Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht omboeken naar andere bestemming
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vlucht omboeken naar andere bestemming
Hi all,
Twee maanden geleden heb ik bij British Airways (via BudgetAir) twee retourtickets geboekt naar Chicago (heen: 24-06-2015, terug: 18-07-2015). De vlucht wordt deels uitgevoerd door British Airways, US Airways en American Airlines. Het plan was om een bruiloft bij te wonen in Chicago en daar een rondje Oost USA aan vast te plakken (globaal: Michigan, Toronto, Philadelphia, Washington, Cleveland, Chicago). Gisteren kreeg ik helaas te horen dat die bruiloft wegens persoonlijke redenen is verplaatst naar later dit jaar. Daar kan ik jammer genoeg niet bij zijn vanwege verplichtingen in eigen land. Ik baal hier best wel van aangezien die bruiloft de aanleiding is geweest om een rondje Oost USA te doen.
Nu twijfel ik erover om mijn vlucht om te boeken naar Denver omdat de omgeving (RMNP, Badlands, Yellow Stone, Grant Teton, etc) mij veel meer aanspreekt en wij zoveel mogelijk willen tent kamperen. Ik vraag me echter af of omboeken mogelijk is en zo ja, of het de moeite en meerprijs wel waard is. Daarnaast weet ik ook niet echt hoe dit in zijn werk gaat.
Praktisch:
- Ik heb momenteel alleen tickets naar Chicago betaald (€750,- per stuk), verder is er nog niets vastgelegd.
- Bij BudgetAir heb ik de vraag uit staan wat de mogelijkheden zijn tot omboeken en momenteel speur ik de website van British Airways af naar informatie.
- Wij reizen met zijn tweeën en ons totale reisbudget is €6000,-.
Ik ben op internet nog op zoek naar informatie, maar ik wil hier alvast mijn ei kwijt. Hopelijk hebben jullie ervaring en/of tips bij het maken van een keuze en over omboeken in het algemeen.
Gr Stefan
Twee maanden geleden heb ik bij British Airways (via BudgetAir) twee retourtickets geboekt naar Chicago (heen: 24-06-2015, terug: 18-07-2015). De vlucht wordt deels uitgevoerd door British Airways, US Airways en American Airlines. Het plan was om een bruiloft bij te wonen in Chicago en daar een rondje Oost USA aan vast te plakken (globaal: Michigan, Toronto, Philadelphia, Washington, Cleveland, Chicago). Gisteren kreeg ik helaas te horen dat die bruiloft wegens persoonlijke redenen is verplaatst naar later dit jaar. Daar kan ik jammer genoeg niet bij zijn vanwege verplichtingen in eigen land. Ik baal hier best wel van aangezien die bruiloft de aanleiding is geweest om een rondje Oost USA te doen.
Nu twijfel ik erover om mijn vlucht om te boeken naar Denver omdat de omgeving (RMNP, Badlands, Yellow Stone, Grant Teton, etc) mij veel meer aanspreekt en wij zoveel mogelijk willen tent kamperen. Ik vraag me echter af of omboeken mogelijk is en zo ja, of het de moeite en meerprijs wel waard is. Daarnaast weet ik ook niet echt hoe dit in zijn werk gaat.
Praktisch:
- Ik heb momenteel alleen tickets naar Chicago betaald (€750,- per stuk), verder is er nog niets vastgelegd.
- Bij BudgetAir heb ik de vraag uit staan wat de mogelijkheden zijn tot omboeken en momenteel speur ik de website van British Airways af naar informatie.
- Wij reizen met zijn tweeën en ons totale reisbudget is €6000,-.
Ik ben op internet nog op zoek naar informatie, maar ik wil hier alvast mijn ei kwijt. Hopelijk hebben jullie ervaring en/of tips bij het maken van een keuze en over omboeken in het algemeen.
Gr Stefan
Re: Vlucht omboeken naar andere bestemming
De vraag of omboeken mogelijk is kan alleen budgetair beantwoorden. Heb je geen voorwaarden ontvangen/gelezen bij het boeken? Volgens mij kan het helemaal niet of anders tegen hoge kosten. Maar nogmaals: alleen budgetair kan die vraag beantwoorden, wij niet.
-
- Amerika-ontdekker
In de voorwaarden vind ik alleen het volgende:
Uiteindelijk is het omboeken geen must, ik ben vooralsnog alleen op zoek naar de mogelijkheden.
Ik maak hieruit op dat er per ticket €55,- door BudgetAir in rekening wordt gebracht, daar nog wijzigingskosten bij komen van British Airways plus het verschil in prijs met de nieuwe tickets. Als het überhaupt te wijzigen is, want dat is mij nog niet duidelijk. Ik wacht het antwoord van BudgetAir maar af.Indien het mogelijk is uw Vliegticket te wijzigen of te annuleren dan dient u er rekening mee te houden dat hier altijd kosten aan verbonden zijn. Dit betreft de annulerings- en/of wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij in rekening brengt. De kosten van de wijziging en/of annulering zijn afhankelijk van de voorwaarden van de gekozen luchtvaartmaatschappij en de voorwaarden van het gekozen Vliegticket. BudgetAir.nl wijst u erop dat de kosten voor wijziging en/of annulering kunnen oplopen tot 100% de prijs van het Vliegticket. In sommige gevallen kunnen deze kosten zelf hoger zijn indien de eerder geboekte tariefsklasse niet meer beschikbaar is. Ook de administratiekosten die BudgetAir.nl berekent om de annulering en/of wijziging uit te voeren komen in dat geval voor uw rekening. U dient rekening te houden dat voor het behandelen van een annulering en/of wijziging door BudgetAir.nl per Vliegticket € 55 administratiekosten in rekening wordt gebracht indien het ticket annuleerbaar of wijzigbaar is.
Uiteindelijk is het omboeken geen must, ik ben vooralsnog alleen op zoek naar de mogelijkheden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben ook wel benieuwd wat Budgetair voor jullie kan betekenen.
Normaal staan deze "goedkope" tickets vol met restricties zoals;
-Non-rufundable" (niet inwisselbaar),
-"Non-reroutable" (niet te wijzigen v.w.b. route), "
-"Not endorsable" (niet geldig op andere maatschappij),
-"Not transferable" (ticket is niet overdraagbaar).
Normaal staan deze "goedkope" tickets vol met restricties zoals;
-Non-rufundable" (niet inwisselbaar),
-"Non-reroutable" (niet te wijzigen v.w.b. route), "
-"Not endorsable" (niet geldig op andere maatschappij),
-"Not transferable" (ticket is niet overdraagbaar).
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat een bruiloft die niet doorgaat niet onder een annuleringsverzekering valt?
Het lijkt me niet dat je makkelijk iets kunt wijzigen, dat is vaak alleen bij duurdere tickets het geval. Je kunt natuurlijk op Chicago vliegen en vandaar naar het westen rijden. Of je kijkt of er redelijk geprijsde tickets van Chicago naar Denver of Salt Lake city of Rapid City zijn.
Marianne

Het lijkt me niet dat je makkelijk iets kunt wijzigen, dat is vaak alleen bij duurdere tickets het geval. Je kunt natuurlijk op Chicago vliegen en vandaar naar het westen rijden. Of je kijkt of er redelijk geprijsde tickets van Chicago naar Denver of Salt Lake city of Rapid City zijn.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Over een binnenlandse vlucht had ik nog niet nagedacht. Na een snelle search kom ik uit op €171,- per ticket voor Chicago - Denver. Daarbij geldt waarschijnlijk ook dat er een meerprijs voor de koffers bij komt, dus dat vind ik denk ik niet opwegen.
Naar het westen rijden klinkt interessant. Ik kan me herinneren dat dat tijdens het boeken van de tickets ook door mijn hoofd heeft gespookt, maar waarom ik daar niet meer research naar gedaan heb is mij even onduidelijk. Yellowstone en nog een aantal NP's ligt dan wel buiten bereik, maar ik zal daar nog eens kijken of ik een leuke route die kant op kan samenstellen.
Naar het westen rijden klinkt interessant. Ik kan me herinneren dat dat tijdens het boeken van de tickets ook door mijn hoofd heeft gespookt, maar waarom ik daar niet meer research naar gedaan heb is mij even onduidelijk. Yellowstone en nog een aantal NP's ligt dan wel buiten bereik, maar ik zal daar nog eens kijken of ik een leuke route die kant op kan samenstellen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kunt ook een enkeltje boeken naar een stad ergens in het westen (Las vegas, LA, Phoenix, Denver....gewoon zoeken wat het goedkoopst is en je een mooie route oplevert) en dan terug naar Chicago rijden - of andersom. Dan betaal je maar 1 keer extra voor de koffers maar moet je wel even uitzoeken wat je one-way fee voor de huurauto is.
Op 27 juni vlieg je voor bv 139 euro naar Phoenix. Goed startpunt voor een reis in de West/Midwest!
Op 27 juni vlieg je voor bv 139 euro naar Phoenix. Goed startpunt voor een reis in de West/Midwest!
Ik zou even afwachten wat budgetair zegt. Als het goedkope tickets zijn kan het waarschijnlijk niet, maar wie weet. Wij hebben meerdere keren de datum van tickets, geboekt bij vliegtickets.nl, moeten wijzigen, en hoewel het niet gratis was vond ik de kosten nog meevallen.
En verder denk ik dat er overal in de VS wel voldoende te zien is, dus ik zou zelf denk ik gewoon voor dat rondje Chicago gaan, en het westen voor een volgende keer bewaren. Onze eerste vakantie in de VS was een rondje Houston vanwege bezoek aan vienden, ook niet de meest logische plek, maar we hebben een heerlijke vakantie gehad.
En verder denk ik dat er overal in de VS wel voldoende te zien is, dus ik zou zelf denk ik gewoon voor dat rondje Chicago gaan, en het westen voor een volgende keer bewaren. Onze eerste vakantie in de VS was een rondje Houston vanwege bezoek aan vienden, ook niet de meest logische plek, maar we hebben een heerlijke vakantie gehad.
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
Ze hebben een budget van €6000,- voor deze reis. Als een vlucht van €150,- naar een andere stad in de VS je een reis op kan leveren die je liever maakt omdat de omgeving je meer aantrekt, dan zou ik het om dat geld zeker niet laten. Je geeft toch een berg met geld uit en dan wil je toch gewoon de reis maken die jouw voorkeur heeft? Wat is dan €300,- op het totaal?
Ik zou uiteraard ook even de reactie van Budget afwachten, maar om zo'n beperkt bedrag het zeker niet laten een binnenlandse vlucht te nemen.
Ik zou uiteraard ook even de reactie van Budget afwachten, maar om zo'n beperkt bedrag het zeker niet laten een binnenlandse vlucht te nemen.
Wij zijn ooit van Chicago naar Denver gereden. Twee dagen stevig doorkarren en nou niet bepaald spannend landschap (zoals ik het me herinner).
-
- Amerika-ontdekker
Je verwoordt het uiterst treffend RiverCola. Daarnaast denk ik dat ik de komende jaren in ieder geval niet meer naar Amerika zal gaan, omdat er nog zoveel landen zijn die ik wil bezoeken. Ook een reden waarom ik twijfel.RiverCola schreef:Ze hebben een budget van €6000,- voor deze reis. Als een vlucht van €150,- naar een andere stad in de VS je een reis op kan leveren die je liever maakt omdat de omgeving je meer aantrekt, dan zou ik het om dat geld zeker niet laten. Je geeft toch een berg met geld uit en dan wil je toch gewoon de reis maken die jouw voorkeur heeft? Wat is dan €300,- op het totaal?
Ik heb zojuist nogmaals gecheckt voor binnenlandse tickets. Twee tickets Chicago - Denver kosten zo'n €350,- dus dat zal met boekings- en bagagekosten erbij misschien €500,- zijn. Daarentegen besparen we wat op hotelkosten aangezien we gaan tentkamperen en bij een rondje Denver aanzienlijk minder steden (dus hotels) aandoen. Ik zal het mijn vriendin maar eens voor gaan leggen.
Maar je kan dan wel via Perú !USInsider schreef:Wij zijn ooit van Chicago naar Denver gereden. Twee dagen stevig doorkarren en nou niet bepaald spannend landschap (zoals ik het me herinner).
http://youtu.be/r_xBZcVEH1I
(staat nog op ons lijstje, nou meer dat van mijn Peruaanse vrouw, maar het ligt zo heerlijk uit de route.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-ontdekker
De kogel is door de kerk, het wordt een binnenlandse vlucht!
Het wordt een ietwat valse start omdat we 2 keer moeten overstappen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik sta nu op het punt om tickets te boeken bij Spirit Airlines. Zij zijn voor mijn reisdata het goedkoopst en hebben voor ons ideale vliegdata. Nou vraag ik mij alleen af wat jullie vinden van de overstaptijd?
Ik heb nu dus een tickets naar Chicago (overstap in Philadelphia), waarvan op dit moment de geplande aankomsttijd in Chicago 16.20 uur is. Ik hoef in Chicago niet meer door immigrations, maar ik moet daar wel koffers ophalen en die vervolgens weer inchecken bij Spirit. De binnenlandse vlucht van Spirit staat gepland om 21.45 uur. Dat komt dus neer op 5 uur en 20 min.
Ik heb zelf nog nooit (lange) vertraging opgelopen dus dit lijkt mij voldoende, maar stel dat ik 3 uur later in Chicago aan kom en daardoor mijn vlucht mis. Die binnenlandse vlucht maakt geen deel uit van de intercontinentale vlucht dus dan heb ik gewoon pech denk ik? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Het wordt een ietwat valse start omdat we 2 keer moeten overstappen, maar dat heb ik er wel voor over. Ik sta nu op het punt om tickets te boeken bij Spirit Airlines. Zij zijn voor mijn reisdata het goedkoopst en hebben voor ons ideale vliegdata. Nou vraag ik mij alleen af wat jullie vinden van de overstaptijd?
Ik heb nu dus een tickets naar Chicago (overstap in Philadelphia), waarvan op dit moment de geplande aankomsttijd in Chicago 16.20 uur is. Ik hoef in Chicago niet meer door immigrations, maar ik moet daar wel koffers ophalen en die vervolgens weer inchecken bij Spirit. De binnenlandse vlucht van Spirit staat gepland om 21.45 uur. Dat komt dus neer op 5 uur en 20 min.
Ik heb zelf nog nooit (lange) vertraging opgelopen dus dit lijkt mij voldoende, maar stel dat ik 3 uur later in Chicago aan kom en daardoor mijn vlucht mis. Die binnenlandse vlucht maakt geen deel uit van de intercontinentale vlucht dus dan heb ik gewoon pech denk ik? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is een risico dat je altijd moet nemen. je gaat idd je plan moeten trekken als je die vlucht naar denver zou missen. nu, 5u20 is al serieus wat tijd en ik heb op 3 usa trips ook nog nooit meer als 3u vertraging gehad. Dit was door het slechte weer in NY. het weer heb je nooit in de hand al is mei/juni wel een vrij rustige periode qua klimaat. Als je echt zeker wil zijn laat je een dag vallen van je vakantie en boek je een vlucht voor de dag daarna en slaap je in een hotel dicht bij de luchthaven? 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ben benieuwd wat je van "America's Most Hated Airline" gaat vinden
: http://mashable.com/2014/11/03/most-hated-airline/

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Haha, ik wilde inderdaad al waarschuwen.
Wij hebben 1x met Spirit gevlogen en zou het voor een city trip zo weer doen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.
Ik zal even mezelf quoten uit een oud topic:

Ik zal even mezelf quoten uit een oud topic:
Spirit is inderdaad net zoiets als Ryanair. Het kan heel voordelig zijn, maar de kosten lopen snel op als je niet oppast. Denk aan:
- boarding pass moet je zelf printen, anders bijbetalen
- stoelen vastleggen kost extra (wij kregen gelukkig wel zitplaatsen naast elkaar toegewezen, maar dat is niet altijd zo)
- geen gratis snacks of drinken aan board, ze hebben wel een beperkt, redelijk geprijsd menu
- GEEN gratis carry-on!!! Wel 1 "personal item" van max 40 cm x 35 cm x 30 cm. De meeste rugtassen, camera tassen, etc. zijn groter dus van tevoren goed opmeten zodat je niet voor een nare verrassing staat (als je bij de gate moet betalen kost het je $100) Kijk hier voor bagage kosten.
- Verder mag je ruimbagage (waar je uiteraard ook voor moet betalen) maar 18kg wegen -- minder dan je intercontinentale vlucht waarschijnlijk, dus ook daarmee goed opletten en anders bijbetalen.
- Let ook op dat je het beste alles gelijk met je tickets kan boeken. Later ben je nog meer geld kwijt!
- Er is geen entertainment system
- De stoelen kunnen niet terug, maar wij vonden ze verbazingwekkend ruim & comfortabel.
- Het kan de moeite waard te zijn om via de Spirit website een huurauto toe te voegen (voor Amerikanen tenminste, misschien niet als je uit Europa komt vanwege de verzekeringen). Onze totaal prijs inclusief huurauto was minder dan met; geld toe voor een huurauto was me nog nooit overkomen!![]()
Als je goed oplet kan het een fijn, goedkoop alternatief zijn, maar je moet echt alles vooraf goed opmeten en bedenken hoeveel bagage je meeneemt anders ben je al snel duurder uit.
Southwest heeft ook vaak mooie prijzen, maar met een fantastisch bagagebeleid, waardoor ze uiteindelijk vaak goedkoper zijn dan andere aanbieders.
-
- Amerika-ontdekker
Ouch!
Van een aantal punten was ik op de hoogte. Een maatschappij a la Ryan Air is mijn inziens geen probleem voor deze korte afstand. Ook bagagekosten zijn bij mij bekend, maar daar kunnen wij creatief omspringen. Toch bedankt voor de heads up, ik ga voor de zekerheid nog een keer de andere maatschappijen af.
Dat gezegd hebbende wil ik graag jullie mening wat betreft de overstaptijd. Zouden jullie dit risico nemen (2 uur vertraging is volgens mij de max om toch nog de aansluiting te halen)? Of zouden jullie voor de zekerheid in Chicago overnachten en de dag erop in de ochtend vliegen? Dan zou ik wel ruim een halve dag inleveren.
Van een aantal punten was ik op de hoogte. Een maatschappij a la Ryan Air is mijn inziens geen probleem voor deze korte afstand. Ook bagagekosten zijn bij mij bekend, maar daar kunnen wij creatief omspringen. Toch bedankt voor de heads up, ik ga voor de zekerheid nog een keer de andere maatschappijen af.
Dat gezegd hebbende wil ik graag jullie mening wat betreft de overstaptijd. Zouden jullie dit risico nemen (2 uur vertraging is volgens mij de max om toch nog de aansluiting te halen)? Of zouden jullie voor de zekerheid in Chicago overnachten en de dag erop in de ochtend vliegen? Dan zou ik wel ruim een halve dag inleveren.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een nachtje in Chicago en dan pas doorreizen. Denk daarbij ook eens aan Southwest vanaf Midway.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb net de Southwest mogelijkheid onderzocht en dat valt me niet tegen. Midway is alleen te doen bij een overnachting in Chicago, maar Southwest vliegt ook sochtends vroeg zodat eventueel tijdsverlies de volgende dag beperkt blijft. Uit hun site maak ik op dat je zowel 1 carryon en 2 checked bags mag meenemen zonder extra kosten. Begrijp ik dat goed? In dat geval is Southwest een prima keuze.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 7551 Weergaves
-
Laatste bericht door jaap1
-
- 16 Reacties