Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Roellies: Amerika met in het bijzonder de parken!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Roellies
Amerika-ontdekker

Reis Roellies: Amerika met in het bijzonder de parken!

Bericht door Roellies »

Hallo,

Wij zijn nieuw hier op het forum, wat een bult informatie is hier te vinden zeg. We willen graag in september een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika en dan in het bijzonder de parken. Wij zijn niet zo'n cultuur snuivers daar in tegen wel echt van de natuur!

Nu zien we helaas door de bomen het bos niet meer :?
Kan iemand ons vertellen waar we een duidelijke kaart kunnen vinden met de nationale parken erop om zo onze route te bepalen?

Groetjes Annelies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Roellies: Amerika met in het bijzonder de parken!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annelies, welkom op het forum!
Als je een papieren kaart zoekt: ik vind de Hallwag-kaarten heel prettig. Je hebt met nr 5 een heel groot deel van het zuidwesten op 1 kaart, handig voor het overzicht en om een route uit te stippelen. Misschien heb je ook nr 6 nodig. De kaarten zijn verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de ANWB en in boekhandels. of online op http://www.tiogatours.nl.
Kijk ook eens op http://www.nps.gov voor de parken. En voor ene beschrijving zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Voor een reis in september met veel natuur zie mijn 2011-verslag.

Marianne
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie :thumbup:
Wil graag een papieren kaart maar heb je misschien ook een adres op internet met duidelijk aanduiding van de parken. Kan ik dit weekend al snuffelen en een route opzetten, in grote lijnen dan wel....
Zal eens kijken bij je reisverslag 2011, heb toevallig het verslag van 2013 net doorgenomen.

We willen veel van de wereld zien dus graag zoveel mogelijk parken in 1 reis ( veel voorkomend probleem, lees ik hier en niet te doen ben ik bang) zodat we volgend jaar weer een ander stukje van deze grote bol kunnen gaan bekijken.

Annelies
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Afbeelding
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Een kaart van nationale parken via deze link. Verkijk je overigens niet op de tijd die je voor bepaalde NP's nodig gaat hebben. Met andere woorden: je kunt er een hoop in je reis proppen, maar als je vervolgens niet echt de tijd hebt er iets van te zien, wat voor waarde heeft het dan?

Voor een eerste zuidwestreis gaan de meeste reizigers parken als Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon af. Met wat steden er tussen zit je dan makkelijk aan drie weken.
Groetjes,
Daniel
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

Bedankt voor de kaarten. Schept al duidelijkheid.

Was er al bang voor dat je dat ging zeggen, Marianne! Dat lees je ook steeds in de reisplanningen hier.
De parken die je noemt staan ook op ons lijstje. Met Las Vegas onderweg 1 nachtje. Sequoia Np zouden we hier graag nog aan toe voegen mede omdat in Yosemite het gedeelte met de grote sequoia's dicht is in sept 2015 (heb ik ergens gelezen geloof ik)
Page met zijn parken lijkt ons ook erg leuk maar helaas te ver uit de richting om met deze route te combineren.

We willen graag in San Francisco eindigen en walvis spotten.
Waar te beginnen maakt ons niet uit wat het beste is met de route....
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Haha, ik heet overigens geen Marianne, maar dat terzijde ;)

Page heeft niet echt parken in de buurt maar wel een hoop bezienswaardigheden. Naar mijn idee kun je die makkelijk inplannen als je drie weken hebt. Zo kun je Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell prima bezoeken met een dagje Page.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat dat bij de meesten toch wel staat of valt met de prijs van de vliegtickets ;)

Bij Page liggen niet echt Nationale parken overigens. Misschien dat je met Moab in de war bent. Maar bij Page is inderdaad wel erg veel moois te zien als de Antelope Canyon, Horseshoe bend en eromheen diverse canyon, lake powell en de dam.

Hou er rekening mee dat bv een trip LA - Phoenix (dus dan doe je LA - Kustroute - SF - Yosemite - (evt Sequoia) - Death Valley - Las Vegas -Zion - Bryce - Page - (evt Monument Valley) - Grand Canyon - Phoenix/Las Vegas zoals Daniel (bedoel je die niet ipv Marianne trouwens??) aangeeft wel zo ongeveer 21 dagen in beslag neemt als minimale tijd.
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

Oh sorry Daniel, verkeerd gelezen :oops:

Ik bedoel wel Page, om Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell te bekijken. Mss dat we die maar overslaan...
Zitten nu te denken om op Phoenix te vliegen en San Francisco te eindigen.. Als ik een beetje de route heb zal ik het hier neer zetten.
Waarschijnlijk op het einde vanuit Yosemite naar Sequoia, daar ergens walvis spotten en dan eindigen in San Francisco..??

Hoe veel dagen trekken jullie meestal uit voor de parken? Zal waarschijnlijk per park verschillen....
Iemand wezen walvis spotten? Vanuit waar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het aantal dagen per park verschilt per park, maar ook vn je eigen voorkeur. Ik had al naar de NPS-site en ontdek-amerika verwezen. Als je die sites bekijkt zie je wel of het park je aanspreekt en je ziet ook wat er te doen is. Op basis daarvan kun je bepalen of jet het park wilt bezoeken en zo ja, hoe lang je ervoor uit wilt trekken.
Hoeveel tijd hebben jullie?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Walvis spotten zou ik vanuit de omgeving Monterey doen. (Monterey/Santa Cruz/Moss Landing) Je kan ook de zoekfunctie rechtsbovenin gebruiken er zijn een aantal topics over operators.
Hoeveel tijd je voor de parken nodig hebt hangt natuurlijk af van wat je er wilt doen. Lees ook eens andere topics door, daar kun je heel veel info uithalen.
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

We willen 3 a 3,5 week gaan. Twijfelen nog even of we de eerste week of 2de week van september willen gaan. Als we de 2de week gaan dan zitten we nog een paar dagen in oktober :shock: wel laat....

Ik had inderdaad via de zoekfunctie al het 1 en ander gevonden betreft het spotten.

Als we eruit zijn betreft de route is het dan verstandig om alles van te voren vast te leggen of kunnen we in die tijd zonder vooraf te boeken (dit laatste geniet onze voorkeur)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Oktober is een prachtige periode voor het zuidwesten.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij gaan ook september, vertrek de 7e en weer thuis op 4 oktober.
Wij hebben alle accomodatie al geboekt, allemaal gratis annuleerbaar.
Wij doen ook veel natuur, 3 dagen SF en 1 dag Las Vegas.
ellen2015
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen2015 »

Hoi wij reizen in juli, voor 4 weken.
Onze start is in NY om dan door te vliegen naar SFO, van daaruit huren we een wagen en gaan we naar Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Moab (Arches NP & Canyonlands), Monument valley (logeren in een echte tipi!), Page, Grand Canyon, Sedona om te eindigen in Phoenix. Het maken van de planning is vind ik niet zo eenvoudig. Er is zoveel moois te zien lijkt me! Bv. in Yosemite blijven wij 3 nachten, Zion 2, Bryce 1, Moab 3, Monument Valley 1, Page 2, Grand canyon 1, Sedona 2.
We zijn nu bij de invulling bij Page. Kan iemand ons daarbij helpen? Upper of lower antelope, welk uur best,... lake powell op met een bootje of niet...

Succes nog met het plannen van jullie reis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Roellies schreef: Als we eruit zijn betreft de route is het dan verstandig om alles van te voren vast te leggen of kunnen we in die tijd zonder vooraf te boeken (dit laatste geniet onze voorkeur)
Voor veel plaatsen kan dat prima, zeker als je eind september/oktober gaat. Maar hou er wel rekening mee dat in de weekenden de accommodatie in of bij parken als Zion en de Grand Canyon nog wel snel vol kunnen raken.
In die gevallen zou ik toch iets boeken. Meestal is het tot 24 uur van te voren gratis te annuleren, dus je blijft flexibel.

Marianne
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

monique57 schreef:Wij gaan ook september, vertrek de 7e en weer thuis op 4 oktober.
Wij hebben alle accomodatie al geboekt, allemaal gratis annuleerbaar.
Wij doen ook veel natuur, 3 dagen SF en 1 dag Las Vegas.

Hey Monique,

Kan je je route en accommodatie hier eens neerzetten kunnen we die van ons er langs leggen!
Ben erg benieuwd welke route jullie afleggen....

Annelies
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Annelies als je op mijn naam klikt kun je mijn berichten zien! Daar staat de route in, even doorlezen tot je bij de laatste route komt, dat is de definitieve!!

Note mod (Mrvanilla): de besproken reis van Monique is voor de volledigheid via deze link te bereiken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ellen2015 schreef:Hoi wij reizen in juli, voor 4 weken.
Onze start is in NY om dan door te vliegen naar SFO, van daaruit huren we een wagen en gaan we naar Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Moab (Arches NP & Canyonlands), Monument valley (logeren in een echte tipi!), Page, Grand Canyon, Sedona om te eindigen in Phoenix. Het maken van de planning is vind ik niet zo eenvoudig. Er is zoveel moois te zien lijkt me! Bv. in Yosemite blijven wij 3 nachten, Zion 2, Bryce 1, Moab 3, Monument Valley 1, Page 2, Grand canyon 1, Sedona 2.
We zijn nu bij de invulling bij Page. Kan iemand ons daarbij helpen? Upper of lower antelope, welk uur best,... lake powell op met een bootje of niet...

Succes nog met het plannen van jullie reis!
Ellen, je kunt beter een eigen topic aanmaken voor jullie vragen.

Marianne
Roellies
Amerika-ontdekker

Bericht door Roellies »

Nou al op veel vragen, hier antwoord gekregen door het snuffelen op het forum en het lezen van (veel) reisverslagen!
Dat laatste is erg leuk om te lezen, maar stop ermee want zie steeds weer iets anders "leuks"

We hebben alvast "globaal" iets op papier gezet maar daar natuurlijk weer wat vragen over. :?
Hier zijn de twee tot dus ver:
Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon
Bryce Canyon - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley????
Death Valley - Yosemeti
Yosemeti
Yosemeti - Sequoia Sequoia
Sequoia - Monterey
Monterey, Walvissen spotten
Monterey - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco – Amsterdam

Of:
Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon
Bryce Canyon – Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley????
Death Valley - Yosemeti
Yosemeti
Yosemeti - Sequoia Sequoia
Sequoia - Monterey
Monterey, Walvissen spotten
Monterey - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Amsterdam

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.....

Ik vraag me af of het volgende in de goede volgorde is (niet dat we kriskras crossen): Grand Canyon - Page, Page - Bryce Canyon, Bryce Canyon - Zion, Zion - Las Vegas....
In de reisverslagen zie ik veel verschillen betreft Death Valley. De ene trekt er een hele dag vooruit, de ander zorgt dat ze er vroeg aankomen daar rond, overnachten en de volgende dag weer door. Via ontdek-Amerika.nl kom ik er ook net echt uit wat wijsheid is! Kan iemand mij hier in adviseren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer