Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje New York in April

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Weekje New York in April

Bericht door Kurt10 »

AngeliqueMoes schreef:Wij gaan in februari naar New York toe. Verblijven in het Carter hotel, om de hoek bij TS..
Waren in totaal voor 2 personen 680 euro kwijt dus wie weet iets voor jullie?
En anders even via expedia kijken, zij hebben veel korting op hotels :-)
Het Carter hotel :shock: daar heb ik eens een reportage op TV over gezien. Dramatisch.... Ik zou toch even kijken voor iets anders.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Ruim 1/3 van de mensen vind het ook, als ik tripadvisor bekijk, een VRESELIJK hotel.
Dus ik hoop dat je kan annuleren :blink:
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
zekki23
Amerika-ontdekker

Bericht door zekki23 »

halo cronimet
ik zoù gwn boeken ik ga namelijk van 7 tot 16 april naar new york en ik heb voor 440 geboekt mt een tussenstop in madrid via iberia AIR .

Qua prijzen voor de hotels is new york echt heel duur tegenover west amerika , maar ik zou beter tog een hotel of een hostel in manhattan boeken , buiten manhatten is wel wat ver. Ik heb via booking 2 hotels / hostels geboekt , namelijk the vanderbilt ymca voor 800 euro ( 9dagen°) en seafarers international house voor 920 , dat wat duurder is , goedkoper zal je niet vinden voor iets degelijks denk ik .. ik heb wel via airnb een degelijk appartement gevonden voor minde dan 700 en goed gelegen , maar ik weet niet of ik airnb kan vertrouwen???
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

AirBnB is zeker te vertrouwen! Ze zijn niet voor niks in meer dan 360.000 steden actief.
Heb er tot nu meerdere keren gebruikt van gemaakt en vind het een hele degeleijke transparante club.

Voor wat betreft je hotel raad ik je aan om eens te kijken in Queens;
Met de subway loop je binnen 4 minuten in Central Park en binnen 7 minuten op Times Square.

Ons hotel ligt er ook;
We verblijven in het nieuwer gedeelte van Queens waar veel nieuwe luxe appartementen worden gebouwd. Wat betreft ons hotel is het een goede combinatie mbt prijs/kwaliteit. De kamers zijn zeker 2 keer zo groot dan vergelijkbare hotels in Manhattan, tegen de helft van de prijs.

Naam hotel;
Country Inn & Suites Long Island City/Manhattan View Hotel
40-34 Crescent Street
Long Island City (New York), NY 11101
Tel; +17187290111

Mvg,
Anton
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Wel belangrijk om te weten: Air BnB is illegaal in NYC ... of liever: het onderverhuren van een woning voor korter dan 30 dagen, zonder dat de eigenaar er ook in verblijft, is illegaal in NYC .... d
De pakkans is natuurlijk klein.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

zekki23 schreef:halo cronimet
ik zoù gwn boeken ik ga namelijk van 7 tot 16 april naar new york en ik heb voor 440 geboekt mt een tussenstop in madrid via iberia AIR .

Qua prijzen voor de hotels is new york echt heel duur tegenover west amerika , maar ik zou beter tog een hotel of een hostel in manhattan boeken , buiten manhatten is wel wat ver. Ik heb via booking 2 hotels / hostels geboekt , namelijk the vanderbilt ymca voor 800 euro ( 9dagen°) en seafarers international house voor 920 , dat wat duurder is , goedkoper zal je niet vinden voor iets degelijks denk ik .. ik heb wel via airnb een degelijk appartement gevonden voor minde dan 700 en goed gelegen , maar ik weet niet of ik airnb kan vertrouwen???

Ik heb ondertussen een vlucht geboekt aan 420€ met KLM. Van Brussel naar Amsterdam en een uurtje later Amsterdam naar JFK.

Hotel heb ik ook al geboekt voor een week in de Quality Inn http://www.booking.com/hotel/us/quality ... children=0&" onclick="window.open(this.href);return false;
723€ inclusief ontbijt en gratis annulatie tot een week voor inchecken en een gemiddelde beoordeling van 7.5.

Volgens hopstop.com is het 25min van het hotel tot Time Square dus dat valt zeer goed mee. En er is een metro halte op 5 min van het hotel.

Nu ben ik wel aan het kijken om van JFK tot het hotel te geraken als we landen, en dat valt niet zo goed mee met het openbaar vervoer blijkbaar.
Ik denk dat we dan het best een taxi nemen. Wat denken jullie hiervan? Taxi kost ons ongeveer 50$
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef:Wel belangrijk om te weten: Air BnB is illegaal in NYC ... of liever: het onderverhuren van een woning voor korter dan 30 dagen, zonder dat de eigenaar er ook in verblijft, is illegaal in NYC .... d
De pakkans is natuurlijk klein.
De meeste Airbnb's die ik heb gevonden in Manhatten zijn appartementen van mensen die hun tweede slaapkamer verhuren terwijl ze zelf verblijven in de eerste slaapkamer zeg maar.
Maar qua prijs is er niet zo een groot verschil met hotels in Queens dus ik weet niet of ik voor een Airbnb zou gaan. Ok je bent wel wat korter bij alles, maar je moet dan wel alles delen terwijl je in een hotel wel je privacy hebt.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Cronimet schreef: Nu ben ik wel aan het kijken om van JFK tot het hotel te geraken als we landen, en dat valt niet zo goed mee met het openbaar vervoer blijkbaar.
Hoe kom je daar nou bij? je pakt de airtrain en stapt dan over op subway E, supersnel, supermakkelijk ....
(overigens waardeert de beheerder van dit forum het als je niet steeds een heel bericht quote .... maar alleen het stuk waar het om gaat ...)
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef:
Cronimet schreef: Hoe kom je daar nou bij? je pakt de airtrain en stapt dan over op subway E, supersnel, supermakkelijk ....
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Volgens Hopstop blijkt dat het bijna 3u duurt via de airtrain en subway E: airtrain+E+7 2 1 h 55 mins 2 h 43 mins 9:51 AM 12:34 PM $7.50
https://www.hopstop.com/search?xfr=header

Bijna 3 uur onderweg terwijl het 50min met de taxi is?
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Cronimet schreef:Ik heb net eens gekeken voor hotels in Long Island City en de hotels zijn daar wel een pak meer betaalbaar.
Voor een week met gratis annuleren en ontbijt vind ik daar bv:

Comfort Inn aan 731€, beoordeling 7.3.

Dit is nog betaalbaar allemaal. De Asiatic in Flushing is maar 515€ met een beoordeling van 7.6 wat best goed is, maar Flushing is blijkbaar wat ver van de stad verwijderd.

Als ik dan de hotels bekijk dan zou ik voor de Fairfield Suites kiezen, maar ik moet eerst de beoordelingen lezen en kijken of het dicht bij een metro halte ligt.
Ramada is de goedkoopste maar een beoordeling van 7 is net wat te flets, voor 100€ meer heb je volgens mij meer waar voor je geld

Ik heb zelf Comfort Inn Long Island City geboekt via Hotwire(periode 20 - 27 februari), betaal 495€.
Hotwire is echt een stuk goedkoper, en vaak kan je raden op welk hotel je aan het bieden bent.
Schijnt erg goed te scoren, zoals jij hierboven al aangeeft, en heeft ontbijt inbegrepen(erg basic, maar genoeg om even een goede laag te leggen)
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

februari is een goedkope maand in New York, alle hotels zijn dan goedkoper dan in april.

met de subway: minder dan 45 minuten (incl de reistijd met de airtrain, die gaat snel, maar ja, als je er niet bekend bent is het toch altijd even puzzelen):
http://web.mta.info/nyct/service/pdf/tecur.pdf
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

VinMor schreef:

Ik heb zelf Comfort Inn Long Island City geboekt via Hotwire(periode 20 - 27 februari), betaal 495€.
Hotwire is echt een stuk goedkoper, en vaak kan je raden op welk hotel je aan het bieden bent.
Schijnt erg goed te scoren, zoals jij hierboven al aangeeft, en heeft ontbijt inbegrepen(erg basic, maar genoeg om even een goede laag te leggen)
Comfort Inn was 750€ in April via Hotwire...
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef: met de subway: minder dan 45 minuten (incl de reistijd met de airtrain, die gaat snel, maar ja, als je er niet bekend bent is het toch altijd even puzzelen):
http://web.mta.info/nyct/service/pdf/tecur.pdf
Hmm vreemd, volgens hotstop.com was het 2 uur van JFK Airport naar 40th Avenue in Queens...
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Kort zoeken levert op dat er zeker drie 40th Avenues zijn in Queens: 1 in Long Island City (11101), 1 in Bayside (11361) en 1 in Little Neck (11363). Als je de verkeerde kiest in HopStop scheelt dat aanzienlijk in de reistijd.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ah, dat zal de fout zijn geweest ..... ik heb enkel naar de subwayhaltes gekeken op de timetable :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

Beste mensen,

Het is bijna zover, binnen een kleine 2 weken vertrekken we dus voor een week naar NY.
We hebben uiteindelijk voor de Quality Inn gekozen te Long Island City en ik zal hierover mijn beoordeling geven zodra we terug zijn.

Ik ben de laatste dagen rond aan het surfen om een kleine planning te maken maar dat blijkt niet zo simpel te zijn. We zijn maar 6 volle dagen in NY waarvan we 3 dagen willen uittrekken om te gaan shoppen. En om op 3 dagen alles gezien te krijgen dat gaat jammer genoeg niet lukken.

Wat vinden jullie van de volgende planning:
-een hop on hop of tour
-empire state building
-top of the rock
-statue of liberty
-ground zero
-Brooklyn bridge
-fietstocht in central park
-wedstrijd bekijken van de Brooklyn nets in de playoffs

Is dit te doen op drie dagen denk je? Of zijn er andere dingen die meer echt todo zijn zeg maar?

Ik heb er ook even over nagedacht om een ny pass te kopen maar dan ben ik verplicht om 3 dagen na elkaar alles te bezichtigen. Ik zou liever een dagje shoppen en dan de dag erop bezichtigen etc. Of een beetje kijken wat het weer zegt.

Graag hoor ik jullie bevindingen.

Groetjes,
Dimi
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Het heet geen ground zero meer, maar het 9/11 memorial ...
3 dagen shoppen? is dat niet iets wat je beter af en toe tussendoor kunt doen? Of hebben jullie daar echt een aantal winkels voor staan waar je per se in wilt?
Je programma ziet er prima uit. Tuurlijk zijn er nog zat leuke dingen aan toe te voegen, maar zoals je zelf al aangeeft ... er is maar zoveel wat je kunt doen in 3 dagen. Liever rustig genieten, dan van hot naar her hollen en de helft niet goed in je op kunnen nemen ....

Ik mag over 1 week .... ben al helemaal in de mood 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cronimet
Amerika-ontdekker

Bericht door Cronimet »

meyem schreef:Het heet geen ground zero meer, maar het 9/11 memorial ...
3 dagen shoppen? is dat niet iets wat je beter af en toe tussendoor kunt doen? Of hebben jullie daar echt een aantal winkels voor staan waar je per se in wilt?
Je programma ziet er prima uit. Tuurlijk zijn er nog zat leuke dingen aan toe te voegen, maar zoals je zelf al aangeeft ... er is maar zoveel wat je kunt doen in 3 dagen. Liever rustig genieten, dan van hot naar her hollen en de helft niet goed in je op kunnen nemen ....

Ik mag over 1 week .... ben al helemaal in de mood 8)
Bwah het is eigenlijk zelfs nog wat te weinig denk ik. We zijn echt shopaholics en hebben totaal geen interesse in museums ofzo.
Ik had ook iets gelezen over Woodbury, is blijkbaar een outlet dorpje op een uurtje van New York en zou blijkbaar de moeite zijn. Iemand hier al geweest?
Want hier zouden we al een hele dag voor moeten uittrekken.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Cronimet schreef:
meyem schreef:Je programma ziet er prima uit.
Cronimet, nog eens: probeer eens zuiniger te zijn met de virtuele ruimte en quote alleen wat nuttig is voor je post .... je had nu net zo goed niet kunnen quoten, ik vermoed dat je de helft ervan niet eens leest ....
woodburry is populair bij shoppers. Er vertrekken bussen vanaf Authority Port, kost ca 40$ pp .... ik zie ze wel eens op groupon langskomen voor de helft ...
Je hebt ook nog Mills bij Jersey Gardens
Voor shoppers zijn deze plekken een paradijs .... ik hoor ook wel eens dat het tweederang waar is wat je koopt ..... je betaalt geloof ik geen tax (die wordt in winkels altijd nog eens bovenop de prijs gegooid, dat is voor ons Europeanen vaak wennen!)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Woodbury outlet mall is in NY state , lijkt op een stratencomplex met winkels. Je wandelt buiten. Hier vind je veel designer stores van de dure merken zoal Armani, Prada, Valentino .... Indien je dit wenst te bezoeken je op de website lid maken en bonnen uitprinten voor je vertrekt
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7
Omdat de mall in NY state ligt betaal je 8.13% tax als je aankoop boven de 110$ ligt. (8.88% voor NY city)

De Jersey gardens mall ligt in Elizabeth NJ en daar betaal je geen sales tax op kledij. Deze mall ligt in een groot gebouw en geeft een rommelige indruk.
Mijn ervaring is dat je hier veel minder kwaliteit koopt dan in de Woodbury outlet. De mall ligt ook in een verarmde buurt dichtbij de haven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer