Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: FAQ Autohuur voor Amerika 3 (veelgestelde vragen)
Ik ben even aan het kijken naar verschillende verhuursites en merk grote verschillen op.
Bij Avis zouden we 539 dollar betalen (excl verzekeringen met unlimited mileages), en met pakweg Thrifty 839 (exl ver, incl mileages). Logisch of addertjes onder het gras?
We hebben ook sowieso een gps nodig. Huren we dat best bij de auto? Of kunnen we dat evengoed lenen bij vrienden? Of kopen hier in België?
En hoe zit het met verzekeringen? Moeten we ons helemaal indekken of is het beter basis te pakken?
We zouden trouwens gaan voor auto alla Ford Focus. Off road gaan we niet en enkel nij Death Valley en Monument Valley wordt het ruiger
En nog een laatste vraag: is het standaard dat we in elke auto ipod kunnen gebruiken om muziek af te spelen?
Bij Avis zouden we 539 dollar betalen (excl verzekeringen met unlimited mileages), en met pakweg Thrifty 839 (exl ver, incl mileages). Logisch of addertjes onder het gras?
We hebben ook sowieso een gps nodig. Huren we dat best bij de auto? Of kunnen we dat evengoed lenen bij vrienden? Of kopen hier in België?
En hoe zit het met verzekeringen? Moeten we ons helemaal indekken of is het beter basis te pakken?
We zouden trouwens gaan voor auto alla Ford Focus. Off road gaan we niet en enkel nij Death Valley en Monument Valley wordt het ruiger
En nog een laatste vraag: is het standaard dat we in elke auto ipod kunnen gebruiken om muziek af te spelen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij las ik ergens in een topic dat Alamo zou gaan controleren of je echt wel recht hebt op de korting via Brits.
Klopt dit en kunnen mensen die recentelijk van deze korting gebruik gemaakt hebben hier wat over zeggen? Want dan bestel ik gewoon via Amazon zo'n gids. Is altijd nog voordeliger
Klopt dit en kunnen mensen die recentelijk van deze korting gebruik gemaakt hebben hier wat over zeggen? Want dan bestel ik gewoon via Amazon zo'n gids. Is altijd nog voordeliger

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je moet gewoon vanuit hier een auto huren met all verzekeringen er al bij. Het is veel duurder om ter plekke verzekeringen ed nog te moeten betalen. Thrifty en avis zijn zeker niet de goedkoopste. Dirtroads bij Death Valley en Monument Valley met een focus? Punt 1, officieel mag je geen dirt roads rijden met huurauto's. Punt 2, met een focus vraag je zeker om problemen bij de genoemde plekken waar je dit wilt gaan doen. High clearence auto is eigenlijk wel een must.
Gps is wel handig, vooral voor in de steden, of straten van hotels en restaurants. Als je thuis geen gps hebt waar je amerikaanse kaart op kunt zetten dan idd lenen bij bekenden, of anders zelf in Amerika kopen. Is goedkoper dan huren.
Niet in elke auto kun je standaard een ipod afspelen.
Gps is wel handig, vooral voor in de steden, of straten van hotels en restaurants. Als je thuis geen gps hebt waar je amerikaanse kaart op kunt zetten dan idd lenen bij bekenden, of anders zelf in Amerika kopen. Is goedkoper dan huren.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ben wat aan het rondkijken voor een auto. We hebben hem nodig van ZA 30 mei t/m ZA 27 juni @ 20:00 (ophalen en terugbrengen van/naar LAX).
Via Alamo.co.uk/brits zou voor ons nog het goedkoopste zijn. Fullsize SUV voor € 1358,15 en Minivan voor € € 970,08
We zitten ook een beetje te dubben over nu boeken en hopen dat het later alsnog goedkoper wordt. Bij boeken bij de UK site moet je weer rekening houden met koersverschillen.
* Iemand nog een goedkopere optie?
* En heeft iemand argmenten voor waarom je een Fullsize SUV verkiest een Minivan? We zijn met 4 volwassenen (2x2). Het prijsverschil per stel zou nu 194 euro zijn. Zie hier de route die we gaan rijden: reisschema
Via Alamo.co.uk/brits zou voor ons nog het goedkoopste zijn. Fullsize SUV voor € 1358,15 en Minivan voor € € 970,08
We zitten ook een beetje te dubben over nu boeken en hopen dat het later alsnog goedkoper wordt. Bij boeken bij de UK site moet je weer rekening houden met koersverschillen.
* En heeft iemand argmenten voor waarom je een Fullsize SUV verkiest een Minivan? We zijn met 4 volwassenen (2x2). Het prijsverschil per stel zou nu 194 euro zijn. Zie hier de route die we gaan rijden: reisschema
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Division
- Amerikakenner
Fullsize SUV voor jouw periode bij UScarhire (Silver Inclusive) kost €1124,94. Scheelt weer €233,20.
Bij Budget.com kan je een Minivan boeken voor €672, een Fullsize SUV is daar dan weer €1549. Bij het boeken de code U112000 gebruiken dan krijg je de genoemde tarieven.Njit schreef:Ben wat aan het rondkijken voor een auto. We hebben hem nodig van ZA 30 mei t/m ZA 27 juni @ 20:00 (ophalen en terugbrengen van/naar LAX).
Ik kan je helaas niets vertellen over de voordelen van een Fullsize SUV/minivan..
EDIT: Sorry, zie net dat hier geen CDW/SLI inclusief is...

Laatst gewijzigd door Jeroen161 op 12 jan 2015, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
@Division: Dat maakt de keuze denk ik een stuk makkelijker
Zie dat het prijsverschil met Gold Inclusive 193.56 euro is. Het enige verschil met Silver is volgens mij de tank benzine. Ik denk dat we voor dat prijsverschil wel 2x kunnen tanken
@Jeroen: heb je dan ook alle verzekeringen aangeklikt? Want die zitten er niet standaard bij op de Budget.com site volgens mij.

@Jeroen: heb je dan ook alle verzekeringen aangeklikt? Want die zitten er niet standaard bij op de Budget.com site volgens mij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Klopt inderdaad... Het tarief voor de Minivan was exclusief verzekeringen en tax, maar andere tarieven weer inclusief. Heel raar dat niet alle tarieven inclusief tax/verzekeringen zijn, ook al geef je aan dat je uit Nederland komt.
Even terugkomend.Hinko schreef: Nee, dit herken ik niet, bij beide stond bij mij 2500 euro. Misschien hebben ze het veranderd. Dit was september 2014.
Maar we treffen het, zaterdag sta ik in Las Vegas bij National op de stoep. Dus dan gaan we het zien.
Als ik internet heb zal ik eens kijken.
Bij mij gaat dit niet ten koste van mijn bestedingsruimte.
Er is door National ongeveer 344 euro gereserveerd.
Zie screenshot
http://prntscr.com/5ripl1
- Division
- Amerikakenner
Gek Hinko. Spreekt de klantenservice van ICS toch weer tegen. Dank voor de terugkoppeling.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Bij een creditcard van ING wordt een reservering wel van je bestedingslimiet afgetrokken.
- Division
- Amerikakenner
Ligt er wellicht ook aan welke bank eraan gekoppeld is.
- bedeve
- Amerika-expert
ICS Cards (onderdeel van ABN Amro ) geeft onder eigen merk en nog een heleboel andere merken credit cards uit.
Met verschillende voorwaarden en bijkomende verzekeringen.
Sinds eind augustus kun je op Mijn ICS ook de reserveringen zien.
Ik zie dat zowel bij de ICS Mastercard als bij de ICS ANWB Visa Card de reserveringen vermeld worden maar niet ten laste van je bestedingslimiet gaan.
Hinko komt weer snel terug uit Las Vegas; zijn reservering blijft staan tot die bij inlevering van de auto in een definitieve betaling wordt omgezet.
Als dat een paar weken duurt zul je zien dat de resevering weer uit het overzicht verdwijnt.
BTW Hinko : welke auto is het geworden ?
Met verschillende voorwaarden en bijkomende verzekeringen.
Sinds eind augustus kun je op Mijn ICS ook de reserveringen zien.
Ik zie dat zowel bij de ICS Mastercard als bij de ICS ANWB Visa Card de reserveringen vermeld worden maar niet ten laste van je bestedingslimiet gaan.
Hinko komt weer snel terug uit Las Vegas; zijn reservering blijft staan tot die bij inlevering van de auto in een definitieve betaling wordt omgezet.
Als dat een paar weken duurt zul je zien dat de resevering weer uit het overzicht verdwijnt.
BTW Hinko : welke auto is het geworden ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
hyundai santa fe Bert.
Ik mocht uit de rij bij Alamo een suv kiezen. In de Aisle en executive stonden genoeg auto's maar geen (mid) suv's
De Suv's rij van Alamo was er genoeg keuze echter ik vond er niet veel aan. Nog gevraagd of ik Ford Explorer iod beschikbaar was. Nee zei de dame
Maar prima auto hoor verder
Ik mocht uit de rij bij Alamo een suv kiezen. In de Aisle en executive stonden genoeg auto's maar geen (mid) suv's
De Suv's rij van Alamo was er genoeg keuze echter ik vond er niet veel aan. Nog gevraagd of ik Ford Explorer iod beschikbaar was. Nee zei de dame

Laatst gewijzigd door Hinko op 12 jan 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bij Herz.nl met ANWB code 504224 kan ik voor 12 dagen een standaard SUV huren, Chevrolet Equinox or similar voor 513 euro (lax-las)
Als ik bij Expedia.nl een standaard SUVvan Herz huur is het een Jeep Grand Cherokee or similar.
Vallen deze allebei in de standaar SUV klasse? Vind het gek dat er voor Herz dan blijkbaar 2 verschillende auto's als voorbeeld voor de standaard SUV genomen worden.
Weten jullie of je bij Herz als je niet tevreden bent met de toegewezen auto een andere kunt krijgen?
Als ik bij Expedia.nl een standaard SUVvan Herz huur is het een Jeep Grand Cherokee or similar.
Vallen deze allebei in de standaar SUV klasse? Vind het gek dat er voor Herz dan blijkbaar 2 verschillende auto's als voorbeeld voor de standaard SUV genomen worden.
Weten jullie of je bij Herz als je niet tevreden bent met de toegewezen auto een andere kunt krijgen?
Laatst gewijzigd door asv60 op 12 jan 2015, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- bedeve
- Amerika-expert
Is geen Explorer maar rijdt wel fijn.Hinko schreef:hyundai santa fe
In z'n menu kun je de versnellingsverhoudingen instellen.
Hij reageert het mooist in " sport " stand
Even wennen aan z'n dooie hoek !
Heel veel plezier !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Zijn er mensen die ervaring hebben met baby/kinderstoeltjes? Ik twijfel wat wijsheid is. Kinderstoeltje huren (70 cad bij National), kopen bij de eerste de beste Walmart of toch meenemen uit NL (gratis bij Airtransat). Iemand tips/ideeen/opmerkingen?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn 2 volwassenen en beide 65+. We gaan een trip maken van 3000km van Denver naar Denver.
We willen ook dirtroads rijden, maar niet teveel en niet extreem. Voorbeelden van dirtroads phantom canyon road( ten zuiden van Denver), monument valley, moki Dugway bij the valley of the gods.
Onze voorkeur gaat nu een beetje uit naar een SUV van toyota RAV4. Een ford escape zit in dezelfde klasse.
Een toyota rav4 auto alamo via Rentalcars kost€ 927 , 22 dagen incl extra bestuurder. Rechtstreeks een ford escap boeken bij alamo (met dezelfde verzekeringen en extra bestuurder) voor € 1106, maar daar zit wel 3,50 per dag voor afkoop schade aan banden glas etc. Bij in
Heeft iemand ervaring met bg verhuurbedrijven en de SUV types ( ik rij zelf momenteel peugeot 508 en vind een grotere auto wel wat prettigere en minder vermoeiend rijden).
Is het verstandig ook een verzekering voor de banden, glas, en onderkant auto mee te verekeren.
Ervaring met de SUV?
We willen ook dirtroads rijden, maar niet teveel en niet extreem. Voorbeelden van dirtroads phantom canyon road( ten zuiden van Denver), monument valley, moki Dugway bij the valley of the gods.
Onze voorkeur gaat nu een beetje uit naar een SUV van toyota RAV4. Een ford escape zit in dezelfde klasse.
Een toyota rav4 auto alamo via Rentalcars kost€ 927 , 22 dagen incl extra bestuurder. Rechtstreeks een ford escap boeken bij alamo (met dezelfde verzekeringen en extra bestuurder) voor € 1106, maar daar zit wel 3,50 per dag voor afkoop schade aan banden glas etc. Bij in
Heeft iemand ervaring met bg verhuurbedrijven en de SUV types ( ik rij zelf momenteel peugeot 508 en vind een grotere auto wel wat prettigere en minder vermoeiend rijden).
Is het verstandig ook een verzekering voor de banden, glas, en onderkant auto mee te verekeren.
Ervaring met de SUV?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb me fout uitgedrukt. Offroad gaan we nooit gaan, maar ik vermoed dat wegen in Death Valley en Monument Valley gewoon iets ruiger liggen dan in pakweg Las Vegas. Als we die twee natuurparken willen bezoeken, kunnen we dat dan doen op allemaal geasfalteerde wegen? En zo ja, is een gewone wagen alle Ford Focus dan een goede keuze?PSVwally schreef:Je moet gewoon vanuit hier een auto huren met all verzekeringen er al bij. Het is veel duurder om ter plekke verzekeringen ed nog te moeten betalen. Thrifty en avis zijn zeker niet de goedkoopste. Dirtroads bij Death Valley en Monument Valley met een focus? Punt 1, officieel mag je geen dirt roads rijden met huurauto's. Punt 2, met een focus vraag je zeker om problemen bij de genoemde plekken waar je dit wilt gaan doen. High clearence auto is eigenlijk wel een must.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De wegen in DV zijn goed te berijden hoor En als je in MV niet de tour gaat doen blijf je ook op gewone, geasfalteerde wegen. Je kunt in MV dan desgewenst een georganiseerde jeeptour doen.
Vragen daarover kun je het beste in je routetopic plaatsen (daar had ik ook al iets geschreven over de wegen in DV ...).
Marianne
Vragen daarover kun je het beste in je routetopic plaatsen (daar had ik ook al iets geschreven over de wegen in DV ...).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht