Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring met United airlines
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Ervaring met United airlines
Ik heb ook bij beide en ook met Delta goede ervaringen met de stewardessen hoor. Erg vriendelijk allemaal... het zijn helaas vaak niet die schoonheden die je altijd in de films ziet 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Toch wel, maar dat was 25 jaar geledenPSVwally schreef:Ik heb ook bij beide en ook met Delta goede ervaringen met de stewardessen hoor. Erg vriendelijk allemaal... het zijn helaas vaak niet die schoonheden die je altijd in de films ziet

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Over de flightcancel: had afgelopen maandag ANWB gebeld waar ik reisverzekering heb afgesloten. Moest formulier invullen dat ze me gemailed hadden, en wat dingen in de bijlage doen zoals hotel rekening en eventueel andere gemaakte kosten, en bewijs dat vlucht gecancelled was. Kon via de website van United daar niet op komen, kon alleen als je member van iets was zoals ik het begreep, dus ze maar een mail gestuurd of ze me dat konden bevestigen. Kon tot 10 dagen duren voor er reactie kwam, maar na 2-3 dagen had ik de reactie al. Net alles ingescand en naar Unigarant gestuurd (daar heeft de ANWB het weer verzekerd). Ik laat wel weten hoe het afloopt.
Over United zelf ben ik op zich niet eens zo negatief. Regelmatig met Transavia gevlogen, maar dat was niks beter (ook niet slechter). De beste maatschappij die ik heb gehad was een Roemeense, van Brussel naar Boekarest. Maar dat terzijde. De binnenlandse vluchten vond ik zelf niet fijn. Zo volgepakt als dat vliegtuig zat, totaal geen ruimte, geen schermpjes in de stoelen, geen sfeer. De vlucht over de oceaan was beter. Terug had ik extra beenruimte. Zoals ik het begreep kon je dat voor 79 dollar voor 2 personen bij boeken (weet niet of dat dan ook op de binnenlandse vlucht van toepassing was). Ga ik nog eens naar Amerika, dan pak ik die extra beenruimte er zeker bij als dat kan. Wat een verademing in plaats van 7,5 uur met je knieën in je nek te zitten (OK, beetje overdreven). Terug hadden we ook betere schermpjes in de stoelen, en heb er 4 filmpjes opgekeken, die je elk vanaf het begin kon laten afspelen. Op de heenweg waren de schermpjes minder en heb toen maar radio aangezet.
Over United zelf ben ik op zich niet eens zo negatief. Regelmatig met Transavia gevlogen, maar dat was niks beter (ook niet slechter). De beste maatschappij die ik heb gehad was een Roemeense, van Brussel naar Boekarest. Maar dat terzijde. De binnenlandse vluchten vond ik zelf niet fijn. Zo volgepakt als dat vliegtuig zat, totaal geen ruimte, geen schermpjes in de stoelen, geen sfeer. De vlucht over de oceaan was beter. Terug had ik extra beenruimte. Zoals ik het begreep kon je dat voor 79 dollar voor 2 personen bij boeken (weet niet of dat dan ook op de binnenlandse vlucht van toepassing was). Ga ik nog eens naar Amerika, dan pak ik die extra beenruimte er zeker bij als dat kan. Wat een verademing in plaats van 7,5 uur met je knieën in je nek te zitten (OK, beetje overdreven). Terug hadden we ook betere schermpjes in de stoelen, en heb er 4 filmpjes opgekeken, die je elk vanaf het begin kon laten afspelen. Op de heenweg waren de schermpjes minder en heb toen maar radio aangezet.
Ik had de reisverzekering afgesloten bij ANWB. Die hebben het dan weer bij Unigarant ondergebracht. Ik had 2 weken geleden gebeld, kreeg formulier dat ik in moest vullen, en bonnen inscannen van extra kosten (hotel en treintickets België). Die kosten samen waren 129 euro. Meer dan hotel en trein heb ik niet opgeschreven, eten en zo doe je thuis ook. Had nog mail nodig van United dat vlucht gecancelled was. Toen ik alles binnen had, heb ik dat vorig weekend ingescand en naar Unigarant gemailed. Gisteren stonden de 129 euro al op m'n rekening.Hinko schreef:Heb je al reisverzekering gevraagd?
Dit staat er bij mij. (Interpolis)
Kijk, dat is nog eens snel

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is netjes, dan waren ze bij jou sneller dan bij ons. Wij moesten een weekend London annuleren vanwege een gebroken heup en het is dat ik zelf na 2 weken na het insturen van de laatste concertkaarten maar eens belde hoe het er mee stond, want anders hadden we het bedrag nu nog niet gehad. Ik had dus juist geen goede indruk van Unigarant.
Zoveel ervaringen bij elkaar daar moet ik ook even gebruik van maken
Ik heb een vraag over de bagage bij United Airlines. Jaren geleden hebben we met UA gevlogen en toen mochten we nog 2 koffers per persoon meenemen. Tegenwoordig is dat bij alle luchtvaartmaatschappijen nog maar 1 koffer per persoon
. Is het mogelijk om voor de terugvlucht een extra koffer te boeken? En zo ja, hoe moeten we dat dan regelen en wat kost dat?
Oh ja, wij vliegen maart a.s. naar Chicago en vliegen op 6 mei vanaf Los Angeles via Houston terug naar Amsterdam.

Ik heb een vraag over de bagage bij United Airlines. Jaren geleden hebben we met UA gevlogen en toen mochten we nog 2 koffers per persoon meenemen. Tegenwoordig is dat bij alle luchtvaartmaatschappijen nog maar 1 koffer per persoon

Oh ja, wij vliegen maart a.s. naar Chicago en vliegen op 6 mei vanaf Los Angeles via Houston terug naar Amsterdam.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ja, je mag extra koffers mee (terug) nemen. Tenzij je een status hebt in hun frequent flyer programma, kost dat wel redelijk.
Volgens de website van United $100 (http://www.united.com/CMS/en-US/travel/ ... ggage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;). Bij Delta was het ook zoiets.
Bij het (online) inchecken geef je aan hoeveel stuks bagage je wilt inchecken. Dan kan je ze ook met CC afrekenen.
Weet niet of het nog steeds zo is, maar pas bij de incheckbalie je extra bagage opgeven kost extra (ze willen het graag allemaal online, incl betaling).
Volgens de website van United $100 (http://www.united.com/CMS/en-US/travel/ ... ggage.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;). Bij Delta was het ook zoiets.
Bij het (online) inchecken geef je aan hoeveel stuks bagage je wilt inchecken. Dan kan je ze ook met CC afrekenen.
Weet niet of het nog steeds zo is, maar pas bij de incheckbalie je extra bagage opgeven kost extra (ze willen het graag allemaal online, incl betaling).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wat ik me trouwens afvraag, de laatste keer dat ik met united vloog was vanaf Vegas naar Düsseldorf.
Bij het inchecken kreeg ik mijn tickets zonder stoelnummer , dat zou bij de gate geregeld worden.
Eenmaal bij de gate aangekomen bleek de vlucht overbooked te zijn en werd er gevraagd wie zijn stoel wou opgeven voor een X bedrag.
Aangezien wij geen stoelnummers hadden zoude wij in geval niemand zich zou opgeven dus waarschijnlijk niet mee kunnen waardoor wij onze aansluitende vlucht in NY zouden missen.
Moet united dan ook je aansluitende vlucht opnieuw regelen?
Gelukkig gaven op het allerlaatste moment zich nog 2 pers op.
Bij het inchecken kreeg ik mijn tickets zonder stoelnummer , dat zou bij de gate geregeld worden.
Eenmaal bij de gate aangekomen bleek de vlucht overbooked te zijn en werd er gevraagd wie zijn stoel wou opgeven voor een X bedrag.
Aangezien wij geen stoelnummers hadden zoude wij in geval niemand zich zou opgeven dus waarschijnlijk niet mee kunnen waardoor wij onze aansluitende vlucht in NY zouden missen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Uiteraard moeten ze dan je aansluitende vlucht regelen. Overboeking is geen overmacht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt Frasi, voor je snelle antwoord. WTC kon mij geen antwoord geven, maar hier op dit forum zit kennelijk een hoop expertise 
Nog een vraagje: onze vlucht vanaf Los Ageles vertrekt om 07:00 uur naar Houston. Hoe laat adviseren jullie ons om op het vliegveld aanwezig te zijn? Voor internationale vluchten wordt drie uur geadviseerd maar dit is een Nationale vlucht, is twee uur dan voldoende?

Nog een vraagje: onze vlucht vanaf Los Ageles vertrekt om 07:00 uur naar Houston. Hoe laat adviseren jullie ons om op het vliegveld aanwezig te zijn? Voor internationale vluchten wordt drie uur geadviseerd maar dit is een Nationale vlucht, is twee uur dan voldoende?
Twee uur is ruim voldoende.
Bedankt, dan kunnen we een uurtje langer slapen. In het vliegtuig zelf zal er niets van komen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je had ook zelf kunnen afstappen en tickets voor volgend jaar kunnen verdienen! Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn met werk etc., maar ik zou er geen probleem mee hebben.moflaa schreef:Wat ik me trouwens afvraag, de laatste keer dat ik met united vloog was vanaf Vegas naar Düsseldorf.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
@tickets afstaan: zaterdag was onze vlucht gecancelled. Zondag konden we van LA naar Washington, en daar overstappen naar Brussel. Voor het aan boord gaan werd er gevraagd of mensen hun tickets af wilden staan tegen compensatie. 600 dollar per ticket. Er bleken een paar (belangrijke) mensen te zijn die mee moesten maar geen ticket hadden. Niemand deed dat en de prijs werd hoger. 700, 800, 900 + hotel, 1.000+ hotel. Per ticket! Ik wilde het doen, maar m'n zoon niet, en die moest maandag naar school. OK, daar kon je misschien wel een smoes voor verzinnen, maar hij wilde niet. Baal er nu nog van. Had je 2.000 euro vliegtegoed gehad (ja moet ik er even bijzeggen, die 1.000 euro was niet cash, maar kon je gebruiken voor een volgend ticket met United).
@extra koffers: kan er geen antwoord opgeven, wat ik wel kan zeggen is dat wij met z'n 2en waren en maar 1 koffer hadden, en 2 tasjes handbagage. Die koffer was wel te zwaar. Weet niet meer wat die mocht wegen in Amerikaanse gewicht, maar hij ging er behoorlijk overheen. Maar was geen probleem. Denk omdat we maar 1 koffer hadden dat het goed was, neem aan dat ze niet altijd zo tolerant zijn.
Nogmaals: het was nog niet zo slecht met United als ik erop terug kijk. Alleen de beenruimte met een standaard plaats, da's bagger. Begrijp het wel, die tickets kosten niets en er moeten zoveel mogelijk stoelen in een vliegtuig. En dat zal bij andere maatschappijen niet beter zijn. Voor het geld dat we betaald hebben, mochten we niet klagen. Alleen een volgende keer pak ik ticket naar Washington (of iets anders aan de oostkust), en ga vandaar per auto verder. Geen binnenlandse vlucht meer.
@extra koffers: kan er geen antwoord opgeven, wat ik wel kan zeggen is dat wij met z'n 2en waren en maar 1 koffer hadden, en 2 tasjes handbagage. Die koffer was wel te zwaar. Weet niet meer wat die mocht wegen in Amerikaanse gewicht, maar hij ging er behoorlijk overheen. Maar was geen probleem. Denk omdat we maar 1 koffer hadden dat het goed was, neem aan dat ze niet altijd zo tolerant zijn.
Nogmaals: het was nog niet zo slecht met United als ik erop terug kijk. Alleen de beenruimte met een standaard plaats, da's bagger. Begrijp het wel, die tickets kosten niets en er moeten zoveel mogelijk stoelen in een vliegtuig. En dat zal bij andere maatschappijen niet beter zijn. Voor het geld dat we betaald hebben, mochten we niet klagen. Alleen een volgende keer pak ik ticket naar Washington (of iets anders aan de oostkust), en ga vandaar per auto verder. Geen binnenlandse vlucht meer.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat is niet specifiek iets voor United. Ik vlieg zakelijk (heel) veel, altijd Economy. Eigenlijk is te weinig beenruimte tegenwoordig standaard bij alle maatschappijen, ook KLM, Delta, Lufthansa, Air France, BA etc.Johan VL schreef:Alleen de beenruimte met een standaard plaats, da's bagger. Begrijp het wel, die tickets kosten niets en er moeten zoveel mogelijk stoelen in een vliegtuig. En dat zal bij andere maatschappijen niet beter zijn.
Vind KLM overigens 1 vd ergste op dit moment met de 777-300ER die ze op langere afstanden inzetten (Dubai, Zuid Afrika, USA). Daar worden 425 passagiers ingepropt, bijna meer dan in een 747. En de beenruimte is niet alleen minimaal, andere ergernis is dat er meestal maar 1 slurf wordt gebruikt en boarden 25 minuten voor vertrek begint. Daardoor bijna standaard te laat vertrekken.
De maatschappijen met extra beenruimte in Economy zijn Emirates, Qatar, Singapore en dergelijke. Heb ik naar de US nog nooit kunnen boeken maar vlieg ik graag mee naar Midden Oosten en Afrika.
Kortom met United op vakantie met vrouw en 2 kids naar de US vinden wij prima

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Onze 3 laatste trans-Atlantische vluchten met United, waarvan de laatste 2 weken geleden en de voorlaatste eergisteren (zie blog):
1x niet-geplande extra overnachting in Chicago, dus dag later thuis.
1x 12u later vertrokken vanuit Brussel. Niet naar Chicago zoals gepland, maar naar New York, waar we moesten overnachten, dus 1 later aankomst in Las Vegas.
Bij aankomst slechts 1 koffer aangekomen, de andere pas 's anderendaags ontvangen.
1x 3u vertraging waardoor aansluitingsvlucht gemist in Chicago. Gevolg: extra vlucht naar Londen in plaats van rechtstreeks naar Brussel. 7u later thuis dan voorzien.
Bovendien was het vliegtuig ORD-LHR één die ze wellicht nog van de schroothoop gaan halen zijn. Er zaten nog van de piepkleine schermpjes in de zetels waarop je gewoon niets kon lezen wegens de onscherpte van het beeld.
Dat is dus 3 op 3, geen 3 slechte ervaringen op bvb 10, nee: 3 op 3, oftewel 100%. Goed bezig, United.
Maar wat mij nog het meest stoort is het pure amateurisme en het op arrogante af aanpakken van deze problemen. Ik ga het hier niet meer allemaal herhalen, maar alles staat te lezen in onze recentste blog.
1x niet-geplande extra overnachting in Chicago, dus dag later thuis.
1x 12u later vertrokken vanuit Brussel. Niet naar Chicago zoals gepland, maar naar New York, waar we moesten overnachten, dus 1 later aankomst in Las Vegas.
Bij aankomst slechts 1 koffer aangekomen, de andere pas 's anderendaags ontvangen.
1x 3u vertraging waardoor aansluitingsvlucht gemist in Chicago. Gevolg: extra vlucht naar Londen in plaats van rechtstreeks naar Brussel. 7u later thuis dan voorzien.
Bovendien was het vliegtuig ORD-LHR één die ze wellicht nog van de schroothoop gaan halen zijn. Er zaten nog van de piepkleine schermpjes in de zetels waarop je gewoon niets kon lezen wegens de onscherpte van het beeld.
Dat is dus 3 op 3, geen 3 slechte ervaringen op bvb 10, nee: 3 op 3, oftewel 100%. Goed bezig, United.
Maar wat mij nog het meest stoort is het pure amateurisme en het op arrogante af aanpakken van deze problemen. Ik ga het hier niet meer allemaal herhalen, maar alles staat te lezen in onze recentste blog.
Haha, dat is veelbelovend voor onze vluchten met United in april... 

2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Hey Rudi, heb je nog recht op schadevergoeding voor de heenreis? (Volgens de Verordening 261/2004)
Misschien heb je het gemeld maar heb ik het even gemist.
Misschien heb je het gemeld maar heb ik het even gemist.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is wat het is, mijn ervaringen met United zijn dan weer goed. Ik heb met United één keer ernstige vertraging gehad, maar dat heb ik destijds met American ook voorgehad.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Geldt die schadevergoeding niet enkel voor Europese Carriers?Hinko schreef:Hey Rudi, heb je nog recht op schadevergoeding voor de heenreis? (Volgens de Verordening 261/2004)
We hebben als 'compensatie' 6.600 miles gekregen van United

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht