/Mount Rushmore (South-Dakota), Billings (Montana), Idaho Falls (Idaho), Salt Lake City (Utah), Bryce Canuyon (Utah), Las Vegas (Nevada), Monument Valley (Utah/Arizona), Page (Arizona), Albuquerque (New Mexico), Colorado Springs (Colorado) en dan weer Denver.
In Denver, Albuquerque en Las Vegas willen wij wat langer blijven. (Denver 3 dagen en andere 2 dagen)
We proberen eind juli/begin augustus te gaan omdat begin augustus in Sturgess the Bike-week is en aangezien mijn lief een fervente Harley rijder, is dit voor hem het summum (maar niet heel erg noodzakelijk!).
Wat hebben jullie voor tips?
Re: Tips, Do's and Dont's? trip Zuidwesten
Zet je route eens uit per dag. Dan is het voor ons makkelijker te zien wat het plan is. Geef verder ook even aan wat jullie graag willen doen, steden, parken, veel lopen, avontuurlijke dingen etc.
Bijvoorbeeld reisschema als onderstaand.
1. Amsterdam - Denver
2. Denver
3. Denver - Rocky Mountain National Park
4. Rocky Mountain National Park etc. etc.
Succes met de voorbereiding. Klaas
Bijvoorbeeld reisschema als onderstaand.
1. Amsterdam - Denver
2. Denver
3. Denver - Rocky Mountain National Park
4. Rocky Mountain National Park etc. etc.
Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Lindje67: Tips, Do's and Dont's? trip Zuidwesten
Gaan jullie ook op de motor?
Schrijf inderdaad je route eens uit van dag tot dag en zet erbij wat jullie wel en niet willen doen. Bijvoorbeeld in South Dakota alleen al heb je behalve Mount Rusmore nogal wat mogelijkheden zoals Custer S.P. met diverse scenic roads en Sylvan Lake, Windcave N.P., Crazy Horse, Badlands N.P. en voor de liefhebbers de Wall Drug Store. Het maakt verder nogal verschil of je tussen Billings en Idaho Falls wel of niet Yellowstone N.P. en Grand Teton N.P. wilt bezoeken.
Ik ben ook benieuwd hoeveel tijd jullie voor deze uitgebreide reis uittrekken.
Houd er rekening mee dat het tijdens de Sturgis Motorcycle Rally ontzettend druk is in het gebied en dat het moeilijk kan zijn om nog accommodatie te vinden en/of dat je de hoofdprijs betaalt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Schrijf inderdaad je route eens uit van dag tot dag en zet erbij wat jullie wel en niet willen doen. Bijvoorbeeld in South Dakota alleen al heb je behalve Mount Rusmore nogal wat mogelijkheden zoals Custer S.P. met diverse scenic roads en Sylvan Lake, Windcave N.P., Crazy Horse, Badlands N.P. en voor de liefhebbers de Wall Drug Store. Het maakt verder nogal verschil of je tussen Billings en Idaho Falls wel of niet Yellowstone N.P. en Grand Teton N.P. wilt bezoeken.
Ik ben ook benieuwd hoeveel tijd jullie voor deze uitgebreide reis uittrekken.
Houd er rekening mee dat het tijdens de Sturgis Motorcycle Rally ontzettend druk is in het gebied en dat het moeilijk kan zijn om nog accommodatie te vinden en/of dat je de hoofdprijs betaalt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
3-9 augustus Sturgis.
http://www.sturgismotorcyclerally.com/
Hoe veel tijd heb je voor de route, een week of 6?
http://www.sturgismotorcyclerally.com/
Hoe veel tijd heb je voor de route, een week of 6?
Laatst gewijzigd door Hans B op 30 nov 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je noemt wel Billings en Idaho Falls, maar geen Yellowstone. Ik neem aan dat je dat ook gaat bezoeken?
Ik ben ook benieuwd naar een wat meer ingevulde planning. Tussen Bryce en Las Vegas mis ik ook Zion.
Marianne
Ik ben ook benieuwd naar een wat meer ingevulde planning. Tussen Bryce en Las Vegas mis ik ook Zion.
Marianne
Hebben jullie de route al verder uitgestippeld, Lindje67? Ik ga zelf dit jaar ook een motorreis maken door de VS (of gaan jullie zelf niet op de motor, maar alleen naar het evenement?) en hoor graag naar welke plekken anderen rijden. En wat voor motor hebben jullie? Ik ben nu op zoek naar een ander motor en zit dus elke dag op sites als Autoscout om te kijken of er nog mooie 2dehands motoren te koop staan in de buurt. De aanschaf wordt de eerste echte stap richting de reis van mijn leven!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Lindje67 is na het posten van haar bericht (29-11-14) nog niet weer on line geweest. Jammer.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en