Ik zal mij even voorstellen!
Mijn naam is Ilona, ben 21 jaar oud en sinds vandaag lid van dit forum.
Waarom? Omdat "het grote, verre" Amerika mij vanaf kind af aan al fascineert. Mijn grote droom was dan ook altijd om naar Amerika te gaan.
Mijn ouders deelde deze droom niet met me. Zij zeiden altijd: "Dat doe je later zelf maar, als je oud genoeg bent." Tot mijn grote teleurstelling natuurlijk...
Toch droomde ik er nog steeds van. Ooit zou ik naar het verre Amerika gaan, de oceaan oversteken, hoe dan ook!
Ik las veel (kinder)boekjes over Amerika. Ook keek ik naar verschillende programma's en films op tv;
Het begon bij Bassie & Adriaan in Amerika. Toen was ik een jaar of 5. Deze videobanden heb ik helemaal versleten, Het leek me geweldig daar! Ook moet ik de film Flodder in Amerika niet vergeten, toen was ik al iets ouder natuurlijk. Ik wilde ook graag tussen die grote wolkenkrabbers lopen, en naar het "wijf met die fakkel", het Vrijheidsbeeld dus.
Daarna volgden de documentaires op National Geographic en Discovery. Hier kon ik echt uren naar kijken. En nu hebben we natuurlijk internet waar we alles kunnen lezen en opzoeken.
Ook ben ik een muziekliefhebber. En er gebeurt natuurlijk veel op het gebied van muziek in Amerika...
Een kleine 2 jaar geleden ontmoette ik mijn huidige vriend, Nick. Het leuke aan Nick?
Naast zijn geweldige persoonlijkheid en leuke uiterlijk is hij:
1. Een fantastische gitarist.
2. Een geweldige fotograaf.
3. Een echte muziekliefhebber
4. Super gezellig
And last but not least:
5. Een echt Amerika-liefhebber!
De perfecte ingrediënten voor een gezamenlijke reis naar de VS dacht ik zo! En ik ben inmiddels wel "oud" genoeg om te gaan

Hij is inmiddels 4 keer naar de VS geweest. Ik had een droom, om een keer naar Amerika te gaan .. En hij was er gewoon al vier keer geweest! Ik was best jaloers!
Na urenlang gefascineerd luisteren naar zijn verhalen over zijn rondreizen, en de verschillende vakantiefoto's en video's bekeken te hebben begon het echt heel erg te kriebelen...
Ik ben nog student en heb niet erg veel te besteden.. Maar als je iets écht wilt, dan lukt dat ook zeggen ze altijd.. Ik wilde natuurlijk erg veel, maar ik moest klein beginnen...
Dus ik heb de afgelopen jaren alle kleine beetjes die ik verdiende met bijbaantjes of bijvoorbeeld kreeg met mijn verjaardag opgespaard en heb, samen met Nick, mijn allereerste reis naar Amerika geboekt.
Dan wel niet in het hoogseizoen, maar dat mag de pret niet drukken!
We maken een 12-daagse rondreis met de auto. We starten in Phoenix, om door te gaan naar Sedona, Grand Canyon Village, Las Vegas, Palm Springs en Los Angeles.
Voor velen van jullie misschien een simpele rondreis, maar voor mij echt mijn droomreis!
We vertrekken over 2 weekjes en ik kijk er erg naar uit. De dagen kunnen me niet snel genoeg gaan! Ik ben alles al helemaal aan het uitpluizen en ben nu al aan het genieten! Gelukkig kan ik op deze site en het heel veel vinden. Ik vind het geweldig om reisverslagen, tips en beoordelingen van anderen te lezen! Zo kom ik al helemaal in de Amerika-mood en ga ik goed voorbereid op reis!
Ik hoop dat dit het begin is van nog véél meer reizen naar Amerika. Want met deze rondreis heb ik natuurlijk nog lang niet alles gezien, maar er is een klein beginnetje!
Nu genoeg gekletst, ik ga maar weer eens verder met de voorbereidingen!
Liefs, Ilona