Nou, de vliegreis is inmiddels ook geboekt (met dank aan de mooie aanbieding dit weekend van KLM ).
Vraagje nog: is het noodzakelijk om een camping in de Grand Canyon te reserveren of kunnen we dat ook nog ter plekke bekijken? Met die kids lijkt het daar het Trailer Village wel erg makkelijk (full hookup en toch enigszins in de natuur).
Ik zou de camping in de Grand Canyon zeker reserveren, annuleren kan altijd nog, voor niet teveel geld. Beter dan dat je misgrijpt en dan veel verder moet rijden voor een plekje.
Ik weet niet of het nodig is in die periode. als je liever niet reserveert zou je regelmatig eens kunnen hoeveel plaatsen er nog vrij zijn (via http://www.recreation.gov of Xanterra), en mocht het erg druk zijn, dan voor de zekerheid toch reserveren. Ik heb geen ervaring met campers en of een full hook up nodig is, maar het lijkt mij mooier om op Mather CG te staan.
Puur op basis van de foto's zou ik ook kiezen voor Mather. Behalve een full hook up heeft Trailer Village niets meer te bieden en de plekken zien er een stuk minder mooi uit... Er is een dumpstation, dus daar kan je je tanks legen en water bijvullen.
Die heb je toch ook niet nodig? Je hebt een gastank in de camper en die zorgt ervoor dat de meeste apparaten in de camper blijven werken. Ik zou wel om de zoveel dagen op een camping met hookup willen staan (hebben wij ook gedaan), maar je hebt zeker niet altijd hookup nodig.
De koelkast werkt op gas als je geen elektriciteit hebt (ook als je onderweg bent), verlichting ook, maar sommige andere apparaten niet (zoals de magnetron). Kijk ook eens in dit (uitgebreide) topic over camper huur. Op de eerste pagina staat een kort overzicht van wat wel en niet werkt op campings met en zonder hookup.
Magnetron , laptop e.d. kun je niet opladen zonder elektriciteit, maar die kun je wel 1 of 2 overnachtingen missen als je zorgt dat laptop en camera's goed opgeladen zijn. Mobieltjes kun je onderweg opladen met een simpele stekker. Verder kun je best 1 keer douchen met 4 personen, maar niet te lang, de afwas doen etc. maar kunt op het terrein wel lozen en schoon water bijvullen.
Je hebt zo, als je de campings met toeters en bellen afwisselt het volgende:
1 naar LA
2 LA
3 LA - Needles KOA of andere camping hook-up
4 Needles - Grand Canyon, Mathercampground
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page Wahweapcampground hook-up
7 Page
8 Page - Monument Valley Gouldings hook-up
9 Monument Valley - Capitol Reef Fruita
10 Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce Rubys inn hook-up
12 Bryce - Zion Watchman electra
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas
Nou, de campings die we wilden reserveren zijn nu allen gereserveerd (Zion, Grand Canyon en Yosemite). Dank nogmaals Marianne voor de tip over de twee verschillende reserveringen voor Yosemite!
Voor de vluchten hebben we nu nog keuzes voor de plaatsen. We vliegen met een combi 747 van KLM. Op de heenreis heb ik rij 44 links (bijna helemaal achterin gekozen). Voor de terugreis die 's nachts is, twijfel ik nog naar welke rij het beste is voor de kinderen om nog enige slaap te krijgen. Nu heb ik rij 42 links. Is dat enigszins ok?
We denken er trouwens aan om vóór we naar de Grand Canyon gaan nog even langs iets van Route 66 te gaan. Ik heb gehoord dat bijvoorbeeld Flagstaf daar leuk voor is. Hebben jullie nog tips misschien?
Dank je! Ons reisschema heb ik trouwens ook nog iets aangepast, waarbij hieronder optie 1 staat (via Tiago pass):
Dag 1: Aankomst in Los Angeles
Dag 2: Camper ophalen en reis naar Joshua Tree ?
Dag 3: Reis naar Kingman en Oatman/Flagstaff
Dag 4: (nog in te vullen)
Dag 5: Reis naar Grand Canyon (Gereserveerd: Mather Campground)
Dag 6: Verblijf in Grand Canyon (Gereserveerd: Mather Campground)
Dag 7: Reis naar Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 8: Verblijf in Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 9: Verblijf in Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 10: Reis naar Bryce Canyon
Dag 11: Verblijf in Bryce Canyon
Dag 12: Reis naar Zion National Park (Gereserveerd: Watchman)
Dag 13: Verblijf in Zion (Gereserveerd: Watchman)
Dag 14: Verblijf in Zion (Gereserveerd: Watchman)
Dag 15: Reis naar Las Vegas (Gereserveerd: Excabilur)
Dag 16: Verblijf in Las Vegas (Gereserveerd: Excabilur)
Dag 17: Reis via Death Valley naar Boulder Creek RV Resort
Dag 18: Reis naar Yosemite (Gereserveerd: North Pines)
Dag 19: Verblijf in Yosemite (Gereserveerd: North Pines)
Dag 20: Verblijf in Yosemite (Gereserveerd: North Pines)
Dag 21: Reis naar Sequoia
Dag 22: Verblijf in Sequoia
Dag 23: Reis naar San Francisco
Dag 24: Verblijf in San Francisco
Dag 25: Verblijf in San Francisco
Dag 26: Reis naar LA, tussencamping (Monterey, walvissen kijken)
Dag 27: Reis naar LA, tussencamping (Santa Barbara)
Dag 28: Reis naar LA
Dag 29: Dag Los Angeles
Dag 30: Dag Los Angeles
Dag 31: Terugvlucht
Laatst gewijzigd door Reinier op 18 jan 2015, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is zeker haalbaar. Ik zou zelf de indeling iets anders doen, zonder dag 4, en meer tijd voor Sequoia en Kings Canyon nemen maar dat is heel persoonlijk. Het is een mooie en rustige route!
@Marianne: Dank je wel! Door een aantal reserveringen die we hebben gemaakt zitten we helaas deels al vast. We zitten voor het begin nog wel te kijken of we eerder nog iets anders moeten/kunnen doen. Misschien een dag disneyland?
@EEAMuller: Goed punt op zich! We hadden 2 hele dagen gedaan om een beetje tot rust te komen met de kleine kinderen. Maar op zich kan dat in LV natuurlijk ook! We hebben alleen wel al de camping in Zion (Watchman) geboekt en ik zie net dat deze in die periode helemaal vol zit. Dit kunnen we dus helaas niet meer verplaatsen. Een tip om dit anders te doen?
Vanavond hebben mijn vriendin en ik nog eens naar de route gekeken en een alternatief verzonnen voor de drie dagen Page. We zouden eigenlijk toch wel graag dan maar 1 dag in Page blijven om vervolgens via Monument Valley (met daar een overnachting) naar Capitol Reef te gaan. Daar weer overnachten en dan via highway 12 naar Bryce Canyon. Nu zie ik alleen dat de route van Monument Valley naar Capitol Reef wat lastig is met campers. Klopt dat? Zo ja, is het wel te doen of moeten we echt omrijden? Ter info: we hebben een Eclipse Camper van Apollo gehuurd.
Persoonlijk zou ik daar niet nog helemaal heen rijden. Hier en daar zou een dag misschien anders kunnen, maar da's vooral persoonlijke smaak. Je hebt een rustig schema, maar eerlijk gezegd geeft dat helemaal niks met zo'n kleine kinderen. Je hebt zo de tijd om de parken op je gemak te verkennen en ook nog tijd om te doen wat de kinderen het leukst vinden/rust die ze nodig hebben op zo'n lange reis.
Hebben jullie trouwens ervaring met een helicoptervlucht boven de Grand Canyon met een klein kind? Ik overweeg om dit zelf met mijn oudste dochter (dan net 3) te doen, maar twijfel nog of dat niet te eng is voor haar. Ze heeft het er nu trouwens wel steeds uit zichzelf over dat ze graag in een helicopter wil vliegen, dus dit leek me direct een leuke manier.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.