Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BastiaanB: rondje Denver september 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis BastiaanB: rondje Denver september 2015

Bericht door BastiaanB »

Vorig jaar een klein gedeelte van de Oostkust gezien (Washington, Philadelphia & New York), om vanuit de laatste plaats door te vliegen naar Las Vegas.

Vanuit Las Vegas hebben we het wel bekende 'Rondje West Amerika' gedaan. Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Palm Springs, Los Angeles, Pismo Beach, Monterey en eind bestemming San Fransisco.
Dit smaakt naar meer, al moet ik eerlijk zeggen dat een ander land ook op de loer ligt maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien want het gaat puur om even een idee te krijgen van wat er mogelijk is en wat jullie er van vinden en wellicht dat daar weer tips e.d. uit komen.

Bovendien zou ik graag willen weten of het gebied rond Yellowstone aan te raden is begin september, ligt er geen sneeuw, vroeg donker waardoor je dag flink verkort wordt etc.?

Het idee, vertrek zondag 06 september 2015:
01. Amsterdam - Denver
02. Denver - Custer (lange rit maar waarschijnlijk vroeg op wegens jetlag)
03. Custer (Mount Rushmore, Custer State Park) (Badlands?)
04. Custer - Buffalo (Bighorn National Forrest?)
05. Buffalo - Cody
06. Cody - West Yellowstone
07. West Yellowstone
08. West Yellowstone
09. West Yellowstone - Jackson (Grand Teton National Park)
10. Jackson - Salt Lake City
11. Salt Lake City - Capitol Reef (Torrey)
12. Capitol Reef - Moab
13. Moab
14. Moab - Kayente (Monument Valley)
15. Kayente - Durango
16. Durango - Buena Vista
17. Buena Vista - Estes Park
18. Estes Park
19. Estes Park - Denver
20.
21.

Nou zat ik te denken om eventueel vanuit Salt Lake City naar Zion te rijden, de volgende dag naar Bryce en dan naar Capitol Reef. Dan vul ik de twee overige dagen maar wij zijn er natuurlijk al wel geweest.

Wij hebben overigens vakantie t\m de 30e maar wil niet de 29e terugkomen omdat je dan helemaal kapot bent alvorens je weer aan het werk gaat.
Ben benieuwd wat voor ideeen jullie hier over hebben. :P
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondje Denver september 2015

Bericht door PSVwally »

Je hebt te weinig tijd voor de Black Hills op deze manier. Ik zou van Denver via Scottsbluff naar Badlands rijden (overnachten in Interior of Wall) dan 1/2e dag Badlands en dan nog 1,5e dag voor de Black Hills uittrekken..eigenlijk zouden 2 volle dagen m.i. het minimum daar moeten zijn vind ik. Er is veel meer te doen dan Custer SP en Mount Rushmore.
Op weg naar Buffalo zou je Devils Tower kunnen meepakken.
Ik zou overigens Bighorn NF meepakken op weg naar Cody.

Begin September is goed voor Yellowstone, je zit wel op het einde van het seizoen. Vanaf midden September sluiten er accomodaties in Yellowstone en deGrand Tetons.

Ik zou iig Zion en Bryce in dit geval niet doen. Pak evt een extra dag voor Moab. Je hebt daar ook echt het minimum aan tijd nu.
ralph12
Amerika-ontdekker

Bericht door ralph12 »

begin september is in principe prima voor Yellowstone en Grand Teton. Zelfs beter, omdat de drukte minder is.
WIj hadden 11 september vorig jaar sneeuw in Yellowstone, maar dat was ook wel weer een mooie ervaring;) dagen erna gewoon weer schitterend weer.

Voor Capitol Reef heb ik eventueel nog een tip voor accomodatie: de Muley Twist Inn. Geweldige B&B, echt schitterend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een extra dag voor Yellowstone en voor Moab uittrekken. Als je naar Badlands wil is een extra dag in South Dakota ook aan te raden. Misschien Rocky Mountain NP overslaan?
Op tijd reserveren in Yellowstone en in Moab is aan te raden. In Yellowstone sluiten veel voorzieningen al in september. Verder lijkt het me een mooie periode. Het is inderdaad wel vroeg donker, neem daarom voldoende tijd overal.

Marianne
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

PSVWally: Wel een flinke rit van Denver naar de 'Badlands' / 'Blackhills'. Ik weet niet of het mij\ons trekt.

De genoemde tips opweg naar Yellowstone vindt ik zeker interessant. Bedankt.

Martin & Marianne:
Een extra dag in Yellowstone vanwege het vroege donker worden? Waarom drie nachten in Moab?

Ralph:
Vorig jaar al sneeuw? Dat heeft zeker wel wat inderdaad. Een 4x4 wagen is dus wel aan te raden?
Hoe vroeg is het al donker ongeveer?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

PSVWally: Wel een flinke rit van Denver naar de 'Badlands' / 'Blackhills'. Ik weet niet of het mij\ons trekt.
Ehh...je hebt dit gewoon al in je eigen route staan...
02. Denver - Custer (lange rit maar waarschijnlijk vroeg op wegens jetlag)
03. Custer (Mount Rushmore, Custer State Park) (Badlands?)
Ineens naar Badlands (interior) is wel 1.15u verder rijden dan naar Custer of Hill City. Maar hoe je het nu in je route hebt staan zou je heel dit stuk beter kunnen overslaan vind ik. 1 dag is echt veel te weinig tijd voor de Black Hills.
Er is veel meer te beleven dan Mt. Rushmore en Custer SP. Alleen de Needles loop/Iron Mt road kan je al uren mee bezig zijn om te rijden. En dan ben je nog niet eens aan Crazy Horse memorial, Deadwood en Spearfish Canyon toegekomen. Het is een prachtig gebied, maar 1 volle dag ter plekke is veel te weinig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor Yellowstone sowieso meer tijd uittrekken, maar de dagen in september zijn korter dan in bijvoorbeeld juni, dus ja, zeker een dag erbij. Je wilt er niet in het donker rijden.
Met drie nachten Moab heb je er twee volle dagen. die heb je wel nodig voor Arches en Canyonlands en Dead Horse Point SP. Ook buiten de parken is er veel te doen rondom Moab.
Kijk voor Arches eens naar de Fiery Furnace walk. De wandeling naar Delicate Arch tegen zonsondergang is ook een aanrader. Zie daarvoor ons 2013-verslag. En mijn wandelsite.

Je kunt op http://www.sunrisesunset.com zien wanneer de zon ondergaat op verschillende plaatsen.

Marianne
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

PSVWally:
Ik dacht in eerste instantie alleen Mount Rushmore en Custer State Park te bezoeken omdat ik de rest niet ken maar je voorbeelden bieden perspectieven.

Martin & Marianne:
In het donker rijden in Yellowstone lijkt mij ook niet verstandig, zeker niet met al dat wilde wat er rond loopt.
In Moab e.o. toch meer te doen dan wat er meestal genoemd wordt dus. Ik zal even kijken meteen op de site.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik was er ook vorig jaar half september. s 'nachts was het een graad of -5 en lag er sneeuw op de auto en bomen. Maar s'middags werd het best warm (graad of 24) dus kleed je in lagen!

Als je vroeg op staat (en het koud is) en de geyser basins wilt gaan verkennen houd er dan rekening mee dat je van de geysers weinig zult zien. Het geeft echter wel een bizarre sfeer:

Afbeelding
Fairy Falls Trail by Mrvanilla, on Flickr

Als je de prachtige kleuren van de geysers/hotsprings wilt zien dat kun je beter wat later gaan.

Een 4x4 is in Yellowstone naar mijn idee niet noodzakelijk.
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

BastiaanB schreef:Bovendien zou ik graag willen weten of het gebied rond Yellowstone aan te raden is begin september, ligt er geen sneeuw, vroeg donker waardoor je dag flink verkort wordt etc.?
Het weer is natuurlijk op voorhand niet te voorspellen. Wij zijn o.a. in 2010 in Yellowstone en Grand Teton geweest in september en hebben prachtig weer gehad. Maar in de week voordat wij er waren, had het er gesneeuwd.
Wij zijn vaker in september in de VS geweest en hebben het nooit ervaren, als dat het erg vroeg donker wordt. Natuurlijk zijn de dagen midden in het jaar langer qua zonlicht. Afgelopen jaar waren wij in oktober/november in het zuidwesten en toen waren de dagen echt een heel stuk korter en konden wij een stuk minder ondernemen.

Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
BastiaanB
Amerikafan

Re: Reis BastiaanB: rondje Denver september 2015

Bericht door BastiaanB »

Heel erg bedankt allen. Ik kan hier zeker wat mee.

Ik ga het verder uitwerken. Top.

Mr.Vanilla: Dat er sneeuw lag joh. Vreemd voor ons Nederlanders maar wel ontzettend leuk lijkt mij want naarmate je naar het zuiden rijd des te warmer het weer wordt.
Het verschil is ook zo groot qua temperatuur. Zou echt even moeten bedenken wat je zo zou mee moeten nemen tijdens een wandeling in die omgeving.

Markro: Bedankt voor je uitleg en je reisverslag, daar heb ik veel aan. Ik wil eigenlijk wel hetzelfde doen en zo te zien is dat te doen qua tijd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De extra dagen zouden voor mij bij Yellowstone en Moab mogen.

Meenemen tijdens een wandeling:
's ochtends een warme trui aan
zorg dat je daaronder nog minstens 1 t-shirt aandoet, naarmate het warmer wordt (en je bent in beweging) kan je dan een laagje uitdoen.
Ik zou ook altijd het weerbericht checken en indien nodig een regenjas in mijn rugzak meenemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Vanwege de kou had ik de eerste dag een jeans aan. Daar kreeg ik rond een uur of 11 spijt van. Je wandelt best veel en de temperatuur liep rap op. Dag erna heel stoer een korte broek met daarboven een vest en jas. Was even bikkelen in de vroege uurtjes maar ach (wij staan wel meestal al rond zes uur op, dus nog kouder).

Maar inderdaad in een van de visitor centers de weersverwachtingen checken.
Groetjes,
Daniel
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij zijn twee keer in september in Yellowstone geweest. De eerste keer was het behoorlijk warm, met middagtemperaturen rond de 30 graden en 's nachts omstreeks het vriespunt. De tweede keer hadden we een warme en een koude dag met sneeuw. Je kan dus vanalles verwachten.
De lengte van de dagen heeft me nooit gestoord, al zijn lange dagen wel fijn. September is een prettige maand om te reizen.

Als de Black Hills en Badlands je minder aanspreken, zou je ook kunnen overwegen om Glacier NP in je route op te nemen, maar dat is ook nog een flinke rit heen en terug. Kijk bijv. eens naar ons verslag van 2005, al hadden wij wel 10 langer de tijd.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Inge:
Op het weer kan je je kleden dus dat moet geen probleem zijn. Maar september is dus wel een mooie maand begrijpen ik hier.

Via Glacier Point zeg je.....dat is inderdaad een hele flinke rit. Ik weet niet of dat verstandig is, mits je in Seatlle begint maar dan nog....
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Het was ook maar een idee. Ik meende te lezen dat je niet al te enthousiast was over South Dakota, dus noem ik een alternatief. Uiteraard moet je vervolgens zelf afwegen wat het beste bij jouw reis past :thumbup: .
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Nou niet zozeer niet te spreken maar trekt mij niet zo. De route die jij opnoemt is wel heel erg mooi hoor, dat zeker maar in 3 weken wordt het jaagwerk ben ik bang en moet je consessies doen en dat is dan ook weer zonde.

Maar alles wordt gewaardeerd hoor wat geplaatst wordt, je wordt er nooit minder van. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer