Na veel dromen en sparen is het voor mij en mijn vriend eindelijk zover.
Wij willen in Juni naar Zuid-West Amerika om daar rond te reizen met een auto.
Wij zijn 22 en 23 jaar oud en dit is voor ons de eerste keer dat we zo'n grote reis gaan maken waarin we heel veel moeten plannen.
Ik merk dat ik over heel veel zaken twijfel en goedkeuring nodig heb, ik wil niks overslaan, goed voorbereiden etc.
Vlucht nog niet geboekt, moeten we z.s.m. doen.
Nu retour gevonden, zonder stop €779,- pp AMS-SF SF-AMS, is geloof ik een goede prijs dus moeten we maar boeken?
Heen vrijdag 5 juni, aankomst SF rond de middag. Terug vertrek rond de middag vrijdag 3 juli.
Auto willen we boeken via Alamo. Overnachtingen wil ik voor een gedeelte van tevoren vastleggen omdat dat veel aangeraden wordt lees ik hier. Voornamelijk in de NP's vooraf reserveren.
Misschien kan iemand mij een beetje op gang helpen met de planning.
Wat wij sowieso willen zien:
San Fransisco (Alcatrez, fietsen over de Golden Gate,San Quention, Fisherman's Wharf)
Yosemite
Sequoia Trees (begreep dat Mariposa Grove gesloten is, even uitzoeken waar we dan het beste naartoe kunnen gaan op onze route)
Death Valley
Las Vegas
Zion Park
Bryce Canyon
Page (Horseshoe bend, Lake Powell, Lower of Upper antelope)
Monument Valley
Grand Canyon
Eindigen in San Francisco, minimaal laatste 2 dagen.
Wij vinden het allebei leuk om veel natuur te zien en stukken te lopen/hiken. Geen hele dagen, zo sportief zijn we nou ook weer niet.
Krijg er flink wat zenuwen van om alles goed geregeld te krijgen.. vandaar dat ik een account heb aangemaakt op dit forum en zo steeds een stapje verder hoop te komen!
Ik ga snel weer verder lezen, hoop dat iemand deze twijfelaar een beetje kan helpen

Groetjes!