Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door laanvdj »

FrancisP schreef:Mooie deal geboekt bij Budget met code U112000. Standaard SUV van 25/7 tot 13/8 (19 dagen). (Standaard SUV is dus groter dan Intermediate)
Van San Francisco (Downtown) tot Los Angeles 5-(LAX). Geen one-way fee. Additional driver = 0. LDW en LSI inbegrepen. Fees, taxes = 0

Totaal = 553 euro !!!
Geboekt via Budget.com maar op die website kan je ook aangeven dat we van België komen. Lijkt me dus in orde. Via budget.be was het een pak duurder.
Via een chat sessie heb ik nog gevraagd of ik die U1120000 code mocht gebruiken: "geen probleem".

Ik vind het eigenlijk te goed om waar te zijn. Hopelijk zijn er geen addertjes.

Francis
Kreeg je de prijs in euro's?
Krijg alleen maar guldens of franks
sdxbe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sdxbe »

Ik had net hetzelfde voor:
Total confirmed rate €1.253,60
Your credit card has been charged $1.523,85

En inderdaad, als ik kijk naar mijn cc rekeningstand zie ik dat er $1.523,85 afgegaan is, maar ik kan nog niet zien hoeveel het zal zijn in euros.
Tentijde van de boeking (10 dagen geleden) was $1.523,85 ongeveer €1.275,00 op http://www.xe.com" onclick="window.open(this.href);return false;, maar als ik nu de conversie doe is het reeds €1.311,00!! :shock:

FrancisP schreef:
eddepet71 schreef:@FrancisP het zal niet voor het eerst zijn dat een helpdesk onjuiste info geeft. Maak een screenprint van je chat en neem die mee zou ik zeggen.
Goed idee maar daar is het nu te laat voor. Het staat wel allemaal duidelijk op het overzicht hoor.
Het volgende is wel raar. Alle prijzen werden in euro getoond. Er zal natuurlijk betaald worden in dollar. Prijs in euro kan dus nog wijzigen.
Eerst staat er "Your credit card has been charged $657.30" . (koers 1.18, niet geweldig maar ok). Een beetje verder staat er dan "€ 657.30paid online". Dat moet ik dus nog in het oog houden op mijn VISA. Als ik een e-mail adres vind van Budget.com stel ik daar wel nog een vraag over.
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

eddepet71 schreef:Net nog eens vergeleken
3 weken silver basic mid size suv bij uscarhire 1047,63 en bij Budget met code 672,00.
Probeer ook een Silver Inclusive. Om 1 of andere bizarre reden is dat meestal goedkoper.
Maar wellicht niet zo veel ...
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Het zal waarschijnlijk nog wel duurder gaan worden koers is vandaag nog maar 1.16.

Ik heb van de week geboekt bij Herz.nl met ANWB code 504224. LAX-LAS 12 dagen standard SUV voor 511 euro
Dit kwam voor ons als goedkoopste uit de bus.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Dan moet je misschien toch nog even Budget checken. Andere poster gaf aan 553 euro voor 19 dagen full size suv
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ik moest voor 2 trajecten een auto hebben. 1e traject bij Budget.com gehuurd, maar voor het 2e hierboven genoemde traject waren ze belachelijk duur. Iets van 1400 euro. Heb ze er nog over gebeld, maar het tarief was goed volgens hun!
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Ik kom er net achter dat de prijzen bij budget.com wijzigen als je een beetje speelt met de afleverlocatie, bijv wijzigen naar lax en dan weer terug naar atl levert een de helft lager tarief op...raar maar waar... http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 92#p957792" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb ook wat geks bij Budget in Las Vegas. In het tweede scherm geeft de autohuur DFL 991,- aan. Dan klik ik verder en dan wordt het opeens 2667,- DFL en is SLI included.
Ik blijf maar gewoon bij Alamo Brits. Al afgerekend op 491,- voor 17 dagen SUV. Prima zo.
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Vreemd hoor. Als je huurt van lax of phx dan zijn al die verzekeringen inclusief.
3 weken mid size suv
TOTAL (EUR)€ 551,58
C7 rate terms more information
21 day, 0 hour rental unlimited free miles taxes included Supplemental Liability included Loss Damage Waiver included 30 day maximum rental allowed
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

eddepet71 schreef:Ik kom er net achter dat de prijzen bij budget.com wijzigen als je een beetje speelt met de afleverlocatie, bijv wijzigen naar lax en dan weer terug naar atl levert een de helft lager tarief op...raar maar waar... http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 92#p957792" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt. Had ik ook met een cabrio huren bij Budget. Als ik de auto ergens anders ophaalde, 10 km verderop, dan waren SLI en CDW inclusief en anders niet. En ook waren de km's/miles niet vrij.
Afbeelding
FrancisP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door FrancisP »

Update over mijn boeking. E-mail gekregen van Budget.com na vraag via zo'n formulier:
"Upon review of the reservation I do note the price in Euros is the $553.42 which translates into the USD price of $657.30. If your reservation email shows $657.30 Euros, it may be a mistake. I am showing that the cost is $657.30 in USD to your charge card."
Dat is dus al opgehelderd: het is dus weldegelijk 657 dollar of 553 euro met de huidige koers. (ter herinnering: 19 dagen Standard SUV San Francisco - LAX)

En dan: "It appears that you booked using a "pay now, inclusive" rate, meaning the taxes and surcharges are included in the initial cost." Vandaar dat die taxes op 0 stonden!

Dus allemaal: 't is de moment om via Budget.com te boeken met kortingscode U112000 !

Francis
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

FrancisP schreef:
Dus allemaal: 't is de moment om via Budget.com te boeken met kortingscode U112000 !

Francis
Toch afhankelijk van je wensen denk ik, want als ik deze budget code vergelijk met mijn alamo brits reservering ben ik bij alamo ruim 50 euro goedkoper uit voor 10 dagen cabrio in Miami (budget: 395 euro, alamo: 342 euro), en dan weet ik niet of je bij budget met meerdere bestuurders mag rijden voor dat geld. Bij alamo in ieder geval wel.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Goedkoper, zonder verzendingkost op amazon.de, totaal 15,95€
" onclick="window.open(this.href);return false;
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

sanook schreef:
FrancisP schreef:

Francis
Toch afhankelijk van je wensen denk ik, want als ik deze budget code vergelijk met mijn alamo brits reservering ben ik bij alamo ruim 50 euro goedkoper uit voor 10 dagen cabrio in Miami (budget: 395 euro, alamo: 342 euro), en dan weet ik niet of je bij budget met meerdere bestuurders mag rijden voor dat geld. Bij alamo in ieder geval wel.
De prijzen bij budget blijken enorm per locatie te verschillen... ik kom overigens op 332,37 voor 10 dagen convertible vanaf Miami

car 332,37
options 0,00
fees & taxes 0,00
€ 332,37 TOTAL (EUR)
C7 rate terms more information
10 day, 0 hour rental unlimited free miles taxes included Supplemental Liability included Loss Damage Waiver included 30 day maximum rental allowed

car
FORD MUSTANG CON 2DR/4PSGR
or similar
standard convertible
automatic
air conditioned
smoke-free vehicle
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

eddepet71 schreef: De prijzen bij budget blijken enorm per locatie te verschillen... ik kom overigens op 332,37 voor 10 dagen convertible vanaf Miami

Dat schreef ik al op pagina 8, het verschilt soms zelfs per autotype!
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Deze week bij cardelmar voor 644euro een midsize suv geboekt.
Bij budget.com was dit met de kortingscode 651 euro.
ophalen en inleveren in denver. Periode juni/juli.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Bedankt voor de cardelmar tip. Helaas daar voor mijn data en locatie 888,00 tegenover 551,00 bij Budget.
KOLA
Amerika-newbie

Bericht door KOLA »

Deze morgen minivan (7p)gehuurd voor 22 dagen LAX--LAX bij Budget.com (Belg)
740€ te betalen bij afhalen, dit vond ik al een goede deal.
Bij rentalcars.com bvb was dit 930€.

bij de orderconfirmation-mail staat echter 'estimated' total. Kan deze prijs dan nog veranderen?

ik heb ook Euro gekozen, wat betekent dit als de Euro blijft dalen tov Dollar: wordt dit dan herberekend als je betaalt bij afhaling of is het verstandiger om vooruit te betalen?

Na zoeken op dit forum naar antwoorden hierop (voorlopig nog niet veel gevonden), kwam ik de kortingscode voor budget tegen :thumbup:
Na ingave van de kortingscode hierboven vermeld ging de prijs naar beneden tot 667€ te betalen bij afhaling of 630€ indien op voorhand te betalen. :lol:
Is er iemand die hier ervaring mee heeft
MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

Lithola, bedankt voor de tip voor Momondo.nl !

Ik was op zoek naar een suv in New York voor 12 dagen.
Via Budget (met codes), Alamo etc. allemaal ruim boven de 700,00. (Alamo.uk zelfs 847 pond) Nu via Momondo voor 635,00 bij Hertz die we ook nog eens het prettigst vinden. En maar 25,00 aanbetalen, rest 7 dagen voor afhalen en gratis te annuleren!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
FrancisP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door FrancisP »

@Kola: zodra je betaalt hebt, verschijnt er een scherm met o.a. het bedrag in dollars. Vermits je op de Amerikaanse site zit, maak je een deal in dollars. Als je kiest voor pay now, gaat er nu een bedrag in dollars van je VISA rekening. Visa kan een iets andere dollar/euro koers gebruiken dan Budget. (vandaar estimated). Voordelen pay-now: je bent min-of-meer zeker over de dollar/euro koers die je gaat betalen + je krijgt een extra korting. Nadeel: je bent nu je geld al kwijt. Als je ter plekke betaalt, en de euro is nog veel gezakt tegen dan, dan ben je meer kwijt in euros.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer