Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huis kopen tijdens verblijf met visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Felipe9255 »

ok, first of all...
werk heb ik al he.
en als het echt nodig is kan ik wel een paar investeerders krijgen voor dat eerste huisje, MAAR, ik zou het liever volledig alleen doen.
En als bouwkundig ingenieur weet ik wel dat er veel komt bij kijken.
En een eigen adres moet ik zoiezo hebben.
En ik weet ook wel dat ik er een grote fractie geluk bij moet rekenen, maar dat geluk kan je enkel maar creëren als je de uitdaging aangaat.
Ik zocht naar wat informatie, geen neerhalende opmerkingen.
De meesten op dit forum hebben een grote droom, of zijn die nu aan het leven, daardoor zijn ook de meesten optimisten want anders kan je nooit zo een droom verwezelijken.
Ik heb als doel gesteld, binnen de eerste 6 maanden mn eerste huisje te hebben. :lol: dont worry, have a little faith, after all, I am Flemish.
I am where I need to be
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rperre schreef:Wel kun je de boeken kopen, zoals "Rich-dad Poor-dad" en b.v. "Lost Fortunes 101"
Het boekje "Rich Dad, Poor Dad" van Robert Kiyosaki heb ik eens gelezen in het vliegtuig. Het is wat mij betreft geen aanrader. Het blijft allemaal vaag en roept veel vraagtekens op. En wat de betrouwbaarheid en juistheid van zijn informatie en adviezen betreft .... oordeel zelf, o.a. hier en hier.
Life is good in the Tarheel State.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Marcel, het heeft redelijk goede tips in dat boek. Maar je kunt dit allemaal niet doen, door 1 boek te lezen. Er is er nog een, "one minute millionair".

Ze laten het vaag omdat ze willen dat je naar hun website gaat en daar een "cursus" koopt.
Mensen betalen $3,995 om een conferentie met deze heren te kunnen bezoeken. Geloof me, een vriend van mij gaat naar deze conferenties en het is DRUK.

Ze geven in die cursussen naar mijn mening "outdated" info, je bent elke keer een stap te laat, maar hun plukken er nog de vruchten van!

.02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De enigen die rijk worden door deze boeken zijn de schrijvers en hun uitgeverijen :wink:. Ik lees ze wel eens door als ik een bezoekje breng aan Barnes& Nobles of de library en dat is gratis...lol
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

ja, geloof me, ik ken die systemen. Ik ben er mee opgegroeid.

Die mannen die die seminaries geven worden zelf niet rijk met hetgeen ze prediken, want ze kunnen het niet. Ze worden enkel rijk van de mensen die naar die seminaries gaan.

Ik ben zeker niet van plan veel geld uit te geven aan zo'n mannen, maar vb het boek van donald trump moet wel de moeite zijn.
en zo'n basispakketje kopen van op tv kan mss ook de moeite zijn, als je het verstand hebt er iets uit te halen en niet direct de aanvullingen van 100den $ te kopen. (wat ik niet van plan ben)

maar eerst zien waar de markt goed is, want real estate zonder goede marktstudie is gelijk aan je open haard aansteken met briefjes van 100
I am where I need to be
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

een tip, er zijn "goede" en "slechte" buurten in Atlanta (zoald overal).
Op zich maakt dit niet veel uit, maar in de "slechte" buurten moet je gaan voor de verhuur en in de "goede" buurten zoek je de opknappers en flip je de huizen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Ik wens je veel succes Felipe9255, ik bewonder je optimisme.

Een blog die ik volg over real estate investing is http://iamfacingforeclosure.com/ (I am Facing Foreclosure)

Iemand die ook begon met een droom, uiteindelijk miljoenen schuld had maar langzaam weer opkrabbelt. Zeer leuk leesvoer van begin tot eind (and running).

Je wilt een boek van Trump kopen? Meeste boeken van hem zijn garbage, de enige die ik echt waardeer zijn 'The Art of Deal' en 'Trump Strategies for Real Estate: Billionaire Lessons for the Small Investor'

Ik vind de Rich Dad Poor Dad boeken erg goed, de eerste was een eye opener voor mij. Inmiddels een paar boeken verder in de serie, vind ik ze nog steeds goed. De eerste drie van RDPD zijn meer anecdotes en meer voor het leesvoer, de anderen in de serie bieden wel degelijk praktische tips en advies.
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

thanks, en van trump bedoelde ik inderdaad die laatst vernoemde.

En ja ik ben een optimist, moest ik het niet zijn, zou ik al lang opgegeven hebben, maar binnen enkele weken vertrek ik.
I am where I need to be
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Laat je optimisme geen voer worden voor de mensen die achter je geld aan zijn! Neem een stapje terug en kijk naar een "deal" en laat andere er naar kijken, neem daarna pas een beslissing. En als het niet werkt, loop weg ..... nee REN WEG en probeer je niet rijk te rekenen!

Richard
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

thanks Richard.
ben content met al die positieve, opbouwende kritiek.
I am where I need to be
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nee Felipe,

Been there, done that en zie niet graag dat andere dezelfde "problemen" krijgen.

Richard
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

Zal je raad zeker opvolgen.
Ben ook van plan om cursussen te volge voor real estate
en home inspector.
Zal daarna wel wat meer weten ook van de waarde van een eigendom, kan ik eindelijk eens mn diploma van schatter van onroerende goederen toepassen.

En ik zal zeker voldoende informatie vergaren over de ligging en de buurt en de trend in die buurt vooraleer ik een beslissing neem.
I am where I need to be
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

nog iemand info over hoe en wat om een huisje te kopen of lening te krijgen?
I am where I need to be
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoi Felipe, er is een topic over krediet opbouwen.

Huisje kopen enz., de situatie is per staat verschillend. In het oosten van de US wordt dacht ik vaak een onroeren goed advokaat ingeschakeld bij het afwikkelen van de koop, in het westen gaat het via een zg. escrow-kantoor. Die zorgen dat het geld bij de juiste persoon terecht komt. Hier in CA moet je bij de overdracht (einde van de escrow) als koper ongeveer 50 keer je handtekening zetten.
Er is nogal wat anders dan in Ned./Belgie, bv. de US kent niet het kadaster. Om zeker te stellen dat je geen problemen krijgt als er eerder een fout gemaakt is bij koop/verkoop van het pand, sluit je twee zg. 'title' verzekeringen.

Van belang is je huiswerk te doen. Zoveel mogelijk uitvogelen over de buurt oa. door naar de city en de county te gaan om info. Huis laten inspekteren door een goede home-inspector. Exact weten wat voor hypotheek mogelijkheden je hebt.
Er zijn boeken over in de handel over 'how to find and buy a home".

Denk niet te licht over wat het hier betekent een huis te hebben. Of je er nu in woont of niet, moet O.G. belasting betalen plus je zult er ook verzekeringen op moeten afsluiten. Kost allemaal geld.
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

thanks oortjes,
heb ik wel wat aan.

7 days to go...
I am where I need to be
Ace
Amerika-newbie

Bericht door Ace »

Succes ermee.

Ik loop zelf ook al een paar weekjes met dit idee rond en vandaar ook de reden dat ik op dit forum terecht ben gekomen.
Ik ben echter niet van plan om mij pernament in The States te vestigen, maar alleen een huisje op de kop te tikken, dat op te knappen en vervolgens weer door te verkopen. De komende tijd zal ik vaak op dit forum te vinden zijn om het één en ander uit te dokteren. Ik zal ongetwijfeld veel info. hier opdoen. Voor mij hoeft het ook allemaal niet binnen nu en een jaar gerealiseerd te zijn. Ik heb de tijd. Ben nog jong (27). Maar voor m'n 40'ste wil ik c'ker wel zoiets gerealiseerd hebben.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ace, waarom wil je juist in Amerika een huis kopen + opknappen om het te verkopen?!
Heb jij de mogelijkheid om langere tijd in Amerika te verblijven, zodat je zelf de handen uit de mouwen kan steken, of moet je alles door anderen laten doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

morgenochtend naar de ambassade,
I'm excited and nervous...
I am where I need to be
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Felipe, veel succes morgen!
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

thanks, is heel goed verlopen
de consulate was heel vriendelijk en heeft zelf een zoon in Georgia zitten, dus ze vond het een goed keuze van staat.

4 more days...
I am where I need to be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer