Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Roellies: Amerika met in het bijzonder de parken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Roellies: Amerika met in het bijzonder de parken!
Je kunt het beste zelf met een kaart of op googlemaps zien of de route logisch is. Het enige waar je nu mee zit is dat googlemaps niet de Tioga Pass neemt, dwz als je van Lee Vining naar Yosemite Village zou willen (reken ongeveer 2 uur), dan geeft googlemaps nu een omweg omdat de pas nu is gesloten.
Waarom 2 nachten Bryce en geen overnachting bij Zion? Als ik het goed zie is het enige verschil tussen beide routes de nacht Zion? Ik zou dan 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Kijk eens naar mijn 2011-verslag; wij hadden toen 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. dat laatste is voldoende.
Voor Page kan 1 nacht ook volstaan, maar dat is afhankelijk van wat je er wilt doen.
Van Death Valley naar Yosemite is eigenlijk net iets te ver, als je de Tioga Road op je gemak wilt doen en misschien een bezoek aan Bodie wilt brengen dan is na DV een stop bij Lee Vining of Mammoth Lakes aan te raden.
Ik vind het jammer om voor 1 nacht naar Sequoia te gaan. Je hebt dan wel weinig tijd daar.
Het kan in september in DV nog heel heet zijn. de tijd die je daar doorbrengt is erg afhankelijk van de temperaturen op dat moment. En of je bijvoorbeeld dirt roads wilt rijden. Voor de belangrijkste viewpoints is 1 overnachting voldoende. wij hebben het in de zomer vaak zo getimed dat we pas laat uit Las Vegas vertrokken zodat w er aan het eind van de middag aankwamen. Dan heb je de avond en een deel van de ochtend. Kijk ook eens op http://www.nps.gov/deva voor bezienswaardigheden en een kaart van het park. Ik zie niet vaak mensen die er een volle dag voor uitrekken (dus 2 nachten?). Maar als je dat ergens hebt gelezen en het spreekt je aan wat je leest, dan kun je dat natuurlijk ook doen.
Marianne
Waarom 2 nachten Bryce en geen overnachting bij Zion? Als ik het goed zie is het enige verschil tussen beide routes de nacht Zion? Ik zou dan 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Kijk eens naar mijn 2011-verslag; wij hadden toen 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. dat laatste is voldoende.
Voor Page kan 1 nacht ook volstaan, maar dat is afhankelijk van wat je er wilt doen.
Van Death Valley naar Yosemite is eigenlijk net iets te ver, als je de Tioga Road op je gemak wilt doen en misschien een bezoek aan Bodie wilt brengen dan is na DV een stop bij Lee Vining of Mammoth Lakes aan te raden.
Ik vind het jammer om voor 1 nacht naar Sequoia te gaan. Je hebt dan wel weinig tijd daar.
Het kan in september in DV nog heel heet zijn. de tijd die je daar doorbrengt is erg afhankelijk van de temperaturen op dat moment. En of je bijvoorbeeld dirt roads wilt rijden. Voor de belangrijkste viewpoints is 1 overnachting voldoende. wij hebben het in de zomer vaak zo getimed dat we pas laat uit Las Vegas vertrokken zodat w er aan het eind van de middag aankwamen. Dan heb je de avond en een deel van de ochtend. Kijk ook eens op http://www.nps.gov/deva voor bezienswaardigheden en een kaart van het park. Ik zie niet vaak mensen die er een volle dag voor uitrekken (dus 2 nachten?). Maar als je dat ergens hebt gelezen en het spreekt je aan wat je leest, dan kun je dat natuurlijk ook doen.
Marianne
- Peter & Ann
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hoi, jullie planning lijkt heel erg op een rondje Z/W dat wij in juni 2013 hebben gedaan.
Wij waren nl ook gestart in Phoenix en ons eindpunt lag in San Francisco.
Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag via onderstaande link.
Nog veel plezier met de voorbereiding.
Peter & Ann.
Wij waren nl ook gestart in Phoenix en ons eindpunt lag in San Francisco.
Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag via onderstaande link.
Nog veel plezier met de voorbereiding.
Peter & Ann.
Oké bedankt, Peter en Ann.
Daar ben ik wel benieuwd naar maar als ik via de link naar het begin van jullie verslag wil kom ik niet verder dag Las Vegas 20-6.......
Daar ben ik wel benieuwd naar maar als ik via de link naar het begin van jullie verslag wil kom ik niet verder dag Las Vegas 20-6.......
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 jan 2015, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- Peter & Ann
- Amerikafan
Oh, dat is vreemd. Aan de rechterzijde staat een vakje met "laatste verhalen", in dat vakje staat vanonder "alle reisverhalen".
Als je daar op klikt kan je verder door de blog navigeren.
Het kan best wel zijn dat de blog niet meer 100% werkt omdat "Reismee.nl" een groot probleem gehad heeft in 2014, mede hierdoor kan je hier en daar nogal wat haperingen tegenkomen.
Peter.
Als je daar op klikt kan je verder door de blog navigeren.
Het kan best wel zijn dat de blog niet meer 100% werkt omdat "Reismee.nl" een groot probleem gehad heeft in 2014, mede hierdoor kan je hier en daar nogal wat haperingen tegenkomen.
Peter.
Helaas Peter, ook hier gaat deze niet verder.
Was er wel nieuwsgierig naar maar gaat zo wel lukken. Kan je mss hier je route neerzetten of via een privé bericht?
Was er wel nieuwsgierig naar maar gaat zo wel lukken. Kan je mss hier je route neerzetten of via een privé bericht?
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Laat ik eerst zeggen dat ik het zo best een mooie, relaxte route vind. Hier en daar misschien nog een nacht berschuiven om het helemaal aan je wensen aan te passen.
Maar vervolgens denk ik aan een van je eerste posts in dit topic dat je van plan bent 1 keer naar de VS te gaan en dat je nog meer dagen te besteden hebt. Persoonlijk zou ik dan ook overwegen zoveel mogelijk dagen in te zetten en Yellowstone aan je route toe te voegen, let wel: alleen als je er minimaal een dag of 5 extra voor uit kunt trekken, want die tijd heb je wel nodig om er te komen en evt. ook weer terug. Kijk bijv. eens naar onze eerste reis voor een idee.
Maar vervolgens denk ik aan een van je eerste posts in dit topic dat je van plan bent 1 keer naar de VS te gaan en dat je nog meer dagen te besteden hebt. Persoonlijk zou ik dan ook overwegen zoveel mogelijk dagen in te zetten en Yellowstone aan je route toe te voegen, let wel: alleen als je er minimaal een dag of 5 extra voor uit kunt trekken, want die tijd heb je wel nodig om er te komen en evt. ook weer terug. Kijk bijv. eens naar onze eerste reis voor een idee.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Peter & Ann
- Amerikafan
Hieronder onze reis uitgeschreven van dag tot dag met de motels/hotels/lodges waar wij hebben overnacht.
Donderdag 13/06 :
Brussel – Phoenix.
Crowne Plaza Phoenix Airport.
1 nacht
Vrijdag 14/06 :
Phoenix – Grand Canyon.
Bright Angel Lodge - Cabin 1 Queen.
1 nacht
Zaterdag 15/06 :
Grand Canyon – Page.
Courtyard Page at Lake Powell.
1 nacht
Zondag 16/06 :
Page – Bryce Canyon.
Bryce Canyon Lodge – Motel w/King Bed.
1 nacht
Maandag 17/06 + Dinsdag 18/06 :
Bryce Canyon – Zion.
Desert Pearl Inn – King Poolside
2 nachten
Woensdag 19/06 + Donderdag 20/06:
Zion - Las Vegas.
Vdara Hotel - Panoramic Suite.
2 nachten
Vrijdag 21/06 :
Las Vegas – Death Valley.
The Ranch At Furnache Creek – Deluxe 2 Queen
1 nacht
Zaterdag 22/06 :
Death Valley – Bishop
Creekside Inn
1 nacht
Zondag 23/06 + Maandag 24/06 :
Bishop – Yosemite.
Yosemite Lodge At The Falls - Lodge Room-Ling Bed.
2 nachten
Dinsdag 25/06 + Woensdag 26/06 + Donderdag 27/06 :
Yosemite – San Francisco.
Argonaut Hotel
3 nachten
Vrijdag 28/06 :
San Francisco – Brussel.
Donderdag 13/06 :
Brussel – Phoenix.
Crowne Plaza Phoenix Airport.
1 nacht
Vrijdag 14/06 :
Phoenix – Grand Canyon.
Bright Angel Lodge - Cabin 1 Queen.
1 nacht
Zaterdag 15/06 :
Grand Canyon – Page.
Courtyard Page at Lake Powell.
1 nacht
Zondag 16/06 :
Page – Bryce Canyon.
Bryce Canyon Lodge – Motel w/King Bed.
1 nacht
Maandag 17/06 + Dinsdag 18/06 :
Bryce Canyon – Zion.
Desert Pearl Inn – King Poolside
2 nachten
Woensdag 19/06 + Donderdag 20/06:
Zion - Las Vegas.
Vdara Hotel - Panoramic Suite.
2 nachten
Vrijdag 21/06 :
Las Vegas – Death Valley.
The Ranch At Furnache Creek – Deluxe 2 Queen
1 nacht
Zaterdag 22/06 :
Death Valley – Bishop
Creekside Inn
1 nacht
Zondag 23/06 + Maandag 24/06 :
Bishop – Yosemite.
Yosemite Lodge At The Falls - Lodge Room-Ling Bed.
2 nachten
Dinsdag 25/06 + Woensdag 26/06 + Donderdag 27/06 :
Yosemite – San Francisco.
Argonaut Hotel
3 nachten
Vrijdag 28/06 :
San Francisco – Brussel.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kunt het beter uitschrijven in een van en naar versie, want dat is veel duidelijker om te lezen. Overigens een nette reis wat ik er zo uit haal.
- Peter & Ann
- Amerikafan
En hier ons routekaartje en tabel met afstanden en reistijden.

Peter.

Peter.
Zoooo....Peter bedankt hoor en nog wel zo duidelijk uitgeschreven.
Hier kan ik weer mee aan de slag, ziet er goed uit hoor de reis die jullie gemaakt hebben.
De kaart is ook heel overzichtelijk, nogmaals dank je wel!!
Hier kan ik weer mee aan de slag, ziet er goed uit hoor de reis die jullie gemaakt hebben.
De kaart is ook heel overzichtelijk, nogmaals dank je wel!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 6841 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 32 Reacties